توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی وابستگی متقابل صنایع پوششی و منسوجات دارای 246 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی وابستگی متقابل صنایع پوششی و منسوجات  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه

ATMA و NIFT سازمانهایی كه حمایت مالی این سمینار را بر عهده داشتند، در بروشور خود، به سناریویی كه صنایع پوشاك و نساجی هند احتمالاً در هزاره بعدی با آن روبرو می شوند، اشاره كرده اند. آماده سازی صنایع پوشاك و نساجی هند برای هزاره بعدی ، موضوع اصلی این سمینار است. این بروشور با توصیف سناریوی احتمالی كه صنایع پوشاك و نساجی هند با آن روبرو خواهند شد، اظهار می كند كه :
هزاره بعدی ، برای صنایع پوشاك و نساجی یك رقابت شدید جهانی را نوید می دهد. رقابت قریب الوقوع پیش از این سایه فكنی كرده است و بخت و اقبال قدرها در صنعت نساجی را تحت تأثیر قرار داده است.
موضوع مورد بحث در این سمینار، وابستگی متقابل صنایع پوششی و منسوجات است. با این وجود، تمایل داریم توجه بیشتر را بر صنایع پوششی و خرده فروشی معطوف داریم تا بر منسوجات. این بدین دلیل است كه بخشهای پوشاك و خرده فروشی فی نفسه، ارزش بیشتری به زنجیره عرضه نساجی می افزایند، و نیز بدلیل اینكه این بخشها گرایشهای بازار را هدایت می كنند. دوم اینكه تمایل داریم توجه خود را بر جهان متمركز كنیم تا صرفاً بر هند، چرا كه صنعت هند بر مبنای صادرات هدایت می شود و نیاز به درك درست سناریوی جهانی دارد و نیز بدین جهت كه پیشرفت ها در هند مهمترین روال كار جهانی را دنبال خواهند كرد.
مصرف كنندگان نهایی در تمام دنیا، دیگر پارچه ها را به عنوان یك محصول خریداری نمی كنند. صنعت نساجی هند نیز باید بداند كه محصولات به سرعت در حال از دست دادن ماهیت خود به عنوان محصولات مصرفی هستند. آنها به طور روز افزون تبدیل به محصولات صنعتی می شوند كه هدف آنها صنایع پوشاك است و باید نیازهای این صنایع را برآورده سازند. بنابراین ، درك ماهیت رقابتی كه صنایع پوشاك در سالهای نزدیك با آن مواجه خواهند شد و ایجاد راهبردهایی مطابق با آن، برای مدیریت صنعت نساجی حائز اهمیت است. هدف این مقاله ایجاد پیش زمینه ایست كه به مدیریت عالی رتبه هر دو صنعت كمك می كند در مورد موضع استراتژیك خود جهت رویارویی با رقابت شدید، تصمیم گیری كنند. در بخش 2-3 ، در خصوص ماهیت رقابتی كه صنایع پوشاك و نساجی در سالهای نزدیك با آن روبرو خواهند بود، بحث می كنیم. مشخصات مهمی كه موضع استراتژیك این صنایع باید در بر داشته باشد، موضوع بحث بخش 3-3 است.
2-3- ماهیت رقابت در صنایع پوشاك و نساجی
1-2-3- جابجایی قدرت خریدار در صنعت پوشاك
جهت درك ماهیت رقابت، باید قدرت چانه زنی خریداران را دریابیم، چرا كه عنصر مهمی است كه به ماهیت رقابت، شكل می دهد. در سطح جهانی ، قدرت خریدار، از عاملان توزیع به خرده فروش ها و كانال آفرین های امروزی ، انتقال یافته است.
كانال آفرین ها ، آن دسته از سازمانهایی هستند كه با مصرف كنندگان سر و كار دارند، مارك هایی را كه مصرف كننده توسط آن شناسایی می كند را در اختیار دارند، و الزاماً دارای تجهیزات تولید، جهت تولید آنچه كه معامله می كنند، نیستند. آنها به هنگام برخورد با مصرف كنندگان، منحنی نوآوری را شرح می دهند، به نیازهای مصرف كننده پی می برند و خرسندی و رضایت را انتقال می دهند، آنها طراحان ، مدیران تولید،‌معامله گران، و بازاریاب ها هستند. آنها محصولات را در سطح جهانی از كارآمدترین منابع تهیه می كنند. آنها در سطح بین المللی خریداری می كنند و در سطح بین المللی می فروشند و راهبردهای جهانی را جهت بازاریابی علائم تجاری خود، به كار می گیرند. چنین كانال آفرین هایی شامل سازمانهایی از قبیل رالف لورن، تومی هیل فیگر، گپ، لوی استراس ، هوگوباس و وال مارت هستند.
جابجایی در قدرت خرید از اوایل دهه 1990 تاكنون، در شكل 1-3 نشان داده شده است.


منابع:
 
1- ویلیام. سی. كپاسینو، مدیریت زنجیره عرضه، اصول اولیه و ماورا، (ویرجینیا APICS:USA 1997) ، ص 10.
2- دیوید ریگبی، «مدیریت زنجیره عرضه نساجی: مشكلات جدید، راه‌حل‌های جدید»، مقالات ارائه شده در كنفرانس بین‌المللی جامعه رنگرزها در باكستون، دربی‌شایر، انگلستان، در اول اكتبر 1992. انتقال داده شده از وب سایت اعضای پیوسته دیویدریگبی.
3- همانجا.
4- ای.پی سینگلتری و ساموئل سی وینچتر، Jr ، فراسوی تولید انبوه: مدلهای مدیریت استراتژیك برای تغییر و دگرگونی تولید رقابت جویانه در صنعت نساجی آمریكا، مجله انجمن نساجی، جلد 89، قسمت 2، شماره 1 (1998).
5- هیكی متیلا، «تغییرات محتمل در خرده‌فروشی پوشاك اروپا و تاثیر آنها بر تولید پوشاك و نساجی»، مجله نساجی جلد 25، شماره 2، (1996) صص 24-20.
6- سری رام خانا، تاریخچه صنعت نساجی هند، Textile outlook International، جلد 54، (جولای، 1994)، ص 69.
7- بخش 2 مراجعه كنید.
8- به بخشهای 9 و 10 رجوع كنید.
9- جین آر. تیندال- مشاوره‌ای با ارنست و یانگ در دفتر آن واقع در واشنگتن دی سی.
10- یورام گوتگلد و دامون بیر، آیا از مد خارج می‌شوید؟ The Mckinsey Quartenly شماره 3، (1995)، صص 65-55.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir