عنوان : مقاله حسابداري در بيمارستانها
قیمت : 29,400 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله حسابداري در بيمارستانها دارای 41 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله حسابداري در بيمارستانها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله حسابداري در بيمارستانها،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله حسابداري در بيمارستانها :

حسابداری در بیمارستانها

سیستم ترخیص و هزینه یابی بیمار
در این سیستم سعی شده است تا وضعیت موجود سیستمهای ترخیص و هزینه یابی در بیمارستانهای سازمان تامین اجتماعی بررسی شود. و با قرار گرفتن در متن كار این واحد، امكان سنجی لازم بعمل آید تا سیستمی بهینه با كارآئی و توانایی های بالا ارائه گردد. در سیستم موجود بیمارستانهای تامین اجتماعی واحدی به نام حسابداری وجود دارد كه در آن عملیات حسابداری یبمارستان، حسابداری بیماران، حسابداری پزشكان و عملیات ترخیص انجام می گیرد. به دلیل تفكیك كردن سیستمها در طرح جامع بیمارستانی در این مقوله فقط وضعیت موجود واحد ترخیص و هزینه یابی بیماران بررسی شده است.

اهداف سازمان و سیستم
هدف از ایجاد سیستم ترخیص و هزینه یابی بیماران كاهش عملیات دستی و نیز سرعت بخشیدن در كار است. آخرین مرحله از سرویس دهی به بیمار در بخش ترخیص صورت می گیرد. واحد حسابداری واحدی است كه علمیاتی چون،‌ حسابداری بیمارستان، حسابداری پزشكان، حسابداری بیماران و ترخیص و هزینه یابی در آن صورت میگیرد. به طور خلاصه در این

سیستم برای بیماران برگه ای كه حاوی اطلاعات هویتی آنهاست صادر می شود و ضمیمه پرونده می گردد. هدف كلی و نهایی این سیستم صدور برگه صورت حساب خدمات درمانی بیمار است. این واحد از تمام واحدهای دیگر بیمارستان اطلاعات می گیرد. صحت اطلاعات را مسئول ترخیص تایید می نماید. سپس با اعمال قانونها و تعرفه های درمانی و نیز محاسبات كامپیوتری هزینه نهایی درمان و سهم سازمان و سهم بیمار محاسبه می شود. استفاده از این سیستم همچنین در ارائه اطلاعات مدیریتی، مثل تعداد افراد ترخیص شده در بازه های زمانی مختلف بسیار مفید است.

وظایف اصلی سیستم
از وظایف كلی كه در چهار چوب كار این واحد مشخص شده،‌ت رخیص و هزینه یابی بیمار است. در واقع ترخیص بیماران یك نوع چك كردن پرونده بیمار است، ‌برای اطمینان از برداشتن برگه ترخیص از طرف پزشك و یا داشتن شرح عمل و غیره. در این واحد برگه ای كامپیوتری تحت عنوان بگره ترخیص صادر می شود كه حاوی اطلاعاتی است كه بیمار در بدو ورود به بیمارستان ارائه داده و نیز اطلاعاتی از بخشهای بستری بیمار و در انتها اطلاعاتی مربوط به وضعیت نهایی و تشخیص نهایی پزشك می باشد كه تحت فرمی به نامه برگه ترخیص ایجاد می شود.این برگه در پرونده بیمار قرا رمیگیرد. سپس برگه صورت حساب برای بیمار صادر می شود تا هزینه های او به تفكیك و به صورت جزئی مشخص شود و در نهایت جمع كل هزینه ها، ‌سهم سازمان و سهم بیمار مشخص میگردد. از وظایف دیگر این واحد گرفتن آمار از بیماران مرخص شده و نیز پرنمودن فرم بایگانی اطلاعات بیمار است.
صدور صورتحساب بیمار در اسرع وقت از طریق دریافت شماره پرونده

گزارش دقیق از وضعیت هزینه بیمار در هر لحظه
آمار حسابهای رادیولوژی، آزمایشگاه،‌ داروخانه،‌ وسایل مصرفی، فیزیوتراپی، كبالت تراپی و … در یك محدود زمانی
آمار بیماران ترخیص شده بیمه ای یا قراردادی به تفكیك نوع بیمه و قرارداد مربوطه
ایجاد قراردادهای جدید و تعریف هزینه های آنها

صدور صورتحساب بیماران قراردادی و بیمه ای براساس قرارداد آنها
آمار كلی بیماران
آمار پیش پرداخت های بیماران در یك محدوده زمانی
نگهداری تخفیفات اعطائی مدیریت بیمارستان و یا هریك از پزشكان به صورت حساب بیماران

امور حسابداری :

حسابداری بیمارستان وظیفه اصلی دریافت وجه را بر اساس تعرفه های مصوب دولت به عهده دارد. روال مراجعه بیماران به حسابداری از این قرار است:

1- برای مراجعین اورژانس ، هم مراحل اولیه درمان ، بدون مراجعه به حسابداری ، انجام می شود سپس در هنگام خروج، بیمار برای تسویه حساب به حسابداری مراجعه می کند.

2- مراجعین تصادفی ( مجروحین تصادف ها ) درهنگام ورود به بیمارستان ، بدون هیچگونه پرداخت وجهی پذیرش می شوند. این افراد در مدت اقامت دربیمارستان باید گزارشی از مراجع ذیصلاح ارائه دهند که وقوع تصادف را تأیید کند .

3- مراجعین برای بستری شدن در بیمارستان ، ابتدا باید دفترچه بیمه خود را به حسابداری ارائه دهند. این دفترچه به منظور انجام امور بیمه، تا زمان تأیید کارشناس بیمه، نزد حسابداری بیمارستان باقی می ماند.

4- سایر مراجعه کنندگان که برای استفاده از خدمات واحدهای دیگر ( مانند ام آر آی ) به بیمارستان مراجعه می کنند، توسط واحد مورد نظر، برای پرداخت وجه به حسابداری راهنمایی می شوند.

به این نکات توجه فرمایید :

1- هنگام مراجعه به بیمارستان ، حتماً دفترچه بیمه به همراه داشته باشید. درصورتی که تحت پوشش بیمه نیستید، به مددکاری بیمارستان مراجعه فرمایید تا راهنمائی های لازم به شما ارائه شود.

2- درهنگام پرداخت وجه حتماً رسید مهردار صندوق را از صندوقدار دریافت فرمایید.

3- هنگام ترخیص بیمار از بیمارستان ، صورتحساب مهر شده را نیز دریافت فرمایید .

4- استرداد اضافه دریافتی ، طبق بخشنامه ریاست دانشگاه فقط به بیمار و یا بستگان درجه یک بیمار ( با کارت شناسایی معتبر ) امکان پذیر است.
امروزه با صنعتی‌شدن جهان علم حسابداری نیز اهمیت خاصی پیدا می‌كند چرا كه بالا بردن توان حسابداری از حالت سنتی و نیمه سنتی به نوع سازمان یافته كلاسیك لازم و ضروریست حسابداری در بیمارستان از جهات مختلف هم برای بخش خصوصی (بیمارستان‌های خصوصی) و هم بخش دولتی از جهت ایجاد درآمد و رفاه اجتماعی (بیمارستان‌های دولتی) مهم است. استفاده از حسابداران مجرب و متخصص و كارآمد در بیمارستان ها می‌تواند تأثیر مهمی در هماهنگی بین پرداخت ها و دریافت‌ها و اطلاع كافی و لازم در مورد تمامی درآمدها و مخارج بیمارستان برای مدیریت كلان و میزان رضایت‌مندی بیماران از چگونگی انجام مراحل حسابداری داشته باشد.

در پایان از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه استاد گرانقدر در جهت اعتلاء و بالا بردن توان علم حسابداری دانشجویان كمال تشكر و امتنان را می‌نمایم و از خداوند بزرگ توفیقات روزافزون را مسعلت می‌نمایم.
شرح مختصری از فرآیند تولیدی یا خدماتی
1 ـ تهیه لیست حقوق جهت پرداختهای پرسنل
2 ـ تنظیم اسناد پرداختی
3 ـ ارائه كسورات پرسنلی و شامل بیمه و بازنشستگی و ;
4 ـ ثبت و نگهداری صورتحسابهای ارسالی به مؤسسات طرف قرارداد و پی گیری كسورات اعمال شده.
نمونه وظائف و مسئولیتها:

ثبت اقلام از روی برگه‌های محاسباتی در دفتر صدور برگه و انتقال آنها به دفاتر روزنامه، معین، اعتبارات و تعهدات و دفتر كل.
ـ تهیه و تنظیم لیست حقوق و اعلامیه بانكی، چك، برگه‌های محاسباتی و كنترل حسابهای مربوطه به منظور رفع اختلاف

ـ رسیدگی به پیش پرداخت‌ها و علی الحسابها و اسناد و مدارك مربوطه از نظر رعایت و اجرای قوانین و مقررات مالی
ـ انجام امور مربوطه به تشخیص و تعیین سرفصل حساب، تهیه تراز عملیات، تهیه و تنظیم حساب ماهانه در موعد مقرر و امضای آنها.
ـ راهنمایی و كنترل كار حسابداران و تقسیم كار بین آنها و بررسی صورتحسابهای تنظیم شده ;;;;;;
اطلاعات مربوط به تنظیم و رسیدگی به اسناد مالی
24 – کارانه (نظام نوین اداره امور بیمارستانها)
مقدمه:

“پرداختن بموقع کارانه پزشکان شاغل در طرح نظام نوین اداره امور بیمارستانها و همچنین حق مشارکت کارکنان، ضمن حفظ جادبه لازم موجب ارتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات درمانی به مراجعین می شود” این جمله بخش از نامه 13741/ق – 23/5/87 ریاست محترم دانشگاه به تمامی بیمارستانها و شبکه های بهداشتی درمانی است.
انتظار می رود با اطلاع رسانی از ” انواع کنترل ها و مطابقتها” یی که ناظرین اسناد می نمایند، روسای محترم حسابداری بیمارستانها (شبکه ها) و همچنین تنظیم کنندگان محترم اسناد کارانه، با دقت نظر لازم مانع از “به تاخیر افتادن پرداخت کارانه” شوند.

محل تامین اعتبار اسناد : اعتبارات درآمدهای درمانی بیمارستان/شبکه
مدارک ضمیمه تایید کنندگان ملاحظات
1- فرم نماینده خدمات بالینی تنظیم کننده / رئیس حسابداری / مدیر بیمارستان (شبکه) / اداره درآمد
2- فرم نماینده خدمات سرپایی تنظیم کننده / رئیس حسابداری / مدیر بیمارستان (شبکه) / اداره درآمد
3- فرم نماینده خدمات پاراکلینیکی تنظیم کننده / رئیس حسابداری / مدیر بیمارستان (شبکه)

4- لیست نهایی حق الزحمه پزشکان تنظیم کننده / رئیس حسابداری / مدیر بیمارستان (شبکه) / نماینده مجری کارانه (مهر و امضاء) / بانک عامل
5- فرم های شماره 1، 2 و 3 مربوط به حق مشارکت کارکنان واحدها تنظیم کننده / رئیس حسابداری / مدیر بیمارستان (شبکه) / نماینده مجری کارانه (مهر و امضاء)
6- لیست پرداخت حق مشارکت کارکنان تنظیم کننده / رئیس حسابداری / مدیر بیمارستان (شبکه) / نماینده مجری کارانه (مهر و امضاء) / بانک عامل
7- فرم نماینده کسورات سازمانهای بیمه گر تنظیم کننده / رئیس حسابداری / مدیر بیمارستان (شبکه) / اداره درآمد

8- فرم شماره 3 (لیست درآمد و هزینه بیمارستان) تنظیم کننده / رئیس حسابداری / مدیر بیمارستان (شبکه) / نماینده مجری کارانه (مهر و امضاء) / اداره درآمد
9- فیش مالیات ماشین شده با مهر و امضاء بانک (واریز به حساب سیبا مطابق اطلاعیه اداره کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی)

ملاحظات :
مراجعه به بخش کنترلهای عمومی اسناد توصیه می شود.
گردش کار :
1 کنترل و اماده نمودن مستندات کارانه بر اساس فهرست کنترلهای لازم (مطابق جدول زیر) در واحد، حداکثر ظرف مدت یک ماه بعد بمنظور کاهش زمان رسیدگی و واخواهی های احتمالی (حتی در صورت عدم وجود اعتبار لزام جهت پرداخت).
2 ارائه اسناد به اداره درآمد ، بمنظور حصول اطمینان از تطابق اطلاعات ارسالی با مجموع درآمدهای نقدی (فرانشیز و دریافتی از بیماران آزاد) و غیر نقدی (بیمه ها، تقبل هزینه توسط نیکوکاران و ;) .

3 ارائه مستندات کارانه به حسابدار کارشناس نظام نوین (با هماهنگی قبلی) بمنظور کنترل با ضوابط طرح
4 ارائه یک نسخه اضافه به مجری کارانه (از سوابق مستندات بندهای 1 تا 8

فهرست کنترلهای مربوط به اسناد کارانه
ردیف موارد کنترلی

1 اطمینان از معتبر بودن قرارداد کارانه پزشکان متخصص و عمومی مندرج در “لیست نهایی کارکرد پزشک”
2 اطمینان از ارتباط استخدامی پزشک متخصص و عمومی (رسمی / پیمانی / طرحی / ضریب K / قراردادی) مندرج در “لیست نهایی کارکرد پزشک”
3 مطابقت جمع مبلغ کارکرد پزشک در “لیست نهایی کارکرد پزشک” با جمع مبلغ ستون مانده در “نماینده بالینی – محاسبه ارزش خدمات ارائه شده”
4 مطابقت مبلغ جمع ریالی در “لیست نماینده سرپایی” با “لیست پرداخت پزشکان” به تفکیک نوع خدمت

5 مطابقت جمع ستون حق مشارکت کارکنان در ” لیست پرداخت کارکنان” با مبلغ حق مشارکت کارکنان در “فرم شماره 1- خلاصه محاسبه حق مشارکت کارکنان غیر پزشک”
6 مطابقت جمع ستون کارکرد پزشک در “لیست نهایی کارکرد پزشک” با جمع کل “فرم شماره 1 – خلاصه محاسبه حق مشارکت کارکنان غیر پزشک
7 مطابقت جمع مبالغ “فرمهای مختلف پاراکلینیک” با “لیست پرداخت پزشکان” و فرم شماره 1 – نماینده سرپایی و بالینی
8 مطابقت جمع کل امتیازات، ارزش ریالی و مبلغ حق مشارکت در ” فرم شماره 2 – صورتجلسه تعیین سهم حق مشارکت ” با همان مبالغ در ” فرم شماره 1- خلاصه محاسبه حق مشارکت کارکنان غیر پزشک”

9 مطابقت ارزش ریالی هر واحد در”فرم شماره 2 – صورتجلسه تعیین سهم حق مشارکت” با ستون سهمیه ریالی و مقدار K ریالی هر فرد در “فرم تعیین سهمیه حق مشارکت”
10 مطابقت جمع امتیازات در “فرم تعیین سهم حق مشارکت” با مبالغ قابل پرداخت در “فرم نماینده فرمهای ارزشیابی کارکنان”
11 مطابقت ستون های جمع “فرم نماینده ارزشیابی کارکنان” با جمع ستونهای ” لیست پرداخت حق مشارکت کارکنان”
12 مطابقت جمع ستون پزشک، ماما و پزشک، ماما در “فرم ریز کارکرد ماما” با ستونهای مربوطه در “فرم نماینده بالینی” و ” لیست پرداخت پزشکان مربوطه و ماما ها” به تفکیک
13 مطابقت “فرم ارزشیابی کارکنان ماما” با “لیست پرداخت پرسنل ماما”

14 مطابقت “لیست پرداخت پرسنل ماما” با جمع کل کارکرد ماما در “لیست پرداختی پزشکان”
15 مطابقت جمع کسورات به تفکیک خدمت در “لیست نماینده کسورات سازمانهای بیمه گر” با “لیست کسورات مربوط به کارکرد پزشکان از مجموع خدمات بستری”
16 کنترل موردی ( Random ) برخی از پرونده های بیماران بستری و سرپایی با “لیست نماینده بالینی” ، “لیست پرداخت کارکنان” و “گزارش ریز کارکرد پزشکان” در سیستم کارانه بیمارستان

17 مطابقت “لیست بانک” با “فایل txt پرداخت بانک” (بصورت موردی ( Random ) در مورد چند نفر )
18 کنترل جهت حصول اطمینان از عدم تکرار اسامی در “لیست پرداخت کارکنان” و “لیست پرداخت پزشکان” – در صورت تکرار اسامی ارائه صورتجلسه با امضاء مجری کارانه بیمارستان، رئیس حسابداری، مدیر/رئیس بیمارستان مبنی بر از قلم افتادگی یا معوق شدن پرداخت کارانه در ماه مورد نظر
19 کنترل فرم ارزشیابی خدمات بالینی (فرم 24 )

نرم افزار حسابدار بیمارستان
سیستم جامع بالینی ‌‏‌‏TEBSOFTبا پیشرفته ترین تكنیك های برنامه نویسی در زمینه ذخیره و بازیابی اطلاعات طراحی شده است و دركنار زیر سیستم های كارگزینی , صدور حكم , حقوق و دستمزد , انبار , اموال , سیستم مدیریت پرونده پزشكان و سیستم نـگهـداری و كنترل شناسنامه دستگاههای پزشكی, بسته نرم‌افزاری جامع بیمارستانیTEBSOFT را تشكیل داده اند . در ذیل به معرفی خلاصه‌ای از قابلیتهای این سیستم می‌پردازیم .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود مقاله حسابداري در بيمارستانها
قیمت : 29,400 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 icbc.ir