عنوان : دانلود مقاله مبانـي نظـري تحقيـق ورزش وبزهكاري با word
قیمت : 29,400 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مبانـي نظـري تحقيـق ورزش وبزهكاري با word دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مبانـي نظـري تحقيـق ورزش وبزهكاري با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله مبانـي نظـري تحقيـق ورزش وبزهكاري با word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مبانـي نظـري تحقيـق ورزش وبزهكاري با word :

مبانـی نظـری تحقیـق ورزش وبزهكاری
زمینه تئوریك
هدف استفاده از یك چهار چوب تئوریكی آنست كه محقق از مطالعه دانشمندانی كه در این زمینه كار و تعمق كرده اند كمك بگیرد و بر اساس مطالعه آنها بداند كه در تحقیق مورد نظرش بدنبال چه متغیرها و فرضیه هائی باید باشد ، بنابراین چهارچوب تئوریكی كمك می كند كه مسئله و ابعاد آن تجزیه شود و ارتباط بین اجزا ( یعنی ساخت مسئله ) مشخص و حدود مسئله تعیین گردد. (رفیع پور، 1372،ص5)

مفهوم ، وجودهای اعتباری هستند كه انسانها برای بیان نیازهای خود و همچنین ایجاد ارتباط با دیگران به كار می برند ، مفاهیم در حكم رمزها و علائمی هستند كه انسانها و فرهنگ خاص بر اشیاء و یك سلسله اعمال و … اطلاق می كنند . اینها در مجموعه فرهنگ یك گروه و جامعه به عنوان زیر ساختها یا زیرساز روابط انسانی تلقی می شوند . شناخت زیر ساختهای یك گروه و جامعه این امكان را به ما می دهد كه تبادل فرهنگی و انسانی با آن گروه داشته باشیم ، بدین جهت شاید بتوان گفت كه مفاهیم بخشی از هر فرهنگی است ، لذا شناخت مفاهیم شناختن فرهنگ حاكم بر آن صنف و جامعه را تسهیل می كند .

باز سازی و اصلاح هر فرهنگ از بازسازی و احیاء مفاهیم اصیل و مورد پسند آغاز می شود . همچنین توسعه فرهنگی از تبیین دقیق مفاهیم مورد استفاده روز آن جامعه ناشی می شود ، خصوصاً وقتی مفاهیم عنصری رنگ یافته از مجموعه عقاید حاكم بر آن مردم باشد . در این صورت مفهوم هویتی از خود ندارند آنچه هست محتویات بینشی ارزش و فرهنگی كه در محدوده‌ آ ن رسوب كرده است .

بنابراین مسئولیت تحول فرهنگی و اصلاح فرهنگی را تبیین صحیح مفاهیم در چار چوب اعتقاد و فرهنگ مورد نظر به عهده دارد. (همان ، ص8)
پژوهشگر متعهد باید در پی یافتن محتوی مناسب مفاهیم اساسی در ورزش باشد « در ضمن نبایستی كلی گوئی نمود چرا كه اگر چنین كنیم حق مطلب را ادا ننموده ایم ، چرا كه هدف آنست از طریق تعریف های مورد بررسی ، تئوری متغیرهای مورد بررسی و ارتباط بین آنها مشخص شوند ».‌
برای شروع بحث به تعاریف مقدماتی نیاز داریم ، نخست به معنای دقیق تعریف Definition باید روشن شود و سپس به تحولی كه ورزش از آغاز و در طول حیات خود داشته است اشاره می كنیم .

 

تعریف، مجموع تصورات معلومی است كه موجب كشف تصوری مجهول یا موجب تحلیل تصوری معلوم شود . و یا « جریانی است كه طی آن معنی و فضای مفهوم یك واژه به وسیله صفاتی مشخص بر مبنای قواعدی خاص تعیین می گردد ». ( متغیر وابسته و مستقل را تعریف می كنیم )
سابقه یا پیشینه تحقیق
رابطه ورزش با بزهكاری ، زمینه ای است كه كمتر بدان توجه و مورد پژوهش قرار گرفته است و اگر هم تحقیقاتی صورت گرفته است بیشتر به عنوان جداگانه و ورزش به عنوان متغیر وابسته یكی از عوامل و متغیرهایی بوده است كه موثر و از راه‌حل های پیشنهادی بوده برای پر كردن اوقات فراغت و جلوگیری از بزهكاری و انحرافات كه در اكثر پایان نامه های تحصیلی كه در مورد بزهكاری و انحرافات تحقیق كرده اند ورزش یكی از راههای جلوگیری از بزهكاری بوده است .
اما تمام توجه اینجانب بر عكس اكثر تحقیقات و پژوهش ها بوده است و ورزش را به عنوان متغیر مستقل در نظر گرفتم و با توجه به سؤال تحقیق تعاریف كاملی از ورزش را ارائه دادم ، رابطه ورزش با بزهكاری زمینه ای است كه هنوز نیازمند تحقیقات و پژوهش های پیگیری است تا ماهیت این رابطه روشن شود و ابعاد و عوامل موثر در آن شناسایی گردد .

اما به طور كلی می توان گفت حداقل دو رهیافت وجود دارد كه به فهم رابطه میان ورزش و بزهكاری كمك می كند :
رهیافت اول: جبران و ارضای نیازهای روانی اجتماعی كه در گزارش هاریكتون(1968) اشاره شده است كه اعمال و رفتار جوانان تشویق‌گر و هوادار فوتبال بیانگر وجود رفتارهای ناهنجار و بلكه در بسیاری از اوقات منحرف ، كمداشت ثبات عاطفی و ناهشیاری می باشد. مساله انحراف ، به ویژه انحرافاتی كه به بعد اخلاقی مربوط می‌شوند در آثار مارش، راسر (1978) و كمبل (1982) از دیدگاه روان شناسی اجتماعی مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته اند .

كوهن (1972) به ظهور موج های انحراف جوانان حرفه ای یا بزهكار ، نظیر مودها و روكرها ، در دهه شصت اشاره كرده و ك . ف . كرادا پولوف دانشمند تربیت‌بدنی اهل شوروی نیز گفته است: ( این دستكش های چرمی را هاله رمانتیك خیره كننده ای فرا گرفته است، موفقیت های ورزشی بر روی رینگ بوكس اغلب نوجوانان را به خود جذب می كند بندرت می توان نوجوان برنا و تندرستی را یافت كه نخواهد یك بوكسور شود ) .

وینبرگ و آروند (1952) به پناه بردن بزهكار به بوكس به عنوان نمادی از جبران و فرصتی برای تحرك اجتماعی و رسیدن به مرحله بوكس حرفه ای اشاره كرده اند و…
رهیافت دوم: اصلاح و تربیت
رهیافت دوم بر این فرض استوار است كه تا زمانی كه ورزش مورد توجه و علاقه چشمگیر نوجوانان بزهكار یا منحرف باشد چرا نباید آن را در جهت درمان و توانبخشی اجتماعی به كار گرفت ، زیرا محیطی كه در آن فعالیت های ورزشی تحت یك رهبری آگاه انجام می گیرد در حقیقت یك محیط اصلاحی و ارشادی برای تربیت و ســازندگی نوجوانـان و تغییر و تعدیل رفتارهای آنان متناسب با ارزش ها و
هنجارهای جامعه او می باشد ……
در تحقیق سهیرا المهندس (1978) نتایج آزمایش نشان داد كه پرداختن به ورزش در برخی از جنبه های شخصیت نوجوان مانند اعتماد به نفس و احساس آزادی و ورزش و پیوند جویی او تاثیر مثبت می گذارد . (الخولی :1381 ، ص 250)
ورزش «Sport »

ورزش یكی از شكلهای پیشرفته پدیده حركت در انسان است. از نظر لغوی اسم مصدر بوده و به معنای « ورزیدن»‌ و برزیدن مصدر آن یعنی كار كردن، عمل كردن، كوشیدن ، پیاپی انجام دادن و ریاضت كشیدن است، (خلجی ، ص 46) معادل كلمـه ورزش در زبــان انگلیسـی و فرانسه sport است و در لاتین Diport و ریشه لغوی آن Diport و ریشه لغوی آن Dis Diport به معنای دگرگونی و تغییر است. (الخولی : 1381 ص 32 )

اما آنچه كه خود عقیده داریم ، ورزش راهی برای سالم سازی تن و روان است، شماری از حركات مرتب و منظم و مستمر پسندیده فردی و جمعی در طول زندگی بشر است ، موجب به ورزی و بهروزی و بسوی كمال رسیدن به روشی كه استعدادهای نهفته انسانی را هویدا نموده و هدف آن پیشرفت كمالات انسانی و خود سازی ، پلی برای رسیدن به رشد خصلتهای پهلوانی ، بزرگواری ، جوانمردی و ارتقا توان جسمی می باشد . (درویش، 1373: ص 21 )
ورزش فرهنگی در اصل یك بازدارنده نیرومند است ، ورزشی ناب كه از انگاره‌های موجود بیرون است و تنها در ذات خود متجلی می شود و اگر بخواهیم فهمی درست از آن داشته باشیم باید از ورزش به معنای ورزیدن و كوشیدن آغاز كنیم كه در این معنا است كه موجی نو آغاز می شود ، آن مصرف انرژی كه باعث تكامل تن و روان می شود كه ضد تباهـــی ، ضد ناتوانی ، ضد ناهنجاری ، ضد سستی و نادانی و جهل است و همچنانكه حكیم فرزانه توس در شاهنامه می گوید:

زنیرو بود مرد را راستی زسستی كژی آید و كاستی
توانا بود هر كه دانا بود ز دانش دل پیـــر برنا بود
و شكرانه بازوی توانا بگرفتن دست ناتوان است.
ژان ژاك رسو ( فرانسوی ) و جان لاك انگلیسی در آثار خود بر اهمیت بازی اشاره می كنند و برای آن ارزشهای آموزشی قایل می شوند ، روسو در اثر تربیتی خود به نام امیل می نویسد كه در پرورش كودك باید از همان قوانینی پیروی كرد كه طبیعت برای ادامه حیات و رشد قوای جسمی و روحی به كار می رود .
فردریك شیلر ( آلمانی ) معتقد است كه انسان از راه ورزش كردن ، كه آمیخته به مقررات است ذیشعور بودن خود را اثبات می كند ، و فعالیتهایی بدنی و بازی كودكان مبنای زیستی دارد و انگیزه اصلی را انرژی اضافی در انسان می داند .
هربرت اسپنر ( انگلیسی ) تمایل به پیروز شدن را چون غریزه ای می داند كه آیا كودكانی كه در حال بازی تفننی و یا والیبال ، به فعالیت اشتغال دارند ، حتی اگر فعالیت آنها با بازی حرفه ای خیلی تفاوت داشته باشد نیز ورزشكارند؟

همچنانكه تعریف شد ورزش مستلزم به كارگیری مهارتهای جسمانی و توانایی و نیروی شدید جسمانی است این اصطلاحات بخشی از طیف گسترده ای هستند كه باعث می شوند گاهی تشخیص مهارتهای جسمانی و غیر جسمانی شرایط حركتی پیچیده و ساده و همچنین فعالیتهای شدید و غیر شدید و مهارتهای جسمانی پیچیده به عنوان ورزش قابل طبقه بندی نیستند، هنگام طبقه بندی باید محیط و موقعیتی كه فعالیت جسمانی در آن به وقوع می پیوند مورد توجه باشد. (خلجی ، 1368، ص47 )
ورزش چیست و ورزشكار كیست
هر كسی ورزش كرد ورزشكار نبوده است . زیرا در فرهنگ ما ورزشكار را حرمتی شگرف آمده است . و این واژه دلالت بر آدمی می كند كه ورزش كرده یا می‌كند ، از ورزش شرف گرفته و شریف شده است ، ورزش ما راه به معبد داشته و هاله قدسی گرفته است و حرمت از نام مولای متقیان گرفته و این غیر از ركود شكنی، مدال گیری و كرسی نشینی و مانند اینهاست ، ورزشكار را نباید از روی درجات ورزشی رده بندی كرد .

حق اینست كه از روی كمالات انسانی درجه بندی كنیم ،‌ كسی را ورزشكار می نامیم كه صفات راستی ، درستی ، شرافتمندی ، عزت نفس ، بزرگواری را دارد ، واژه ورزشكار ما به یقین و دقیق ، افلاكی است و از آن دیگران، خاكی است ، تلفیق فرهنگی در درازای زمان روی دو جنبه یاده شده ، یعنی شرافت و تقدس ،‌چنان كارگر شده كه در ذهن هر یك از مردم این سرزمین احترام به ورزشكار با شنیدن نام او یا كلمه ورزشكار نوعی تداعی خود بخودی است ، همینكه می شنوی فلانی ورزشكار است به ذهنت می رسد كه جوانمرد، شرافتمند، بزرگوار، بخشنده،‌ بلند نظر و فروتن و … هم است. حیف است ، دریغ و افسوس است كه بدكاران گرچه ورزش نیز كرده باشند خود را ورزشكار بنامند و خود را در پناه قداست این واژه پنهان نموده و زشتكاری كنند .

یكی از شرط های مهم ورزشكاری آزادگی است ، آزاده باید از قید شهرت رها باشد ، از بندی كه دوستی ها و زد وبندها ، به گردنش می افكند ، آزاد باشد .
راه راست ورزشكاری از كوچه عدالت عبور می كند، در این كوچه رسم بزرگ، رسیدن حق به حقدار است روح ظلم ستیزی ورزشكار ، پهلوان و جوانمرد از همین كوچه می گذرد و پرورده می شود در مرام ورزشكاری « ظلم سرنگون می شود تا عدل جای او نشیند » ظلم برای آنكه ضد عدل است مذموم و ستردنی می شود .
از اینجا راه ورزشكار از راه عامه جدا می شود . او از آزادگی صعود كرده به آزادی خواهی می رود كه رسالت اندیشه به دیگران و بشریت و معیارهای انسانیت از آزادی خواهی و عدالت جوئی متجلی می شود این صفات ‌،‌ این خلق ها ، این آیین‌ها، این سیره ها و پندارها بوده كه ورزشكاران را آفرین و واژه ورزشكاری را در ذهن فرهنگی عامه عزیز و شریف ساخته است .

هر ورزشكاری ورزشكار نیست
بهتر است گفته شود هر كسی كه ورزش می كند ورزشكار نیست ، بلكه ورزشكار كسی است كه آیین ورزشكاری را مقدمه جوانمردی و راه پهلوانی به باور جان گرفته باشد .
گفتار ، كردار و پندارش در این آئین متجلی و متبلور شود و گرنه داشتن یال و كوپال ، دلیل ورزشكاری نیست ، زور دارد ولی توانمند نیست كه :
توانا و دانا و داننده اوست خرد را و جان را نگارنده اوست
توانایی از صفات ایزد یكتاست ، زور چون به راه آید و در آیین ورزشكاری و جوانمردی حركت‌كندبه سوی توانمندی یاتوانایی میل‌می‌كندكه ازصفات حمیده است.
پس : هر گردی گرد است ولی گردو نیست .
آدم اگر زورمند ولی توانا نباشد اسیر است .

آدم اگر پیر شود ولی روشن ضمیر نشود كور باطن است ، یعنی پیر شده ولی به جایگاه پیران نرسیده است .
بساط ورزش باید بساطی باشد كه در راه پرورش ورزشكار و تعمیم رسم ورزشكاری گسترده شده و صلاحیت داشته باشد اگر ما همه چیز داشته باشیم ولی نتوانیم … ورزشكار بپرورانیم ، تردید نكنید كه ورزش نداریم . اگر در مسابقه ای حركتی زشت از ورزشكاری سر زند همگان متاثر می شوند ، پس زشتی باب طبع مردم ورزشی نیست ، كما اینكه باب طبع مردم معمولی نیز این واكنش اثر دیر پای فرهنگ انسان ساز ایرانی است . (كیهان ورزشی، 19/2/71)
جامعه ورزش باید بداند ورزشكار كیست ؟
نه هر كه چهره بر افروخت دلبری داند نه هر كه آینه سازد سكندری داند
نه هركه طرف كله‌كج نهاد وتندنشست كلاهـــداری و آیین سروری داند
هزار نكته باریكتر ز مو اینجـــــاست نه هر كه سـر بتراشد قلندری داند
موقعیت هـا
موقعیتهایی كه فعالیت جسمانی در آنها انجام می شود ، طیف وسیعی دارد كه از موقعیتهای غیر رسمی و بدون ساختار تا موقعیت های رسمی و دارای ساختار قابل طراحی هستند . مثلا ماهیت بازی غیر رسمی و تفننی بسكتبال در زمین بازی را با بازی منظم و رسمی بین دو تیم حرفه ای مقایسه كنید ، افراد درگیر در این دو وضعیت ، بسكتبال بازی می كنند ولی ماهیت ‌، نتایج و پیامدهای این بازیها متفاوت است ، بنابراین سئوالی كه پیش می آید این است كه آیا هر دوی این گروهها مشغول ورزش هستند ؟

زمانی كه جامعه شناسان ورزش ، درباره ورزش بحث می كنند .‌ اغلب فعالیت جسمانی رقابتی رسمی و سازمان یافته را در نظر دارند ، با توجه به این دیدگاه ، گروهی كه بازی بسكتبال به صورت غیر رسمی انجام دهند ، مشغول ورزش نیستند . بنابراین از نقطه نظر جامعه شناسی ورزش شامل فعالیت جسمانی رقابتی سازمان یافته و نهادینه شده است .
جامعه شناسان ، نهادینه شدن را ، دوام ، الگوهای استاندارد شده و یا مجموعه‌ای از رفتارهایی كه برای مدتی از موقعیتی به موقعیت دیگر ادامه یابد ، بنابراین هنگامی فعالیت جسمانی ورزش قلمداد می شود كه نهادنیه و یا رسمی باشد، یك فعالیت زمانی نهادینه می شود كه قوانین حاكم بر فعالیت استاندارد و تقویت شده باشند و سازماندهی و جنبه های تكنیك فعالیت (‌ استفاده از كارشناسان برای آموزش)‌ مورد تاكید قرار گیرد . (مبانی تربیت بدنی، خلجی، 1368، ص47)
محركهای شركت در اجرا
تحقق ورزش بستگی به حفظ تعادل بین انگیزه های درونی و بیرونی دارد . هنگامی كه رضایت درونی به همراه علاقه بیرونی برای پاداشهای مادی ( پول، مدال،… ) وجود داشته باشند ورزش به وقوع می پیوندد این تعادل همیشه به صورت برابر نیست . ولی وقتی یكی از منابع انگیزشی به طور چشمگیری از دیگری پیشی می‌گیرد، در تجارب شركت كننده و در ماهیت فعالیت نیز تغییراتی رخ می‌دهد. وقتی كه انگیزش درونی شركت كننده غالب است . سازمان وساختار فعالیت جسمانی به صورت یك بازی در می آید و هنگامی كه انگیزش خارجی شركت كننده مثل پول ، مدال ، برتری داشته باشد

، فعالیت جسمانی از ورزش به مقوله ای چون نمایش و یا كار و شغل تغییر پیدا می كند . قابل توجه است كه در طی ورزشها تعدادی ، منابع انگیزشی بین انگیزش بیرونی و درونی در حال تغییر است ، در یك لحظه شركت كنندگان به پیگیری عمل جذب می شوند و پس از فعالیت احساس رضایت می كنند و در لحظات بعد ممكن است با میل به پیروزی ، مدال ، تشویق و ستایش تماشاگران برانگیخته شوند و روح بازی با میل به كسب پاداشهای بیرونی جایگزین شود .
ورزش متكی بر تواناییها و قابلیتها و امكانات بدنی و حركتی است و نتیجه به كارگیری درست و اصولی داده های جسم انسان است ، در حالی كه شیوه های كنترل اجتماعی ، فرهنگی در بسترهای فعالیت صورت می گیرد. (همان ، ص 47)
بــازی (play )
بازی یك پدیده طبیعی و سرشتین است كه ابعاد مهم روانی و اجتماعی خاص خود را دارد .
زیمل simmel بازی را فرایندی برای آماده ساختن كودكان جهت ایفای نقشهای بزرگسالان به شمار می آورد ، وبر( Weber )به رواج بازی در طول تاریخ انسانی اشاره می كند ، این هر دو نفر به مفهوم بازی به عنوان مجموعه اهدافی كه غالبا حس آنها را رهبری می كند ، تاكید می ورزند .
مورخ هلندی ، هویزینگا (Huizinge ) به بررسی مفهوم بازی از دیدگاه اجتماعی پرداخته و در تعریف آن گفته است : بازی عبارت است از هر گونه فعالیت آزاد كه با آگاهی كامل، در بیرون از محیط زندگی عادی انجام گیرد واین خصوصیات
را داراست .
1- غیر جدی است .
2- با علایق مادی پیوند ندارد.
3- در حدود و مرزهای متناسب با خودش محدود است .
4- طبق قواعد مشخص انجام می گیرد .
كایوا ( Caillois) در توصیف و تعریف بازی این شرایط را می گنجاند .
فرد آزاد و مستقل باشد .
پای بند به قیود خاصی نباشد .
رسیدن به نتیجه خاصی را دنبال نكند .
از قواعد از پیش مشخص شده ای تبعیت نكند .
به طور كلی ، در زمینه بازی دو گروه از نظرات روان شناسی اجتماعی وجود دارد یك نظریه به بازی به عنوان پدیده ای سازنده نگاه می‌كند، یعنی بازیكنان را برای گونه های دیگری از سازگاری آماده می كند ، نظریه دوم تعبیری یا بیانی است و به بازی به مثابه ابزاری برای تعبیر و بیان نیروهای اساسی زندگی می نگرد .
(الخولی، 1381، ص25)

بعد اجتماعی بــازی
از دیدگاه اجتماعی ، بازی یكی از راههایی به شمار می آید كه جامعه برای كودكان فراهم می آورد تا استعدادها و تواناییهای درونی خود را كشف كنند، ‌به گونه‌ای كه این استعدادها و تواناییها در شكل اجتماعی و فرهنگی صحیح كنترل و هدایت شوند . كودكان از طریق بازی شناخت و اطلاعات قابل ملاحظه ای بویژه در خصوص محیط بازی و ابزارها وشرایط آن به دست می آورند و بدین سان ، بازی در شكل دهی به جنبه های شناختی و مفاهیم ذهنی كودك ایفای نقش می كند .بازی برخوردار از ویژگی حركتی ، تواناییهای بدنی و مهارتهای حركتی فراوان را به كودك می دهد و در نتیجه دایره ‌ثروت حركتی او گردش می یابد به گونه ای كه كودك الگوهای حركتی فراوانی را فرا می گیرد كه به او آزادی حركتی می بخشد و قابلیت و توانایی ادراكات حركتی اش را بالا می برند .

پدیده بازی از دیرباز روشی برای برقرار كردن ارتباط اجتماعی بوده است ، كودك از طریق بازیهای گوناگون ، بویژه بازیهایی كه در گروههای كوچك انجام گیرد. مهارهای ارتباط اجتماعی را كسب می كند و از این رهگذر مساله بازی نقشها را می‌فهمد و نقش بزرگترها را بازی می كند و می كوشد تا از این نقشها تقلید كند . كودك از خلال مشاركت با كودكان هم سن و سال خود در بازی ، ارزشهای پذیرفته شده اجتماعی را می آموزد و به مفهوم داد و ستد و احترام نهادن به مالكیت شخصی و خصوصی پی می برد وبتدریج از خود محوری و خودگرایی دست می كشد و با محیط اطراف سازگاری نشان می دهد و هنجارهای اخلاقی و اجتماعی آن را می‌پذیرد .

بازی روش اجتماعی خوب و پذیرفته ای است برای این كه كودك از طریق گفتار با فعالیتهای حركتی ، خود را نشان دهد و احساسات درونی خویش را بیان كند. بسیاری از اوقات مشاهده می شود كه كودكان در حین بازی صداها یا حركتهای برخی حیوانات و پرندگان را تقلید می كند . گرچه ممكن است كار در چارچوب آهنگین یا موسیقیایی ساده ای صورت گیرد . اما در راستای احیای واكنش یا آزادسازی تمایلات سركوب شده یا درزمینه جبران هرچند در عالم وهم و خیال ارزش بیانی و اجتماعی مهم و خاص خود را دارد . (همان، ص27)

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود دانلود مقاله مبانـي نظـري تحقيـق ورزش وبزهكاري با word
قیمت : 29,400 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 icbc.ir