عنوان : خريد مقاله عكس العمل حاصلخيزي خاك
قیمت : 29,400 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 خريد مقاله عكس العمل حاصلخيزي خاك دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد خريد مقاله عكس العمل حاصلخيزي خاك  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي خريد مقاله عكس العمل حاصلخيزي خاك،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن خريد مقاله عكس العمل حاصلخيزي خاك :

عكس العمل حاصلخیزی خاك .

اینكه بعضی گونه های ذرت در خاك حاصلخیز پر محصولتر ند و بعضی دیگر در خاك فقیر، مدتها یك باور عمومی بوده است . پیش از این انتخاب یك واریانه با هیبرید باز گرده افشان ، اغلب بر پایه سازگاری به حاصلخیزی خاك بوده است. در اكثر حالات یك هیبرید یا واریاته زودرس برای خاكهایی با حاصلخیزی كم پیشنهاد شده است.

خاكهای غیر حاصلخیز معمولا دارای ظرفیت نگهداری آب پائینی هستند كه بدلیل كم بودن مواد آلی در آنهاست. در این خاكها هیبریهای كوچك زودرس شانس بهتر برای دانه دهی قبل از تخلیه رطوبت و مواد غذایی در دسترس از هیبریدهای بزرگ و تمام فصلی دارند. افزایش در دانش عملیات حاصلخیزسازی و افزایش توان مواد غذایی حاصلخیز كننده در تعدیل هزینه ها در ایالات متحده به منظور تصحیح كمبودهای خاك برای پیدا كردن ژنوتیپهایی كه بطور دلخواهتری به كمبودهای مواد غذایی عكس العمل نشان دهند صورت گرفت .

به منظور كاهش هزینه كود، تحقیق مجد برای ژنوتیپهایی كه كودهای غذاییی در دستدس را سومند تر مورد استفاده قرار خواهند داد با احتیاط انجام گرفت. واضح است كه برداشت مواد معدنی و اشتفاده از ان متفاوت با برخی ژنوتیپهای ذرت منفاوت است. تفاوت ژنوتیپهای غلات در راندمان استفاده برای فسفر ، آلومینیوم ، آهن ، روی ، منگنز،كلسیم و مواد بدون نشان داده شده است اما اطلاعات انئك هستند همچنی ن اطلاعاتی درباره عكس العمل ژنوتیپهای مختلف ذرت نسبت به نیتروژن مورد احتیاج است.

احتیاج ره این اطلاعات در كشورهای توسعه یافته جایی كه استفاده از كود سفرم به پرداخت هزینه زیاد یا عدم دسترسی به ان است شدیدا مورد نیاز می باشد. در جاهایی كه كوددهی كامل عملی عادی است. واضح است كه تست واریاته ها یا هیبریدها باید بوسیله كشاورز اداره شود. بهمین دلیل عكس العمل هیبرید قبل از كود پاشی و رها كردن زمین معلوم خواهد شد.

تلاش برای افزایش عملكرد ذرت در خاكهایی كه كود تغذیه ای سنگینی دریافت كده اند از نیازهای هیبریدهایی با ساقه كوتاهتد و اندامهای گیاهی كوچكتد ایجاد شده است هیبریدهای پا كوتاه معمولا خوشه های كوچكتر دارند كه ممكن است بوسیله تراكم گیاهی بیشتر جبران شوند. توسعه هیبریدهای با عملكرد بالا ( چند خوشه ای) از عهده تقلیل اندازه خوشه هی در طرف مقابل بر می اید. بیشترین سود از تراكم گیاهی بالا و كاربرد كود سنگین در جایی كه رطوبت خاك كافی است بدست می اید. این كار عملكرد آبیاری تكمیلی را برای ذرت در خیلی از مناطق تولید در معرض خشكی فصلی افزایش داده است. تحقیقات برای پیدا كردن گونه ای از ذرت كه بیشترین محصول را در اثر ادغام با كود موثر فراوان ، تراكم كشت بالا و آبیاری تكمیلی بدهد مور نیاز است.

مقاومت به گرما و خشكی:

اسیب ذرت در اثر گرما و خشكی عملكرد را كاهش می دهد. میزان كاهش عملكرد ممكن است بصورتی تغییر كند كه هیچ اثر آشكاری روی خود گیاه قابل مشاهده نباشد یا ممكن است بصورتی شدید باشد كه هیچ دانه ای تولید تشود یا حتی ممكن استگیاه از بین برود ممكن استتوزیع هر كدام از عوامل محیطی به تنهاتیی با هم اثراتشان ادغام شود. كمیت و كیفیت ذرت ممكن است در دوره های طولانی گرما یا خشكی بوسیلا عتصال یافتن ان با عوامل دیگری نظیر بزرگی خوشه زنگ ذرت و خسارتهای فراوان حشرات كاهش یابد. ایبردها و هیبریدها در مقاومت و تحملشان نسبت به آسیب گرما یا خشكی متفاوتند درست به همان نسبت به بیماریها و خسارت حشرات با هم متفاوتند.

اصلاح ذرت برای مقاومت به خشكی و گر ما شامل توسعه هیبریدهایی است كه:
) از آسیب دور باشند.
) شرایط نا مساعد گرما و خشكی را تا حد بیشتری تحمل كنند.
بعضی اوقات هیبریدهای زودرس در یك زمان زودتر برای بدست آوردن حد اكثر توسعه دگیاه قبل از گرم شدن هوا یا حاكم شده خشكسالی كشت می شوند. اغلب هیبریدهای زودرس در خاكی با حاصلخیزی كم به منظور دوری جستناز اثرات نا مطلوب خشكی كشت مو شوند ، چون خاك به حاصلخیری كم بیشتر اوقاتاز احاظ مواد آلی ضعیف است و منجر به افزایش ظرفیت نگهداری رطوبت نسبت به خاكهای حاصلخیز می شود. توسعه هیبریدهایی با تحمل فشارهای گرما و خشكی پیچیده است. چون یك طیف وسیعی از شرایط نا مساعد محیطی وجود دارد كه ممكن است موجب ایجاد خسارت گردد. همچنین تركیب خصوصیات شرایط خشكی و گرما كه ممكن است باعث خسارت شود با مكان و فصل تغییر می كند.

تلاشهای فراوانی به منظور ارزیابی اشكال خسارت توسط خشكی و گرما انجام شده استكه برای اینمنظور می بایست در برنامه اصلاح بطور جداگانه مورد بررسی قرار داده شوند. چند شكل عمومی از خسارت و مسائل اصلاحی مشتمل بر موادد زیر است:
) سوختگی اندامهای هوایی و پژمردگی گل ماه ذرت . برخی گونه های ذرت چندین بار دچار سوختگی اندامهای هوایی تحت شرایطی كه بقیه انواع ان بدون اسیب دیدگی می گذرند می شوند دولاینهای اینبرد ست و سوختگی مانعی از انتقال آب از میان زبانك یانواحی غلاف برگ بصورت همزمان با انتقال آب درنواحی مشابه از مقاومت گونه ای وجود دارد. ممكن است ظهور آن در لاینهای سست سوختگی اندامهای هوایی قبل از مقاومت لاینها صورت بگیرد زیا انها محدوده بیشتری از توسعه بافتهای انتقال آب در ارتباط باسطح برگ دارند.

) نا موزونی دانه ها: ضعف ارایش دانه ممكن است ار اشكال گرده تولیدی زیستی گشته شدن گرده بوسیله دمای بالا ، عقب افتادگی ریشگها در ارتباط با ذخیره گرده یا خشك شدن ریشك تا به این حد كه گرده نتوند جوانه رنی كند نتیجه شود . ضعف آرایش دانه ممكن است رخ دهد زیرا تولید گرده و ریشك بطور همزمان صورت نگرفته است.

انتخاب فشار برای یك تنش خشكی ممكن است بوسیله كاهش تراكم گیاهی شبیه سازی می شود . پیشرفت حاصل شده بوسیله انتخاب گونه هایی كه تولید محصول خوبی در تحت شرایط خشكی بكنند.
) رهایی از سوزش برگ.
) زود ریشك دهی در ارتباط با زمان ذخیره گرده.
) دوره ذخیره طولانی برای گل ماده بوده است.

استفاده از واریانه هاییا هیبریدهایی با تمایل چندین برابر خوش دهی عدم حضور در مناطقی كه خشكسالیهای اتفاقی رخ می دهد را كاهش خواه داد در فصلهای با رطوبت دلخواه ، تهی بیشتر از یك خوشه ممكن استمیسر شود، اما اگر خاك ناقص بود در این رطوبت تنها یك خوشه بایستی شكل داده شود. این سازگاری به كشاورز اجازه كاهش جمعیت گیاهی و بیشترین عملكرد محصول در فصلهای مناسب و نا مناسب را خواهد داد.

– مقاومت به سرما، ذرت به كندی در دماهای زیر 10 درجه سانتی گراد جوانه می زند. در دماهای بین 12 تا13 درجه نهالهای بذری ذرت تقریبامستعدتجاوز قارچ هستند كه بیماریهای نهال بذری را بر می انگیزد. اینبردها و هیبریدهای ذرت در شدت جوانه زنی و مقاومت به عفونت نهال بذری در دماهای پائین متفاوتند .

در شمال ایالات متحده ، جایی كه پایه هایی ناتوان اغلب از كاشت زود در هوای شرد بدست می آیند. انتخاب گونه هایی از ذرت برای توانایی جوانه زنی و توسعه سالم نهالهای بذری در دماهای پائین صورت گرفته است. اولین گذسته توسعه داده شده برای مقاومت به سرما یك گونه باز گرده افشان بنام انتخاب شد از ایالات ویسكونزین بود و در سال 1922 پخش گردید. تستهای سرما در بسیاری از جاها هم اكنون از هیبردهاییی از میان ایالات متحده استفاده می كنند.

تستهای سرما توانایی گونه ها را برای جوانه زنی و مقاومت به عفونت بوسیله موجودات بیماری زا ی نهال بذری در مناهای پائین را انئتازه گرفتند.
اقدامها برای هدایت تستهای سرما متفاوت است ام زوال عادی ان اینست كه جوانه زنی ذرت در تماس با خاك در دماهای بین 9 تا 10 درجه برای یك دوره 7 تا 10 روز و سپس كامل شدن رارمیناسیون در یك دمای بالاتر صورت می پذیرد.

خاك غیر بارور از مزرعه ای كه ذرت در ان كشت می شد به منظور تهیه یك منبع طبیعی از آلودگی بوسیله موجودات بیماریزای نهال بذری در تماس با بذری كه می خواهد جوانه زنی كند قرار می گیرد یا ممكن است خاك بطور مصنوعی تولید بیماری بوسیله موجودات بیماریزا را بنماید.
سه موجودی كه بطور مشترك باعث آسیب نهال بذری در دماهای پائین می شوند عبارتند از جنین.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود خريد مقاله عكس العمل حاصلخيزي خاك
قیمت : 29,400 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 icbc.ir