مقاله آموزش الکترونيکي براي نابينايان Elearning for Blinds دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله آموزش الکترونيکي براي نابينايان Elearning for Blinds کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله آموزش الکترونيکي براي نابينايان Elearning for Blinds،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
تعداد صفحات:10
چکیده:
در بخش نخست این مقاله ویژگیهای آموزش الکترونیک برای نابینایان، مورد بررسی قرار میگیرد. با توجه به محدودیت هایی از قبیل محدودیت تردد، منابع مطالعاتی و… لزوم آموزش الکترونیک برای نابینایان، در مقایسه با سایر اقشار جامعه، برجستگی ویژهای دارد. از سوی دیگر با توجه به اینکه صفحه نمایش بینایی برای نابینایان غیر قابل استفاده است، توجه به برخی از ویژگیهای محتوی درسی آموزش مجازی برای نابینایان ضروری است. مشکل اصلی وقتی ایجاد میشود که طراح سعی در انتقال مفاهیم، صرفًا بصورت گرافیک دارد. در اینگونه مواقع در کنار موضوع گرافیکی توضیحات متنی و صوتی قابلیت دسترسی نابینایان را هم فراهم میکند. در بخش دوم ابزارهای دسترسی نابینایان فارسی زبان به کامپیوتر و شبکه های اطلاع رسانی مورد بررسی قرار میگیرد. علاوه بر بررسی سخت افزارها و نرم افزارهای سیستم برای دسترسی به کامپیوتر، به برخی از نرم افزارهای جانبی مفید نیز در این بخش میپردازیم. این برنامه ها از خروجی صوتی فارسی و انگلیسی بهمراه خروجی بریل روی دستگاه برجسته نگار، نمایشگر و صفحه کلید بریل، بعنوان جایگزین نمایشگر بینایی استفاده میکنند. نتیجه گیری: نابینایان فارسی زبان نیز، همانند نابینایان بسیاری از زبانها، ابزارهای کاملی را برای دسترسی و استفاده از کامپیوتر در اختیار دارند و با کمی توجه و سرمایه گذاری میتوانند از مزایای آموزش الکترونیک بهره برداری نمایند.
برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید