عنوان : دانلود مقاله بيمارستان امداد با word
قیمت : 29,400 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بيمارستان امداد با word دارای 36 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بيمارستان امداد با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بيمارستان امداد با word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بيمارستان امداد با word :


واحد پذیرش :
( پذیرش درواقع ورودی اصلی بیمارستان است و كانال ارتباطی بین مصرف كننده خدمات و ارائه دهنده‌خدمات برقرار می كند . و در واقع پذیرش عبارتست از بیان اجازه ای كه طبق آن بیمار می تواند از خدمات درمانگاهیی و یا تخت بیمارستانی استفاده می نماید .

پذیرش بیمار به 2 صورت عادی و اورژانس انجام می گیرد . كه قسمت پذیرش عادی به دو بخش تقسیمی می گردد :
1- پذیرش سرپایی ( درمانگاه ) OUTpation
2- پذیرش بستری یا پذیرش بیمارستانی یا پذیرش خدمات پرستاری inpetient

بیماران عادی اولین جایی كه مراجعه می كنند درمانگاه است و توسط پزشك ویزیت می شوند و به صورت سرپایی درمان می شوند اما اگر پزشك تشخیص به بستری شدن را داد بیمار به واحد پذیرش مراجعه می كند و اگر تخت بود بیمار در بخش بستری می شود كه بستری نیز به دو نوع تقسیم می شود بستری Urgget یا فوری كه سریع باید بستری شوند و بستری electire ( انتخابی ) كه وقفه در بستری آنها مشكلی ایجاد نمی كند .

پذیرش به شكل اورژانس به این صورت كه بیمار مستقیما” به پذیرش اورژانس مراجعه می كند و به درمانگاه نمی رود و باید سریعا” تحت درمان قرار گیرند مثل شكستگی ها ، تصادفات و 000 بیمارانی كه به صورت اورژانسی پذیرش می شوند بعد از 24 ساعت دیگر نمی توانند در بخش اورژانس باشند و باید به بخش بروند و یا مرخص شوند و یا در صورت نبود امكانات به بیمارستان دیگر اعزام شوند )

مراحل پذیرش بیمار در بیمارستان :
1- دریافت دستور بستری
2- تعیین وقت بستری
3- تنظیم برگ پذیرش در چهار برگ
4- درخواست سوابق قبلی در صورت داشتن سابقه ( توسط پذیرش ) .

5- ثبت دقیق مشخصات در دفتر پذیرش
6- الصاق مشخصات بیمار در تابلو نمودار تخت
7- تنظیم اوراق پرونده و اعزام بیمار به بخش مربوطه
8- الصاق سایر اوراق پرونده به آن و تنظیم اوراق طبق روال كار بخش .
9- تحویل بیمار و پرونده او به كادر پرستاری .

انواع پذیرش :
واحد پذیرش به دو صورت باز و بسته می باشد . كه در پذیرش باز بیمار تنها نمی باشد و اطرافش افراد زیادی هستند كه با توجه به محرمانگی اطلاعات این نوع پذیرش خوب نیست . در پذیرش بسته بیمار به یك اتاق وارد شده و اطلاعات هویتی را به متصدی پذیرش اعلام می كند .
وسایل مورد نیاز :
1- لوازم اداری و دفتری
2- دفتر پذیرش
3- دفتر تعیین وقت بیماران

4- دفتر ثبت مشخصات بیماران فوت شده
5- تابلو نمودار تخت
6- ماشین تایپ و كامپیوتر
7- منشور حقوق بیمار
پذیرش دربیمارستان امداد :
بیمارستان امداد یك پذیرش دارد و پذیرش به صورت بسته می باشد یعنی بیمار در یك اتاق پذیرش می شود در هنگام پذیرش پس از ثبت مشخصات بیمار در كامپیوتر و پرینت فرم پذیرش و خلاصه ترخیص ، این فرم به همراه تمام اوراق پرونده در پوشه گذاشته می شود و به بیمار تحویل داده می شود . در ضمن شماره پرونده و نام بیمار در تمام اوراق نوشته می شود در واحد پذیرش اگر بیمار الكتیو مراجعه كند ابتدا برای او تعیین هزینه و جا می شود ولی اگر بیمار اورژانسی باشد تعیین هزینه و تعیین جا نمی شود اگر بیمار پذیرش مجدد داشته باشد .

به عبارتی دفعه دوم یا بیشتر باشدكه می خواهد بستری شود همان شماره پرونده قبلی بستری اش به او داده می شود كه شماره پذیرش قبلی در كارت ترخیص كه توسط بخش به او داده شده نوشته شده است . و در بایگانی هم پرونده او در همان پرونده قبلی اش جایگذاری می شود .

اگر بیمار اورژانس باشد پزشك همان روز بیمار را ویزیت می كند و در صورت نیاز بیمار او را بستری می كنند كه برای پذیرش بیماران بستری فقط نام و نام خانوادگی او از وی گرفته می شود و در صورت وجود همراهی آدرس و مشخصات دیگر نیز گرفته می شود اگر بیمار همراهی نداشته باشد سعی می كنیم از كارت شناسایی كه همراه بیمار است در جیبش قرار دارد مشخصات او را به طور درست و دقیق یادداشت كنیم .
اگر بیمار نتوانست نامش را بگوید و یا كارت شناسایی هم همراهش نبود در این صورت با نام مجهول الهویه پرونده را سریعا” تشكیل می دهیم . اگر بیماری مراجعه كند و شماره پرونده اش را فراموش كرده باشد .
با استفاده از كامپیوتر و كلید می توانیم بفهمیم كه آیا در این بیمارستان قبلا” بستری بوده است یا نه كه اگر بستری بوده باشد شماره پرونده اش را پیدا می كنیم همان شماره را به پرونده جدیدش اختصاص می دهیم . در پذیرش به بیماران قبض و رسید نیز داده می شود كه این قبض و رسید بیشتر برای بخیه در درمانگاه ، برای ویزیت پزشك و یا برای رادیوگرافی داده می شود . در این واحد حتما”‌ ساعت پذیرش بیمار نوشته می شود چون از لحاظ موارد قانونی خیلی مهم تلقی می شود .

اگر بیمار تصادفی باشد مشخصات شخص راننده نیز در كامپیوتر ثبت می شود در مورد اخذ رضایت از بیمار در واحد پذیرش به این صورت عمل می كردند كه اگر بیمار به سن قانونی رسیده باشد از خود او رضایت می گیرند اگر بیمار به سن قانونی نرسیده باشد از پدر او رضایت می گیرند ( كه البته ما شاهد بودیم كه از عمه كودك نیز رضایت گرفته شد ) . اگر بیمار هوشیار نباشد در پرونده قید می شود كه در بخش بعد از بهبودی نسبی از بیمار رضایت گرفته شود . اگر بیماری ضربه به سرش وارد شده باشد و هوشیاری نداشته باشد رضایت گرفته نمی شود . و پزشك هم هیچگاه بدون رضایت بیمار ، اقدام به عمل نمی كند مگر اینكه بیمار اورژانسی باشد و قادر به رضایت دادن نباشد در این صورت سریعا” در بخش نامه ای به مدیریت دادگستری داده می شود و مسئولیت از پزشك و بخش مربوطه سلب می شود .

معایب واحد پذیرش :
1- نبود نیروی انسانی متخصص
2- استفاده نشدن سیستم HIS
3- نبود منشور حقوق بیمار در پذیرش
4- نگرفتن كارت شناسایی یا شناسنامه از بیمار برای ثبت دقیق مشخصات حتیبرای

بیمار الكتیو .
5- استفاده نكردن از تابلو نمودار تخت
6- استفاده نكردن از دفتر پذیرش
7- رفتار نادرست با بیماران و همراهیان و راهنمایی نكردن صحیح آنها .

واحد مدارك پزشكی :
( مدارك پزشكی عبارت است از كلیه اوراق و مداركی كه به ضرورت خدمات پزشكی و پیراپزشكی در یك مركز پزشكی ، بیمارستان و یا درمانگاه و غیره تهیه و به ترتیب تاریخ و به نحو قابل دسترسی نگهداری می گردد تا در موقع لزوم به منظور معالجات بعدی بیمار ، آمار ، تحقیقات و آموزش و بررسی خدمات داده شده از لحاظ كیفی و كمی مورد استفاده قرار گیرد این اوراق مؤید و ضامن معالجات و معاینات انجام شده بود. و در مراحل مختلف جوابگو هستند . )

( یكی از وظایف مهم واحد مدارك پزشكی ، جمع آوری مدارك پزشكی می باشد .
جمع آوری به معنای مرتب كردن اوراق و مدارك پزشكی در یك مجموعه خاص بعد از ترخیص بیمار می باشد . این جمع آوری زمانی انجام می شود كه بیمار از بیمارستان مرخص شود . اوراق مدارك پزشكی پس از ترخیص از بخش پرستاری به واحد ترخیص جهت محاسبات هزینه ای ارسال شده و سپس به واحد مدارك پزشكی ارسال می شود . كه بعد از عمل جمع آوری در واحد مدارك پزشكی عمل تنظیم پرونده انجام می گیرد كه هدف از این كار این است كه بهترین اطلاعات را برای كسانی كه كار مراقبت از بیمار را به عهده دارند در اسرع وقت در اختیار آنان قرار دهیم كه اوراق پزشكی در هر بیمارستان براساس یك نظم خاص مرتب می شوند این اقدام براساس نیاز تیم پزشكی و سایر كارمندان است كه تنظیم پرونده به دو صورت مختلط و مقطعی انجام می گیرد ) 

ترتیب تقدم اوراق لازم در پرونده بیمار به صورت زیر می باشد :

1- برگ پذیرش و خلاصه ترخیص
2- برگ خلاصه پرونده
3- برگ شرح حال
4- برگ درخواست مشاوره
5- برگ سیر بیماری
6- برگ مراقبت قبل از عمل
7- برگ بیهوشی
8- برگ گزارش عمل جراحی
9- برگ مراقبت بعد از عمل

10- برگ دستورات پزشك
11- برگ گزارش پرستار
12- برگ نمودار علائم حیاتی
13- برگ كنترل علائم حیاتی
14- برگ گزارش رادیولوژی
15- برگ گزارش آزمایشگاه
16- برگ گزارش
17- برگ الصاق الكتروكاردیوگرام
18- برگ جذب و دفع مایعات

شرح وظایف مسئول مدارك پزشكی
1ـ مدیریت اداره مدارك پزشكی مهمترین وظیفه وی بوده كه در این خصوص در توكیولینگ وظیفه مدیر را در هفت مرحله تحت عنوان Ppsdcorb معرفی می نماید كه عبارتند از :
ب‌- سازماندهی
ج‌- استخدام پرسنل
د‌- رهبری كردن
هـ- هماهنگی
و‌- گزارش دهی
ی‌- تنظیم بودجه

2ـ تجزیه و تحلیل علمی و ارزیابی مدارك پزشكی
3ـ پاسخگویی به مراجعین
4ـ توسعه مدارك پزشكی ( فضا ، امكانات ، نیروی انسانی )
5ـ كسب خط و مشی و دستورالعمل های لازم از مقامات بالا
6- نظارت در بایگانی پرونده های بیماران به طور دقیق و منظم
7ـ ارسال پرونده های بیمارانی كه در بخش بستری هستند
8ـ نظارت درجمع آوری پرونده های بیماران معالجه شده و تعقیب بازگشت پرونده های در جریان
9ـ كوشش در حفظ اطلاعات و اسرار بیماران و عدم افشای آن مگر با اجازه شخصی بیمار یا سایر مقامات صلاحیت دار .

10ـ شمارش صفحات پرونده قبل از ارسال و هنگام تحویل گرفتن به منظور حصول اطمینان از كامل بودن آن .
11ـ برنامه ریزی فعالیت های افراد تحت نظارت به منظور حصول حداكثر كارایی و سرعت در توزیع و بایگانی پرونده های پزشكی .
12ـ شمارش نمودن نامه ها و مدارك جدید و ضبط آنها در پرونده های مربوطه .

اهداف مدارك پزشكی:
1- به عنوان اساس برنامه ریزی و اطمینان از ادامه مراقبت از بیمار
2- به عنوان ابزار ارتباطی بین پزشكان و دیگر كاركنانی كه در امر رماقبت از بیمار سهیم می باشند.
3- جهت تهیه مدارك مستند از جریان بیماری و درمان بیمار
4- به عنوان اساس مطالعه، بررسی و ارزشیابی
5- جهت كمك و پشتیبانی قانونی از بیمار، بیمارستات و كاركنان مشمول
6- جهت تهیه اطلاعات آماری
7- آموزش و پژوهش

واحد مدارك پزشكی در بیمارستان امداد :
در واحد مدارك پزشكی امور مربوطه به مرتب سازی پرونده ، كدگذاری ، ثبت كامپیوتر پرونده ، ثبت پرونده در دفتر پذیرش و ترخیص جوابگویی به نامه های پزشكی قانونی و دادگاه انجام می گیرد . بایگانی رادیولوژی نیز در بخش مدارك پزشكی می باشد ) .

بعد از ترخیص بیمار پرونده توسط منشی بخش به این واحد آورده می شود در هنگام تحویل پرونده اوراق پرونده به دقت بررسی می شود و به تعداد مهر CTS عكس تحویل گرفته می شود و در صورت بی نقص بدون پرونده ، مسئول واحد مدارك پزشكی پس از ثبت شماره پرونده ، تاریخ ارسال پرونده در دفتر ترخیص پرونده را به امور مالی می فرستد . پرونده پس از ارسال به طور مالی باید بعد از 24 به واحد مدارك پزشكی بازگردد . كنترل این امر توسط دفتر ترخیص انجام می گیرد كه در صورت برگشت پرونده در دفتر ترخیص جلوی شماره پرونده مربوط تیك زده می شود . گاهی اوقات فراموش می شود كه جلوی شماره پرونده تیك زده شود در این صورت هر چند وقت یك بار به بایگانی مراجعه می شود شاید پرونده آمده باشد و به واحد بایگانی و انتقال داده شده باشد .

یكی دیگر از دفاتری كه در این واحد می باشد دفتر پذیرش است كه از سال 78 مورد استفاده قرار گرفته است . البته این دفتر باید در واحد پذیرش باشد اما به علت ازدحام در واحد پذیرش این دفتر در واحد مدارك پزشكی گذاشته شده است . كه این دفتر پذیرش در واقع جایگزین كارت اندكس الفبایی شده است . در گذشته از كارت اندكس الفبایی استفاده می شد كه براساس حرف اول نام خانوادگی مرتب می شدند و گاهی اوقات نیز بر حسب سن در واحد بایگانی مرتب می شدند اما امروزه كارت اندكس حذف شده است و به جای آن از دفتر پذیرش استفاده می شود كه البته همان مشخصات كارت را دارد چند سال است كه به جای دفتر پذیرش از كامپیوتر استفاده می شود ، اما چون ممكن است برای كامپیوتر مشكلات فنی ایجاد شود در كنار آن از دفتر پذیرش هم استفاده می شود . دفتر پذیرش شامل فیلدهای شماره پرونده – نام ، نام خانوادگی ، تاریخ پذیرش و نام پدر می باشد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود دانلود مقاله بيمارستان امداد با word
قیمت : 29,400 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 icbc.ir