توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله در مورد برنامه های کامپیوتری با word دارای 42 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد برنامه های کامپیوتری با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد برنامه های کامپیوتری با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد برنامه های کامپیوتری با word :

برنامه های کامپیوتری

مقدمه
جهانی سازی و تغییرات فناوری، فرایندهایی كه در پانزده سال اخیر سرعت یافته اند، باعث ایجاد یك اقتصاد جدید جهانی شده اند كه با فناوری تقویت شده و سوخت (انرژی) آن بوسیله اطلاعات تامین و با دانش رانده می شود. ضرورت این اقتصاد جهانی مستلزم نوع و هدف موسسات آموزشی است. از آنجاییكه روند كنونی به سوی كاهش اطلاعات ناقص و دسترسی به اطلاعات صحیح رو به رشد است، مدارس دیگر نمی توانند شاهد صرف زمان برای انتقال یك مجموعه

اطلاعات تجویز شده از معلم به دانش آموز در طی یك مقطع ثابت زمانی باشند، بلكه مدارس باید فرهنگ “آموزش برای یادگیری” را ترویج دهند. بعنوان مثال فراگیری دانش و مهارتهایی كه آموزش مستمر را درطول حیات فرد ممكن می سازند.طبق گفته آلوین تافلر بی سواد قرن 21،كسانی نخواهند بود كه خواندن ونوشتن نمی دانند بلكه كسانی هستند
كه نتوانند یادبگیرند یا یاد دهند.
نگرانی در مورد كیفیت و روش آموزشی با ضرورت توسعه فرصتهای آموزشی آنهایی كه بیشترین آسیب پذیری را براثر جهانی سازی دارند همزیستی دارد. عموما“ تغییرات جهانی سازی دركشورهای درحال توسعه،برروی گروههای كم درآمد، دختران و زنان و خصوصا“ كارگران كم مهارت، همچنین همه گروهها برای كسب و بكارگیری مهارتهای جدید فشار می آورد. سازمان جهانی كار نیازهای آموزشی وپرورشی در اقتصاد جدید جهانی را بعنوان “آموزش پایه برای همه “، “مهارتهای كاری برای همه” و “آموزش مادام العمر برای همه ” تعریف می كند.
فناوری های اطلاعات و ارتباطات (ICT) شامل، رادیو وتلویزیون و همچنین فناوری های دیجیتال جدیدتر مانند كامپیوتر واینترنت، بعنوان ابزارهای بالقوه نیرومند و فعال كننده اصلاح و تغییرات آموزشی معرفی می شوند.
ICT های مختلف وقتی بطور مناسب بكار برده می شوند می توانند به توسعه دسترسی به آموزش كمك كرده و رابطه بین آموزش و كارگاههای روزافزون دیجیتالی را تحكیم كنند، همچنین كیفیت آموزش را با كمك ایجاد آموزش و یادگیری در یك پروسه فعال متصل به زندگی حقیقی بالا ببرند. بهرحال تجربه مطرح شدن ICT های مختلف در كلاس درس و دیگر مكانهای آموزشی درسراسر جهان در طی چند دهه گذشته بیانگر اینست كه تحقق كامل منافع بالقوه آموزشی ICT ها خودكار نیست. یكپارچه سازی موثر ICT ها در سیستم آموزشی یك فرایند پیچیده است كه نه تنها فناوری را درگیر می كند بلكه برنامه آموزشی و فن آموزش، آمادگی نهادی، شایستگی های معلم و سرمایه گذاری دراز مدت را هم درگیر می كند. درحقیقت چنان اهمیت حیاتی به موضوع می دهد كه بدست آوردن فناوری آسانترین قسمت آن است.

1-تشریح واژه ها
1-1 ICT ها و كاربرد انواع رایج آنها درتحصیلات و آموزش
ICT ها معرف فناوری های اطلاعات وارتباطات هستند و برای این منظور، بعنوان یك مجموعه متفاوت از ابزارها و منابع فناوری، بكاررفته برای برقراری ارتباط ,‌ایجاد،انتشار، ذخیره كردن و مدیریت اطلاعات تعریف شده اند. این فناوری ها شامل ,‌ كامپیوتر، اینترت، فناوری های پخش برنامه ( رادیو وتلویزیون) وتلفن است.
درسالهای اخیر موج شدیدی ازعلاقه عمومی درمورد اینكه چگونه كامپیو

ترها و اینترنت می توانند بهتر تحت كنترل درآیند تا كارایی و تاثیر آموزش را درهمه سطوح ودرهردو زمینه رسمی و غیررسمی پیشرفت دهند، آغاز شده است. اما ICT ها بیشتر از فقط یك فناوری هستند,‌ هرچند امروزه به فناوری های قدیمی مانند تلفن، رادیووتلویزیون، توجه كمتری می شود ولی درگذشته بعنوان ابزارهای آموزشی استفاده می شدند . مثلا“ رادیو و تلویزیون برای بیش از چهل سال برای آموزش باز و از راه دور بكاررفته اند. دراین راستا هرچند چاپ گرانترین روش باقی مانده است ولی دردسترس ترین بوده و لذا دركشورهای توسعه یافته ودرحال توسعه برجسته ترین مكانیسم ارایه است.
كاربرد كامپیوتر و اینترنت هنوز در كشورهای درحال توسعه مراحل اولیه را می گذراند و اگر بخواهند بكارگرفته شوند بعلت زیرساخت محدود، دسترسی به آنها گران تمام می شود. بعلاوه فناوری های مختلف برای اینكه بعنوان یك مكانیسم منحصربفرد ارایه شوند، نوعا“ بصورت تركیبی استفاده شده اند. بعنوان مثال انجمن رادیو اینترنتی Kothmale، پخش اخبار رادیویی و فناوری اینترنت و كامپیوتر را با هم بكارمی برد تا مردم به آسانی بتوانند در اطلاعات و ایجاد فرصتهای آموزشی در یك جامعه روستایی (سری لانكا) سهیم شوند.
دانشگاه غیرحضوری انگلستان (UKOU) در سال 1969 بعنوان اولین موسسه آموزشی در سراسر جهان به آموزش از راه دور اختصاص یافت و بندرت برموضوعات چاپی تكیه دارد. همچنین دانشگاه غیر حضوری ایندراگاندی در هند كاربرد چاپ، نوارهای صمعی وبصری، پخش رادیویی و تلویزیونی و فناوری های كنفرانسی را با هم آمیخته كرده است.

1-2 آموزش از راه دور
هرچند عرفا“ با تحصیلات بالاتر و آموزش واحدی آمیخته شده، اما آموزش از راه دور شامل یادگیری در همه سطوح، چه رسمی و چه غیررسمی می شود. آموزش از راه دور یك شبكه اطلاعاتی شامل، اینترنت، یك اینترانت (LAN) یا (WAN)، را بطور كلی یا جزیی برای برقراری دوره ها، اثرات متقابل و یا تسهیل امور بكار می برد. برخی آموزش ONLINE ی را ترجیح می دهند كه درآن، یادگیری برپایه وب بعنوان زیرمجموعه ای از آموزش از راه دور است كه به كاربرد یك جستجوگر اینترنتی ( مانند Internet explorer یا Netscape ) برای این منظور اشاره دارد.
1-3 یادگیری مختلط
یك واژه دیگر كه امروزه درحال رواج یافتن است یادگیری مختلط است. و آن دربرگیرنده مدلهای یادگیری است كه سیستم سنتی كلاس درس با شیوه های یادگیری از راه دور آمیخته می شود. مثلا“ دانش آموزان در یك كلاس سنتی می توانند به هردو روش یعنی استفاده از موضوعات چاپی یا موضوعات online رجوع كنند وبا معلم خود از طریق chat (گفتگو همزمان) ارتباط داشته باشند ویا از پست الكترونیكی استفاده كنند و یك دوره آموزشی برپایه وب هم می تواند به دوره اضافه شود. یادگیری مختلط بدینوسیله رواج یافت كه دریافت، آموزش كامل صرفا“ در یك محیط الكترونیكی حاصل نمی شود، بخصوص اینكه نقش معلم بكلی نادیده گرفته شود. درعوض باید موضوعات آموزشی ونتایج آنها و اهمیت فرد، ویژگیهای دانش آموزان و زمینه آموزشی بمنظور رسیدن به یك تركیب مطلوب روشهای آموزشی درنظر گرفته شود.

1-4 آموزش غیر حضوری وباز

آموزش باز و از راه دور بوسیله جوامع مشترك المنافع آموزشی بعنوان ” یك راه ایجاد فرصتهای آموزشی كه با جداسازی معلم و دانش آموز از نظر زمانی و مكانی یا هردو ” مطرح شد، آموزشی كه از بعضی جهات بوسیله یك نهاد یا موسسه تصدیق شده است. كاربرد یك دسته مختلف از وسایل ارتباطی مانند چاپ، الكترونیك، ارتباطات دوطرفه، كه به دانش آموزان و معلمان اجازه برقراری ارتباط متقابل را می دهد و همچنین امكان ملاقاتهای حضوری و یك تقسیم كار درتولید وبرقراری دوره های آموزشی.
1-5 مفهوم محیط دانش آموز محور
شورای ملی پژوهش ایالات متحده، محیطهای دانش آموز محور را بعنوان “محیطهایی كه توجه خاص به دانشه، مهارتها ,‌رفتارها و باورهای دانش آموزان دركلاس دارند” تعریف كرده است. مفهوم دانش آموز محوری از یك تئوری آموزشی بنام ساختارگرایی ناشی می شود، كه آموزش را بعنوان یك پروسه كه درآن افراد “ساختن وایجاد كردن” را براساس دانش وتجربه قبلی خود معنی می كنند، نشان می دهد. این محیط، تجربه افراد را قادر می سازد كه مدلها یا الگوهای فكری را بنا كنند تا براثر آن معنی وسازمانی برای تجربیات متعاقب ایجاد شود، لذا دانش “خارج ازآنج”، مستقل از دانش آموز و آنچه كه او بطور منفعل دریافت می كند، نیست. بلكه دانش از طریق یك پروسه فعال كه درآن دانش آموز اطلاعات را انتقال می دهد، فرضیه می سازد ودرباره كاربرد مدلهای ذهنی خودش تصمیم می گیرد. یك شكل دیگر از ساختارگرایی بنام ساختارگرایی اجتماعی هم، بر نقش معلم، والدین، همسالان و دیگر اعضای جامعه دركمك به دانش آموزان برای مفاهیم اصلی كه آنها با فكر خود بتنهایی قادر به درك آن نیستند تاكید می كند. برای ساختارگرایان اجتماعی، آموزش باید فعال، دارای مفهوم واجتماعی باشد. اینكار در یك گروه كه یك معلم بعنوان تسهیل كننده یا راهنما دارد به بهترین وجه اجرا می شود.
2 – وعده های ICT درآموزش
برای كشورهای درحال توسعه ICT یك امكان بالقوه، برای افزایش دسترسی و پیشرفت ارتباط و كیفیت آموزش دارد. ICT بطور زیادی كسب دانش و جذب وفراگیری آنر، با ارایه بی سابقه فرصت به كشورهای درحال توسعه برای افزودن و گسترش سیستمهای آموزشی ,‌ارتقا فرمول بندی و اجرای سیاستها وگسترش دامنه فرصتها برای كار و فقرا تسهیل می بخشد. یكی از بزرگترین سختیها كه فقرا تحمل می كنند همچنین افراد دیگری كه در فقیرترین كشورها زندگی می كنند، حس انزوایی است. فناوری های ارتباطی تضمین كاهش چنین حسی هستند وهمچنین تسهیل دردسترسی به دانش از طریق راههایی كه قبلا“ غیرقابل تصور بوده است. هرچند، واقعیت تقسیم دیجیتال (شكاف بین آنهایی كه به كنترل فناوری دسترسی داشته و كسانی كه دسترسی ندارند) به این معنی است كه معرفی و یكپارچه سازی ICT در سطوح مختلف و درانواع متنوع آموزش، پرچالش ترین تعهدات است. شكست در این مبارزه به معنی بیشتر شدن شكاف دانش و عمیق شدن نابرابریهای موجود اقتصادی و اجتماعی است.
2-1 چگونهICT می تواند به توسعه دسترسی به آموزش كمك كنند؟
ICT یك ابزار بالقوه نیرومند برای توسعه فرصتهای آموزشی، چه رسمی و چه غیررسمی است برای حوزه های قبلا“ ذكرشده (جمعیتهای متفرق و روستایی) اقلیتهای قومی، زنان، دختران ، افراد ناتوان و پیران گروههای بطور سنتی محروم از آموزش بعلت دلایل فرهنگی یا اجتماعی هستند، همچنین همه افرادی كه بدلایل مالی یا محدودیت زمانی قادر به ثبت نام در مراكز آموزشی نیستند.

هر زمان، هرجا (خصیصه تعریف كننده ICT ) توانایی ICT در سبقت از زمان و مكان است. ICT، آموزش غیر همزمان یا آموزش با مشخصه یك تاخیر زمانی بین ارایه آموزش و پذیرش آن توسط فراگیران را ممكن می سازد.
برای مثال، مواد درسی دوره ای online ممكن است در سراسر روز یا هفته در دسترس باشند.
ICT الزام همه فراگیرن ومربیان نسبت به بودن در یك مكان فیزیكی را رفع می كند. بعلاوه انواع معینی از ICT مانند تكنولوژی كنفرانس از راه دور این امكان را می دهد كه آموزش در یك زمان، بوسیله فراگیران متعدد و از نظر مكانی پراكنده، مورد استفاده قرار گیرد.
دسترسی به منابع آموزش از راه دور . معلمان و شاگردان دیگر مجبور نیستند فقط به كتابهای چاپ شده و دیگر وسایل رسانه ای فیزیكی موجود دركتابخانه ها (كه به مقدار محدود دردسترس هستند) برای نیازهای آموزشی خود متكی باشند. با اینترنت و شبكه جهانی وب، وسایل آموزشی زیادی تقریبا“ در همه موضوعات و با تنوع رسانه ها می تواند از هرجا و درهرمدت از روز و توسط تعداد نا محدودی از مردم قابل دسترس باشد.
این موضوع خصوصا“ در خیلی از مدارس كشورهای درحال توسعه چشمگیر است، همچنین حتی در بعضی از مدارس كشورهای توسعه یافته كه منابع كتابخانه ای آنها محدود و منسوخ شده اند، اهمیت دارد.

ICT همچنین دسترسی به افراد و مراجع (مربیان، خبرگان، پژوهشگران، متخصصان، رهبران و اشراف) را درهمه جهان تسهیل می بخشد.
2-2 كاربرد ICT در آماده كردن افراد برای محیط های كاری
یكی از شایعترین دلایل ذكر شده برای بكارگیری ICT دركلاس، بهتر آماده كردن نسل فعلی دانش آموزان برای یك محیط كاری است،كه درآن ICT خصوصا“، كامپیوتره، اینترنت و فناوری های مرتبط، روز به روز بیشتر رواج می یابند. لذا سواد تكنولوژیك یا توان بكارگیری موثر و بهینه ICT، بعنوان یك لبه رقابتی در یك بازار كار درحال جهانی شدن، بنظر می آید. التبه سواد تكنولوژیك فقط مهارت ارایه خوب كارها طبق خواست اقتصاد جدید جهانی نیست . آزمایشگاه آموزشی منطقه شمالی ایالات متحده آمریكا، آن چیزی كه مهارتهای قرن 21 نامیده می شود را چنین شناسایی كرده است: سواد قرن دیجیتال ( خود شامل سواد عملكردی، سواد بصری، سواد علمی، سواد تكنولوژیك، سواد اطلاعاتی، سواد فرهنگی و هشیاری و آگاهی جهانی) تفكر اختراعی، تفكر در رسیدن به رتبه بالاتر، استدلال كامل، ارتباط موثر و بهره وری بالا . ( به جدول 1 برای توضیح بیشتر نگاه كنید)

جدول 1 – مهارتهای لازم در محیط كار آینده
سواد قرن دیجیتال
سواد عملكردی توان رمزگشایی معنی و شرح عقاید دریك سلسله از وسایل ارتباطی(رسانه): كه شامل بكارگیری تصاویر، گرافیكه، ویدئو، نمودارها و نقشه ها یا سواد بصری
سواد علمی درك جنبه های تئوریك و عملی علم و ریاضیات
سواد تكنولوژیك صلاحیت و رقابت در كاربرد فناوریهای ارتباطات و اطلاعات
سواد اطلاعاتی توان یافتن ,‌ ارزیابی و بكاربردن اطلاعات از طریق ICT
سواد فرهنگی فهم ارزش گوناگونی فرهنگها
آگاهی جهانی فهم اینكه چگونه ملتها، بنگاهها و جوامع در سرتاسر جهان با هم در ارتباطند
تفكر اختراعی
قابلیت اقتباس توان اقتباس و مدیریت دریك جهان پیچیده و وابسته بهم
فراست میل به دانستن
خلاقیت توان بكارگیری تصورات برای خلق اشیا
ریسك پذیری توان ریسك كردن و در

نظر گرفتن احتمالات
تفكر درجه بالاتر (حل خلاقانه مسایل و تفكر منطقی كه براثر قضاوت صحیح حاصل می شود)
ارتباط موثر
تیم بندی توان كار در یك تیم
تشریك مساعی و ارتباط فردی واجتماعی با تاثیر متقابل توان تاثیر متقابل و كار موثر با دیگران
مسئولیت پذیر بودن جوابگو بودن در مقابل روشی كه در كاربرد و فراگیری كاربرد ICT برای مصلحت عام بكار می برند
ارتباط متقابل رقابت و صلاحیت در انتقال، بیان، دستیابی و فهم اطلاعات
بهره وری بالا
توان اولویت بندی برنامه ریزی و مدیریت برنامه ها و پروژه ها برای كسب نتایج دلخواه جهت كاربرد آنچه دركلاسهای درس یاد میگیرند تا بتوانند در جهان واقعی، برای خلق و ایجاد فراورده ها ی مرتبط و با كیفیت، به اجرا درآورند .

پتانسیل ICT برای ترفیع در كسب این مهارتها وابسته به كاربرد آن بعنوان یك ابزار برای بالابردن كیفیت آموزشی (شامل، ارتقا استعداد ها به یك محیط دانش آموز محور) است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir