توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت بررسی مزیت نسبی صادراتی صنایع غذایی دارای 30 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت بررسی مزیت نسبی صادراتی صنایع غذایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت بررسی مزیت نسبی صادراتی صنایع غذایی

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت بررسی مزیت نسبی صادراتی صنایع غذایی

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت بررسی مزیت نسبی صادراتی صنایع غذایی :

اسلاید 1 :

فرض تحقیق:

q ایران در تولید و صادرات اقلام گروه صنایع غذایی دارای مزیت نسبی است.

هدف تحقیق:

q شناسایی و تعیین مزیت نسبی در گروه صنایع غذایی (کالاهای منتخب) و بررسی عملکرد صادراتی آن طی چند سال اخیر

 روش تحقیق:

q در این تحقیق از روش کاربردی مزیت نسبی آشکار شده که اولین بار توسط بالاسا ارائه شده استفاده شده است

اسلاید 2 :

نظریات مزیت نسبی در زمینه تجارت بین الملل

lآدام اسمیت: توجیه اقتصادی تجارت را بر مبنای اصل تقسیم کار و تخصص بنیان نهاد.

l

lدیوید ریکاردو:  مزیت نسبی را در چهار چوب نظریه ارزش- کار ارائه  کرد.

l

lهابرلر: مزیت نسبی را بر اساس نظریه هزینه فرصت تشریح کرد.

l

lهکشر اهلین: این نظریه بر اختلاف میان موجودی عوامل و شدت کاربرد عوامل استوار است.

l

lلیندر: این نظریه درباره تجارت کالا در دو کشور بدون در نظر گرفتن مسیر تجارت بحث می کند.

اسلاید 3 :

تمایز میان مزیت نسبی از لحاظ نظری و کاربردی و عوامل موثر بر آن

qمفهوم نظریه مزیت نسبی از لحاظ نظری

l

qمفهوم نظریه مزیت نسبی از لحاظ کاربردی

l

qعوامل تعیین کننده مزیت نسبی

اسلاید 4 :

معیار مزیت نسبی آشکار شده

lشاخص لیزنر

l

lشاخص بالاسا

l

lشاخص تکامل یافته بالاسا

l

lشاخص مدرن ( RCA)

اسلاید 5 :

مطالعات کاربردی انجام شده

ü جعفری صمیمی احمد، شفیعی شهریار، (1380) بررسی مزیت نسبی اشتغال زایی، صادراتی و ارزش افزوده ای صنعت نساجی در استان مازندران

ü

üابراهیمی سالاری تقی، (79-1370) بررسی کمی مزیت نسبی صادراتی کنستانتره میوه استان خراسان

ü

ü فرح بخش، ندا – نوروزی، بیتا (1380) تجزیه و تحلیل توانمندیهای تولیدی و صادراتی صنایع غذایی ایران

اسلاید 6 :

مقاله های خارجی در زمینه مزیت نسبی

qIMRE FERTO and LIONEL J.HUBBARD, Department of agricultural Economics and Food Marketing, University of Newcastle upon Tyne, UK Budapest  October (2007)

q بررسی مزیت نسبی و رقابت پذیری بخش کشاورزی مجارستان در مقایسه با اتحادیه اروپا با بکار گرفتن چهار شاخص مزیت نسبی آشکار در طول سالهای 1992تا 1998

q

q Elias Sanidas, Economics, university of Wollongong Australia (2003)

q   بررسی مزیت نسبی آشکار و توسعه اقتصادی با تکیه بر آسیای شرقی

q

q K.A.Koekkoek and L.B.M.Mennes, Erasmus University. Rotterdam Netherlands’ (2005)

q

q بررسی مزیت نسبی آشکار در صنایع تولیدی با تمرکز بر کشور هلند

اسلاید 7 :

نتیجه گیری

qبا محاسبه متوسط شاخصهای RCA و SRCA  در طی سالهای 2005-2001 ملاحظه می شود که روند حرکت وضعیت نسبی این 22 قلم  کالا در سال 2004-2001 بطور نوسانی نزولی بوده ولی در سال 2005 سیر صعودی را طی می کند. در طی سالهای مودر مطالعه ایران با نوساناتی در مزیت نسبی همراه بوده و در این 22 کالا بطور تقریبی در طی سالهای مورد بررسی حدوداً نیمی از کالاهای منتخب هر ساله دارای مزیت بوده است. شاید بتوان به این نتیجه رسید که ایران در صنایع غذایی بطور تقریبی دارای مزیت می باشد.

 

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir