عنوان : دانلود مقاله خط مونتاژ موتور نيسان با word
قیمت : 29,400 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله خط مونتاژ موتور نيسان با word دارای 93 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله خط مونتاژ موتور نيسان با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله خط مونتاژ موتور نيسان با word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله خط مونتاژ موتور نيسان با word :

مقدمه:
شركت نامكو مونتاژ كننده انواع موتور مورد نیاز شركت مگاموتور می‌باشد كه اقدام به استقرار استاندارد 16949 ISO/TS  جهت محصولات خود نموده است لذا مدیریت محترم عامل شركت نامكو استقرار و پیاده سازی این استاندارد را از برنامه‌های استراتژیكی شركت معرفی نموده‌اند.
استقرار این استاندارد بعهده نماینده مدیریت می‌باشد.
2- معرفی استاندارد 16949 ISO/TS:
این استاندارد، استاندارد سیستم مدیریت كیفیت و خاص صنایع خودروسازی است.
الزامات این استاندارد  مكمل الزامات و یا خواسته‌های مشخص شده برای محصول است هدف از این استاندارد تكوین یك سیستم مدیریت كیفیت به منظور ایجاد بهبود مداوم تاكید بر جلوگیری از شكست، كاهش انحرافات و تلفات در زنجیره تامین است. این استاندارد دیدگاه فرآیند گرایی دارد، بدین معنا كه برای كاركرد اثر بخش یك سازمان فعالیت‌های مختلفی انجام می‌پذیرد كه با یكدیگر در ارتباط و تعامل هستند فعالیتی كه با استفاده از منابع و با مدیریت آن ورودی‌ها را به خروجی‌ها تبدیل می‌كند به عنوان فرآیند در نظر گرفته می‌شود. بكارگیری سیستمی از فرآیندها در درون یك سازمان همراه با مشخص كردن و تعامل این فرآیندها و مدیریت نمودن آنها رویكرد فرآیندگرا نامیده می‌شود.
استاندارد 2002: 16949  ISO/TS  شامل هشت بند اصلی می‌باشد كه عبارتند از:
1- هدف و دامنه كاربرد.
2- مراجع قانونی.
3- اصطلاحات و تعاریف.
4- سیستم مدیریت و كیفیت.
5- مسئولیت مدیریت.
6- مدیریت منابع.
7- پدیدآوری محصول.
8- اندازه‌گیری و تحلیل و بهبود.
3- خلاصه‌ای  از گزارش:
گزارش فوق برای خط مونتاژ موتور نیسان نوشته شده است كه متشكل از چندین ایستگاه اصلی و فرعی می‌باشد.
بدین صورت كه در هر كدام از ایستگا‌ه‌ها قطعه‌ای از موتور مونتاژ شده و در پایام خط تولید موتور تكمیل و به اتاق تست برده می‌شود.
یادآوری می‌شود كه موتور نیسان برای مدل‌های متفاوتی مونتاژ می‌شود مانند 140 160 . ARIC .

ایستگاه: شستشو و بادگیری
دستورالعمل
1) باز كردن شمع پلاستیكی پالت بلوك سیلندر
توجه:
1- كنترل بلوك از نظر زنگ زدگی
2) برداشتن بلوك سیلندر توسط بالا بر و فیكسچر مخصوص و استقرار بر روی رولر  خط تولید
توجه:
 1- كنترل سطوح دیگر بلوك از نظر زنگ زدگی .
2- كنترل بلوك از نظر شكستگی و كامل بودن مجموعه و عدم شكستگی قلاویز در رزوه‌های سطح محل نصب سینی جلو.
3- كنترل پیستون از نظر داشتن گریدپیستون وگرید میل لنگ.
4- كنترل فیكسچر بلند كردن بلوك.
3) جازدن جت روغن زنجیر موتور و كوركن روغن (با ابزار مخصوص) جلوی سیلندر ( در صورتیكه بلوك به صورت مجموعه نباشد)
 
توجه:
1- اطمینان از سوراخ بودن جت روغن زنجیر موتور.
2- جت روغن زنجیر موتور و كوركن جلوی سیلندر پس از مونتاژ باید هم سطح بلوك یا یك میلی متر داخل تر از سطح بلوك سیلندر باشد( mm1-0)
3- كنترل ابزار جازدن كوركن روغن
4- جازدن دو عدد پین موقعیت سینی جلوی سیلندر در جلوی سیلندر (با ابزار مخصوص)
توجه:
1- اطمینان از صحت جازدن پین موقعیت بطوریكه پین به اندازه mm 7-4 از  سطح بلوك بیرون قرار گیرد.
2- كنترل ابزار جازدن پین موقعیت جلوی سیلندر
تذكر:
جهت آماده سازی مجموعه پیستون مطابق با گرید سیلندر گرید پیستون های  بلوك در برگه ثبت گرید پیستون نوشته و به ایستگاه فرعی پیستون داده می شود.
5) برگرداندن بلوك سیلندر بطوریكه سطح كارتل به سمت بالا قرار گیرد. (سمت عقب بلوك به سمت دستگاه شستشو باشد.)
6) قرار دادن فاصله اندازه بلوك در قست كپه 1 (كپه جلوی بلوك)
7) انتقال دادن بلوك سیلندر به داخل دستگاه شستشو.
توجه:
1- قبل از اینكه بلوك سیلندر و قطعات دیگر به دستگاه شستشو منتقل گردد لازم است كه دمای مایع شستشو   باشد.
تذكر: جهت تمیز شدن قطعات شستشو مطابق با جدول زیر محلول و مایع شستشو باید تهیه شود.
مواد مصرفی    مقدار مصرف
LUNOXMA2%3  SOLUTION    45kg  1200 دستگاه   
با مواد مصرفی مطابق با لیست اعلام شده واحد مهندسی    
8) بعد از شستشوی بلوك باید آن را باد گرفت
توجه:
1- قطعات باید كاملا خشك و تمیز شود.
9) جازدن مجموعه ساچمه ای روغن با (ابزار مخصوص) در محفظه فیلتر روی بلوك سیلندر ( در صورتیكه بلوك سیلندر به صورت مجموعه نباشد.)
توجه:
1- اطمینان از صحت مونتاژ مجموعه ساچمه روغن
2- كنترل ابزار مخصوص جازدن مجموعه ساچمه روغن
10) مونتاژ پیچ دو سر رزوه فیلتر (ابزار مخصوص) با گشتاور kgm5/2 -1/2( درصورتیكه بلوك سیلندر به صورت مجموعه نباشد.)
توجه:
1- اطمینان از صحت مونتاژ پیچ دو سر رزوه فیلتر روغن
2- كنترل ابزار مخصوص مونتاژ پیچ دو سر رزوه فیلتر روغن
11) مونتاژ لوله رابط بخاری بر روی بلوك سیلندر ( ابزار مخصوص) با گشتاور kgm 2/5-4/3 (در صورتیكه بلوك به صورت مجموعه نباشد.)
تذكر: لازم است كه هنگام مونتاژ باید رزوه لوله رابط آب را لاكتایدازد.
نوع مواد مصرف    واحد مصرف
TB1215    gr2/0
توجه:
1- اطمینان از صحت مونتاژ لوله رابط آب
12) جازدن كوركن عقب (ابزار مخصوص) در سمت عقب سیلندر ( در صورتیكه بلوك به صورت مجموعه نباشد)
توجه:
1- اطمینان از صحت مونتاژ كوركن عقب بطوریكه كوركن به اندازه mm 1-0 از سطح بلوك داخل تر باشد.
2- كنترل ابزار جازدن كوركن عقب
** در صورتیكه بلوك به صورت مجموعه كامل باشد لازم است كلیه پارامترهای كنترلی اعلام شده بندهای  3-9-10-11-12-13- توسط اپراتور چك و بازبینی گردد.
13) بازكردن شمع پلاستیكی پالت میل لنگ
توجه:
1- كنترل میل لنگ از نظر زنگ زدگی
14) گذاشتن پالت حمل میل لنگ بر روی رولر
15) برداشتن میل لنگ  وگذاشتن در داخل حمل میل لنگ
توجه:
1- كنترل دقیق میل لنگ از نظر زنگ زدگی و در صورت مجموعه بودن كنترل قطعات مونتاژ شده.
16) انتقال پالت حمل میل لنگ به داخل دستگاه شستشو
17) پس از شستشو بادگیری میل لنگ ها
توجه:
1- میل لنگ باید كاملاً خشك و تمیز باشد.
18) برداشتن مانیفولد دود و  در دو گذاشتن بر روی رولر دستگاه شستشو
19) پس از شستشو برداشتن ماینفولد دود از رولر شستشو و انتقال به پالت
20) بادگیری مانیفولد دود پس از شستشو
توجه:
1- كنترل قطعه از نظر زنگ زدگی
2- در موقع گذاشتن مانیفولد دود در پالت و یا رولر شستشو باید دقت شود كه پیچ های دو سر رزوه دفرمه نگردد.
3- در موقع گذاشتن مانیفولد دود پالت لازم است در لابلای مانیفولدها مقوا و یا جدا ساز قرار داده شود.
4- كنترل مانیفولد دود از نظر تمیزی و خشك بودن
** شستشوی قطعات ذیل قبل از مونتاژ الزامی می باشد.
1- مجموعه پیستون و رینگها (در صورتیكه  پیستون CKD باشد)
2- مجموعه فلایویل (در صورتیكه كه فلایویك قطعات CKD باشد.) قطعات منفصله خرید
خارجی
توجه:
1- كنترل میل لنگ از نظر كثیف بودن رور نالها و زنگ زدگی در قسمت ژور نالها، در صورت كثیف بودن سریعاً به اپراتور ایستگاه شستشو اطلاع و قطعه كثیف با كهنه تمیز و یا به ایستگاه شستشو منتقل شود.
1) مونتاژ نمودن بوش مسی ته میل لنگ با ابزار مخصوص
توجه:
1- بوش مسی در هنگام مونتاژ به صورت پرس فیت در محل خود باید مونتاژ شود لق بودن بوش پس از مونتاژ و یا به سختی جا رفتن بوش قابل قبول نیست.
2- كنترل بوش پس از مونتاژ از نظر پلیسه كردن لبه و راحت جا رفتن شفت
3- كنترل ابزار مخصوص
2) مونتاژ كوركن میل لنگ (ابزار مخصوص مغناطیسی) در موقعیتهایی كه مشخص شده است. ( در صورتیكه میل لنگ به صورت مجموعه نباشد)
3) بعد از مونتاژ كردن كوركن میل لنگ باید سر سوراخی كه ساچمه یا كوركن در آن قرار گرفته است با ابزار پرچ كن، پرچ شود (در صورتیكه میل لنگ به صورت مجموعه نباشد)
تذكر: لازم به ذكر است كه باید ساچمه تا انتهای محفظه كوبیده شود.
توجه:
1- كوركن میل لنگ پس از مونتاژ باید به میزان 5/1 میلی متر از سطح محل قرار خود روی میل لنگ داخل تر قرار گیرد.
2- پس از پرچ كردن دهانه محل قرار میل لنگ قطر دهانه باید كمتر از 6/5 میلی متر باشد
3- كنترل ابزار مخصوص جازدن كوركن و ابزار پرچ كن كوركن
1) مونتاژ 3 عدد خار سر میل لنگ (ابزار مخصوص مغناطیسی- ابزار مخصوص مونتاژ)
2) مونتاژ چرخ زنجیر سر میل لنگ به صورتیكه مشخص شده است (شیار كناره قطر داخلی به سمت داخل)
3) مونتاژ چرخ دنده پمپ روغن سر میل لنگ به صورتیكه مشخص شده است (شیار كناره قطر داخلی به سمت داخل)
4) قرار دادن ضربه گیر سر میل لنگ
توجه:
1- خار سرمیل لنگ در هنگام مونتاژ به صورت پرس فیت در محل خود باید مونتاژ شود لق بودن خارپس از مونتاژ و یا به سختی جارفتن كنار قابل قبول نیست.
2- انطباق چرخدنده اویل پمپ و چرخ زنجیر به صورت جذب روان بر روی میل لنگ بوده (استفاده از چكش پلاستیكی برای مونتاژ مجاز است لق بودن و یا به سختی جار رفتن چرخ دنده اویل پمپ و چرخ زنجیر قابل قبول نیست.
3- كنترل ابزار مخصوص
4- كنترل مجموعه میل لنگ از نظر مونتاژ قطعات منفصله (در صورت مجموعه بودن)
توجه:
1- كنترل بلوك سیلندر از نظر كثیف بودن و زنگ زدگی سطوح جانبی و داخل سیلندر و ژور نالهای بلوك، در صورت كثیف بودن سریعاً به اپراتور ایستگاه شستشو اطلاع و قطعه كثیف سریعا از خط خارج شود
2- كنترل بلوك از نظرشگستگی قلاویز در رزوه‌های محل نصب كارتل
3- كنترل كپه پنج بلوك از نظر داشتن سوراخ تخلیه روغن و دارا بودن شیار محل نصب كاسه نمد تیغه ای
ایستگاه: فرعی پیش مونتاژ                   
مرحله: شستشو
1) مونتاژ 4 عدد پیچ مانیفولد دود با 4 عدد واشر تخت
2) مونتاژ 10 عدد پیچ سر سیلندر با 10 عدد واشر تخت
3) مونتاژ 8 عدد پیچ درب سوپاپ با 8 عدد واشر لاستیكی.
4) مونتاژ 4 عدد پیچ مانیفولد هوایا 4 عدد واشر تخت.
ایستگاه: فرعی سرسیلندر
1) بیرون آوردن سرسیلندر از داخل كارتن و قرار دادن بر روی رولر دستگاه شستشو
توجه:
1- اطمینان از كامل بودن مجموعه (كپه ها- كوركن ها- پیچ كپه ها)
2- كنترل قطعه از نظر سالم بودن و عدم شكستگی -ترك-مك در سر تحتانی سر سیلندر -پلیسه داشتن
3- كنترل از نظر ماشینكاری (صافی- سطوح- سوراخكاری- قلاویز كاری)
2) انتقال دادن سر سیلندر به داخل دستگاه شستشو
3) بعد از شستشوی سر سیلندر  باید آن را باد گرفت.
توجه:
1- قطعه باید كاملاً خشك و تمیز شود.
5) قرار دادن پالت حمل میل با دامك بر روی رولر دستگاه شستشو و قرار دادن میل بادامك بر روی پالت
توجه:
1- كنترل قطعه از نظر زنگ زدگی- مك در سطوح ماشینكاری
6) انتقال دادن پالت حمل میل بادامك به داخل دستگاه شستشو
7) بعد از شستشوی میل بادامك باید آن را باد گرفت
توجه:
1-     قطعه باید كاملا خشك و تمیز شود.
مرحله مونتاژ: كاسه نمد گیت سوپاپ و مجموعه سوپاپ و فنر سوپاپ و شمع‌ها
1) باز كردن پیچ های كپه های سر سیلندر بوسیله ابزار بازی
2) جدا كردن  كپه ها از روی سرسیلندر در صورت نیاز با وارد كردن ضربه ای آرام به روی كپه ها بوسیله چكش و قرار دادن، آن داخل پالت مخصوص حمل كپه ها
تذكر: هنگام جدا كردن كپه ها از روی سر سیلندر اگر بوش موقعیت روی كپه یا سر سیلندر باقی بماند مشكلی نمی باشد.
3) حك كردن یك شماره روی كلیه كپه ها و سر سیلندر جهت جلوگیری از هر گونه اشتباه لازم به ذكر است كه شماره ها را می توان توسط ماژیك بر روی كپه ها و سرسیلندر نوشت
4) قراردادن 8 عدد نشیمنگاه پایین فنر داخلی سوپاپ
5) مونتاژ هشت(8) عدد كاسه نمد گیت سوپاپ
تذكر: باید از روغن جهت مونتاژ كاسه نمد گیت سوپاپ استفاده نمود.
ماده مصرفی    SAE10W30    مقدار مصرف    gr/1 4
مواد مصرفی مطابق جدول ارائه شده واحد مهندسی مگاموتور
6) مونتاژ 4 عدد سوپاپ هوا 4 عدد سوپاپ دود بر روی سر سیلندر لازم به ذكر است كه باید قبل از مونتاژ سوپاپ های دود و هوا باید سر ساق را آغشته به روغن نمود.
ماده مصرفی    SAE10W30    مقدار مصرف    1gr/1
 7) پس از انتقال مجموعه سر سیلندر و سوپاپها بر روی فیكسچر فنر جمع كن و آزاد كردن پدال فیكسچر جهت جلوگیری از پایین آمدن مجموعه هنگام جمع كردن فنرهای سوپاپ
8) قرار دادن هشت عدد(8) نشینگاه پایین فنر خارجی سوپاپ روی سرسیلندر
9) قرار دادن هشت عدد(8) مجموعه فنر داخلی و خارجی روی سوپاپ های سر سیلندر
تذكر: باید مجموعه فنر را طوری روی سوپاپ سر سیلندر قرار داد كه علامت رنگ زرد در پایین قرار گیرد.
10) قرار دادن هشت عدد(8) نشینگاه بالای روی فنرها
11) قراردادی هشت جفت (8) خار دو تكه بر روی نشینگاه وسپس فشرده كردن ابزار و پدال برای مونتاژ
12) قفل كردن پدالها و هدایت آن به ایستگاه دیگر
13) مونتاژ چهار عدد (4) شمع بر روی سرسیلندر با گشتاور kgm 3-5/1
نكات كنترلی:
1- كنترل سر سیلندر و اطمینان از عدم وجود خراش و خرابی بر روی سر سیلندر
2- اطمینان از باز بودن سوراخهای مانیفولد توسط هدایت باد بوسیله نازل
3- اطمینان از تمیز بودن سر سیلندر
4- اطمینان از صحت مونتاژ سوپاپها و گیت های سوپاپ
5- اطمینان از صحت مونتاژ فنرها بر روی سوپاپهای سر سیلندر
6- اطمینان از صحت گشتاور شمع‌ها
مرحله مونتاژ: اسبكها بر روی میل اسبك و مونتاژ مجموعه بر روی سر سیلندر
1- قرار دادن پایه میل سوپاپ مركزی بر روی فیكسچر
2- قرار دادن میل سوپاپ دود و میل سوپاپ هوا داخل كپه مركزی
3- قرار دادن 2 عدد فنر بر روی میل سوپاپ دود (دو طرف كپه) و قرار دادن یك عدد اسبك 2 و اسبك 3 بر روی میل سوپاپ هوا (دو طرف كپه)
4- قرار دادن یك عدد اسبك 2 و اسبك 3 بر روی میل سوپاپ دود (دو طرف فنرها) و قراردادن دو عدد فنر بر روی میل سوپاپ هوا (دو طرف اسبكها)
5- قرار دادن دو عدد پایه میل سوپاپ 4 و 2 بر روی میل سوپاپها
6- قرار دادن چهار عدد پیچ داخل سوراخهای پایه های میل سوپاپ
7- قرار دادن یك عدد اسبك و اسبك 4 بر روی میل سوپاپ دود
(دو طرف پایه ها) و دو عدد فنر بر روی میل سوپاپ هوا (دو طرف پایه ها)
8- قراردادن دو عدد فنر برروی میل سوپاپ دود (دو طرف اسكبهای 4و1) و قرار دادن اسبك 1 و اسبك 4 برروی میل سوپاپ هوا (دو طرف فنرها)
9- قراردادن پایه جلو میل سوپاپ و پایه عقب میل سوپاپ برروی میل سوپاپها
10- قرار دادن 4 عدد پیچ داخل سوراخهای پایه جلو و عقب میل سوپاپ
11- قراردادن میل سوپاپ بر روی بلوك سیلندر بطوریكه پین موقعیت میل سوپاپ در سمت جلوی سرسیلندر قرار گیرد.
تذكر: قبل از قراردادن میل سوپاپ باید نشیمنگاه آن را روی سر سیلندر روغنكاری نمود.
مواد مصرفی        SAE10W30 مقدار مصرف CC8
تذكر: در صورتیكه پین موقعیت بر روی میل سوپاپ مونتاژ نشده باشد باید پین را بر روی میل سوپاپ مونتاژ نمود.
بطوریكه پین به اندازه 6 میلی متر بیرون از سوراخ میل سوپاپ (نشیمنگاه خود) قرار گیرد.
12- قرار دادن مجموعه اسبكها و میل اسبكها و پایه میل سوپاپهای مونتاژ شده بر روی سر سیلندر
13- بستن 10 عدد پیچ به ترتیبی كه مشخص شده است و با گشتاور kgrm 2/2 – 8/1
تذكر1: بعد از قرار دادن میل سوپاپ باید از نرم چرخیدن آن اطمینان حاصل نمود همچنین باید پین موقعیت در پایین ترین نقطه خود قرار گیرد.
تذكر2: بعد از قرار دادن مجموعه اسبكها و پایه میل سوپاپها روی سرسیلندر باید پایه‌ها كاملا بر روی پین موقعیت قرارگیرد لذا در صورت نیاز می توان با وارد كردن ضربه‌ای بوسیله چكش مسی از درست جا افتادن آنها اطمینان حاصل نمود.
نكات كنترلی
1- اطمینان از صحت مونتاژ پین سر سیل سوپاپ
2- اطمینان از صحت عملكرد میل سوپاپ به طوریكه به نرمی بچرخد.
3- اطمینان از صحت جازدن اسبكهای دود و هوا
4- اطمینان از صحت گشتاور پیچ های پایه های میل سوپاپ
5- اطمینان از صحت روغنكاری نشیمنگاه میل سوپاپ بر روی سر سیلندر
مرحله: فیلرگیری، مونتاژ پیچ دو سر رزوه
1- اطمینان از اینكه پین میل سوپاپ در پایین‌ترین نقطه خود قرار گرفته است
2- فیلر گیری اسبكهای 4و3 هوا و 2و4 دود بوسیله پیچ گوشتی
جدول اندازه گیری فیلر
موتور گرم باشد    موتور سرد باشد    
05/0  3/0

5/27~22    ورودی
05/0 3/0

29~24    خروجی
3- محكم كردن مهره های اسبكهای 4و3 هوا و 2و4 دود با گشتاور  kgm 3/2-7/1
4- چرخاندن میل سوپاپ بطوریكه پین موقعیت در بالاترین موقعیت خود قرار گیرد.
5- فیلر گیری اسبكهای 2و1 هوا و 3 و 1 را دود بوسیله پیچ گوشتی
6- محكم كردن مهره های اسبك 2و1 هوا و 3و1 دود با گشتاور  kgm 3/2-7/1
تذكر: هنگام فیلر گیری باید از صحت ضخامت فیلر با توجه به جدول اندازه فیلرها، اطمینان حاصل نمود همچنین باید از عدم وجود ترك بر روی فیلر اطمینان حاصل نمود.
نكات كنترلی:
1- اطمینان از صحت ضخامت فیلر هوا و دود با توجه به جدول اندازه فیلرها و همچنین عدم خرابی ظاهری بر روی فیلر
2- اطمینان از صحت فیلر گیری
3- اطمینان از صحت گشتاور مهره های اسبك
7) مونتاژ 4 عدد پیچ دو سر رزوه مانیفولد دود
8) مونتاژ 2 عدد پیچ دو سر رزوه مانیفولد هوا
9) مونتاژ 2 عدد پیچ دو سر رزوه پمپ بنزین
نكات كنترلی:
1- طول بزرگتر پیچ باید به سمت بیرون باشد.
ایستگاه: میل لنگ و یاتاقان‌گذاری
مرحله: یاتاقان‌گذاری كپه‌های ثابت و بلوك سیلندر
1) قرار دادن پالت حمل كپه بر روی بلوك سیلندر
2) باز كردن ده عدد پیچ كپه های ثابت و جدا كردن كپه های ثابت
تذكر:
جدا نمودن كپه یاتاقان ها در صورت لزوم با ضربه زدن آرام بوسیله چكش و بیرون آوردن كپه ها و قرار دادن آنها داخل پالت حمل كپه
توجه:
1- پس از جدا نمودن كپه های ثابت لازم است محل كپه یا تاقان ها، سوراخهای روغن روی ژور نالهای بلوك، محل قرار صافی روغن باد گرفته و كاملاً خشك وتمیز شود.
2- كنترل بلوك سیلندر از نظر كثیف بودن و زنگ زدگی سطح جانبی و داخل سیلندر  و ژورنالهای بلوك، در صورت كثیف بودن سریعاً به اپراتور ایستگاه شستشو اطلاع و قطعه كثیف سریعا از خط خارج شود.
3- كنترل بلوك از نظر شكستگی قلاویز در رزوه های محل نصب كارتل
4-كنترل كپه پنج بلوك از نظر داشتن سوراخ تخلیه روغن و دارا بودن شیار محل نصب كاسه نمد تیغه ای
3) انتخاب نمودن یاتاقانهای ثابت مطابق با شماره گرید قطر كپه میل لنگ مطابق جدول:
 
 
شماره كپه ثابت بلوك سیلندر
1,2    2    1    گرید قطركپه میل لنگ
سایز استاندارد    سایز بزرگتر    سایز استاندارد    نوع یاتاقان انتخابی
تذكر: برای سایز استاندارد ماركی روی یاتاقان وجود ندارد و همچنین برای سایز بزرگتر روی یاتاقان رنگ آبی می باشد.
4) كار گذاشتن یاتاقانهای ثابت انتخاب شده داخل بلوك سیلندر بطوریكه ناخنی آن داخل شیار بلوك قرار گیرد.
تذكر: هنگام مونتاژ یا تاقانهای فوق باید به سوراخ روی یاتاقان دقت نمود به طوریكه سوراخ روی یاتاقان در راستای سوراخ نشیمنگاه خود قرار گیرد.
تذكر: جهت جازدن یاتاقانهای بلوك سیلندر و كپه ها در صورت لزوم باید چكش پلاستیكی روی یاتاقانهای ثابت ضربه زد.
5) جا زدن یاتاقانهای كپه ها
تذكر: یاتاقانهای كپه 3 دارای دو سایز استاندارد و بزرگتر می باشد:
توجه:
1- صحت اطمینان از انتخاب گرید یاتاقان (یاتاقان های كپه بلوك نه دارای شیار روغن و نه دارای سوراخ روغن هستند).
2- كنترل اینكه یاتاقان در محل خود قرار گرفته باشد.
مرحله مونتاژ: نگهدارنده صافی روغن (ضربه گیر)
1) مونتاژ صافی روغن و نگهدارنده صافی روغن (ضربه گیر) بوسیله دو عدد پیچ با گشتاور  kgm 8/0 -4/0
تذكر: جهت بستن پیچها باید  از  loctite استفاده نمود.
مواد مصرفی (242/loctite و یا 542 loctite مقدار مصرف :  1/gr 1/0  (در صورت استفاده از سیل خشك بر روی پیچ نیازی به استفاده از سیل مایع نیست).
مواد مصرفی مطابق جدول ارائه شده واحد مهندسی مگاموتور
1- اطمینان از صحت اینكه مجموعه شبكه صافی روغن درست در موقعیت خود قرار گرفته باشد.
2- اطمینان از صحت اینكه صفحه گیر كاملا برروی صافی روغن قرار گرفته و كاملا در  محل خود نصب شده است.
3- كنترل ابزار چهار سو و آچار بادی
مرحله مونتاژ: میل لنگ و كاسه نمد بر روی بلوك سیلندر
1) روغنكاری روی یاتاقانهای بالایی (بلوك سیلندر)
نوع روغن مصرفی :   SAE10w30 مقدار روغن مصرفی cc12
تذكر: قبل از روغن كاری باید روی یاتاقانها در صورت نیاز تمیز شود و محل قرارگیری یاتاقانها بر روی میل لنگ باد گرفته شود.
2) قراردادن میل لنگ بر روی بلوك سیلندر.
3) چرخاندن میل لنگ و اطمینان از صحت كار كرد میل لنگ
4) زدن سیل در دو گوشه نشینگاه كپه شماره 5 روی بلوك سیلندر.
تذكر: در خصوص سیل كاری كپه 5 در دو طرف نشینگاه كپه سر تا سری سیل به قطر 2 میلی متر سیل زده می شود.
نوع مواد مصرفی سیلیكون حرارتی مقدار مواد مصرفی 1/0 gr 25/0
5) روغنكاری سطح تماس میل لنگ و یاتاقانهای ثابت بلوك سیلندر  ( محل ژور نالهای ثابت میل لنگ)
نوع مواد مصرفی: SAE 10W30 مقدار روغن مصرفی: cc12
مواد مصرفی مطابق جدول ارائه شده واحد مهندسی مگاموتور.
6) جا ر زدن كپه ها به ترتیب بر روی بلوك سیلندر
لازم به ذكر است كه باید برای اطمینان بیشتر بر روی كپه ها بوسیله چكش ضربه وارد كرد.
تذكر1: باید دقت  نمود كه سطح انتهایی كپه یاتاقان عقب (شماره 5) با سطح بلوك سیلندر در قسمت عقب پایین در یك ردیف قرار گیرد.
تذكر 2: باید دقت نمود كه سطح انتهایی كپه یاتاقان 1 با سطح بلوك سیلندر در یك ردیف باشد.
تذكر3: در هنگام جازدن كپه یاتاقانها علامت فلش بر روی كپه بایستی به سمت جلوی بلوك سیلندر باشد
7) بستن پیچ‌های كپه یاتاقانها بوسیله ابزار بادی گشتاور  kgm 6- 5/4
تذكر1: نحوه بستن پیچ های كپه از كپه شماره 3 شروع و به صورت ضربدری كپه شماره 2 و كپه شماره 4 و كپه شماره 1 و كپه شماره 5 بسته می شود.
تذكر2: برای اطمینان بیشتر لازم است كه صددرصد پیچهای كپه ثابت توسط ترك رنج ترك‌گیری گردد.
8) چرخاندن میل لنگ بعد از بستن پیچ ها
توجه:
1- كپه های ثابت بلوك با بلوكهای بعدی و یا قبلی جابجا نشود.
2- كپه های ثابت بلوك ( كپه های شماره 2 و كپه شماره 4) جابجا بسته نشود.
3- ترك گیری صد در صد پیچ ها و اطمینان از كالیبره بودن ترك متر.
4- میل لنگ باید به نرمی قابل چرخاندن باشد و هیچگونه قفل و گیر موضعی مجاز نیست.
9) بكار بردن مقداری سیل در سمت شیار كاسه نمد كپه یاتاقان (شماره5)
نوع مواد مصرفی: سیلیكون حرارتی مقدار مواد مصرفی : 1/gr 1/0
مواد مصرفی مطابق جدول ارائه شده واحد مهندسی مگاموتور.
10) در صورت عدم استفاده از سیل لاستیك می توان از كاسه نمد كپه یاتاقان استفاده نمود.
توجه:
1- جهت قرار گیری كاسه نمد تیغه باید در موقع مونتاژ دقت نمود.
2- سیل به كار برده شده به میزان كافی برای هر یك از شیار ها بوده و صرفاً برای درز گیری و آب بندی بین بلوك و كپه می باشد.
11) روغنكاری سطح تماس انتهای میل لنگ و بلوك سیلندر (محل تماس كاسه نمد ته میل لنگ با میل لنگ بلوك سیلندر)
نوع روغن مصرفی: SAE 10w30 مقدار روغن مصرفی cc3
مواد مصرفی مطابق جدول ارائه شده واحد مهندسی مگاموتور
12) مونتاژ كاسه نمد ته میل لنگ برروی مجموعه بلوك و سیلندر و میل لنگ بوسیله ابزار مخصوص
توجه:
1- كنترل كاسه نمد ته میل لنگ كه باید به گریس نسوز آغشته شده باشد.
2- كاسه نمد ته میل لنگ باید بطور كامل در محل خود قرار گرفته باشد میزان فرو رفتگی كاسه نمد نسبت به سطح انتهائی بلوك 2- 0 میلی متر باید باشد.
3- كنترل ابزار مخصوص
13) چرخاندن میل لنگ بطوریكه موقعیت لنگ 1و4 میل لنگ در نقطه مرگ بالا قرار گیرد.
ایستگاه: حكاكی
مرحله مونتاژ: دسته روغن و جت روغن سرسیلندر
1) استفاده از  سیل لاستیك در محل شیار كاسه نمد كپه شماره 5
مواد مصرفی مطابق جدول ارائه شده واحد مهندسی مگاموتور
2) قرار دادن پالت حمل بلوك برروی سطح قرار كارتل
3) درآوردن ضربه‌گیر سرمیل لنگ.
توجه:
1- اطمینان از مونتاژ بودن كلیه قطعات در ایستگاههای قبلی
2- اطمینان از صحت قرارگیری پالت بر روی بلوك.
3- كنترل پالت از نظر شكستگی
4- سیل باید كاملاً شیار كپه را پر كند و مقداری سیل از محل كپه و بلوك بیرون بزند.
4) چرخاندن بلوك برای حكاكی (بطوریكه سطح سر سیلندر به سمت بالا باشد)
5) مونتاژ دسته موتور چپ بوسیله دو عدد پیچ با گشتاور kgm 4-3
6) مونتاژ جت روغن سر سیلندر ( در صورتیكه به صورت مجموعه نباشد)
توجه:
1- اطمینان از سوراخ بودن جت روغن( با توجه به  سیم فولادی مستقر در ایستگاه كلیه جت باید كنترل شود.)
2- جت روغن همسطح بلوك سیلندر و یا حداكثر به اندازه یك میلی متر داخل سوراخ مربوطه روی بلوك سیلندر باشد.
3- كنترل گشتاور پیچ دسته موتور
مرحله مونتاژ: حكاكی
1) فرستادن بلوك سیلندر در محل استقرار  دستگاه حكاك و زدن شاسی نگهدارنده موقعیت بلوك و حك كردن شماره سریال بر روی موتور.
تذكر1: تمیز كردن جای حكاكی در صورت نیاز
تذكر 2: شماره سریال موتور از دو حرف و هشت عدد تشكیل شده است كه ترتیب قرار گرفتن بصورت زیر می باشد.
z173456     24z
تذكر 3: ترتیب فوق روش پانچ نمودن حروف و اعداد را در كمپانی نیسان نشان می دهد اما شما می توانید روش دیگری غیر از آنچه كه نشان داده شده است را اختیار كنید.
توجه:
1- اطمینان از تكراری نبودن شماره موتور
2- اطمینان از حكاكی صحیح كوبش اعداد خوانا بوده و اعدد هیچگونه مشكلی نداشته باشد.
3- اطمینان از عملكرد صحیح دستگاه حكاك
مرحله مونتاژ: ثبت اطلاعات
1) ثبت نوع سیلندر- شاتون- میل لنگ در دفتر مونتاژ
ایستگاه: پیستون
مرحله مونتاژ: مجموعه پیستون روی بلوك
1) روغنكاری سیلندرهای 1و2و3و4 توسط دستگاه روغن زن
مواد مصرفی  SAE 10W30 مقدار مصرف cc 12
مواد مصرفی مطابق جدول ارائه شده واحد مهندسی مگاموتور
2) قراردادن ابزار مخصوص مونتاژ پیستون در بلوك بر روی سطح بلوك سیلندر
3) تنظیم رنگها به طوریكه زاویه بین شیار رینگها كمتر از 60 درجه نباشد.(شیار رینگها كنار هم قرار نگیرند)
4) مونتاژ مجموعه پیستون 1و2و3و4  در بلوك بوسیله ابزار مخصوص
تذكر: لازم به ذكر است كه قبل از مونتاژ مجموعه پیستونهای 1و2و3و4 باید از صحت گرید پیستونها صحت مونتاژ یاتاقانهای متحرك اطمینان حاصل نمود.
تذكر 2: مجموعه پیستونها را باید طوری روی بلوك سیلندر مونتاژ نمود كه علامت تو رفتگی (علامت سنبه) به سمت جلو سیلندر قرار گیرد.
توجه:
1- كنترل از نظر روغنكاری داخل بلوك سیلندر
2- كنترل از نظر یكسان بودن گرید ابعادی پیستون با گرید بلوك سیلندر
3- كنترل از نظر یكسان بودن گرید وزنی پیستونهای مونتاژ شده
4- كنتر از نظر لقی مجاز بین پیستون و شاتون و كاملاً آزاد بودن گژن پین در پیستون
5- كنترل از نظر جابجا مونتاژ ننمودن مجموعه پیستون و شاتون در بلوك سیلندر
6- كنترل از نظر قرار گیری رینگها و زاویه بین شیار رینگها
7- اطمینان از صحت ابزار مونتاژ پیستون
8- اطمینان از صحت دستگاه اسپری روغن داخل سیلندر
ایستگاه: كپه شاتون
مرحله مونتاژ: كپه شاتون
1) چرخاندن بلوك سیلندر بطوریكه سطح قرار كارتل به سمت بالا باشد.
2) تنظیم یاتاقان متحرك مونتاژ شده بر روی دسته شاتون با ابزار مخصوص
تذكر1: در هنگام مجموعه پیستون و شاتون در ایستگاه حكاكی احتمال جابجایی كپه شاتون وجود داشته و لازم است قبل از مونتاژ كپه شاتون كنترل و تنظیم شود.
تذكر 2: هنگام مونتاژ كپه های متحرك روی شاتون باید دقت نمود كه شماره های حك شده روی شاتون و كپه در یك سمت قرار گیرد.
تذكر3: بعد از مونتاژ كپه های متحرك به آرامی ضربه ای به كپه ها باید وارد نمود ( در صورت نیاز)
تذكر 4: قبل از مونتاژ كپه های 1و2و3و4 باید سطح میل لنگ (محل نصب كپه ها) روغنكاری شود.
مواد مصرفی:     SAE10W30     cc6
مواد مصرفی مطابق جدول ارائه شده واحد مهندسی مگاموتور
3) برداشتن كپه های متحرك از پالت مربوطه و نصب بر روی میل لنگ در محل مربوطه خود
4) مونتاژ كپه های متحرك 1و2و3و4 هر كدام بوسیله دو عدد مهره (پیچ) با گشتاور kgm 7/4-8/3
مونتاژ پیچ ها توسط دستگاه مولتی هد برقی صورت می گیرد.
5) چرخاندن میل لنگ با ابزار مخصوص به جهت اینكه میل لنگ و شاتون و پیستون هیچگونه مشكلی نداشته باشد.
توجه:
1- كنترل داشتن یاتاقان متحرك در قسمت دسته شاتون
2- كنترل جابجا نشدن یاتاقانها در قسمت دسته موتور  قرار داشتن ناخنی یاتاقان در شیار مربوطه بر روی دسته شاتون.
3- كنترل جابجا نشدن كپه های شاتون در یك دستگاه موتور با موتور دیگر
4- كنترل از نظر جابجا مونتاژ ننمودن كپه ها در یك دستگاه موتور
5- كنترل لقی محوری بین شاتون و میل لنگ- میزان لقی محوری شاتون و میل لنگ 4/0-2/0 میلی متر باید باشد.
6- كنترل از صحت عملكرد پیستون و میل لنگ
7- اطمینان از عملكرد دستگاه مولتی هد و بالا نبودن ترك پیچها و توجه به چراغ خطا در صورت اعلام خطا از سوی دستگاه مورد نظر.
ایستگاه: پایه دینام
مرحله مونتاژ: پین قرار  سینی عقب و كوركن روغن عقب سیلندر
1) جازدن پین موقعیت سینی عقب با (ابزار مخصوص) در سمت عقب سیلندر (در صورتیكه بلوك به صورت مجموعه نباشد)
توجه:
1- اطمینان از صحت مونتاژ پین موقعیت بطوری كه پین به اندازه mm 10-7 از سطح بلوك سیلندر ( بیرون) قرار گیرد.
2- كنترل ابزار جازدن پین قرار سینی عقب.
مرحله مونتاژ: لوله مكنده فیلتر روغن
1) جازدن لوله مكنده فیلتر روغن (ابزار مخصوص) در محل اتصال پیچ دو سر رزوه فیلتر روغن
توجه:
1- اطمینان از صحت مونتاژ لوله مكنده فیلتر
2- كنترل ابزار جازدن لوله مكنده فیلتر روغن
مرحله مونتاژ: بوش موقعیت
1) مونتاژ نمودن بوش موقعیت سینی عقب با ابزار مخصوص
توجه:
1- بوش در هنگام مونتاژ به صورت پرس فیت در محل خود باید مونتاژ شود لق بودن بوش پس از مونتاژ و یا به سختی جا رفتن بوش قابل قبول نیست.
2- كنترل بوش پس از مونتاژ از نظر پلیسه كردن لبه و به راحت جا رفتن شفت.
3- كنترل ابزار مخصوص
مرحله مونتاژ: پایه دینام
1- مونتاژ براكت پایه دینام بر روی بلوك سیلندر و بوسیله گیر دادن سه عدد پیچ
تذكر: محكم كردن پیچ ها به اندازه گشتاور  kgm5/5-4
توجه:
1- كنترل ظاهری پایه دینام از نظر زنگ زدگی دفرمه بودن و داشتن قلاویز.
2- كنترل گشتاور پیچ های پایه دینام از نظر گشتاور به صورت رندم
مرحله مونتاژ: دسته موتور راست
1) مونتاژ دسته موتور راست بر روی بلوك سیلندر و بوسیله گیردادن سه عدد پیچ
تذكر: محكم كردن پیچ به اندازه گشتاور   kgm 4-3
توجه:
1- كنترل ظاهری دسته موتور از نظر داشتن پوشش رنگ مناسب و دفرمه نبودن
2- كنترل پیچهای دسته موتور از نظر گشتاور به صورت رندم.
2) بر گرداندن بلوك سیلندر به طوریكه سمت استقرار سر سیلندر به سمت بالا باشد.
ایستگاه: سر سیلندر
مرحله مونتاژ : سر سیلندر و پین موقعیت بر روی بلوك سیلندر
1) پاك كردن ذرات روغن و غبار از سطح بلوك سیلندر بوسیله یك تكه پارچه.
2) مونتاژ پین موقعیت بر روی بلوك سیلندر ( با ابزار مخصوص) به طوریكه پین اندازه mm5 نسبت به سطح بلوك سیلندر بیرون قرار گیرد.
توجه:
1- كنترل بلوك نیمه مونتاژ شده از نظر تكمیل بودن قطعات ایستگاه قبلی.
2- اطمینان از صحت صحیح مونتاژ پین سر سیلندر.
3- كنترل ابزار مخصوص مونتاژ پین سر سیلندر.
3) بعد از برداشتن واشر سر سیلندر بر روی سطح بلوك سیلندر قرار دهید. بطوریكه روی پین های راهنما فیت شود (طوری قرار داده شود تا سوراخ تعبیه شده روی واشر سر سیلندر مقابل نقطه نظیر خود كه مربوط به جت روغن است روی بلوك سیلندر قرار گیرد.)
تذكر:
زمانی كه واشر را روی سر سیلندر قرار می دهید انتهای جلوی آن را كمی به سمت بالا خم می نمائیم.
4) چك كردن مجموعه سر سیلندر و اطمینان از صحت مونتاژ مجموعه سر سیلندر
5) سر سیلندر را به پهلو بخوابانید بطوریكه كف زیرین سر سیلندر روبروی شما قرار گیرد. سپس بوسیله پارچه پاك كنید.( در صورت نیاز)
توجه:
1- كنترل واشر سرسیلندر از نظر اینكه كاملا برروی سر سیلندر قرار گرفته و كلیه سوراخهای واشر سرسیلندر با سوراخهای سر سیلندر با یكدیگر منطبق است.
2- كنترل سر سیلندر از نظرظاهری نداشتن كسری- تمیز بودن و ;.
6) گذاشتن مجموعه سر سیلندر بر روی بلوك سیلندر بطوریكه پین نصب شده بر روی بلوك در موقعیت قرار خود در سر سیلندر قرار گیرد.
7) مونتاژ نمودن واشر پیچ سر سیلندر بر روی پیچ سرسیلندر
8) مونتاژ سر سیلندر بر روی بلوك سیلندر بوسیله 10 عدد پیچ و 10 عدد واشر (پیچ و واشر به صورت مجموعه به خط مونتاژ تزریق می‌گردد) با گشتاور kgm 5/8 ~ 7.
تذكر1: هنگام مونتاژ سر سیلندر روی بلوك سیلندر باید پیستون 1و4 در مرگ بالا قرار گرفته باشد.
تذكر2: هنگام مونتاژ سر سیلندر بر روی بلوك سیلندر باید پین موقعیت میل سوپاپ در بالاترین نقطه قرار گرفته باشد.
تذكر 3: جهت بستن پیچهای سر سیلندر باید ترتیب اعلام شده مقابل رعایت گردد.
توجه:
1- كنترل از نظر اینكه سر سیلندر كاملا برروی پین قرار گرفته است.
2- پیچهای سر سیلندر باید به صورت صد درصد توسط ترك رنج گرفته شود.
3- كنترل بلوك سیلندر از نظر قرار گرفتن پیستون 1و4 و همچنین موقعیت پین میل سوپاپ
4- نحوه بستن پیچهای سر سیلندر از اهمیت بالائی بر خوردار بوده و لازم است این مسئله در موقع بستن پیچ‌ها رعایت گردد.
مرحله مونتاژ: لوله بخار روغن -لوله راهنمای گیج روغن
1) مونتاژ لوله بخار روغن بر روی بلوك سیلندر بوسیله چكش و ابزار مخصوص بصورتیكه لوله یاد شده با سطح عقب بلوك سیلندر موازی بوده و تا محل شاخص خود بر روی بلوك مونتاژ شود.
توجه:
1- كنترل لوله بخار از نظر شكستگی- دارا بودن پوشش كامل
2- لوله بخار روغن باید به صورت فیت و با ضربات چكش بر روی بلوك مونتاژ شود لق بودن لوله بخار در محل خود مجاز نیست
3- اطمینان از صحت قرارگیری لوله بخار در محل خود و قرارگیری پایه براكت در موقعیت های نصب خود در سر سیلندر.
4- كنترل ابزار مخصوص مونتاژ
2- آغشته كردن انتهای لوله راهنمای گیج روغن با لاكتایت
نوع ماده مصرفی     مقدار مصرف
Loctite 270 Or Helme 20    Gr2/0
مواد مصرفی مطابق جدول ارائه شده واجد مهندسی مگاتور.
3- مونتاژ لوله راهنمای گیج روغن بر روی بلوك سیلندر بوسیله چكش و ابزار مخصوص.
توجه :
1- كنترل لوله راهنمای گیج روغن از نظر شكستگی – داران بودن پوشش كامل
2- راهنمای روغن باید به صورت فیت و با ضربات چكش بر روی بلوك مونتاژ شود.لق بودن راهنمای روغن در محل خود مجاز نیست.
3- كنترل ابزار مخصوص مونتاژ
4- گیردادن پیچ اتصال لوله بخار روغن به سرسیلندر
5- گیردادن واشر كائوچوئی پمپ بنزین در محل خود
ایستگاه: زنجیر سفت كن
مرحله مونتاژ : انتقال بلوك به ایستگاه زنجیر سفت كن
1) قرار دادن پاكت حمل بلوك بر روی گردان و هدایت موتور نیم مونتاژ بر روی پالت و زدن شاسی جك دستگاه گردان جهت انتقال موتور از ایستگاه سرسیلندر به ایستگاه زنجیر سفت كن ، طوریكه جلوی بلوك سیلندر به سمت بالا قرار گیرد.
2) انتقال نیم موتور بر روی رولر حمل بلوك و چرخاندن موتور به میزان 90 درجه حول محور قائم بر سطح افق در این حالت سمت كارتل به طرف اپراتور مونتاژ می‌باشد.
3) برداشتن پالت ایستگاه قبل و انتقال به رولر مخصوص حمل پاكت كنار خط
4) گیردادن پیچ اتصال لوله بخار به بلوك سیلندر
توجه:
در موقع انتقال بلوك از ایستگاه سرسیلندر باید دقت نمود كه بلوك در محل خود بر روی پالت ایستگاه زنجیر سفت كن قرار گرفته و همزمان با جابجاشدن مواظب بود كه بلوك بر روی زمین نیفتد.
مرحله مونتاژ : قاب زنجیر راست و چپ – مجموعه زنجیر سفت كن
1) قرار دادن زنجیر بر روی چرخ زنجیر بطوریكه یكی از دندانه های علامت زده شده روبروی علامت چرخ زنجیر قرار گیرد.
2) رد كردن مجموعه زنجیر و چرخ زنجیر از سوراخ قسمت بالا سرسیلندر و میل سوپاپ و نصب زنجیر روی چرخ زنجیر میل لنگ بطوریكه یكی دیگر از دندانه های علامت زده شده روبروی علامت چرخ زنجیر میل لنگ قرار گیرد.
3) بعد از نصب زنجیر روی چرخ زنجیر میل لنگ، باید چرخ زنجیر را كه زنجیر روی آن نصب شده است روی میل سوپاپ قرار داد بطوریكه پین موقعیت میل سوپاپ داخل سوراخ ایجاد شده روی چرخ زنجیر قرار گیرد.
تذكر: بعد از مونتاژ مجموعه چرخ زنجیر و زنجیر باید 2 عدد دندانه علامت زده شده روبروی علامت چرخ زنجیر میل سوپاپ و چرخ زنجیر میل لنگ قرار گیرد و در صورتیكه این علامتهای ایجاد شده چرخ زنجیر میل سوپاپ به میل لنگ قرار نگیرد باید از زنجیر دیگری استفاده نمود.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود دانلود مقاله خط مونتاژ موتور نيسان با word
قیمت : 29,400 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 icbc.ir