عنوان : تحقيق نقش فناوري اطلاعات در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در word
قیمت : 29,400 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقيق نقش فناوري اطلاعات در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در word دارای 205 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقيق نقش فناوري اطلاعات در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه تحقيق نقش فناوري اطلاعات در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در word

1-1- مقدمه
1-2- بیان مسأله
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق
1-4 سوالات تحقیق
1-5 فرضیات تحقیق
1-6- تعریف متغیرها
1-6-1- فن آوری
1-6-2- اطلاعات
1-6-3- یادگیری
1-6-4- یادگیری الکترونیکی
ادبیات نظری تحقیق
2-1- مقدمه
2-2- فن آوری اطلاعات و ارتباطات چیست؟
2-3- اجزای تشکیل دهنده فن آوری اطلاعات
2-4 ابزارهای فناوری اطلاعات
2-4-1- رادیو
2-4-2- تلویزیون
2-4-3- تلفن
2-4-4- کامپیوتر
2-4-5- اینترنت
2-4-6 اینترنت
2-4-7-1 اکسترانت
2-5 بررسی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش
2-5-1 ویژگیها
2-5-2 ماهیت فناوری اطلاعات و ارتباطات
2-5-3 فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تعلیم وتربیت
2-5-5 بررسی استعدادهای فناوری اطلاعات در نظام آموزش و پرورش
2-5-5 بررسی رویکردهای موجود در زمینه تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تعلیم و تربیت
2-6 بررسی دیدگاههای مختلف در خصوص نحوه کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش
2-6-1 تدریس فناوری به عنوان یک موضوع و واحد درسی مستقل در برنامه های درسی
2-6-2 آموزش به کمک فناوری
نمودار عوامل و زیر بناهای یادگیری
2-6-3 تلفیق فناوری با سایر دروس
مدل اول: رویکرد تلفیقی تعدادی از عناوین درسی با فناوری اطلاعات
مدول دوم: رویکرد تلفیقی کلیه برنامه های درسی با فناوری اطلاعات
مدل سوم: مدرسه مجازی(Virtual school)
2-7- یادگیری الکترونیکی
2-7-1- تعریف
2-7-3- مقایسه یادگیری الکترونیکی با آموزش سنتی
2-7-4- انواع یادگیری الکترونیکی
2-7-4-1- یادگیری الکترونیکی به صورت online
2-7-4-2- یادگیری الکترونیکی به صورت offline
2-8- بررسی رابطه یادگیری الکترونیکی و آموزش و پرورش
2-8-1- دستاوردها
2-8-2- مزایای یادگیری الکترونیکی
2-8-3- محدودیت ها
2-8-4- مکاتب فکری گوناگون در امر یادگیری الکترونیکی
2-8-4-1- مکتب یادگیری رفتارگرایی
2-8-4-2- مکتب یادگیری شناخت گرایی
2-4-6 اینترنت
2-4-7-1 اکسترانت
2-5 بررسی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش
2-5-1 ویژگیها
2-5-2 ماهیت فناوری اطلاعات و ارتباطات
2-5-3 فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تعلیم وتربیت
2-5-5 بررسی استعدادهای فناوری اطلاعات در نظام آموزش و پرورش
2-5-5 بررسی رویکردهای موجود در زمینه تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تعلیم و تربیت
2-6 بررسی دیدگاههای مختلف در خصوص نحوه کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش
2-6-1 تدریس فناوری به عنوان یک موضوع و واحد درسی مستقل در برنامه های درسی
2-6-2 آموزش به کمک فناوری
نمودار عوامل و زیر بناهای یادگیری
2-6-3 تلفیق فناوری با سایر دروس
مدل اول: رویکرد تلفیقی تعدادی از عناوین درسی با فناوری اطلاعات
مدول دوم: رویکرد تلفیقی کلیه برنامه های درسی با فناوری اطلاعات
مدل سوم: مدرسه مجازی(Virtual school)
2-7- یادگیری الکترونیکی
2-7-1- تعریف
2-7-2- ویژگی های یادگیری الکترونیکی
2-7-3- مقایسه یادگیری الکترونیکی با آموزش سنتی
2-7-4- انواع یادگیری الکترونیکی
2-7-4-1- یادگیری الکترونیکی به صورت online
2-7-4-2- یادگیری الکترونیکی به صورت offline
2-8- بررسی رابطه یادگیری الکترونیکی و آموزش و پرورش
2-8-1- دستاوردها
2-8-2- مزایای یادگیری الکترونیکی
2-8-3- محدودیت ها
2-8-4- مکاتب فکری گوناگون در امر یادگیری الکترونیکی
2-8-4-1- مکتب یادگیری رفتارگرایی
2-8-4-2- مکتب یادگیری شناخت گرایی
2-10- بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در خود کنترلی دانش آموزان
2-11- بررسی پیش نیازهای توسعه یادگیری الکترونیکی در ایران
2-12- بررسی موانع کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش ایران
2-12-1- موانع درون نظام آموزشی
2-12-2- موانع محیطی
2-13- بررسی راههای اثرگذاری فن آوری اطلاعات در نظام آموزش و پرورش ایران
1-13-1- دیدگاه آرمانی ( چشم انداز بلندمدت)
1-13-2- هدف ها ( ماموریت ها)
1-13-3- سیاست ها واصولی که برای رسیدن به هدف ها باید رعایت شود
الف – جنبه های کلی
ب- سازماندهی و تقسیم کار
پ- تربیت نیروی انسانی
ت – قلمرو پژوهش
ث- مقوله ی سخت افزار و جنبه های اقتصادی فناوری اطلاعات وارتباطات
1-13-4- برنامه های عمده ی فناوری اطلاعات وارتباطات در آموزش
1-4 تربیت نیروی انسانی شامل طرح های
2-4- برنامه ریزی درسی و تهیه ی نرم افزار شامل طرح های
3-4- امور اجرایی و اداری شامل طرح های
4-4- زیرساخت ها، شبکه ها و سخت افزارهای شامل طرح های
5-4- سیاست گذاری و مدیریت شامل طرح های
6-4- آمور پژوهشی شامل طرح های
1-13-1-5- مراحل اجرای برنامه ها
مرحله اول – تا پایان برنامه سوم توسعه
مرحله دوم – تا پایان برنامه چهار توسعه
مرحله سوم – تا پایان برنامه پنجم توسعه
پیشینه تحقیق
3-1- مقدمه
3-2-نوع تحقیق
3-3-روش تحقیق
4-3-واحد تحلیل
5-3-جامعه آماری
6-3-روش نمونه گیری
3-7- ابزار جمع آوری
3-8-روائی 3 و پایائی 4 پرسشنامه
3-8-1- روائی تحقیق
3-8-2- پایائی پرسشنامه
3-8-روش تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها
آزمون فرضیه 2-
آزمون فرضیه 2-
آزمون فرضیه 3-
آزمون فرضیه 4-
آزمون فرضیه 4-
آزمون فرضیه 5-
آزمون فرضیه 5-
خلاصه و نتیجه گیری

1-1- مقدمه

همه چیز تغییر کرده است، جز آموزش و پرورش در جهان امروز، مهارت هایی که دانش و اطلاعات را با کارایی به خدمات و کالاهای نو و ابتکاری تبدیل می کنند، معرف اقتصادهای موفق مبتنی بر دانش به شمار می آیند. از آن جا که دانش و اطلاعات به سکه ای رایج برای دست یابی به بهره وری، رقابت پذیری و ثروت و رفاه تبدیل شده است.کشورها نیز برای توسعه ی سرمایه انسانی اولویت بالاتری قابل شده اند. به این ترتیب در سرتاسر جهان، دولت ها بر روی راهبردهایی به منظور افزایش دست رسی به آموزش با کیفیت بهتر متمرکز شده اند. تصمیم گیران و سیاست گذاران نیز در پی یافتن پاسخی برای پرسش های کلیدی و چالش انگیزی برآمده اند: تعریف آموزش و پرورش با کیفیت در اقتصادی جهانی امروز که بر دانش و اطلاعات بنا شده چیست؟ آیا آموزش و پرورش با دنیایی که شتابان در حال تغییر است، هم گام پیش می رود؟ آیا می توان الگویی مناسب برای اصلاحات یافت که قابل اقتباس باشد؟

مشکل آن است که اگر جهان امروز را با دنیای صد سال پیش مقایسه کنیم، با پیشرفت های خیره کننده ای در علوم، بازرگانی، خدمات پزشکی، ارتباطات و زمینه های بی شمار دیگر رو به رو می شویم. اما چون به مدرسه، در هر کجای دنیا سر بزنیم، با شگفتی بین کلاس درس صد سال پیش با امروز تفاوتی احساس نمی کنیم. دانش آموزان در ردیف های پشت سر هم نشسته، مداد و کاغذ در دست، هر چه معلم پای تخته سیاه می گوید و می نویسد با شتاب یادداشت می کنند که آنها را به حافظه سپرده و در زمان امتحان به سرعت پس دهند. در حالی که به واسطه پیشرفت علوم و فنون بسیاری از امور تغییر کرده است اما کم یا بیش آموزش و پرورش و شیوه ی یادگیری دانش آموزان و تدریس معلمان همان طور دست نخورده باقی مانده است

در کشورما نیز اکنون به تدریج الزام های عصر دانش و اطلاعات و ضرورت هم گام شدن با تحولات و دستاوردهای فناوری و علوم بشری احساس شده است، که شاهد آن تصمیم های اخیر دولت در زمینه ی سرمایه گذاری برای گسترش پر شتاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور است. همچنین آموزش و پرورش برای یافتن پاسخی شایسته به نوع پرسش های که در بالا به آن اشاره شد درصدد تدوین منشوری برای هدایت امر اصلاحات در آموزش و پرورش کشور بر آمده است. که تأکید بر کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات از ارکان آن به شمار می رود

مطالب فوق موید نقش حساس فن آوری اطلاعات در پیشرفت و اصلاح نظام آموزشی کشور است. بنابراین با نظر به این مطالب محقق در این تحقیق سعی نموده تا به بررسی نقش فن آوری اطلاعات در پیشرفت تحصیل دانش آموزان بپردازد

1-2- بیان مسأله

موج فناوری اطلاعات در اشکال گوناگون آن از دهه نود میلادی در قرن 20 همه جهان را دربر گرفته است. این موج که از طریق تلفن همراه، ماهواره، رایانه، اینترنت، و;. گسترش می یابد. نحوه ارتباط و تعامل آدمیان، نحوه کار، چگونگی گذران اوقات فراغت، فرهنگ پذیری و بسیاری دیگر از شئون فردی و اجتماعی حیات آدمی را تحت تأثیر قرارداده است. ولی به نظر می رسد نهاد آموزش و پرورش کم تر از سایر نهادهای اجتماعی از این موج، به صورت آشکار، تأثیر پذیرفته است

گاردنر[1] متفکر معروف و نظریه پرداز هوشهای چند گانه در مقاله ای می گوید که اگر این امکان برای ما فراهم شود که انسان آغاز قرن بیستم را به جامعه امروز بیاوریم او در مواجهه با جامعه بیرون از مدرسه و انطباق با آن دچار مشکل می شود و نمی تواند با آن ارتباط برقرار کند ولی همین فرد اگر به مدرسه برود، محیط مدرسه برایش کاملا مانوس و مالوف خواهد بود. تخته سیاه، معلم، سخنرانی، پرسش و پاسخ امتحان. گویی همه چیز در مدرسه مانند یک قرن قبل است و هیچ چیز تغییر نکرده است(رایانه و تعلیم و تربیت ،تور جیمز، ترجمه محمد عطاران، 2003) این سخن تمثیلی از مقاومت و یاتأثیرناپذیری نظام آموزشی در برابر تحولات فناورانه عصر جدید است. گر چه از سه دهه پیش در جهان صنعتی در ورود نمادهای فناوری اطلاعات مانند رایانه به مدارس و یا دانشگاه ها تلاش فراوان شده است، ولی به نظر پاره ای دست اندرکاران تعلیم و تربیت این تلاش چندان نیک انجام نبوده است.و هنوز شیوه های سنتی در مدارس، اقتدار خویش را حفظ کرده اند( ویلیام فلام، 2004) با توجه به نظریه های جدید تربیتی که خواهان نزدیکی مدرسه و اجتماع هستند و بر آن تاکید دارند که مدرسه باید به نحوی سازمان باید که دانش آموز را برای مواجهه با مسائل جامعه آینده مهیا کند، به نظر می رسد که مدارس گریزی ندارند که دانش آموزان خود را برای جوامع آینده که در عصر جدید با عنوان «جامعه اطلاعاتی»[2] تعریف شده است. آماده کنند. جامعه ای که ارزش در آن از آن دانش است و آحاد آن باید توان تولید و پردازش اطلاعات و تبدیل آن به دانش را داشته باشند. اگر این مهم به غفلت واگذار شود و مدرسه نتواند فراگیرندگان را برای انطباق با جامعه اطلاعاتی تجهیز کند بیم آن می رود که مدرسه قدرت اثر گذاری خود را از دست بدهد و عملا آن چه که زمانی از سوی نظریه پردازان مدرسه زدایی همچون آرمان مطرح می شد در عمل به خاطر ناتوانی مدرسه در همسازی با وضعیت جدید رخ دهد. فراموش نباید کرد که امروزه به مدد فناوری های نو، دانش در انحصار مدرسه و معلم نیست، فضاهای آموزشی که نماد مهم عصر جدید یعنی اینترنت در عالم مجازی ایجاد کرده است امکان یادگیری غیر رسمی و موثری را فراهم کرده است که دارای محدودیت زمان، مکان، سن ،جمعیت و دیگر الزامات مدرسه رفتن نیست. یعنی نهاد دیر پای مدرسه و رکن اصلی و اساسی آن معلم رقبایی یافته اند. که در عرصه رقابت ابزارهای جذاب تری دارند و در این میدان هماوردی یا باید میدان را واگذار کرد و به حریفان سپرد و یا آن که به ابزارهای نو متمسک شد و نقش های جدید برای خود تعریف کرد. در این ویژه نامه که موضوع آن درباره فناوری اطلاعات و تعلیم و تربیت است سعی برآن شده است که از منظرهای مختلف به فناوری اطلاعات وتعلیم وتربیت نگریسته شود

مطالب فوق بیانگر اهمیت استفاده از فن آوری نوین در سیستم اموزش و پرورش است، اما نکته ای که نباید مورد غفلت قرار گیرد، بررسی میزان تأثیر و نقش این فن آوریها در آموزش کودکان و نوجوانان است. بنابراین در این تحقیق سعی خواهد شد تا با استفاده از روشهای علمی وآماری به بررسی میزان تأثیر این فن آوریها در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پرداخته و از این طریق نقش و اهمیت این فن آوری مورد بررسی قرار گیرد

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق

عصر حاضر که عصر تغییر از جامعه صنعتی به جامعه فراصنعتی یا جامعه اطلاعاتی لقب گرفته است، طبیعی است که اطلاعات، دانش و آگاهی بعنوان اساسی ترین دارائیها برای انسانها و جوامع  بشری بحساب اید. رشد و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) در جامعه امروز به حدی سرعت گرفته است که میزان توجه به آنرا بعنوان مهمترین شاخص توسعه یافتگی برای کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته اند.و معتقدند که عصر حاضر، دنیای متفاوتی خواهد بود که راهبری آنرا فناوری اطلاعات بر عهده خواهد داشت ویژگی مهمی که پدیده فناوری اطلاعات از آن برخوردار است. اینست که باعث می شود ارتباط انسان با انسان و همچنین اناسن با محیط تسهیل یافته و ارتقا یابد. فناوری اطلاعات به دلیل تحول پذیری و قدرت تأثیر فراوانی که در رشد آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، امنیت ملی، جهان شدن و تعدیل مشکلات اطلاع رسانی سنتی دارد، یکی از پویاترین و بحث انگیزترین رشته های علم و فناوری محسوب می شود.البته این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که فناوری اطلاعات(IT)به دلیل ویژگی های خاصی که از آنها برخوردار است. همواره مورد سوء استفاده هایی نیز قرار گرفته است. که این سوء استفاده ها، سوء تعبیرهایی را در زمینه بکارگیری از این پدیده موجب شده است با این وجود باید به این مسئله اعتراف کرد که فناوری اطلاعاتی دارای قابلیتهای فراوانی به منظور انتقال دانش، تسهیل ارتباطات و تعاملات و سرعت بخشیدن به روند رو به رشد توسعه دانش و اطلاعات می باشد که البته همه اینها در صورت بهره گیری صحیح از این پدیده امکان پذیر است. بنابراین شناخت میزان تأثیر گذاری از یکسو و روشها و مکانیزمهای بهتر تأثیر گذاردند این فن آوریها در آموزش بویژه آموزش کودکان و نوجوانان از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین لزوم پژوهش درباب رسیدن به این اهداف نیز بیانگر ضرورت موجود در چنین پژوهشهایی می باشد

1-4 سوالات تحقیق

سوال اصلی

استفاده از فن آوری های نوین تا چه میزان بر پیشرفت دانش آموزان( پایه ابتدایی) تأثیر گذار است؟

سوال فرعی

تاچه میزان در سیستم آموزش و پرورش کشور فن آوریهای نوین بعنوان وسایل کمک آموزشی مورد استفاده قرار گرفته اند؟

میزان استفاده دانش آموزان از فن آوریهای نوین به عنوان وسایل کمک آموزشی تا چه حد است؟

آیا استفاده از فن آوریهای نوین در میانگین نمرات دانش آموزان تغییراتی ایجاد کرده است؟

معلمان و برنامه ریزان آموزش و پرورش تا چه میزان با فن آوریهای نوین به عنوان ابزار کمک آموزشی آشنایی دارند؟

1-5 فرضیات تحقیق

فرضیه اصلی

بنظر می رسد که استفاده از فن آوریهای نوین تا حد زیادی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (پایه ابتدایی) تأثیر گذار است

فرضیه فرعی

بنظر می رسد در سیستم آموزش و پرورش کشور، فن آوریهای نوین به عنوان وسایل کمک آموزشی کمتر مورد استفاده قرار گرفته اند

بنظر می رسد میزان استفاده دانش آموزان از فن آوریهای نوین به عنوان وسایل کمک آموزشی در حد پایین می باشد

بین استفاده از فن آوریهای نوین و میانگین نمرات دانش آموزان (گروه آزمایش و گروه کنترل) تفاوت معنی داری وجود دارد

بنظر می رسد معلمان و برنامه ریزان آموزش و پرورش تا حد کمی با فن آوریهای نوین به عنوان ابزار کمک آموزشی آشنایی دارند

1-6- تعریف متغیرها

1-6-1-  فن آوری

گردآوری، ساماندهی، ذخیره و نشر اطلاعات اعم صوت، تصویر، متن و;

1-6-2- اطلاعات

تعاریف متفاوت اطلاعات ( Information) از زوایای مختلف را می توان عنوان نمود از سعی کی کنم اطلاعات از لحاظ نظری، اطلاعات از منظر تئوری اطلاعات و در نهایت منظر علم اطلاعات وفن آوری اطلاعات بسنجم البته خیلی نگران نباشید. موضوع خیلی ساده است با هم مرور می کنم

اطلاات دربردارنده یک معنی خاص خصوصاً در ارتباط با پیشگوئی احتمالی از داده است. در تعریف فوق، میزان معنی و محتوای ارائه شده توسط اطلاعات مورد توجه قرار می گیرد. مثلاً پیامی که به ما اعلام می نماید : « فراد خورشید طلوع می نماید» دارای حجم  اندکی محتوای اطلاعاتی است در حالیکه یک پیام در رابطه با روز قیامت، شامل حجم بالائی  از اطلاعات  است. در تعریف ارائه شده از منظر تئوری اطلاعات، همانند تعریف ارائه شده قبلی، توجه خاصی به کیفیت و یا ارزش اطلاعات نمی گردد

علم اطلاعات و فن آوری اطلاعات با  اطلاعات به عنوان داده جمع آوری شده، ذخیره شده، بازیابی شده، پردازش شده و  ارائه شده سروکار دارد. در تعریف فوق  نیز به مواردی همچون اعتبار، کیفیت و ارزش اطلاعات به صورت جانبی، توجه می گردد

1-6-3- یادگیری

برای یادگیری تعریف های مختلفی وجود دارد که هریک از آنها بر جنبه های خاصی از فراگیری تاکید می کند و جنبه های دیگر  آن را نادیده می گیرد. «هیلگارد» و « مارکویز» می گویند یادگیری یعنی ایجاد تغییر نسبتا پایدار در رفتار بالقو یادگیرنده، مشروط بر آن که این تغییر براثر اخذ تجربه رخ دهد. «گاینه» می  گوید یادگیری عبارت است از تغییری که در توانایی انسان ایجاد می شود و برای مدتی باقی می ماند و نمی توان آن را به سادگی به فرایندهای رشد نسبت داد . بنابراین ، موجودات زنده از راه یادگیری توانایی انجام اعمال را بدست می آورند و بعضی اوقات این توانایی به طور نهایی باقی می ماند و نمود آن به صورت تغییر رفتار تا مدتی به تاخیر می افتد. ما برای به دست  آوردن آگاهی از میزان یادگیری فرد، رفتار قابل مشاهده یا به اصطلاح دقیق تر به عملکرد او مراجعه می کنیم. عملکرد متاثیر از عواملی چون انگیزش، شرایط محیط و خستگی است

برای اینکه یادگیری بیشتر و بهتر صورت گیرد و پیشرفت تحصیلی موفقیت آمیز باشد، باید به موارد زیر توجه  بیشتری شود

هدف

اگر بخواهیم بازده و نتایج تربیتی به طور دلخواه حاصل شود، باید هدف روشن و گویا باشد

آمادگی

برای اینکه یادگیرنده در تجربه های آموزشی و تحصیلی خود شرکت فعال و موفقیت آمیز داشته باشد، باید آمادگی بدنی و روانی  کافی داشته باشد

انگیزش

انگیزش یا علاقه به یادگیری در حقیقت ترکیبی از چه چیز آموختن یا چرا آموختن  است. بدین معنی که چه چیز بیاموزیم تا آموختن برای ما سودمند و مطلوب باشد. بسیاری از روان شناسان معتقدند که انگیزش مهم ترین عامل موثر در کارایی و یادگیری است

4 فعالیت

برای اینکه حداکثر یادگیری حاصل شود، یادگیرنده را نمی توان موجودی انفعالی یا فعل پذیر دانست. فعالیت هایی مانندچابکی و هوشیاری ذهنی از شرایط لازم یادگیری است. به سخنی دیگر، دستگاه درون ده حسی موجود زنده باید هوشیار و چابک باشد و فرایندهای واکنش کننده نیز نیرومند باشد

5 تمرکز

تمرکز را باید متمایز از توجه صرف دانست. در واقع، تمرکز توجه با هدفی است که به گونه  ای موثر به سوی یادگیری گرایش می یابد

6 سازماندهی

در سازماندهی، یک رشته اجزا و بخش های مختلف معلومات به یکدیگر پیوند می خورند و به عنوان یک کل با معنا ادراک می شوند

7 فهم

فهم  ادراک معناها، استنتاج و پیامدها و کاربردهایی است که تجربه ی معینی را برای یادگیرنده قابل درک می کند


[1] – Gardner

[2] -Society Information

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود تحقيق نقش فناوري اطلاعات در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در word
قیمت : 29,400 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 icbc.ir