توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت ضرائب ایمنی در پایداری شیروانی‌ها دارای 29 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت ضرائب ایمنی در پایداری شیروانی‌ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت ضرائب ایمنی در پایداری شیروانی‌ها

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت ضرائب ایمنی در پایداری شیروانی‌ها

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت ضرائب ایمنی در پایداری شیروانی‌ها :

اسلاید 1 :

مقدمه

اگر سطح زمین با راستای افق زاویه‌ای غیر از صفر بسازد، به این سطح شیبدار شیروانی خاكی گفته می‌شود. در شیروانی خاكی مؤلفه‌ای از وزن كه نیروی رانشی نامیده می‌شود تمایل به حركت دادن توده خاك بسمت پایین دارد. از طرفی مقاومت برشی خاك نیز نیروی مقاومی در برابر این نیروی رانشی ایجاد می‌كند. حال اگر نیروی رانشی آنقدر بزرگ باشد كه بتواند بر نیروی مقاوم غلبه كند، در آنصورت در شیروانی خاكی لغزش رخ داده و توده خاك بسمت پایین حركت می‌كند و شیروانی خاكی ناپایدار خواهد شد.

اسلاید 2 :

پایداری یك شیروانی خاكی به عوامل متعددی مانند لایه‌بندی خاك، حركت آب در خاك، مقاومت برشی خاك و ; بستگی دا رد. برای تعریف پایداری شیروانی خاكی از ضرائب ایمنی (ضریب اطمینان)  مربوط به آن استفاده می‌شود كه به سه دسته ضریب اطمینان كلی (Fs)، ضریب اطمینان جزئی نسبت به چسبندگی  (Fc) و ضریب اطمینان جزئی نسبت به اصطكاك (F) تقسیم می‌شوند:

اسلاید 3 :

1- ضریب اطمینان كلی (Fs)

ضریب اطمینان كلی برای شیروانی‌های خاكی بصورت زیر تعریف می‌شود:

f و d بترتیب مقاومت برشی متوسط خاك و مقاومت برشی بسیج شده خاك (كه درصدی از f است) می‌باشند و در حالت كلی بصورت زیر نوشته می‌شوند:

اسلاید 4 :

كه در روابط مذكور C و چسبندگی و زاویه اصطكاك داخلی خاك،  Cd و d چسبندگی و زاویه اصطكاك داخلی بسیج شده خاك و   تنش قائم متوسط در سطح لغزش بحرانی است.

حال اگر مقادیر مربوط به t و d را در رابطه (6-1) قرار دهیم، در آنصورت ضریب اطمینان كلی برابر

اسلاید 5 :

2- ضریب اطمینان جزئی نسبت به چسبندگی (Fc)

ضریب اطمینان نسبت به چسبندگی برای شیروانی‌های خاكی بصورت زیر تعریف می‌شود:

3- ضریب اطمینان جزئی نسبت به اصطكاك (F)

ضریب اطمینان نسبت به اصطكاك برای شیروانی‌های خاكی بصورت زیر تعریف می‌شود:

اسلاید 6 :

تذكر (1) در صورت تساوی ضرایب ایمنی چسبندگی (Fc) و اصطكاك F، مقدار این دو مساوی ضریب ایمنی كلی (Fs) می‌گردد.

تذكر (2) اگر ضریب ایمنی كلی (Fs) برابر واحد در نظر گرفته شود، شیروانی در آستانه لغزش قرار می‌گیرد. برای تأمین پایداری شیروانی‌ها غالبا 5/1=Fs در نظر گرفته می‌شود.

اسلاید 7 :

پایداری شیروانی نامحدود

الف- سطح لغزش بموازات سطح شیبدار است و آب زیرزمینی در شیروانی جریان ندارد. (بدون نشت)

با فرض جریان نداشتن آب در شیروانی و صفر بودن فشار آب حفره‌ای، لغزش شیروانی در امتداد صفحه AB كه محتمل به لغزش است و در عمق H از سطح زمین قرار دارد، مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای این منظور حالت تعادل در قطعه abcd از شیروانی را كه دارای ضخامت واحد در امتداد عمود بر صفحه است در نظر می‌گیریم و مطابق شكل (6-2) می‌نویسیم:

اسلاید 8 :

با فرض جریان داشتن آب در شیروانی در سطحی منطبق با سطح خاك، مسئله لغزش شیروانی در امتداد صفحه AB (مانند حالت الف) مطرح می‌گردد و همانند قسمت قبل، تعادل قطعه abcd از شیروانی با ضخامت واحد در امتداد عمود بر صفحه كاغذ بررسی می‌شود.

مشابه با آنچه در قسمت الف انجام دادیم مقادیر و به صورت زیر بدست می‌آیند:

اسلاید 9 :

از طرفی می‌دانیم مقاومت برشی خاك در حالت اشباع، بر اساس تنش مؤثر و بصورت                        می‌باشد. بنابراین بایستی مقدار را محاسبه كنیم كه با توجه به شكل (6-3) و مقدار فشار آب حفره‌ای در عمق H خواهیم داشت:

با توجه به اینكه =d است (به علت تعادل شیروانی) و نیز جایگذاری مقادیر بدست آمده در رابطه                     ، بدست می‌آید:

اسلاید 10 :

پایداری شیروانی محدود

اگر ارتفاع شیروانی مساوی با عمق بحرانی (Hcr) شود، شیروانی محدود در نظر گرفته می‌شود. برای تحلیل شیروانی محدود لازم است یك شكل كلی برای سطح لغزش بحرانی فرض گردد. بر این اساس دو حالت لغزش مورد توجه قرار می‌گیرد. یكی حالت لغزش در روش كولمان است كه سطح لغزش بحرانی بصورت صفحه فرض شده است و دیگری حالت لغزش در روش لغزش استوانه‌ای می‌باشد كه فرض كرده، سطح لغزش، كمانی از دایره است و خود در غالب دو روش توده و قطعه قابل استفاده است.

در تحلیل پایداری شیروانی‌ها، منحنی فرض كردن سطح لغزش طبیعی‌تر و منطقی‌تر نشان می‌دهد ولی روش كولمان نیز در مواردی نظیر شیروانی‌های قائم، پی بر روی لایه‌های ضعیف و سدهای خاكی با مصالح دانه‌بندی شده نتایج خوبی بدست می‌دهد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir