مقاله سنجش اثر مذهب بر رفتار مصرفکننده (مطالعه موردی زنان متأهل اصفهان) دارای 38 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله سنجش اثر مذهب بر رفتار مصرفکننده (مطالعه موردی زنان متأهل اصفهان) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سنجش اثر مذهب بر رفتار مصرفکننده (مطالعه موردی زنان متأهل اصفهان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
چگونگی مصرف کالاها و خدمات موجود در جامعه و میزان مصرف آنها یکی از دغدغههای جوامع به لحاظ اقتصادی و ارزشی است. در جوامع مبتنی بر ارزشهای اسلامی، مصرف بیرویه و آنچه اسراف و تبذیر نامیده میشود، از مسائل مهم اقتصادی تلقی میشود. مسئله مقاله این است که بعدهای گوناگون مذهب بر نگرش و رفتار مصرفی اثر میگذارد؛ از این رو با رویکردی جامعهشناختی و استفاده از مبانی نظری اقتصاد اسلامی به بررسی بعدهای چهارگانه مذهب (مناسکی، تجربی، پیامدی و شناختی) بر رفتار و نگرش مصرفکننده خانوارهای شهر اصفهان پرداخته میشود. تحقیق پیش رو با روش پیمایشی و با بهکارگیری پرسشنامه سامان یافته و دادههای مورد نیاز از نمونه 383 نفری از زنان متأهل شهر اصفهان با روش نمونهگیری خوشهای جمعآوری شده است. در پژوهش پیش رو برای بررسی اثر همزمان متغیرها از روش تحلیل مسیر در نرمافزار EQS 6.2 و برای تحلیل همبستگی از نرمافزار SPSS16 استفاده شد. فرضیه اصلی تحقیق وجود رابطه بین بعدهای گوناگون مذهبیبودن با نگرش به مصرف است که یافتههای تحقیق نشان داد بعدهای گوناگون مذهبیبودن با نگرش به مصرف، رابطه منفی معناداری دارند. از سوی دیگر نگرش به مصرف با رفتار مصرفی رابطه معنادار مثبت دارد.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0