عنوان : تحقيق در مورد علمي. جامعه اطلاعاتي. دولت الكترونيك در word
قیمت : 29,400 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقيق در مورد علمي. جامعه اطلاعاتي. دولت الكترونيك در word دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقيق در مورد علمي. جامعه اطلاعاتي. دولت الكترونيك در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تحقيق در مورد علمي. جامعه اطلاعاتي. دولت الكترونيك در word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن تحقيق در مورد علمي. جامعه اطلاعاتي. دولت الكترونيك در word :

علمی. جامعه اطلاعاتی. دولت الكترونیك
دبیر سمینار دولت الكترونیك و تكریم ارباب رجوع گفت: بدون ایجاد دولت الكترونیك، و بكارگیری ابزار ITو ICTتوسعه كشور پایدار نخواهد ماند.
“بهزاد نیك نژاد” افزود: كاهش هزینه ها، استفاده بهینه از منابع انسانی، سرعت در انجام امور، ارتقای كیفیت خدمات و رضایتمندی ارباب رجوع از جمله مزایای ایجاد و گسترش دولت الكترونیك است.
وی از روند ایجاد دولت الكترونیك در كشور ابراز تاسف كرد و اظهار داشت: این امر مستلزم ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی، فرهنگسازی و گسترش آموزش است.

وی تصریح كرد: اما مهم این است كه طی سال‌های گذشته علی رغم اجرای طرح‌های گوناگون در زمینه دولت الكترونیك، هنوز به نقطه امیدواری نرسیده‌ایم.
دبیر سمینار دولت الكترونیك در مورد مخاطبان این سمینار گفت: شهرداری ها یكی از مهم‌ترین مراكز تعامل و ارتباط با مردم هستند، ضمن آنكه نقش شهرداری‌ها در ایجاد دولت الكترونیك بسیار مهم و اساسی است.
نیك نژاد ادامه داد: در این سمینار تلاش خواهد شد با حضور مسوولان شهرداری‌ها كلان شهرها، معاونان برنامه‌ریزی، مالی و اداری و همچنین مدیران روابط عمومی مناطق مختلف شهرداری تهران، مبنای دولت الكترونیك، موانع ایجاد و توسعه دولت الكترونیك، شهروند الكترونیك به عنوان مخاطب دولت الكترونیك مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گفته وی، همچنین دولت الكترونیك و زیرساخت‌های مورد نیاز، تكریم ارباب رجوع و دولت الكترونیك و همچنین وبلاگ نویس و نقش آن در توسعه دولت الكترونیك از دیگر مباحث مورد بحث و بررسی در این سیمنار است.
وی افزود: محمد سلطانی فر، داوود زارعیان، حمید ضیایی پرور، منصور دهستانی و میرزابابا مطهری نژاد سخنرانان این سمینار هستند.
وی ادامه داد: مجتمع فنی تهران و شهرداری منطقه 2برگزاركننده این سمینار است و علاقه مندان برای حضور در این سمینار می‌توانند از طریق سایت http://software.mftsite.comبه صورت رایگان ثبت نام كنند.
سمینار دولت الكترونیك و تكریم ارباب رجوع روز سه شنبه هفدهم آبان ماه برگزار و به تمامی شركت‌كنندگان گواهینامه رسمی حضور در سمینار از طرف مجتمع فنی تهران اعطا می‌شود.

فناوری شگفت‌انگیز اطلاعات و ارتباطات كه در طول تاریخ به صورت‌های مختلفی همراه بشر بوده و گاهی به صورت زبان و نماد، گاهی به صورت كاغذ و مداد، گاهی به شكل پیغام و وسیله ارتباطی زمانی با ماشین چاپ، زمانی با تلفن و رادیو و امروز با رایانه‌های شخصی، تلفن همراه و شبكه‌های اطلاعاتی ظاهر شده خود یك فناوری تاریخ ساز است.

به گزارش ستاد خبری دبیرخانه كنفرانس تخصصی مدیریت فناوری اطلاعات و توسعه ملی، دكتر “سید علی اكرمی فر” با بیان مطلب فوق افزود: در آغاز هزاره سوم بسیاری از دولت‌ها برای ارتقای كارآمدی خود از این فناوری حداكثر استفاده را می‌برند.
وی اظهار داشت: اگرچه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات به شرایط و ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی این كشورها ارتباط پیدا می‌كند، اما همه آنها وجوه مشتركی دارند، مفاهیم جدیدی چون ارایه خدمات یكپارچه مورد توجه بیشتر كشورها قرار گرفته است.

دبیر كمیته مطالعات دفتر همكاری‌های فناوری ریاست جمهوری تصریح كرد:
توسعه فناوری اطلاعات در بخش دولتی و ارتقای كارآمدی آن باعث كاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت خدمات دولتی به شهروندان، ارتقای كیفیت خدمات، افزایش دسترسی زمانی و مكانی به خدمات و كاهش اطلاعات تكراری و نامنسجم در بخش دولتی می‌شود.
وی بزرگ بودن ساختار دولتی را یكی از بزرگ‌ترین موانع و چالش‌ها بر سر راه توسعه دولت الكترونیك و ارتقای كارآمدی حاكمیت از طریق فناوری برشمرد و گفت: در خطر بودن منافع برخی از مدیران به دلیل شفاف شدن فعالیت‌ها، بی‌اطلاعی و ناآشنایی مدیران با نتایج واقعی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و جزیره‌ای بودن توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش‌های دولتی از دیگر موانع است.

گفتنی است كنفرانس تخصصی مدیریت فناوری اطلاعات و توسعه ملی روز اول آذرماه با حضور كارشناسان و متخصصان امر فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.
علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت WWW.ITMGROUP.IR مراجعه كنند.

تدوین سیستم مدیریت كیفیت “ ISO 9001-2000 ”
طراحی نظام های تحول اداری بر محور مدیریت كیفیت از جمله موارد اصلاح روشهای انجام كار می باشد. عدم شناخت عمیق موضوع مدیریت كیفیت از سوی افراد در سازمانها و تفاوت های آن با مدیریتهای سنتی از جمله مشكل هایی است كه موجــــب می شود در برنامه اصلاح روشهای انجام كار و در مجموع استقرار سیستم مدیریت كیفیت وقفه ایجاد شود. در حالی كه این امر نیاز به تعهد و حمایت بدون وقفه و جامع و كامل مدیریت دارد.

در حال حاضر نیاز به تحول و تغییر بیش از پیش احساس می شود و سازمانهای خصوصی و دولتی نیز با درك این ضرورت به دنبال راه حلی برای رسیدن به آن هستند و در این خصوص نقش سیستم مدیــریت كیفیت و طراحی و استــــقرار آن حــائز اهمیت می باشد. موسسه بین المللی استاندارد اولین همایش مدیریت كیفیت را در سال 1377 و همچنـین ســازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور با همكاری موسسه استاندارد و موسسه I ,G,A دومین كنفرانس مدیریت كیفیت را در راستای اجرای ضرورت استقرار سیستم مدیریت كیفیت در سازمانهای دولتی برگزار نمودند.

با توجه به ضرورت استقرار سیستم مدیریت كیفیت در دستگاههای اجرایی كشور و نقش مستقیم آن در تحول اداری و مطالب فوق الذكر می توان سیستم مدیریت كیفیت را چنین تعریف نمود :
سیستم مدیریت كیفیت سیستم مدیریتی است كه برای جهت دهی و كنترل یك سازمان با ملاحظه مقوله كیفیت وجود دارد.

توسعه فن آوری اداری
مبحث توسعه فن آوری اطلاعات ( IT ) از جمله محورهای توسعه فن آوری اداری در برنامه اصلاح فرایندها ، روشها های انجام كار و توسعه فن آوری اداری می باشد. برای آگاهی بیشتر با مفهوم فن آوری اطلاعات و نقش آن در تحول در نظام اداری به توضیح مفهوم (IT ) می پردازیم .

یكی از نیروهای اصلی ایجاد تغییر و تحول در نظام اداری ، استفاده از تكنولوژی اطلاعات است . هم اكنون انقلاب تكنولوژی اطلاعات در حال ایجاد تغییر و دگرگونی در شیوه های كاری صنایع است .تغییر و تحولات هم اكنون رخ داده و یا در حال انجام هستند. در حال حاضر سیستم های قوی مدیریتی جهت همكاری شركت ها و مردم به وجود آمده است . سیستم اطلاعاتی جهانی این امكان را به وجود می آورد كه خلاصه فعالیتهای رقبای اصلی هر هفته جمع آوری شده و با اطلاعات موجود مقایســـه شــــود .

شركتها هنگامی می توانند برنده شوند كه سیستم های مدیریتی پیشرفته و ساختار تشكیلاتی مطلوب و متناسب و سازگار با نیازهای در حال تغییر و تحول دنیا را به وجود آورده باشند . برندگان شركتهایی هستند كه بر روی مدیریت و سازماندهی و استـــــفاده از اطلاعات تمركز یابند. ( هفته نامه پیام تحول اداری ، هفـــــته چهــارم شـــهریور ماه 79 ،ص 8)

فن آوری اطلاعات كه اختصاراً به آن IT ( Information Technology ) گفته می شود تلفیق موفقی از محیطهای پردازش (رایانه ها) و ارتباطات (مــــخابرات و انتقال داده ها ) می باشد و اطلاع رسانی زیر مجموعه ای از فن آوری اطلاعات است كه مستند سازی و كتابداری به عنوان اشكال سنتی اطلاع رسانی معادل یكدیگر فرض می شوند

. فن آوری اطـــلاعات در سالهای اخــیر به واسطه رشد و گسترش فزآینده به كارگیری امكانات رایانه ای و انتقال داده ها و برپایی شبكه های جهان گستر اطلاعاتی همچون اینترنت ، با پشتوانه عظیمی از انواع اطلاعات ذی قیمت و همراه با خدمات متنوع بازاریابی و پردازش مجدد این اطلاعات ، محیطهای تبادل اطلاعات را به شدت دچار تغییر كرده است . اطلاعات مربوط به تحقیقات علمی و فنی ، معدنی ، تجارت ،آموزش ، مذهب ، مسائل اجتماعی و فرهنگی و … تنها شمه ای از سرفصلهای اطلاعاتی است كه به آسانی در این شبكه های اطلاعاتی جابجا می شود و یا مورد مباحثه زنده و همزمان جمع كثیری از كارشناسان در سراسر جهان قرار می گیرد.

پیشرفت روز افزون فن آوری اطلاعات و عرضه فراوان رایانه و دستگاههای مخابراتی نظیر فاكس تحول بزرگی در شیوه انجام كارها در اداره ها ، سازمانها ، موسسات و شركتها پدیدآورده است . با به كارگیری فن آوری اطلاعات ، امروزه هزاران نفر از كاركنان موسسات مختلف به جای حضور در پشت میـــز محل كار ، در خانه می مانند و كارها را از طریق رایانه و دستگاههای مخابراتی خـــــود كه متصل به شــــبكه می باشند انجام می دهند. ( هفته نامه پیام تحول اداری ، پیش شماره 4 ، مرداد ماه 78 ، ص 10)

دولت الكترونیك گامی موثر در تحول نظام اداری
مفهوم دولت الكترونیك از جمله مفاهیمی است كه اخیراً در دنیای دانش و اطلاعات متولد و در دستور كار بسیاری از دولتها قرار گرفته است . عصر اطلاعات ویژگیهای خاص خود را دارد. مهمترین ویژگی عصر اطلاعات ، تسهیل و تسریع اطلاعات است . با ورود رایانه و اینترنت ،مظاهر جامعه بشری دستخوش تغییر شده است. ما با پدیده هایی چون سازمانهای مجازی ، تجارت الكترونیك ، مدیریت دانش ، مردم سالاری الكترونیك ،

آموزش از راه دور ، شهر الكترونیك و غیر مواجه هستیم كه جهان امروز را با تغییرات سریع و غیر قابل پیش بینی روبروكرده است. پس از مطرح شدن تجارت الكترونیك ( E – Commerce ) در سال های اخیر پدیده نوینـــــی كـــــه به تازگی مطرح شده است دولت الكترونیك ( E – Government ) است . ویژگی اصلی دولت الكترونیك ارایه خدمات با هزینه كمتر و اثر بخشی بالاتر و خواهان مرتبط ساختن همه مردم با یكدیگر و با دولت است .

دولت الكترونیك شكل پاسخگوتری از دولت است كه بهترین خدمات دولتی را به صورت ONLINE به شهروندان ارایه می دهد و آنها را در فعالیتهای اجتماعی مشاركت می دهد ، بنابراین مردم ،دولتشان را بر سر انگشتان خویش خواهند داشت . دولت الكترونیك این امكان را به دولت می دهد كه خدمات خود را به مناسب ترین شیوه و كمترین هزینه و بالاترین كیفیت و در كمترین زمان ممكن به مشتریان ارایه كند . مشتریان دولت الكترونیك را به طور كلی می توان به سه دسته تقسیم كرد:
1ـ شهروندان . 2ـ بنگاههای اقتصادی .3ـ موسسات دولتی .

مشتریان دولت الكترونیك ،از طریق پایگاههای تار عنكوبتی ( Web site ) دولت الكترونیك می توانند در فعالیتهای اجتماعی ،سیاسی و اقتصادی شركت كنند . یكی از اهداف اساسی دولت الكترونیك ، تحقق بخشیدن به مردم سالاری الكترونیك است كه تمامی شهروندان بتوانند در سرنوشت خویش دخالت داشته باشند. با این عمل با مشاركت گسترده مردم در واقع ، دولت ماهیتی غیر رسمی به خود می گیرد و شهروندان می توانند به طور كامل با دولت در تعامل باشند. شـــهروندان ،بناگاههای اقتصادی و موسسات دولتی می توانند از طـــریق دولت الكترونیك فعالیتهای گوناگون را انجام دهند. ( هفته نامه پیام تحول اداری ،هفته دوم تیر ماه 80 ، ص 9 )

ویژگیهای دولت الكترونیكی :
از ویژگیهای دولت الكترونیكی یكی امكان برقراری همخوانی موثر كامپیوتری بین بخشهای دولتی و خصوصی است و دیگری اینكه آنچه را كه به عنوان سیستم ارایه خدمات عمومی تهیه و به اجرا گذاشته می شود، باید حتماً رضایت عمومی مردم را به همراه داشته باشد. در این دولت ،خدمات عمومی باید به گونه ای طراحی شود كه مانعی در روانی عملیات اقتصادی و اجتماعی به شمار نیاید. در این دولت ،استفاده بی رویه كاغذ در مراكز دولتی به استفاده از نظام چند رسانه ای و سپس بی رسانه ای و در نهایت به سوی تحقق یك نظام اداری پویا و كارآمد از طریق شبكه های مكانیزه

به هم پیوسته بین دستگاهها و مراكز دولتی (برقراری شبكه Online ) برای ارائه خدمات عمومی پیش می رود. همچنین ارائه خدمات عمومی بدون تعطیلی ، دستیابی به خدمات پیشرفته الكترونیكی ، عرضه همه خدمات عمومی در یك ایستگاه خدمات رسانی ، ارائه خدمات در مـحل كـار مردم یا خانه، ایجاد سازمانهای خدمات عمومی افقــــــی و كوتاه ، از ویژگی های نظام اداری مذكور می باشد.( هفته نامه پیام تحول اداری ، پیش شماره 5 ، مرداد ماه 78 ، ص 11)
وظایف كمیسیون تخصصی اتوماسیون اداری مركز توسعه فن آوری و نوسازی اداری سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور

كمیسیون تخصصی اتوماسیون اداری یكی از كمیسیونهای شورایعالی اطلاع رسانی اســت كه با هدف هماهنگ كردن اصول اتوماسیون اداری كشور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی كــشور تشكیل شده است . كمیسیون یاد شده برای تحقق اهداف تحول اداری ، برنامه هایی نظیر تدوین اصول به كارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در ارایه خدمات دستگاههای دولـــتی و عمومی كشور و همچنین هماهنگی در تدوین مفاهیم ،تعاریف ،مقررات ، آیین نامه ها ،قواعد و معیارهای اتوماسیون نظام اداری كشور را پیگیری می كند

. این كمیسیون از تركیب نمایندگانی از وزارتخانه های كشور – كار و امور اجتماعی- دادگستری – پست و تلگراف و تلفن – علوم ، تحقیقات و فن آوری- امور اقتصادی و دارایی – بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور تشكیل می گردد. تهیه برنامه اتوماســـیون فعالیتهای دستگاههای دولتی شامل تحلیل وضع موجود ( نقاط قوت و ضعف فن آوری اطلاعات در دستگاههای دولتی ، تهدیدها و فرصت ها و … )، سیاستهای كلی ، راه كارها و برنامه های اجرایی در رابطه با اتوماسیون فعالیتها و پیش نویس تصویب نامه هیات وزیران برای تحقق بسیاری از راه كارها و برنامه های اجرایی اتوماسیون اداری از جمله اقدامــات كمیسیون مزبور می باشد كه توسط كمیته منتخب این كمیسیون در مركز توسعه فن آوری و نوسازی اداری سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور انجام شده است .(هفته نامه پیام تحول اداری ، هفته سوم اسفند ماه 80 ، ص 11 )

عنوان فعالیتهای تخصصی دستگاهها در راستای اجرای اتوماسیون نظام اداری
كمیسیون تخصصی اتوماسیون نظام اداری با تشكیل دهمین جلسه در مورخ 15/7/81 نسبت به احصاء عنوان فعالیتهای تخصصی دستگاهها در راستای اجرای اتوماسیون نظام اداری اقدام و فعالیتهای زیر را در ارتباط با هر دستگاه تایید نمود:

1ـ راهنمایی و رانندگی و اجرائیات .
2ـ سیستم خدمات پستی .
3ـ نظام مالیاتی كشور .
4ـ نظام خدمات گمركی .
5ـ خودكارسازی نظام برنامه و بودجه .
6ـ خودكارسازی نظام درآمد.

7ـ سیستم مناقصه گذاری الكترونیك .
8ـ سیستم انتخابات .
9ـ پروژه دولت الكترونیك در دو استان .
10ـ پروژه آزمایشی دولت الكترونیك در كیش .
11ـ سیستم خدمات انتظامی .
12ـ سیستم خدمات شهرداری

.
13ـ سیستم پاسپورت .
14ـ سیستم نظام وظیفه .
15ـ نظام رایانه ای بورس .
هنوز نتوانسته ایم بر محدودیتهاى فنى كمبودهاى مالى و
نگرش هاى غلط فائق آییم
راه طولانى تا ایجاد دولت الكترونیك
بخش اول

پرده اول:
«خدمات دولت الكترونیكى» عنوانى است كه روى پارچه نوشته هاى ساده یا تابلوهاى ورودى مقابل دفاتر تازه تأسیس در گوشه و كنار شهر نقش بسته است. دفاتر خدمات دولت الكترونیكى مراكزى است كه چندسالى است براى ارائه خدمات دولتى روى شبكه هاى رایانه اى و اینترنتى ایجاد شده است، اما خدمات همچنان سنتى ارائه مى شود.

پرده دوم:
ساعت 11 صبح، یكى از 50 دفتر خدمات دولت الكترونیكى در تهران پر است از مراجعه كنندگان كه براى صدور گذرنامه آمده اند یا تعویض گواهینامه و یا گرفتن بر گه عدم خلافى ; در دفتر «خدمات دولت الكترونیكى» تنها سه رایانه وجود دارد. یكى از آنها فقط پرینت برگه خلافى مى دهد. یكى روى میز مدیر دفتر قرار دارد و آن یكى هم به مراجعه كنندگان سرویس مى دهد; مراجعه كنندگان زیر لب غرغر مى كنند; یكى مى گفت، گفته بودن سه هفته اى گواهینامه مى دهند اما سه ماه است گواهینامه ام به دستم نرسیده است دیگرى پاسخ مى داد، از صبح اینجایم، هنوز كارم راه نیفتاده است.

پرده سوم:
در یك كشور اروپایى زندگى مى كند. قبوض برق، آب و تلفن خود را با استفاده از رایانه اش در منزل پرداخت مى كند، بلیت مسافرتش را با فشار چند كلیك و اتاق مورد نظرش را در هتل شهر مقصد رزرو مى كند، پول نقد با خود همراه نمى برد، نگران كمبود پول هم نیست، براى دانشگاهش هم نیازى ندارد در صف انتخاب واحد دانشگاه بایستد;.
* * *
در جهان مدرن، دولت الكترونیكى در برگیرنده توسعه و به كارگیرى زیر ساختهاى اطلاعاتى و همچنین تدوین و اجراى سیاستها، قوانین و مقررات لازم براى كاهش فرایند هاى ادارى است. اما در ایران، این «دولت جدید»، وضعیتى متفاوت دارد. برخلاف نام الكترونیكى آن، نقطه اتصال مردم و دولت كه باید از طریق رایانه باشد، همچنان سنتى است. در حالى كه نبایدنیازى به مراجعه حضورى و فیزیكى به مراكز خدماتى باشد افراد باز هم باید به مراكز خدماتى بروند.

 

طرح خدمات دولت الكترونیك در حقیقت آغازى براى استفاده آسان از فناورى اطلاعات به منظور توزیع خدمات دولتى یا سازمانى به صورت مستقیم به ارباب رجوع است و به علت خواص چنین شبكه اى باعث خواهد شد این خدمات در تمام شبانه روز و خارج از ساعات ادارى ارائه شود. امروز بسیارى از كشورهاى در حال توسعه و در حال گذار در تلاشند تا با تدوین و اجراى پروژه هاى دولت الكترونیك خود را با واقعیات و محیط جدید منطبق سازند و از مزایاى آن بهره گیرند. واقعیت این است كه اگر طرحهاى دولت الكترونیك به گونه اى كارآمد و هدفمند طراحى و اجرا شوند مى تواند اصلاحات نهادى عمیقى را در بخش دولتى و اصلاح دولت به عمل آورند

.
دولت الكترونیك برخلاف رویكردى كه در بسیارى از كشورهاى در حال توسعه و بویژه خاورمیانه مشاهده مى شود، قرار دادن رایانه به مقامات و كارمندان دولتى، اتوماتیك كردن رویه هاى عملى قدیمى یا صرفاً ارائه اطلاعات نهادها و وزارتخانه ها روى وب سایت یا ایجاد وب سایت وزارتخانه اى نیست.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود تحقيق در مورد علمي. جامعه اطلاعاتي. دولت الكترونيك در word
قیمت : 29,400 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 icbc.ir