عنوان : دانلود تحقيق در مورد حجاب با word
قیمت : 29,400 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  تحقيق در مورد حجاب با word دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقيق در مورد حجاب با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تحقيق در مورد حجاب با word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن تحقيق در مورد حجاب با word :

حجاب
مقدمه:
حجاب دژ امنیت زن در اجتماع برای حفظ هویت انسانی اوست. حجاب برای محفوظ ماندن, عفیف ماندن و زیبا و پاكدامن بودن است.
حجاب احساس و نیازی فطری هر زنی است و شرم و حیا و عشق و اشتیاق به عفاف و پاكدامنی با تار و پود زن سر شته شده است.

حجاب لباسی است متناسب با ارزشها و بینشهای یك زن مسلمان. رابطه حجاب و پوشش, با فرهنگ اسلامی ما عجین است و برای ارزش دادن به زن است. و عكس آن هم صادق است یعنی بی حجابی و برهنگی از بین بردن ارزش زن و او را تا حد یك كالا و یك جنس پست تنزل دادن است.

و باید گفت: زن مظلومترین قربانی سرمایه داری غرب و در عین حال برنده ترین سلاح دست همین سرمایه داری است.
كسانیكه زن را به عنوان كالا و جنس در جهان مطرح و بعد عرضه نمودند, بزرگترین خیانت را كردند و او را از هویت واقعی و حقیقی و معنوی خویش تهی نمودند و همه وجود زن را در جسم او منحصر دانستند و آنگاه چشمان آزمند دنیا پرستان, زن را چونان طعمه ای برای گرمی بازار سرمایه برگزیدند و او را در مسلخ پول قربانی كردند.

دریغا! از تمدن و فرهنگی كه زن را به صورت حیوانی در آورده است كه باید از جنسیت او بهره گرفت بی هیچ قید و شرط و حد ومرزی. این حیوان كه خود افسارش به دست دنیا داران حریص است, به نوبه خود افسار مردان را در دست دارد و این افسار همان نگاه مردان است كه آنان را غافل از همه چیز برده وار به دنبال زنان می كشد و كار به جایی می رسد كه اگر زندگی زن بسته به آن است كه او ر انگاه كنند, مرد نیز برای آن زنده است كه زن را نگاه كند و از (نگاه) تا (نگاه) راهی نیست و فاصله این دو حتی از تفاوت این دو كلمه نیز كمتر است, كه (نگاه) در حقیقت همان (نگاه) است.

آری باید گفت كسانی كه زن را به عنوان كالا مطرح می كنند و با زبان آزادی حرف می زنند, در قبال اعطای آزادی به زن, آزادی انسان او را سلب كردند برای وصول به اهداف پلید سیاسی و اقتصادی و فرهنگی كه داشتند!
براستی با زن چه كردند؟ زنی كه سرچشمه خلقت انسان و منشا صفا و محبت وكمال است, با او چه كردنده اند؟ آیا آنطور كه (باید باشد) هست یا آنطور كه (می خواهند باشد)؟.

(انسان) است یا یك موجود متحركت بی خاصیت؟ (انسان) است یا عروسك كوكی؟ كه اندیشه در او مرده است؟
و با زن چه كرده ایم؟ آیا تقصیر ها از فرهنگ و تمدن غرب است؟ یا ما هم مقصریم؟

آیا ما به دختران پاك و عفیفی كه جاذبه سحر انگیز غرب آنها را فریب نداده و چه چیز آموختیم كه بتدریج در آن تجربه پیدا كنند؟ آیا ما به سمت و سوی دخترانی كه رنگ فرهنگ غربی را گرفته و سر گردن و حیران و بی هدف و بی تفاوت, شب و روز را می گذرانند, رفتیم و راه درست زیستن و انسان بودن را آموختیم!؟
آیا در نگرش و بینشمان نسبت به زن امروز, تجدید نظر كردیم!؟

بدیهی و روشن است كه نگرش ما به زن دارای نوسان زیادی بوده, گاهی زن را به عنوان موجودی منحط و گاهی كالا و شئیی و گاهی فرمانروا و حاكم بر مقررات خود و گاهی بصورت كارگر دانسته ایم!؟ هیچیك از اینها شناخت فطری و انسانی و بزرگوارانه درباره زن نیست, زن ابزار, حیوان, برده و …نیست!

زن (انسان) است و او را روی قصد و هدف آفریده اند و برای آفرینش او حكمتی منظور بوده است پس در پرتو هدایت و حكمت و مكتب به كمال جاودانگی می رسد. و بناچار باید چشم اندازها و ویژگیهای ذاتی این موجود را بگونه ای می رسد. و بناچار باید چشم اندازها و ویژگیهای ذاتی این موجود را بگونه ای كلی باز شناسیم و بناچار باید شیوه روبروئی این موجود را با فرهنگ و تمدن و پدیده های جدید باز شناسیم.

یكی از پدیده های شوم و استكباری كه درصد ساله اخیر رواج و گسترش پیدا نموده, پدیده بی حجابی و بد حجابی است كه توسط استعمار گران طراحی و برنامه ریزی شده است, برای سقوط انسانیت زن,! برای نابودی و برنامه ریزی شده است, برای سقوط انسانیت زن,! برای نابودی و تباهی نسل و به فساد كشاندن اجتماع,! با تمام ابزار و تجهیزات فرهنگی- تبلیغی- تربیتی وارد شده اند,

و با تمام توان هجوم آورده اند كه همان تهاجم فرهنگی با تمام ابعادش می باشد! و وظیفه و مسئولیت خطیر ما اینست كه با ابزار و تجهیزات خود آنها وارد میدان شویم یعنی اگر آنها از ابزار هنر استفاده می كنند ما هم باید برای حفاظت و حراست از ارزشهای انقلاب اسلامی مان از همان ابزار بهره ببریم, البته با شیوه های جدید و استفاده از تكنیكهای موجد امید است مفید و سازنده شود.

پوشش اولیه آدم و حوا*
آدم علیه السلام پس از یك توقف كوتاه در بهشت كه نصف روز از روزهای آخرت بود, به كوه نور در كشور هند و حوا به جده پیاده شدند, پس از پایان هجران و مفارقت كه به وصال منتهی می شد, برهنه و عریان بودند, خداوند امر كرد یكی از هشت جفت قوچی كه از بهشت به ایشان عطا كرده بود, ذبح كنند سپس حوا پشم آن را رشت, با دست یاری آدم (ع) از تابیده های آن یك جامعه بلند برای آدم و یك پیراهن و روسری جهت حوا بافته شد, بدین وسیله, بدن انسانهای نخستین پوشیده گردید و از برهنگی و شرمندگی آن نجات یافت.

الگو, حجاب فاطمه است*
روزش شخصی نابینائی اجازه خواست كه داخل خانه حضرت زهرا (سیستم) شود, ابتدا حضرت خود را پوشاند و در حجاب مستور كرد بعد اجاز ورود به آن نابینا داد. پدرش پیغمبر اكرم (ص) به فاطمه فرمود به چه علت خود را پوشاندی و در حجاب رفتی, در حالیكه این مرد نابینا, نمی بیند. عرض كرد: اگر او مرا نمی بیند ولی من او را می بینم, اگر در چادر نباشم., بو و رایحه مرا استشمام می كند. پس حضرت فرمود: شهادت می دهم كه تو پاره تن من می باشی.

حجاب در قرآن*
ای پیامبر! مردان مومن را بگو تا چشمها (از نگاه ناروا) بپوشند و دامن و اندامشان را (از عمل زشت و تماس ها نامشروع) محفوظ دارند این دستور حافظ پاكی و عفت آنهاست و خداوند به آن چه انجام می دهند آگاه است.
و زنان مومن را بگو تا چشمها (از نگاه ناروا) بپوشند و دامنشان را (از عمل زشت) محفوظ دارند و زینت و آرایش خود را جز آنچه قهرا ظاهر می شود بر بیگانه آشكار نسازند. و باید سینه و بر و دوش خود را به مقنعه بپوشانند و زینت و زیبایی خود را بر بیگانه آشكار نسازند…. (نور /30).

ای پیامبر! با زنان و دختران خود و زنان مومنان بگو كه خویشتن را با لباس خود (لباس مخصوصیكه در آن هنگام مرسوم بوده) فرو پوشنده كه این كار برای اینكه آنها (به عفت و آزادگی) شناخته شوند تا از معرض و جسارت (هوس بازان) آزار نكشند بر آنان بسیار بهتر است (احزاب /59)
و اگر زنان در بازار, خرید و فروش می كنند و شما درباره جنسی از آنان پرسش كردید بایستی از پس حجاب و پوشش باشد. (احزاب /53)
اكثر الخیر فی النسا

امام صادق (ع)
بیشترین خیر و خوبی ما در وجود زنان است.
آیه حجاب برای مردان*
روزی در مدینه زن جوان زیبائی در حالیكه دنباله روسری خود را طبق معمول آن زمان به پشت گوشهای خود انداخته بود از كوچه عبور می كرد.

جوانی از انصار با وی روبرو شد چنان منظره زیبا و اندام او جوان را تحت تاثیر قرار داد كه از خود بیخود و از اطرافش غافل گردید در حالیكه جلو خود را نمی دید آن زن واد كوچه ای شد چشم جوان فقط بدنبال او بود همان طور كه بی اختیار می رفت ناگهان بر آمدگی استخوان یا شیشه ای كه در دیوار بود به صورتش اصابت كرد، چهره اش بر اثر آن ضربه شكافت و خون جاری شد سر و سینه و لباسش آلوده بخون شد.

با همین حال حضور رسول اكرم رفت و داستان خود را بعرض رسانید در این مورد جبرئیل با آیه مباركه نازل شد: قل للمومنین یغضوا من ابصارهم .( ای پیامبر به افراد با ایمان بگو دیدگانشان را بر هم نهند).
پوشش در تمدن سومری و ایران*
یكی از باستان شناسان، لباس مروم سومری را كه در حدود سه هزار سال قبل از میلاد زندگی می كرده اند، چنین ترسیم می كند:

زنان روپوشی از روی شانه چپ بر بدن خود می انداختند و مردان پوشش خود را به كمر می بستند و نیمه بالای بدنشان برهنه می ماند، ولی با پیشرفت تمدن، لباس هم بلندتر شد تا جایی كه همه بدن خود را تا گردن می پوشاندند.
بنابراین با توجه به شواهد مزبور می توان گفت كه سرما و گرما علت اصلی اختیار پوشاك نبوده بلكه علت آن، حیا و پوشاندن شرمگاه بوده است حتی در زمان ایران باستان به تصاویری از بانوان ایرانی بر می خوریم كه علاوه بر لباس بدن، خود را با چادری كه شبیه به چادر زن امروز ایران است می پوشاندند.5

فلسفه پوشش زن
تنها عامل سیستم خوش بختی در شكل زندگی زن پوشیدگی اوست فلسفه پوشش زن موجب تحكیم روابط زناشوئی در محیط خانوادگی و كادر ازدواج مشروع می باشد: پوشیدگی زن جلوهر گونه معاشرت های بی بندبار و نكبت بار می گیرد متقابلا محیط خانه مملو از مهر وفا باضافه پیوند زناشوئی باید رفاقت و صمیمت در زوجین بوجود می آید.
آنكه اسلام می خواهد همین است كه تمام علاقه و توجه زوجین بیكدیگر باشد و همسر چشمش تنها بشوهر خویش دوخته باشد.

رسولخدا بدخترش فاطمه فرمود بهترین چیز (زینتها) برای زن كدام است عرضكرد او مردی را نبیند و مردی هم وی را نبیند
ابوعلی سینا می گوید فیلسوف شرق ابن سینا می گوید بر مرد لازم است زن را به تربیت فرزندان و تدبیر خانه داری مشغول نموده وسائل پوشش و آرامش او را مهیا نماید اگر زن بیكار و بكارخانه خود مشغول نباشد قهرا میل به نمایش و اسراف در زینت و لهو می كند و با این واسطه از وظفیه طبیعی خود خارج شده سرانجام مخالفت با حقوق وبزرگواری مرد می كند.

اختلاف حدود حجاب
در حكم حجاب اسلامی از نظر مقدار و اندازه در مثل چهره و كفین بین برگان از علما اختلاف و ناسازگاری واقع شده اما در وجودب پوشش موی سرو تمام بدن جزوجه و كفین وقدمین همه فقها متفق الرایند. در این محل مورد اختلاف سخنانی بعنوان دلیل و برهان و بدل شده در این مسئله گامها لغزنده و قلمها تند روی كرده، اندیشه ها از درك آن باز مانده سرانجام با ختلاف و دو دستگی در رای كشیده شده است.

بررسی
آنچه الزمه محكمه وجدان و تتبع كامل در آیات در روایات مربوطه است ما را به این نتیجه می رساند كه: پوشش تمام بدن برای زن حتی چهره و دست ها تا مچ لازم است (ما این مدعی را با خواست خدا با یك سلسله تحقیقات و برهان علمی بعد از این به ثبوت می رسانیم.

و نیز برای مردهای بیگانه هم نگاه بچهره ودستهای زنان مسلمان جایز نیست جز در مواردیكه از جانب شرع تجویز شده مانند ادا شهادت وازدواج و معالجه نزد طبیب.
بطور كلی اگر برهان ما را همراه باشد در مسئله دینی از تك روی خوف نداریم خوشبختانه طرفداران این نظریه بسیاری از دانشمندان و فقیهان قدیم و جدید اسلام می باشند.

واگذاردن كارها بخدا سبب پیشرفت و امیدواری باو، رمز و موفقیت است.
در تدوین این كتاب استمداد می كنیم از مادر امامان، خورشیدا آسمان حیاو عفت، پاره تن بهترین مردم: فاطمه زهرا (ع) كه بر خودش و پدر و شوهر و فرزندان گرامش درود خدای توانا و دانا باد.
منطقه شیطان
دو تن از دانشمندان عامه ترمذی و امام نبوی از قول پیغمبر اكرم (ص) نقل كرده انند كه فرمود: المرئه عوره فاذاخر خرجت استشرفها الشیطان

زن همه ش عورت و شهوت انگیز است و رابطه با شهوترانی دارد زمانیكه از خانه خارج شود شیطان بر او تسلط كامل پیدا می كند و در منطقه نفوذ وی قرار می گیرد.
راستی زن تمام پیكرش شرمگاه وتحریك كننده است واینكه تمام بدن زن عورت است اصل پایه مسئله حجاب است. بازگشت از این اصل اساسی جز با برهان قانع كننده جایز نیست: (چه گونه می توان گفت نگاه بچهره زن جوان و زیبا شهوت انگیز نیست.

ما همه می دانیم و می بینیم تمام دوستی های عاشقانه و روابط نامشروع اجتماع كنونی نخست از راه نگاه بچهره های دوشیزگان و زنان جوان آغاز می شود برای دومین و سومین بار كه تكرار می شود نقشه ها برای رسیدن بهدف طرح می گردد و دامنه همین نگاه آنقدر گسترش پیدا می كند كه: غریزه جنسی بهیجان آمده یكباره پا از حریم تقوی و پاكی بیرون رفته گوهر گرانبهای ایمان و دامن های پاك و عفت خانواده ها بباد همین نگاه و زنای چشم می رود.

حجاب پیش از اسلام
گروهی از جوانان قریش در بازار عكاظ كنار زنی از بین عامر نشسته بودند، جوانی كه بنی كنانه دور آن زن می چرخید در حالیكه آن زن روپوشی به چهره و پیراهنی بلند در برداشت.
جوانان از دیدن طرز و هیئت او شگفتی می نمودند از وی تقاضا كردند كه نقاب ازچهره بردارد خود داری كرد. یكی از جوانها از پشت سرش آمد دنباله پیراهنش را بوسیله خاری به پشتش بست آن ملتفت نشد، چون از جای برخواست پیراهن قهرا كوتاه شده بود در نتیجه پشت او پیدا گردید، پس جوانان خنده كنان گفتند او ما را منع كرد از نگاه كردن بصورتش ما پشت او را دیدیم، زن فریاد كنان آل عامر را صدا زد مردم در اطراف قضیه به گفتگو پرداختند سرانجام جنگی كه با خونریزی همراه واقع شد. این داستان سی سال قبل از ظهور اسلام اتفاق افتاده و فهمیده می شود كه قبل از اسلام مسئله پوشش چهره زن مرسوم بوده است.

حجاب زنان ایرانی قبل از اسلام*
هنگامیكه سه تن از دختران كسری شاهنشاه ساسانی با ثروت فراوانی از اموال آنها را برای عمر آوردند. شاهزادگان ایرانی را برابر عمر در حالیكه با پوشش و نقاب چهره خود را پوشانده بودند عمر دستور داد با آوازی بلند با آنان فریاد كشند كه پوشش از چهره برگیرند تا مسلمانان آنها را ببینند و خریداران بیشتر پول پای آنها بریزند. دوشیزگان ایرانی از برهنه كردن صورت خود داری كردند و مشت ب سینه نماینده عمر زدند و آنان ار از خود دور ساختند، عمر خشمناك شد و خواست با تازیانه آنان را بیازارد در آن حال شاهزادگان ایرانی می گریستند.

حضرت علی (ع) به عمر فرمود: در رفتارت مدارا كن از یغمبر خدا شنیدم كه می فرمود: بزرگ و شریف هر قومی را كه خوار و فقیر شد گرامی دارید. عمر پس از شنیدن فرمایش حضرت علی (ع) آتش خشمش فرو نشست سپس حضرت اضافه فرمود: با دختران ملوك نباید معامله دختران بازاری كرد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود دانلود تحقيق در مورد حجاب با word
قیمت : 29,400 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 icbc.ir