مقاله علایم استرس در کودکان مدارس ابتدایی شهر تبریز دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله علایم استرس در کودکان مدارس ابتدایی شهر تبریز کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله علایم استرس در کودکان مدارس ابتدایی شهر تبریز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
مقاله علایم استرس در کودکان مدارس ابتدایی شهر تبریز که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در پاییز 1389 در مجله پرستاری و مامایی از صفحه 5 تا 12 منتشر شده است.
نام: علایم استرس در کودکان مدارس ابتدایی شهر تبریز
این مقاله دارای 8 صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله استرس
مقاله سن مدرسه
مقاله علایم
مقاله کودک
چکیده و خلاصهای از مقاله:
مقدمه: تجربه استرس مزمن در کودکان نقش مهمی را در افزایش مشکلات آتی جسمانی، روانی و اجتماعی به عهده دارد. بسیار مهم و حیاتی است که خانواده ها، معلمین و گروه های حرفه ای توانایی های لازم برای تشخیص علایم استرس کودکان را داشته باشند. در حالی که مطابق آمار آموزش و پرورش، سال 88 – 1387 حدود 55 میلیون دانش آموز ابتدایی در کشور ما وجود دارد ولی مطالعه در خصوص استرس در سنین 7 تا 12 ساله بسیار محدود می باشد، این مطالعه با هدف بررسی علایم استرس در کودکان سن مدرسه انجام شد.
مواد و روشها: پژوهش توصیفی با شرکت دانش آموزان کلاس سوم تا پنجم ابتدایی شهر تبریز و حجم نمونه 839 نفر انجام شد که ابتدا از مناطق پنج گانه آموزش و پرورش تبریز مدارس به صورت تصادفی سهمیه ای انتخاب و سپس در داخل مدارس به روش تصادفی ساده نمونه گیری انجام گرفت. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه مقیاس علایم استرس کودکان (CSSS) پس از روایی ترجمه و محتوایی و پایایی به روش باز آزمایی، از طریق مصاحبه با کودکان جمع آوری شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از فراوانی مطلق و درصدی و آزمون کای دو، در نرم افزار 13 SPSS/Ver انجام شد.
یافته ها: تمامی بیست و شش گزینه پرسشنامه توسط کودکان به عنوان علامت استرس گزارش شد و از این میان، بیش از نیمی از واحدهای مورد پژوهش، موارد نگرانی، افزایش ضربان قلب، ترسیدن، لرز و غصه خوردن را از علایم استرس خود گزارش نمودند و سردرد در 466 درصد و خستگی در 418 درصد موارد گزارش شد. در بررسی تک تک علایم استرس با متغیرهای جنس، پایه کلاس و نوع مدرسه، ارتباط آماری معنی داری بین برخی از علایم و این متغیرها وجود داشت.
بحث و نتیجه گیری: کودکان دامنه وسیعی از علایم را در مقابل رخدادهای استرس زا نشان می دهند که شناسایی دقیق علایم می تواند والدین، معلمان و کادر حرفه ای سلامت را از وضعیت جسمی و روانی کودکان سن مدارس ابتدایی، مطلع سازد و منجر به مداخله جهت کاهش استرس های آن ها شود.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0