عنوان : دانلود مقاله روانشناسي رشد شخصيت با word
قیمت : 29,400 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله روانشناسي رشد شخصيت با word دارای 36 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله روانشناسي رشد شخصيت با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله روانشناسي رشد شخصيت با word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله روانشناسي رشد شخصيت با word :

مقدمه :
بحث و تحقیق را در روان شناسی می توان هم به صورت تحلیلی انجام داد، هم به صورت تألیفی یا تركیبی. بحث تحلیلی كه در روان شناسی عمومی و تجربی معمول است به این صورت است كه حالات و فعالیت های گوناگون روانی را به اعتبارهایی دسته دسته كرده و آن ها را زیر عناوینی چون احساسات، تذكارات، تصورات، تصدیقات ذهنی تمایلات و انگیزه ها، عواطف و هیجانات، افعال ارادی وجزآن ;. درآورده و هر دسته را جداگانه مورد بررسی و تحقیق قرار دهند و قوانین كلی آن را معلوم دارند.

شك نیست كه این تحلیل عملی است انتزاعی، زیرا هیچ حالت یا فعالیت روانی وجود ندارند كه با حالات و فعالیت های روانی دیگر آمیختگی یا بستگی نداشته باشد ومستقلاً تجلی نماید، و هیچ فرد آدمی نیست كه منحصراً احساس باشد، یا تصور باشد یا عاطفه یا تمایل ; باشد، بلكه این ها همه را با هم است، یعنی وجود او معجونی است ساخته شده از همه این حالات و استعدادها و صفات وخصال مختلف بدنی و روانی كه با یكدیگر آمیختگی پیدا كرده ، در یكدیگر فرورفته و از كثرت بوحدت تبدیل گردیده هیأت یا شخص واحدی را بوجود آورده اند .

بحث تركیبی در روان شناسی عبارت خواهد بود از بررسی وتحقیق درباره كل این وجود، وجودی كه ما ازآن به لفظ شخص یا شخصیت تعبیر می كنیم – و همچنین از اختلافاتی كه افراد آدمی یا گروه هایی ازآنان از این حیث با یكدیگر دارند. بدین جهت این بحث را دربرابرروان شناسی عمومی، شخصیت شناسی یا روان شناسی شخصیت می نامیم.

بحث تحلیلی و بحث تركیبی هردو در روان شناسی لازم و مفید هستند. بحث تحلیلی در واقع با توجه به قاعده دومی كه دكارت در روش تحقیق متذكر گردیده است صورت می گیرد ومطالعه و تحقیق را تسهیل می كند و قواعد و اصول كلی بدست می دهد . بحث تركیبی معلوم می دارد كه ارتباط و بستگی آن حالات و فعالیت روانی با یكدیگر چیست و آن ها چگونه شخصیت هارا تشكیل می دهند و این شخصیت ها یا «تیپ » های شخصیت چه اختلاف هایی با هم دارند. باری در بحث تحلیلی «آدمی» منظور و موضوع است و در بحث تركیبی افراد آدمیان. از این رو می توان گفت كه نسبت روان شناسی عمومی به شخصیت شناسی مانند نسبت فیزیولوژی عمومی است به جانور شناسی.

در فیزیولوژی عمومی اعمال حیاتی حیوان زنده هركدام جداگانه به طور كلی مورد مطالعه و بررسی است قطع نظر از خصوصیتی كه در انواع مختلف حیوانات ممكن است داشته باشند؛ در صورتی كه جانورشناسی موضوعش انواع حیوانات و چگونگی جریان اعمال حیاتی درهریك از آن انواع است: فیزیولوژی، تنفس، جریان خون، گوارش ;. را به طور كلی در موجود زنده مورد تحقیق قرار می دهد و كار ندارد به این كه این اعمال حیاتی در هر یك از انواع حیوانات بچه كیفیتی جریان دارند و چگونه برروی هم افرادی بوجود می آورند كه نوعاً متفاوتند. در صورتی كه درجانورشناسی اسب وسگ و مرغ ومارو ماهی ;. وچگونگی جریان آن اعمال درهریك از این انواع جانوران موضوع بحث است.

پیدا است كه اطلاع ما از فعالیت های روانی آدمی و بدست آوردن قوانین آن ها كه موضوع روان شناسی عمومی هستند برای شناخت افراد آدمی یا گروه های مختلف آنان یعنی برای شخصیت شناسی كمكی شایان بلكه مقدمه ای ضروری خواهد بود .

مبانی اختلاف شخصیت ها
بنا بر آنچه گذشت همه آدمیان از حیث داشتن شخصیت– به معنی وسیعی كه در روان شناسی باین كلمه داده شده است – با یكدیگر همانندند، یعنی هر كسی شخصیتی دارد. ولی این شخصیت یا خویشتن در همه یكسان نیست، بلكه در هر كس بصورتی خاص درمی آید و او را از دیگران ممتاز می سازد. اختلافاتی كه افراد آدمی با یكدیگر دارند بحدی است كه نمی توان از میان آنان حتی دو فرد یافت كه از هرحیث مثل و مانند هم باشند. این اختلافات كه مبنای اختلاف شخصیت ها هستند ، هم بدنی هستند وهم روانی.

1- اختلافات بدنی – «تأثیر وراثت و محیط » خواهیم دید نیمی از كروموزم های پدر و نیم از آن مادر كه نطفه را تشكیل می دهد از روی قاعده و ترتیب معین بمیان نمی آیند، یعنی هر دفعه معلوم نیست كدام كروموزمها از سلول جنیس پدر و كدام كرومومخا از سلول جنسی مادر در تشكیل نطفه شركت دارند . ازینرو تركیبات مختلفی كه كروموزمها حاصی می كنند بقدری زیاد است كه می توان گفت یك تركیب معین كروموزمها و ژن ها دوبار تكرار نخواهد شد ، یعنی دو فرد كاملا همانند تقریباً هیچگاه بوجود نخواهند آمد، مگر بطور استثناء و این استثناء بقدری نادر است كه می توان آنرا نادیه گرفت. ا ختلاف بدنی آدمیان از رنگ پوست بدن وبلندی و كوتاهی قامت و چگونگی قیافه است تا ساختمان اعضای درونی بدن، مانند قلب و ششها و جهاز گوارش و سایر امعاء و احشاء ومغز وغده های بسته و جز آن؛ و همچنین است اختلاف آنها از حیث چگونگی عمل این اعضاء و آنچه به لفظ متابولیسم یا سوز وس از تعبیر می وشد كه در همه یكسان جریان ندارد. چنانكه مثلاً دستگاه گوارش در یكی قوی است دردیگری ضعیف است، جذب غذا و از آن خود ساختن آن در یكی نیروی نسبتاً كمی لازم دارد و در دیگری نیروی بیشتری می خواهد. همچنین است واكنشهای عصبی و دوری و نزدیكی آستانه تحریك پذیری كه در همه یكسان نیست . باری هم ساختمان اعضاء درونی بدن و هم عملی كه انجام یم دهند در هر فردی صورتی مخصوص دارد. پایه اصلی این اختلافها و بسیاری دیگر ارث كروموزمی است كه هر كس از والدین واجداد خود بدست آورده است بشرحی كه در فصل وراثت و محیط خوا هد آمد.

2- اختلافات روانی – آدمیان از حیث جنبه روانی، یعنی استعدادهای ذاتی و چگونگی احساسات و افكار و عواطف ;. نیز باهم فرق دارند. برای روشن شدن این اختلاف بی فایده نخواهد بود این فعالیتهای روانی را به اجمال از نظر بگذرانیم .

الف- می دانیم كه نخستین وسیله ارتباط ما با عالم خارج حواس ظاهر ما است. و نیز می دانیم كه توانائی یا برد این حواس در همه افراد یكسان نیست وادراكات حسی كه بر پایه مشهودات حسی قرار دارند در همه بیك درجه از صراحت و دقت نیستند و بهرحال با اختلاف زمینه ذهنی و عاطفی افراد مختلف خواهند بود .

ب- آنچه بذهن سپرده شده و بعد بیاد می آید بصراحت وقت ادراك نخستین نیست ، بلكه اثری است از گذشته كه ما آنرا مقدمه قرار می دهیم و هر دفعه از نو می سازیم و این نوسازی، باز بدلیل اختلاف زمینه ذهنی وعاطفی افراد نمی تواند در همه یكسان صورت گیرد . گذشته از این هر یك از مراحل فراگیری مطلب و نگاهداری و یادآوری و بازشناسی و جای دادن آن درگذشته از حیث مدت ودقت در اشخاص متفاوت است.
از حیث نوع حافظه هم، حافظه بصری، سمعی،حركتی ; افراد با هم فرق دارند. این اختلافها و اختلافهای دیگر نمی تواند در رفتار بی اثر باشد.

ج- تخیل ( چه حضوری، كه ادراكات گذشته را در ذهن مجسم می كند، چه اختراعی، كه از مدركات محفوظ در ذهن عناصری را انتزاع كرده مجموعه ای نوینی می سازد كه با آن صورت یا هیئت در خارج وجود ندارند ) نیز استعدادی است كه در همه بیك درجه از شدت وبیك صورت نیست، و وضع و رفتار آدمیان از این كیفیت نیز متأثر خوا هد بود.

د- آدمی می تواند به تجرید و تعمیم بپردازد و مفاهیم مجگرد و كلی دریابد و قادر است با ینكه مسائل تازه را بیرار تحارب گذشته و معلومات قبلی و بواسطه تصدیق ذهنی و استدلال عقلی حل كند واین كیفیت نمودار هوش و خرد و مهمترین امتیاز او از سایر حیوانات است. این هوش استعدادی است كه در همه افراد بیك اندازه بودیعت نهاده نشده است، بلكه درجایت دارد، از هوش سرشار نوابع تا هوش اندك كوته خردان. گذشته از این، جریان افكار در همه مردمان بیك نحو نیست.

توالی آنها در مردم بدوی یا عامی بیشتر بر مبنای تداعی آزاد است ، یعنی آنچه كه در ذهن با هم مجاورت یا مشابهت داشته اند ، چه معقول و مستدل ، چه نامعقول و خرافی ، خود بخود و ماشین وار یكدیگر را دنبال می كنند و بیاد می آیند و چه بسا اعتقاد به موهومات و خرافات را نتیجه می دهند . در صورتی كه در مردم دانشمند تداعی غالباً مفید است ، یعنی توالی افكار ومعانی بیشتر برپایه عقل و منطق استوار است . البته در هر دو صورت ، نوع زمینه انفعالی هم درچگونگی تداعی تأثیر فراوان دارد . باری بر كسی پوشیده نیست كه كردار و رفتار آدمی تا چه حد زیاد ترجمانچكونگی جریان افكار او هستند .

نكته دیگر ی كه درباره هوش قابل توجه است این است كه در اعمال ناشی از هوش سه جنبه می توان تشخیص داد : جنبه ادراك ، جنبه ابداع و جنبه انتقاد. پاره ای اشخاص مطلب را به آسانی درك می كنند ولی قوه ابداع و ابتكارشان ضعیف است ، پاره ای دیگر تخیل بسیار قوی دارند و نظریه های بدیع می آورند ولی جنبه انتقادی شان ضعیف است . جمعی هم هستند كه به سهولت متوجه نقص امور می شوند و نقاط ضعف نظریه ها را در می یابند ولی خود از آوردن فكر نو و ابتكار عجز دارند . افرادی كه هر سه جنبه در آنها قوی ومتعادل باشد در زمره نوادر و نوابغ محسوب می شوند .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود دانلود مقاله روانشناسي رشد شخصيت با word
قیمت : 29,400 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 icbc.ir