عنوان : دانلود مقاله تفسير سوره ( شعرا ) با word
قیمت : 29,400 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تفسير سوره ( شعرا ) با word دارای 38 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تفسير سوره ( شعرا ) با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله تفسير سوره ( شعرا ) با word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تفسير سوره ( شعرا ) با word :

اجمالی از سوره شعرا :

– نام این سوره از چند آیه آخر آن كه پیرامون شعرای بی هدف سخن می گوید گرفته شده است.
– این سوره 227 آیه دارد، تمام این آیات ( به جز چهار آیه آخر آن ) در مكه نازل شده است. لحن این آیات مانند دیگر سوره های مكی بیشتر روی اصول اعتقادی، توحید، معاد و دعوت پیامبران خدا و اهمیت قرآن تاكید شده است. در حدیثی از پیامبر اسلام (ص) در اهمیت تلاوت این سوره چنین می خوانیم: كسی كه سوره شعرا را بخواند، به عدد هر كسی كه نوح را تصدیق و یا تكذیب كرده است، ده حسنه برای او خواهد بود، و همچنین هود، شعیب و صالح، ابراهیم و به عدد تمام كسانی كه تكذیب عیسی و تصدیق محمد(ص) كرده اند.
ناگفته روشن است كه این همه اجر و پاداش تنها برای تلاوت منهای اندیشه و عمل نیست، بلكه قرائن متعددی در روایات فضائل سوره ها است كه نشان می دهد، منظور تلاوتی است كه مقدمه تفكر و سپس اراده و عمل باشد.

محتوای سوره:
در حقیقت می توان محتوای این سوره را در چند بخش خلاصه كرد:
بخش اول: طلیعه سوره است كه از حروف مقطعه و سپس عظمت مقام قرآن و تسلی خاطر پیامبر در برابر پافشاری و خیره سری مشركان و اشاره ای به بعضی از نشانه های توحید و صفات خدا سخن می گوید.
بخش دوم: فرازهایی از سرگذشت هفت پیامبر بزرگ و مبارزات آنها را با قومشان ولجاجتها و خیره سری های آنان را در برابر این پیامبران بازگو می كند، كه بعضی مانند داستان موسی و فرعون مشروحتر و بعضی دیگر مانند سرگذشت ابراهیم و نوح و هود و صالح و لوط و شعیب كوتاهتر است.
بخش سوم: كه در حقیقت جنبه نتیجه گیری از بخشهای گذشته دارد، پیرامون پامبر اسلام (ص)و عظمت قرآن و تكذیب مشركان و دستوراتی به آن حضرت در زمینه روش دعوت و چگونگی برخورد با مومنان سخن می گوید و سوره را با بشارت به مومنان صالح و تمدید شدید ستمگران پایان می دهد.

بخش دوم :
بررسی آیات سوره مباركه شعراء
( از نظر مباحث تربیتی )

بسم الله الرحمن الرحیم
1- طلسم: طا – سین – میم
روایات متعددی از پیامبر اكرم (ص) یا بعضی از صحابه در تفسیر “طسم” نقل شده كه همه نشان می دهد، این حروف علامتهای اختصاری از نامهای خدا، یا نامهای قرآن، و یا مكانهای مقدس و یا بعضی از درختان بهشتی و مانند آن است. (تفسیر نمونه – مكارم شیرازی).
2- تلك آیات الكتاب المبین ( این آیات كتاب مبین است.)
اصل تعقل.
نكته تربیتی: توصیف قرآن به مبین كه در اصل از ماده بیان است اشاره به آشكار بود عظمت و اعجاز آن می باشد كه هر چه انسان در محتوای آن بیشتر دقت كند به معجزه بودنش آشناتر می شود. از این گذشته قرآن بیان كننده “حق” از “باطل” و آشكار كننده راه سعادت و پیروزی و نجات از گمراهی است.
4- ان نشا تنزل علیهم من السماء آیه فظلت اعنا قهم لما خاضعین.
( اگر ما اراده كنیم از آسمان بر آنها آیه ای نازل می كنیم كه گردنهایشان در برابر آن خاضع گردد.)
اصل عدل – روش انذار

نكته تربیتی:
اشاره به اینكه ما این قدرت را داریم كه معجزه خیره كننده، یا عذاب شدید و وحشتناكی بر آنها فرو بفرستیم كه همگی بی اختیار سرتعظیم در برابر آن فرود آورند و تسلیم شوند. ولی این ایمان اجباری ارزشی ندارد، مهم آنست كه آنها از روی اراده و تصمیم و درك و اندیشه در برابر حق خاضع گردند.
5- و مایا تیهم من ذكر من الرحمان محدث الاكانواعنه معرضین.
( و هر ذكر تازه ای از سوی خداوند رحمان برای آنها بیاید، از آن اعراض می كنند.)
اصل عنایت و اصل جمل عامل انكار

نكته تربیتی:
تعبیر به “ذكر” اشاره به این واقعیت است كه قرآن بیدار كننده و آگاه كننده است، در تمام آیات و سوره هایش، اما این گروه از بیداری و آگاهی فرار می كنند.
و تعبیر به “الرحمان” اشاره به این است كه نزول این آیات از سوی پروردگار از “رحمت عامه” او سرچشمه می گیرد كه همه انسانها را بدون استثناء به سعادت و كمال دعوت می كند.
6- فقد كذبوا فیسا تیهم انباء ماكانوا به یستهزئون.
( آنها تكذیب كردند، اما به زودی اخبار آنچه را به استهزاء می گرفتند به آنان می رسد – و از مجازاتش با خبر خواهند شد-)
اصل عدل – روش انذار

نكته تربیتی: انذار به معنی آگاهاندن نسبت به امری است كه در آینده رخ می كند و مایه زجر وعذاب او خواهد بود. انذار روشی مبتنی بر اصل عدل است. طبق اصل عدل، خداوند آدمیان را به سبب بدكرداری، دچار مجازات و عذاب می سازد، اما مقتضای عدل آن است كه پیش از وقوع مجازات آگاهی كافی نبست به آن ایجاد شود. بر اساس روش انذار، باید صبری با آگاهی مناسبی كه از اعمال متبری و آثار مترتب بر آن دارد، او را نسبت به عواقب اعمال نامطلوبش آگاه كند و وی را از آن برخور دارد.
7- اولم یروا الی الارض كم انبتنا فیها من كل زوج كریم.
( آیا نگاه نكردند، چه بسیار گیاهان از انواع مختلف، نر و ماده، زیبا و جالب و پرفایده در آن آفریدیم).
اصل تعقل – روش تعلیم حكمت
نكته تربیتی: این آیه، یكی از معجزات علمی قرآن است، در اواسط قرن 18 میلادی، شخصی به نام “لینه” دانشمند و گیاهشناس معروف سوئدی، موفق به كشف این واقعیت شد كه مساله زوجیت در دنیای گیاهان تقریباً یك قانون عمومی است و گیاهان نیز همانند غالب حیوانات از طریق آمیزش نطفه نر و ماده بارور می شوند و سپس میوه می دهند.

ولی قرآن مجید قرن ها قبل از این دانشمند كراراً در آیات مختلف به زوجیت در جهان گیاهان اشاره كرده ( در آیات مورد بحث و در سوره رعد و آیه 4، و لقمان آیه 10 و سوره ق آیه 7) و این خود یكی از معجزات علمی قرآن است.
9- و ان ربك لهو العزیز الرحیم.
( پروردگار تو عزیز و رحیم است)
اصل عنایت ( فضل)
نكته تربیتی:
“عزیز” به معنی قدرتمندی است كه شكست ناپذیر است. هم توانایی بر ارائه آیات بزرگ دارد و هم درهم كوبنده تكذیب كنندگان است، ولی با این حال رحیم است و رحمت واسعه اش همه جا را فراگرفته، و بازگشت جدی به سوی او در یك لحظه كوتاه كافی است كه تمام نظر لطف او را متوجه انسان سازد و بر گناهان گذشته اش قلم عفو كشد. طبق این اصل، رفتار مربی در قید رفتار مبری نیست، بلكه بر پایه اصالت رحمت، ابزار می شود. روش های تربیتی بر فضل و رحمتی از سمت مربی مبتنی خواهد بود.

13- و یفیق صدری و لاینطلق لسانی فارسل الی هارون.
( وسینه ام تنگ می شود و زبانم به قدر كافی گویا نیست ( به برادرم ) هارون نیز رسالت ده – تا مرا یاری كند.)

اصل اصلاح شرایط – روش زمینه سازی
نكته تربیتی:
طبق این روش باید شرایطی را كه تسهیل كننده حالات و رفتارهای مطلوب یا نامطلوب هستند، از پیش به عفو مقتضی دگرگون كرد، زمینه سازی دو وجه دارد، یكی ناظر به فراهم آوردن شرایط اولیه ای است كه احتمال بروز رفتارها و حالات مطلوب را بالا می برد و دیگری ناظر به جلوگیری از شرایط اولیه ای كه احتمال بروز رفتارها و حالات نامطلوب را افزایش می دهد، است.

15- قال كلا فاذهبا بایاتنا انا معكم مستمعون.
( فرمود چنین نیست – آنها كاری نمی توانند انجام دهند – شما هر دو با آیات ما بروید ما با شما هستیم و – سخنانتان را – می شنویم).
اصل عنایت:
نكته تربیتی:
در مورد ” انا معكم” ( ما با شما هستیم)، بعضی به اشتباه گمان كرده اند كه كلمه ” مع” كمه دلیل برحموایت و مساعدت است، شامل فرعونیان نمی شود. این كلمه بع معنی حضور دائم پروردگار در همه صحنه ها است، او حتی با گنهكاران و حتی با موجودات بی جان همه جا بوده و هست و جایی از او خالی نیست.

21- ففررت منكم لما خفتكم فوهب لی ربی حكما و جعانی من المرسلین.
( من به دنبال این حادثه هنگامی كه از شما ترسیدم فرار كردم، و خداوند به من علم و دانش بخشید و مرا از رسولان قرار داد.)
اصل تعقل – روش تعلیم حكمت

نكته تربیتی:
قرار دادن انسان در مسیری كه در آن به حكمت دست یابد، به منزله شیوه ای برای تربیت عقلانی اوست، مربی باید سیری را همراه با متربی بپیماید و او را در معرض علم و حكمت قرار دهد. با حصول حكمت، عقل فربه می شود و بنیه ای استوار می یابد و شكوفایی عقل در فراهم آمدن چنین بنیه ای است.
24- قال رب السماوات و الارض و مابینهما ان كنتم موقنین.
(گفت او پروردگار آسمانها و زمین و آنچه در میان این دو قرار گرفته است، می باشد، اگر شما راه یقین می پوئید).

اصل تعقل
نكته تربیتی:
جمله “ان كنتم مومنین ” ممكن است اشاره به این مطلب باشد كه موسی می خواهد تلویحاً به فرعون و بارانش بفهماند اگر در جستجوی حقیقت باشید و صاحب عقل و شعرو، همین استدلال كه كردم كافی است، كمی چشمتان را بگشائید و ساعتی در این أسمانهای وسیع و زمین گسترده و آثارش بیندیشید تا دانستنیها را بدانید و جهان بینی خود را تصحیح كنید.
28- اقل رب المشرق و المغرب و مابینهما ان كنتم تعقلون.
( گفت: پروردگار مشرق و مغرب و آنچه در میان این است، می باشد. اگر شما عقل و اندیشه خود را به كار می گرفتید)
اصل تعقل – روش تعلیم حكمت
نكته تربیتی:
حضرت موسی (ع) نخستین بار اشاره به تدبیر آسمانها و زمین كرد. ولی از آنجا كه آسمان بسیار بالاست و زمین، بسیار اسرار آمیز، لذا در آخرین مرحله انگشت روی نقطه ای گذاشت كه هیچكس را یارای انكار آن نیست، و انسان همه روز با آن سر و كار دارد، و آن نظام طلوع و غروب آفتاب و برنامه دقیقی كه در آن وجود دارد، و احدی نمی تواند ادعا كند من تنظیم كننده آنم.
هر گاه پدیده های هستی و امور و مسائل آدمیان به گونه ای تبیین شود كه وجه ارتباط و انتساب آن به خدا آشكار شود. زمینه علم، فراهم می أید و با حصول عملن تعقل ممكن می شود.
30- قال او لو جئتك بشیء مبین.
( موسی گفت: حتی اگر نشانه آشكاری برای رسالتم برای تو بیاروم؟ )

اصل اصلاح شرایط – روش زمینه سازی
نكته تربیتی:
حالات و اعمال آدمی در بستر شرایط و موقعیتها می روید و از آنها ارتزاق می كند، از این رو شرایط و موقعیتهای مختلف، حامل بالقوگیهای متفاوتی در شكل دهی حالات و اعمال انسان هستند. انتخاب و تنظیم مناسب زمینه ها و شرایط، به مثابه عامل ” تسهیل كننده” ای است كه امكان شكل گیری ها و شكل دهی های مطلوب را بالا می برد. طبق این روش باید شرایطی را كه تسهیل كننده حالات و رفتارهای مطلوب یا نامطلوب هستند، از پیش به نحو مقتضی دگرگون كرد.
32- فالقی عصاه فاذا هی ثعبان مبین
( در این هنگام موسی عصای خود را افكند و مار عظیم و آشكاری شد.)
33- و نزع یده فاذا هی بیضاء للناظرین.
( و دست خود را در گریبان فرو برد و بیرون آورد در برابر بیندگان، سفید و روشن بود).
اصل اصلاح شرایط- روش تغییر موقعیت

نكات تربیتی آیات 32و33:
از آنجا كه شرایط مختلف زمانی، مكانی و اجتماعی، مبدا تاثیرگذاریهای متفاوتی بر انسان است. برای ایجاد حالات مطلوب در وی لازم است روابط او با شرایط مزبور را دچار تغییر سازیم. تفاوت این روش با روش زمینه سازی كه در آیه 30 به آن اشاره شد، در آن است كه زمینه سازی، مبتنی بر بالقوه گی های بلند دامنه در شرایط مختلف است، اما در روش حاضر، آنچه بیشتر مد نظر است، جنبه بالفعل موقعیتها موقعیتها و تاثیر آفرینی آنها است.
34- قال للملا حوله ان هذا لساحر علیم.
( فرعون به گروهی كه اطراف او بودند گفت: این ساحر آگاه و ماهری است.)

اصل جلم عامل انكار
نكته تربیتی:
این اصل بیانگر آن است كه در بسیاری موارد، انكار و نفی ناشی از نادانی افراد به جنبه های مختلف یك موضوع است. با توجه به این اصل مربی این آگاهی را پیدا می كند كه برخی اوقات عدم پذیرش تعلیمات وی ناشی از زمینه های نادانی متبری است.
42- قال نعم و انكم اذاً لمن المقربین.
( فرعون گفت: آری – هر چه بخواهید می دهم – بعلاوه شما در این صورت از مقربان درگاه من خواهید بود)
اصل فضل – روش مبالغه در پاداش

نكته ترتبتی:
این تعبیر نشان می دهد كه قرب به فرعون تا چه در آن محیط و جامعه دارای اهمیت بوده كه او به عنوان یك پاداش بزرگ از آن یاد می كند. اصل فضل ایجاب می كند كه اگر از متربی، عمل مطلوبی ( هر چیز ناچیز) سرزند، مربی آن را بی پاسخ نگذارند. بلكه باید گفت به اقتضای این اصل لازم است، پاداش از حد عدالت درگذرد.
46- فالقی السحره ماجدین
( ناگهان همه آنها ( ساحران تحت تاثیر معجزه موسی) به سجده افتادند.)
اصل تحول باطن – روش اعطای بینش
نكته تربیتی:
در این روش، سعی بر آن است كه تلقی آدمی از امور، دگرگون شود. ایجاد دگرگونی در تلقی افرا‌د، از جمله لوازم قطعی تغییر رفتارها و اعمال آنها است. بینش نوعی آگاهی عمیق و گسترده است. دگرگونی عجیب در روحیه ساحران به خاطر این بود كه آنها علم و دانشی داشتند و در پرتو آن توانستند حق را از باطل بشناسد و دست به دامن حق زنند و به بینش برسند.
62- قال كلا ان معی ربی سیمدین.
( موسی گفت: چنین نیست، پروردگار من با من است، به زودی مرا هدایت خواهد كرد).
اصل تذكر- روش یادآوری نعمتها

نكته تربیتی:
این تعبیر ممكن است اشاره به همان وعده ای بوده باشد كه خداوند به هنگام ماموریت دادن به موسی و هارون فرمود: من همه جا با شما هستم، می سنوم و می بینم. به هر حال موعظه حسنه در این شیوه چنین صورت می پذیرد كه مربی غفلت كنونی فرد یا جمع را در پرتو نعمتهایی كه در گذشته به خود او یا آنان عطا شده می زداید و در او شور و رغبت تازه ای بر عمل فراهم می آورد.
65- و انجینا موسی و من معه اجمعین.
( ما موسی و تمام كسانی را كه با او بودند نجات دادیم.)
روش پاداش ( تشویق)
این روش پس از سرافرازی در انجام یك آزمون یا انجام عمل مطلوب به منظور ترغییب بیشتر متربی اعمال می شود. در این داستان افرادی را كه از پیروان موسی (ع) گشتند و از فرعون و اطرافیانش رویگردان شدند، خداوند به سلامت از دریا عبورداد، و بدین سام آنها را پاداش بخشید.
66- ثم اغرقنا الاخرین.
( پس دیگران را غرق كردیم)
اصل عدل – روش مجازات به قدر خطا

نكته تربیتی:
طبق این روش، باید مجازات و میزان و نحوه آن، تابع خطای متربی باشد و عوامل دیگری چون وضع و حال مربی در حین مجازات، آن را تحت تاثیر نگیرد. ممكن است مربی، مجازات را تابع میزان غیظ خود قرار دهد، اما اصل عدل، مانع از آن است كه این گونه عوامل در مجازات دخالت ورزند. در این آیه غرق شدن فرعون و یارانش به دلیل نپذیرفتن فرمان الهی، عین عدل الهی است.
67- ان فی ذلك لایه و ماكان اكثر هم مومنین.
( در این جریانن نشانه روشنی است ولی اكثر آنها ایمان نیاورند)

اصل تذكر – روش عبرت آموزی
نكته تربیتی:
در این ماجرا نشانه روشن و درس عبرت بزرگی است، اما اكثر آنها ایمان نیاورند. عبرت هم در پهنئه آیات قدرت الهی در هستی راه دارد كه ضمن آن، رموز نهفته پدیده های هستی، گشوده می شود و هم در عرصه خطاهای خاطیان و آثار به جا مانده از آنان. روش حاظر، از این دو، اختصاص به جنبه دوم دارد.
68- و انك ربك لهو العزیز الرحیم.
( پروردگار تو هم عزیز است و هم رحیم)

اصل عنایت
نكته تربیتی:
عنایت در لغت به معنای ” احسان كردن” و “بخشایش” آمده و عنایت الهی نیز به مفهوم لطف و بخش الهی است. از رحمت اوست كه در كار مجازات بندگان عجله نمی كند، بلكه سالها مهلت می دهد، معجزه می فرستد اتمام حجت می كند و نیز از رحمت اوست كه این بردگان ستمدیده را از چنگال آن را با بان قلدر و زورگورهاییی می بخشد. برط بق این اصل، رفتار مربی در قید رفتار متربی نیست، بلكه بر پایه اصالت رحمت، ابراز می شود.
و روش های تربیتی بر فضل و رحمتی از سمت مربی مبتنی خواهد بود.
78- لاذی خلقنی فهویهدین.
( او كسی است كه مرا آفرید، و هم او مرا هدایت می كند)
79- و الذی یطعمنی و یسقین.
( او كسی است كه مرا غذا می دهد و سیراب می كند)
80- و اذا مرضت فهو یشفین.
( هنگامی كه بیمار شوم. اوست كه مرا شفا می دهد)
81- و لاذی یمیتنی ثم یحیین.
( او كسی است كه مرا می میراند و بار دیگر زنده می كند )
اصل تذكر- روش یادآوری نعمتها

نكته تربیتی:
موعظه در این شكل، مبتنی بر گذشته مخاطب است، آنچه را بر او گذشته و اكنون در بوته اجمالی افتاده، به معرض دید می آورد، خصیصه اشتغال خاطر و نیسان آدمی، موجب می شود كه در زمان حال، غرق و از گذشته خویش غافل شود و دیگر فشار تنگناهای پشت سرمانده و گشایش نعمتهای الهی در آن تنگناها را احساس نكند و از آنچه مقتضای شكر آن نعمتها بوده بازماند.
در آیات بالا نیز، ابراهیم (ع) به توصیف پروردگار جهانیان و ذكر نعمتهای معنوی و مادی او می پردازد تا با ما مقایسه با بتها كه نه دعای عابدان را می شوند و نه سود و زیانی دارند مطلب كاملا روشن شود.
در این شیوه/ مربی باید تنگناها و گشایشهای زندگی متربی را در خاطر او زنده كند و او را برای به ثمر رساندن گشایشها و نعمتهایی كه در اختیار اوست فرا خواند و به راه اندازد.
88- یوم الاینفع مال و لابنون.
( در آن روز كه منال و فرزندان سودی نمی بخشند)
اصل عدل – روش انذار

نكته تربیتی:
انذار به معنی آگاهاندن كسی نسبت به امری است كه در آینده رخ می كند و مایه زجر و عذاب او خواهد بود. بر اساس روشن انذار باید مبری با آگاهی مناسبی كه از اعمال متربی و آثار مترتب بر آن دارد، او را نسبت به عواقب اعمال نامطلوبش آگاه كند و وی را از آن برحذر دارد.
بدیهی است كه منظور این آیه از مال و فرزندان، مال و فرزندانی نیست كه در طریق جلب رضای خدا به كار گرفته شده باشند، بلكه تكیه روی جنبه های مادی مسئله است، منظور این است كه سرمایه های مادی در آن روز مشكلی را حل نمی كند.

90- و از لفت الجنه للمتقین.
( در آن هنگام بهشت به پرهیزگاران نزدیك می گردد)
اصل فضل – روش مبالغه در پاداش

نكته تربیتی:
اصل فضل ایجاب می كند كه اگر از متربی عمل مطلوبی سرزند، مربی آن را بی پاسخ نگذارد، بلكه باید گفت به اقتضای این اصل لازم است، پاداش از حد عدالت درگذرد و مظهر “فضل” و “رحمت” باشد. در این آیه نیز نمی گوید:
پرهیزگاران را به بهشت نزدیك می كنند، بلكه می گوید/ بهشت را به آنها نزدیك می سازند و این اشاره به مقام بسیار عظمت و پردازش آنها است.
103- ان فی ذلك لایه و ماكان اكثر هم مومنین.
( در این ماجرا آیت و عبرتی است ولی اكثر آنها مومن نبودند.)
اصل تذكر – روش عبرت آموزی

نكته تربیتی:
عبرت، هم در پهنه آیات قدرت الهی در هستی راه دارد كه ضمن آن، رموز تهفته پدیده های هستی، گشوده می شود و هم در عرصه خطاهای خاطیان و آثار به جامانده از آنان. روش حاضر، از این دو، اختصاص به جنبه دوم دارد.
106- اذقال لهم اخوهم نوح الاتتقون.
( به خاطر بیاور هنگامی كه برادرشان نوح به آنها گفت: آیا پرهیزگاری پیشه نمی كنید)
اصل ابراز یا منع محبت – روش بیان مهر و قهر

نكته تربیتی:
تعبیر به ” برادر” تعبیری است كه نهایت پیوند محبت آمیز را بر اساس مساوات و برابری مشخص می كند. به زبان آوردن مهر، مایه تحكیم پویند تربیتی است و حفظ این پیوند، لازمه و زمینه تاثیرگذاری مربی و متربی است. از این رو به زبان آوردن مهر، در توصیه های اسلامی، مورد تاكید است.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود دانلود مقاله تفسير سوره ( شعرا ) با word
قیمت : 29,400 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 icbc.ir