عنوان : دانلود تحقيق در مورد عناصر بصري در گرافيك با word
قیمت : 29,400 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  تحقيق در مورد عناصر بصري در گرافيك با word دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقيق در مورد عناصر بصري در گرافيك با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تحقيق در مورد عناصر بصري در گرافيك با word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن تحقيق در مورد عناصر بصري در گرافيك با word :

– اهمیت بررسی عناصر بصری در گرافیك و ذكر تعداد آنها
دنیایی كه ما آنرا نظاره می كنیم، از سه عنصر مهم بصری تشكیل شده است . این سه عنصر عبارتند از : شكل ( فرم ، طرح ) ، رنگ و نوشته ؛ كه هر سه از خواص موجودات هستند و با خصوصیات مادی و نمود ظاهری اشیاء دارند و همواره به هم وابسته ا ند . امروز ، هم در علم و هم در هنر ، تمایل شدیدی به تحقیق و كاوش درماهیت اشیاء و عناصر وجود دارد و صورت تحقیق و پژوهش در بطن پدیده ها و قطام موجود در طبیعت مشاهده می شود . بوسیله تحقیقات و  جستجوهای دانشمندان و هنر مندان ، تمامی پدیده های اساسی خلقت چون نور ، رنگ ، فضا ، ماده ، حركت و زمان مورد شناسایی قرار می گیرن و بصورت جریانات خلاقیت انسان درمی آیند .

انسان خلاق یا هنرمند دائماً می كوشد تا سیماهای بدیع و چهره ای فرار جهان و طبیعت بی پایان را كه دقت و توجه و علاقه او را بیدار كرده ، جاودان سازد و به وسیله خطوط و الوان یا اشكال و عناصر تصویری بر روی صفحه طراحی و نقاشی و یا حجاری ایجاد كند و برای تماشا و استفاده دیگران عرضه نماید . در نتیجه كار و تلاش هنرمندان دقایق گذران و لحظات زمان از فناو زوال ابری مصون می ماند ، بیهوده نیست كه برخی از متفكران « هنرمند را پرستش كننده هر چیز فانی » نام برده اند و او را ثبت كننده زمان و مكان می نامند در ا ین رابطه « وستیلر » نقاش انگلیسی الاصل گفته است : یكبار دیگر بمن نگاه كنید ، دیگر برای همیشه نگاه خواهید كرد . 

  منظور او ثبت آن لحظه از زمان است . هنرمند جریانات شگفت انگیز عالم درونی خود را مانند عالم خارجی كه هر دو تغییر پذیرند و دائماً دستخوش تحول و دگرگونی در جهان هستی می باشند ثبت می كند تا سایر افراد نیز مانند خودش از آن استفاده و خط دائمی ببرند . به این خاطر است كه هر هنرمندی می كوشد تا لحظه های گذران عینی و ذهنی خود را با امكانات و مهارتی كه دارد در محدوده كار خود حفظ كند و « آلفره دو مینی كه   نیز توصیه می كند كه :« دوست بدارید آنچه را كه هرگز دوباره نخواهید دید. « البته تنها ثبت حوادث و جریانات عینی و ذهنی موجب به وجود آمدن اثر هنری نمی گردد .

بایستی عوامل و عناصر ذهنی مانند خطوط و رنگها و كیفیت و كمیت آنها تحت كنترل و محاسبات خاص هنرمند جمع آمده ، توانائیهای فنی و مهارتهای او نیز به حد كفایت رسیده باشد . داشتن این شرایط ممكن نیست مگر آنكه را پیش به حد كفایت به آن رسیده ، تجربه نموده و رسوم و قواعد و سنتهای حرفه خود را فرا گرفته باشد . « گوته » در این رابطه گفته است كه : « هر حیات، هر عمل و هر هز احتیاج به حرفه و یاد گرفتن كه خو نیز مستلزم تقلید است ، دارد .» گابریل آی نیز همان نظر را دارد و می گوید : « هنرمند با یاد گرفتن آنچه كه پیش از او انجام داده اند ، آنچه را كه بعداً می توان انجام داد یاد می گیرد.»
اما ، داشتن این موارد كافی نیست ، هنرمند باید علاوه بر فرا گرفتن نكته های فنی و قواعد و اصولی كه از استالان خود فرا می گیرد ، همه ردی و همزبانی هم كرده باشد ، تا بتواند اثری هنرمندانه و جاودانه بوجود آورده ، چنانكه حافظ تاكید می كند كه : تا   آشنا زین پرده رمزی نشنوی .

از میان حواس ما ، حس بینایی اهمیت خاصی در درك و فهم آدمی دارد . گر چه از طریق حسن شنوایی با سایر حواس نیز سهولت و بصورت طبیعی ارتباط بر قرار
می شود و احساس و درك مسایل ممكن می گردد لیكن عمل دیدن یا شنیدن برای همه یكنواخت نیست زیرا با پرورش وتعلیم هر یك از حواس می توان به توانایی بسیار بالاتری از احساس و ادرك فهم مسائل رسید . شاید تاكنون انسان توانسته است با تعلیم و پرورش برخی از حواس خود مانند شنوایی و بینایی تنها به بخشی از توانائیهای پنهان در وجود خویشتن پی برد . در زمانی با تمام قوا سعی می كنیم تا با نگاه كردن به موضوع یا مثالی از طبیعت آنرا بهتر درك كنیم آنوقت علاوه بر نیروی دیدن معمولی توانائیهای دیگری را در وجود خود احساس می نمائیم .

اما به علت عوامل مختلف كه ایجاد حواس پرتی می كنند به سرعت به نگاه عادی بسنده می كنیم . حس بینایی وسیله درك و فهم سطحی پدیده های عینی و طبیعی است ، اما از طریق پرورش و تعلیم آن می توان توانائیهای فوق العاده ای به دست آورد كه سایر حواس فاقد آن می باشند از خصوصیات قوه بینایی سرعت عمل و بیواسطه بون آن در ا یجاد ارتباط است هر گاه قوه بینایی به كار افتد و متوجه جلوه های بعدی گردد ، شرایطی فراهم می شود كه فوه شنوایی نیز با دقت بشر عمل خود را انجام می دهد .

در تمام پدیده های طبیعی و موجودات عالم زیباییهای ظاهری و پنهانی وجود دارد كه هر كس به اندازه قدرت و توانایی خویشتن و میزان حساسیت و استعداد خود آنها را مشاهده می كند و از آنها بهره مند می گردد اما انسان توانایی آنرا دارد تا با كسب اطلاعات خاص و ایجاد حساسیت های لازم با بهره مندی از استعدادهای نهفته و پنهان در وجود خود قدرت و توانایی بشر را برای فهم و درك زیباییهای طبیعی به دست آورد .

در گذشته بخاطر سنت های شفاهی و روش های آموزشی بسیار خصوصی و فردی در آموزش رشته های هنری از یك جهت و از جهتی دیگر محدودیت های بسیار زیادی كه از نظر مواد و مصالح كار موجود بود تنها افرادی محدود می توانسته در عالم هنر موفقیت های به دست آورند اما امروزه با امكانات ، جدید علمی و تكنولوزی آموزشی و تعلیم و تعلم در رشته های هنری برای همه كس این امكان وجود دارد تا قواعد فنی و تخصصی هنری را كم و بیش فراگیرد و در حد توان تسلط خود بطور نسبی دست به كار هنری بزند خصوصاً با وجود وسایل آموزش و كمك آموزشی مانند نوارهای صوتی و تصویری و به طور كلی امكانات متنوع آموزش سمعی و بصری ، تسهیلات برای عموم مردم موجود است از طرفی به علت كثرت تحقیقات و تالیفات همه روزه كتابهای تازه ای زبانهای مختلف منتشر می گردد و روشهای ابتكاری و جدیدی به مجموعه روشهای كلاسیك و قدیمی اضافه می شود .

آنچه كه مربوط به شكل می باشد به زودی قابل تشخیص و اندازه گیری است و دارای قواعد و ضوابط ثابت و مشخص می باشد . اما پدیده نور و رنگ ، در عین حال مرتباً دستخوش تغییر و تحول است . اندازه گیری آن از نظر بصری به سهولت غیر ممكن و گاه بعید می باشد . سومین عنصر بصری خط می باشد كه از اهمیت ویژه ای برخوردار است . زیرا خط زبان بسیار اجمالی واتزاعی برای بیان موضوع است كه تواناییهای فراوانی را شامل می شود.
طرح در سطح دو بعدی ( نقش طرح در پوستر ) :

طرح ها ( شكل ها ) هر كدام نسبت به فضایی كه در آن قرار می گیرند جلوه و نمود متفاوت  می كنند ودر اثر فعل و انفعالات و نیروهای بصری ناشی از شكل و زمینه مفهومی جداگانه به دست می دهند . هر شكل ثابت ، مثلاً یك دایره در داخل مربع ، مربع مستطیل ، لوزی و حتی دایره ای دیگر جلوه های متغیر به خود می گیرد و خصوصیت تصویری آن متغیر می شود بدین ترتیب هر نقش و شكلی نسبت به شكل و فضایی كه پیرامونش می باشد جلوه و معنی خاص پیدار می كند كه آن ناشی از مجموعه فعل و انفعالات و نیروهای بصری است .

در نتیجه هر واحد بصری موقعیت فضایی و جلوه و نمود خود را به واسطه روابط فعال و متقابل واحدهای تصویری پیرامون خود سبك می كند و نیروی تصویری كه از جهات مختلف ، راست  چپ ، بالا و پائین ، جلو و عقب بر آن اثر می گذارند موقعیت فضایی آنرا ایجاد می كنند . ضمناً باید اشاره كنیم علاوه بر موارد مذكور رنگ ، ارزش های تصویری خاص خود كه دائماً تحت تأثیر دگرگونی دارد . چرا كه قرار گرفتن هر طرحی درنقاط مختلف كاغذ باعث به وجو آمدن تركیب بندی های متنوعی می شود .

بررسی موقعیت های فضایی عناصر تصویری در هر كادر با سطح دو بعدی مفاهیم فضایی و نیروهای تصویری را مشخص می كند ، اما قبلاً باید در نظر داشته باشیم كه هر گاه كادر یا سطح دو بعدی را مطرح یا در نظر می گیریم ، محدوده عالمی را مشخص می كنیم كه درون آن خلاء تصویری است و فاقد هر گونه انرژی بصری . فعل و انفعالات تصویری آن ، فعال می گردد . با قرار گرفتن نقطه در كادر مربع ، بلافاصله با تمام فسمتهای مربع ارتباط برقرار می كند .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود دانلود تحقيق در مورد عناصر بصري در گرافيك با word
قیمت : 29,400 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 icbc.ir