فرایند نمایه سازی از دیدگاه دوتا و سینها:
فرایند نمایه سازی از دیدگاه آنها فرایندی چهار مرحله ای است که مراحل آن عبارتند از:
1. تحلیل مفهومی محتوای مهم مدرک
2. بیان تحلیل از طریق مجموعه واژهها یا ع
به اعتقاد «می» فرایند نمایه سازی اغلب با دو، سه، یا گاهی اوقات چهار مرحله نشان داده می شود
رویکرد دو مرحله ای:
تعیین موضوع مدرک- برگرداندن موضوع
رویکرد سه مرحله ای:
تعیین موضوع مدرک – تعریف مجدد
nx:
در این بخش نمایه سازان باید با استفاده از اصطلاحنامه یا فهرست سرعنوان های موضوعی به ارائه دقیق موضوع مدرک به زبان نمایه بپردازند
وی همچنین به الگوسازی در فرایند نمایه سازی پرداخته است که مبتنی بر
زبان های نمایه سازی
همانطور که اشاره شد. آخرین مرحله فرایند نمایه سازی تبدیل مفاهیم به اصطلاحات نمایه ای است. در این مرحله از زبانهای نمایه سازی استفاده می شود. «راولی» زبان نمایه سازی را زبانی میدان
تاریخچه:
اصطلاحنامه در دورانی پدیدار شد که تقسیم کار در جوامع ضرورت یافته بود. قدیمی ترین اصطلاحات در زمینه کشاورزی و ماهیگیری است که در داستانها، اشعار و متون قدیمی دیده میشود. وجود اصطلاحات خاصی در