عنوان : مقاله بهره وري (ميزان توليد) و سنجش آن و مفهوم ارزش افزوده
قیمت : 29,400 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بهره وري (ميزان توليد) و سنجش آن و مفهوم ارزش افزوده دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بهره وري (ميزان توليد) و سنجش آن و مفهوم ارزش افزوده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بهره وري (ميزان توليد) و سنجش آن و مفهوم ارزش افزوده،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بهره وري (ميزان توليد) و سنجش آن و مفهوم ارزش افزوده :

بهره وری (میزان تولید) و سنجش آن و مفهوم ارزش افزوده
مقدمه
می توان گفت كه بهره وری علت وجود داشتن مدیریت (اداره كردن) است. هنوز هم نحوه خوب انجام دادن كار مدیران، سرپرستان و همه كارمندان، به شناخت و درك كامل و درست از این مفهوم (اندیشه كلی) و همه اجزا تشكیل دهنده آن دارد؟

هدف این فصل كتاب، توسعه و گسترش دادن بحث و گفتمان، مطابق با به وجود آوردن ساختار (چهارچوب) می باشد كه بتوان راجع به موضوعات بهره وری بحث و تبادل نظركرد، و تعدادی از شیوه ها پیچیده و متفاوت (ناهمگون) را جهت ارزیابی كردن بهره وری در سطح (رده) سازمانی را گرد آوری كنیم.

به طور كلی، پیام آن است كه بهترین شیوه یا راه حل كامل و بی نقص وجود ندارد، اما تشخیص دادن ضرورت برای بهسازی و اصلاح، می تواند اولین مرحله مهم بودن تشخیص معضل (گرفتاری) باشد، و همچنین می تواند برای استقرار یك معیار مناسب و پسندیده، بهره وری (میزان تولید) باشد.

بهره وری، حالا یك واژه رایج روزمره شده است. از زمان جنگ جهانی دوم، همه حكومتها، سیاستمداران، آكادمیك ها (دانشگاهیان) و اقتصاددانان، در مورد مهم بودن بهره وری تاكید داشتند، علت آن هم، ارتباط و وابستگی آن با علم اقتصاد به طور جامع بود، و علم جامع اقتصادی هم، به بهداشت و تندرستی ملت وابسته بود. به طور جهانی،

مدیریت جمعی و مشترك به بهره وری (میزان تولید) مربوط و وابسته است، چون، آن به مانند یك شاخص مهم و اساسی بازده (راندمان) به حساب آورده می شود، آن هم وقتی كه مقایسه و همانندی با رقیبان (رقبای) بازار جهانی، وجود داشته باشد

تاكید داشتن حكومت ها بر روی ارتباط و وابستگی میان بهره وری سطح زندگی، تورم و رشد و توسعه اقتصادی بود. (سال 1972 Craig)
در طی همه دورانها، همه حرفه ها، زمانی را جهت توجه كردن به مسئله بهره وری و چگونگی ارزیابی كردن آن، صرف كردند، اما به هیچ گونه از نتیجه گیری دستیابی نداشتند.

Faraday (سال 1971) اظهارنظر كرد كه برداشت همراه با محاسبه بهره وری(میزان تولید)، زمینه بحث و مباحثه طولانی بود، و تلاشهای زیادی در آن مورد انجام شد، اما در نتیجه گیری از آن دارای ارزش كمی بود، زیرا آن نتیجه گیری ها حاوی نواقص و ضعف های زیادی بود، در سال 1972 ، Craig معضل بهره وری را خلاصه كرد،

وقتی كه او گفت كه بهره وری مانند، اغفال كننده ترین مفهوم (برداشت كلی) در ادبیات بازرگانی و اقتصادی باقیمانده است. مفهوم بهره وری اغفال كننده (درهم و برهم) باقی ماند، زیرا به علت فقدان سبك كاری نظری (تئوریك) معتبرو كامل- عمدتاً در رده موسسات بازرگانی بود.

مرحله بعد- تعریف شفاش سازی بهره وری و اجزای تشكیل دهنده آن معمولا بهره وری (میزان تولید) را مانند نسبت ارزیابی فرآوری (تولید) به ارزیابی برخی یا همه اندوخته ها كه برای ایجاد كردن این فرآوری استفاده شده است، تعریف و شناسایی می كنند. در شناسایی كردن به این روش (شیوه) یك یا تعدادی ارزیابی (معیار) اطلاعات به كار گرفته می شود و با یك تا تعدادی از معیارها (ارزیابی های) فرآوری مقایسه می گردد.

هنگامیكه سعی و كوشش برای ایجاد كردن همه داده ها (اطلاعات) و همه فرآوری ها (تولیدات) در یك سیستم (ساختار) انجام گرفته باشد. آن معیار (ارزیابی) به نام مجموع (معیار بهره وری یا معیار كامل بهره وری TPM) نامیده می شود. در سال 1979 ،

Palik در تعریف و شناسایی خود از معیار كامل بهره وری مطرح كرد كه داده ها (اطلاعات) استفاده شده در این شیوه می تواند، ساعت كار كردن كارگران، واحد سرمایه، و مقدار دقیق (میزان) مواد خام باشد، كه با نتایج (پیامدهای) تولید مقایسه می گردد.

با گفتمان مجدد در مورد الگو مفهومی و نظری بهره وری، منشأ، نشانگر داده ها (اطلاعات) به سیستم (ساختار) می باشد. بدنه الگو، روش (شیوه) تبدیل و دگرش می باشد، و شاخه ها و برگها و میوه های الگو ، سیستم (ساختار) فرآوری و تولید است. الگو دو تا مسئله (معضل) اساسی و بنیادی را نشان می دهد.
1- با انتخاب كردن عوامل متفاوت داده ها (اطلاعات) و فرآوری ها (تولیدات) می تواند به معیارها (ارزیابی های ) متفاوت از بهره وری استنتاج گردد.

2- متنوع كردن مجموع عوامل داده ها و تولیدات، كه بسیاری از آنها به خاطر نوع كیفی (ماهیت كیفی) آن باشد.
با این وجود، هنوز هم، گفتمان (گفتگو) معدودی، راجع به نیاز، به توانایی داشتن، برای ارزیابی كردن بهره وری، مقایسه و همانندی عملكرد امكان پذیر نمی باشد، و عمل مهار كردن را نمی توان به طور مناسب یا درست انتخاب كرد.

سؤال آن است كه ما چه چیزی را می خواهیم ارزیابی كنیم، و ما چگونه معیار آنرا جمع آوری می كنیم، و چگونه می توانیم داده ها (یافته ها) را كه گرداوری كردیم و تجزیه و تحلیل كنیم؟
برای ارزشیابی كردن، ما چه عوامل (فاكتورهایی) را انتخاب كردیم و تا چه اندازه ای آن عوامل مهم و با اهمیت است، و ما چگونه می توانیم، آن سنجش (ارزشیابی كردن) را انجام دهیم، شاید آن بهترین شیوه پیشرفت و گردآوری اطلاعات باشد كه از طریق تجزیه و تحلیل كردن دلایل مشخص و ویژه، و جوابگویی به سؤال شركت هایی می باشد كه تمایل به ارزیابی كردن بهره وری (میزان تولید) خود دارند.

در سال 1973 دو اقتصاد دان Teague , Eilon طرح كلی، دلایل عمده، توجه داشتن به نیاز برای ارزشیابی كردن بهره وری را خلاصه كردند.
1- جهت اهداف استراتژیك ، برای مقایسه كردن عملكرد جهانی موسسه با رقبای خود یا با موسسات همانند خود، می باشد.

2- برای اهداف تدبیری (ماهرانه)، برای قادر بودن مدیریت جهت اداره كردن (مهار كردن) عملكرد موسسه، از طریق اداره كردن عملكرد مناطق مجزا و مستقل موسسه، یا توسط عملكرد آن یا توسط تولید آن، باشد.
3- برای اهداف طرح ریزی شده، برای مقایسه كردن منافع (سودهای) به دست آمده و وابسته از طریق استفاده كردن از داده ها (اطلاعات) متفاوت و متضاد با هم، و یا از طریق تغییر دادن و متفاوت كردن داده ها (اطلاعات) همسان و همانند است.

4- برای اهداف مدیریت داخلی، مانند، بستن قرارداد و انجام دادن معامله مشترك و همگانی با اتحادیه های كارگری.
در سال 1982 Thorp ، دقیقاً برخی از شرایط (مقتضیات) سنجش (ارزشیابی كردن) مشخص و ویژه شركت ها را تحت این عناوین (طبقه بندی) و همچنین داده ها (اطلاعات) جمع آوری شده، برای این اهداف، را مورد بررسی بیشتر قرار داد،

و چگونگی استفاده نمودن از این طبقه بندی و تضاد و ابهام موجود در این طبقه بندی (عناوین) و معضلاتی (گرفتایهای) كه رخ می دهد، را هم مورد بررسی قرار داد.

1- سنجش مندرجات (مفاد) سبك كار و پاداش دادن به كارگران
2- معین سازی سطوح كارمندان توسط مقایسه كردن آنها
3- ارزشیابی (ارزیابی) عملكرد مربوط به مدیریت و مدیر
4- سرمایه گذاری برای تصمیم گیری و قاطعیت در تصمیم گیری

پژوهش های طولی از شصت و سه سازمان در سال 1983، همكاران و Bowegy) متوجه شد كه در میان معضلات (مسائل) و انتخاب كردن شیوه ارزشیابی كردن آنها، عبارتند از:
1- معضلات (مسائل) مفهومی و نظری كه به سنجش دقیق بهره وری وابسته می باشد، و همچنین بهسازی و بهبود بهره وری، و آنچه را كه دقیقاً باعث عملكرد بهسازی و بهبود شركت شده است.

2- دید (ژرفانمایی) متفاوت مردم از درك و برداشت واژه بهره وری (میزان تولید).
3- مسائل (معضلات) كاربردی وابسته به جمع آوری داده ها (اطلاعات) و ادغام و تركیب كردن انواع مختلف و متفاوت داده ها با همدیگر.

مرحله بعدی – نسبت بهره وری-
پیشرفت و توسعه بنابر تاریخ باستان (از آغاز تا انقراض امپراطوری روم غربی در سال 476 میلادی)- می توان استنتاج كردن، كه از زمانهای آغازین ثبت شده در تاریخ، گروههای مردم برای كار كردن با یكدیگر سازماندهی می شدند، و هدف آنها رسیدن به خواسته های طرح ریزی شده خود بود.

این هماهنگی و منظم كردن كوشش و تلاش و كنترل و اداره كردن آن برای دست یافتن به آن نتایج (پیامدها) بود. گرچه واژه علمی مدیریت در انقلاب صنعتی به خوبی شناخته نشده بود (در اواخر نیمه قرن نوزدهم 19th). تاریخچه آن ، مدت زمان طولانی تری از واژه آن، مورد توجه و تفكر قرار گرفته بود.

با توجه كردن به مهارتهای موردنیاز برای مدیریت، طبق مصری كهن، برای ساختن اهرام سه گانه‌ی خود، طبق، مردم قدیم چین برای ساختن دیوار بزرگ چین، و یا مهارتهای مدیریت مردم بین النهرین، برای آب رسانی كردن (آبیاری كردن) زمین و چاه (سد) شهرهای خودشان، یا مطابق با مردم روم موقعی كه جاده های خود را ساختند، یا آبروها (جوپلها) و دیوار Hadrian را بنا كردند.

همه این بناها (ساختمانها) ساخته شده توسط بشر، نیازمند میزان زیادی از سعی و تلاش انسان بود، و بنابراین به ساختار (سازمان) هم احتیاج داشت. یعنی، به طرح ریزی كردن، اداره و مهاركردن، و هماهنگی احتیاج داشت.

اهرام سه گانه مصر دارای 75600 مربع فوت در پایه (ته) خود بود، و دارای 480 فوت ارتفاع بود و متشكل از بیشتر از 2 میلیون سنگ ساختمانی سیمان بود (بلوك سنگ ساختمانی بود). هر بلوك (قالب) سنگ ساختمانی در حدود 205 تن وزن داشت.

پایه ساختمان (بنا) فقط 7 اینچ مربع كامل بود. این اهرام سه گانه مصر بدون استفاده كردن از كامپیوتر، ماشین حساب برقی، و یا مهار كردن تجهیزات مواد مدرن، و یا بدون استفاده كردن از الگوها / تكنیك (شیوه ها) پیشرفته و مدرن، دقیق و صحیح (ریاضیاتی) به دست آمده بود.

– مدیریت ماهرانه و علمی- برخی از نویسندگان دوران كهن- فیلسوف حكیم چینی Mencius (289-372) به الگوهای نظری و مفهومی، و سیستم ها (ساختارهای) كه اكنون تحت عنوان واژه تكنیك مدیریت فرآوری (تولید) معروف شده است، پرداخته بود.

او منافع جداسازی نیروی كار را نشان داده بود. ركوردها (ثبت تاریخی) نشان می دهد كه مردم یونان باستان منافع جداسازی نیروی كار، جداسازی حرفه ای ها (افراد مجرب و باتجربه)، و شیوه های كار مشابه و یكسان را درك كرده بودند.

نظامیان آنها، نحوه ساختن سلاح ها و تجهیزات خود را یاد گرفته بودند، و در هنگام حمله غافلگیرانه، آنها باید طبق نقشه و تجهیزات خود آماده می شدند، آنها همچنین از آهنگ، سبك كار بر

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود مقاله بهره وري (ميزان توليد) و سنجش آن و مفهوم ارزش افزوده
قیمت : 29,400 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 icbc.ir