توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله درك تعصب با word دارای 40 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله درك تعصب با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله درك تعصب با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله درك تعصب با word :

درك تعصب

در جامعه ای كثیر و متنوع به سر می بریم كه افرادی از نژاد ها و ادیان عقاید سیاسی و علیتهای متفاوت در آن وجود دارند متأسفانه این ثرت با عقاید زیادی همراه است كه به تصحیض و تعصب درجامعه جامعه را من می زند گوشها با لطیفه هایی كه درباره صفات و اقدام خاصی گفته می شود نا آشنا نیست نگرش ها و عقایدی كه تنها به علت تعلق بر نژاد دین با ملیت خاصی درباره‌ی افراد شكل می گیرد پایه و اساس تعصبات است وقتی مردم بر اساس اعصبات و عقاید كلیشه ای رفتار می كنند سدر واقع مركتب عملی تبعض آمیز می شود .

حتی در پیشرفته ترین مناطق ازادیخواه كودكان با تعصبات و مقایر كلیشه ای اطرافیانشان مواجه هستند فرقی نمی كند كه فردی درباره‌ی قومی خواص لطیفه تعریف كند یا درباره مذهب شان اظهار نظر كند در هر صورت حفظ كودكان از گزر چنین نگرش هایی دشوار است گاه حتی اعضای خود خانواده خواهان غیر عقاید خاصی دارند كه بالاخره كودكان به طریقی با آن مواجه می شوند ممكن است كودكان دیگر شیر چنین عقایدی را در بازی به كودك انتقال دهند و بادرتز از آن زمانی است كه دوست ندارد با فرد خاصی بازی كند كودكانی كه خود انگاره ای صحیح دارند بیشتر دچار تعصب می شوند این كودكان باتعضیه دیگران خود را ترحس می كنند .

برای آنكه تجربه‌ی این تعصبات را به حداقل برسانید . چند راه حل وجود دارد اول ینكه فرزند خود را به عنوان یك فرد منحصر فرد و خاص می پذیرند . گر كودك ثما می كند كه از نظر دیگران فردی است صفات خاص خود را داراست نیز با همین طرز تلقی به دیگران نگاه می كند در صورت امكان حتی بر در اختیار كودكان قرار دهید تا با مردمی با فرهنگ ها و تجربیات متفاوت مواجه شوند كودكان ز طریق ارتباط با افراد دیگر چیزهای زیادی یاد می گیرند .
به كودك خود خاطرنشان كنید كه وجه اشتراك انشانها مهمتر از و به اختلاف آنهاست اینكه همه‌ی انسان می توانند بیشترین عشق فرزشندرا تجربه كنند بسیار مهم تر از رنك پوست و محل تولدآنهاست معمولاٌ توجه به افراد به وجه اختلاف بیشتر از وجه اشتراك است اگر سعی كنید توجه كودك را به شباهتها معطوف كنید خود نیز اختلاف ها را از نظر دور خواهید كرد .

اكثر كودكان درباره‌ی اثرات انسان ها سؤال می كنند به كودك خود كمك می كنید ساختلافات ظاهری فرهنگی خیلی را به عنوان تمایزاتی ارج بهینه كه برگوناگونی و جداست جهان می افزاد كتابهای زیادی برای كودكان وجود دارد كه جسن ها اعیاد و تعطیلات مختلف كردم دنیا را توضیح می دهند گفتگو درباره‌ی كارهای برجسته‌ی افراد نا مرد آور ملل و اقوام نیز مهم است .
برداشت اشتباه كودك را بشایسته و تصحیح كنیدمعمولاٌ كودكان از همسالان خود سخنانی می شوندند و به عنوان حقیقت می پذیرند پی سپردن به اطلاعات نادرت كودك مهم است به زبانی كه برای كودك قابل فهم باشد علت اشتباه بودن اطلاعات نادرت او را توضیح دهید ب رای بسیاری از كودكان مدرسه اولینمحیطی است كه با افراد مختلف روبرو می شوند و اگر بیش از آن ساطلاعات نادرستی كسب كرده با استفاده آن را با خود به مدرسه می برند معمولاٌ وتنی كودكان با فرد معمولی روبروی شوند برداشت سهای خوذ را بروز می دهند سیستم به نوع اطلاعاتی كه دارند یاد و را به چشم یك فرد عقب افتاده اینگونه ازار و اذیت های فرد خوار می دهند .
به كودك خود كمك كنید در هر شرایطی نسبت به عواطف دیگران حساس باشد و به آنها اهمیت دهد درحد كودك به او بفهمانید اطلاق به دیگران .

به طور كلی و. از جنبه های مذهبی و كلی تا چه حد باعث رنجش آنها می شود وقتی كودك شما درك صحیحی از تبعیض و تعصب بدست آورد تا در به ایجاد تغییر مثبت خواهد سبود ممكن است درك صحیح كودك پنج ساله به این صورت خود را نشان و درك صحیح كودك پنج ساله به این صورت خود را نشان دهد كه خطا بودن مردم آزادی را به كودك دیگر گوشه گوشه كند یا اولین فردی باشد كه در اپارتمان به كودك تازه وارد دوست شود اگر افراد از كودكی چنین در بدست آوردند بیشتر تعصباتی كه با بزرگان شاهد آن هستیم به تدریج از بین برند
تقویت همدلی :
علت اصلی بسیاری از رواحواها با دیگران احساس همدلی است دینی خود را به جای دیگری گذاشتن و احساسات او را درك كردن . كودك ماهه ای كه با مشاهده نگرانی ما در سر روی دامنش می گذارد یادشتش را نوازشی می كند به نحوی همدلی خود را نشان می دهد اما اگر این احساس در كودكان تقویت نشود حساسیت خود را نسبت به دیگران از دست می دهند .

سكودكان دو تا سه ساله می توانند نسبت به احساسات اصلی مثل شادی غم و چشم همدلی می كنند انها از راه تجرو و به با این احساسات آشنا هستند و می توانند انها را نام گذار می كنند وقتی كودك نتواند احساسات پیچیده تر را نام گذا می كند در همه ی دچار تزلزل می شود و مثل فرزندش قوطی رند را روی می خورد بریزد كودكان به جای درك شرمندگی او احتمالاٌ به او می خندند هر چه این كودكان خود شرمندگی را تجریه كرده باشد اما هنوز نمی توانند آن را تشخیص دهند ، نای بر آن بگذارید توان درك كامل احساسات دیگران بعد از 6 سالگی مسیر می شود برای آنكه به كودك خود در این راه كمك كنید هرجا رفتاری مبنی بر همدلی مشاهده كردید آن را تقویت كنید مثلاٌ كودك شما اسباب بازی خود را به كودكی داد كه برای گم كردن اسباب بازی اش ناراحت است به او بگویید این رفتارش تا چه باعث شادی هد دوی انها شده است به نام بردن از احساسات به او كمك كنید تا عواطف پیچیده را تشخیص دهد وقتی نمی توان پازل خود را كامل كند و آن را كنار می زند باجمله ای كمك كنید تا احساس خود را شناسد مثلاٌ (( می دانیموقتی كارها با هم خورد نمی آید آدم برخورد می شود ولی اگر سعی كنی ممكن است درست شود صحت كردن در باره‌ی عواطف خود راه دیگری برای تقویت حسن همدلی در كودك است وقتی ناراحت و سرخورده هستید این احساسات خود را به كودك پشناسانید اگر به كودك خود توضیح دهید چرا در فلان مورد احساس را دارید او را نسبت به عواطف مختلف آگاه می كنید ))

وقتی بچه‌ی دیگری در خانواده وجود نداشته باشد تك فرزند دكتر اوقات خود را یا افرادی كه در خانواده حضور دارند پدر و مادرم می گذارند او كه هیچگام اجتماعی شدن به هنشینی و گفت و گو با افراد بزرگتر ساز خود عادت می كند با معین دو خرد بزرگسال مهم همانندسازی می كنند تك فرزندان كمك كرد تا بتوانند به بحث بچه های همسن و سال خود بروند و با آنها دوست شوند كمك فرزندان اغلب به طور زود در مهارت های رفتاری می كنند تشویق می شوند آنها ممكن است به راحتی نتوانند به قدرت بزرگسالان ستن در هندسه سچون یادگرفتند كه با آنها مانند افراد برابر با خودشان رفتار كنن اگر چنین پیامدهای حاصل شد باشد به تك فرزند كمك كنند تا به جای اینكه بزرگسالان از سیر سؤال ببرد .
برای تك فرزند دیدن یك والد از طلاق دردناك است چون اگه با هر كدامشان باشد دلش برای دلگیری تنگ میشود او همان جمع سه نفره گرم و راحت قبلی را می خواهد اگر والدین طلق گرفته نتوانند شكایت هایی كه نسبت به هم خود داشتند فراموش كنند تحمل این وضع برای بچه خیلی سخت تر می شود دشمنی مدام آنها باعثمی شود كهخ بچه برای وفاداری به هر یك از آنها بر سر دو راهی قرار بگیرد . بچه در این وضعیت درگیری درونی عمیقی را تجربه می كند و به هر دو وا در خود بسیار نزدیك است و هر دری انها بسیار دوست می دارد پسباید طرف كلام یك را بگیرد اگر والدین بعد از طلاق در اولین فرصت ممكن با هم صلح كنند بزرگترین نعمت را در اختیار تك فرزندان بسیارمشكل است .

تك فرزندان معمولاٌ در برابر طلاق والدین خصوصیات مشبهی از از خود بروز می دهد اما تشابهاتشان فقط به زمان طلاق ختم نمی شود آنها به دلیلی تك بودان در خانواده خصویات مشتركی را می آموزند كه می تواند مشكل را باشد تك فرزندان در این زمینه‌تعریف خود كه می تواندمشكل زا باشد تك فرزند در این زمینه تعریف خود اجتماعی شدن استانداردها شراكت ها با دیگران و جدایی از والدین شكل پیدا می كنند
تعریف خود :
بیشتر یك فرزندان تعریف خوبی از خود دارند تك فرزندان در خانواده تشویق می شوند كه خودش را نشان داده و توانایی هایشان .

X یا معمای جنسیت مذكر :
مرد چیست ؟
در هر جنس نر نوع بشر كدام است ؟ به گسته ژان زاك روسو كه می گوید : جنس نر فقط در لحظه هایی از فراست و جنس ساه در سراسر زندگی دست كم در دوران جوانی x است ))
و اسن را می دانیم كه كودك در همان لحظه‌ی ولایت از حقیقت برخوردار است و هرگاه تردیدی در كنار باشد دانش زنتیك به پرده پوشی اندام ناقص می پردازند به علاوه هر روزه ی نا هنگامی كه از حسیسه مركز چنان سختن می گویم كه از یك هدف یا یك وظیفه صحت می كنیم

به خود می نور تردیده حتماٌ سدل نگرانی های اشكار می شود می سازد چره كا سرد بودن در صفیه امر به كار می رود نه صیغه‌ی اخباری و اغلب شنیده می شود كه می گوییم مرد باش كه این خود نشان گر این است كه مردی ، آن قدرها هم كه ادعا می شود امری طبیعی و مسلم نیست و دست كم معنی و مفهوم ترغیب بر مرد بودن )) این است كه برخورداری كروموزم y و یا داشتن ساندام جنسی ذكر كافی برای ستجدید حدود حسن در آدمی می باشد و مرد ئون مستلرم تلاش و فعالیتی است كه از زن استكار نمی روم بنابراین مرد گونه ای (0 دست ساخت ،

بشر این ویژگیهمواره در معرض این خطر این خطر قرار دارد كه درست از اب در نیامده و ناقص باشد و نقصان در ساخت موفتور در دستگاه مردی باعث ساین چیزی عالی می شود كه در اصطلاح نامرد خوانده می شود و این كار سترك (( مرد سازی )) سآن قدر در معرض شكست و عدم موقعیت قراردارد كه اگر با توفیق شود شایسته تعطیل است و كه بر و این تأكیدی است بر تلاشی رقت انگیز كه برای شایستگی عنوان مردی هنروی است و همچنین تأكیدی بر درد و نفی است كرار عدم موفقیت در این راه پدید می اید ))
چگونه مرد نرم را به وجود آورید ؟
از اغاز قرن 17 میلادی زنان با یك اندیش انگلیسو فرانسه آرزوی مردانی كه از خشونی كمتر از ملایمت بیشتر برخوردار و با ادب و كمتر وابستگی به زور و قدرت باشند اما تاریخ نشان داده كه جبران موفقیتی این زمینه مدت نیامده سهقرن بعد یك مجله آمریكایی خوانند می خود درابه جنسیت موكر نظر خواهیمیكرد اكثریت مردان پاسخ دادند كه مایل به خوش فتار و كرم و ملام تر باشند و از تعدی تجاوز و زور و قدرت پرهیز كنند و هنگامی كه در فرانسه از ردان باره ی صفات و حصال مرد نظر خواهی شد گفتند : امانت و سا مدانی 6 اراده 40 مهر جای و شیفت 37% هوشمندی و ادب و آداب دانی جاذبه جنسی پس از آن رادانستند مرد زمود سنتی 8% آرا را به خو.د جلب كرد .

تردید نسبت كه زنان از سالیان دراز را در این ارزشها سهیم بوده و مشاركت بهره ای در دگرگون سازی ارمان سنتی جنس مذكر )) داشته باشند رؤیای برقراری مساوات میان زن ومرد برج و باوری جنسیت مذكر سنتی را در ایران نموده و اعتبار آن را به كلی از میان برده است و این پدیده با طرد و رد ارزش های سنی جنس مذكر ( ازمانی ساختن ارزشهای جنس عزت همراه بود و بسیاری از مردان احساس كرده9 اند كه به كرسی استهام قرار گرفته اند و دل نگرانی و احساس گناه و حتی نقدی و تجاوز واكنش گوناگون مردان در این زمینه بوده است و این را مشابه عنوان سخنگری چنین كوتاه نیامده و خوب حقشكف دستش گذارده اند .
جنسیت مؤنث نخستین در حنس مذكر :
كودك كذكر كه درسراسر دوران درون جسنی مبزد وجودجمس مؤنث (مادر ) است و پس از ولادت نیز در همسالی دو حدت كامل با مادر به سر می برد وی می تواند را با رشد خود را به سوی مردی بییمایه ( مؤنث بودن نخستین نوزاد آدمی را كارشناسان به گونه ای متفاوت برآورده اند برخی عقیده دارند كه ساین حالت ساعت ستقویت و تحكیم رشد دختر و مانعی بر سر راه رشد پسر می باشد بعضی آن را برای هر دو جنس مذكر و مؤنث مفید تلقی كرده اند .

كتاب : دكتر كریستال دفریتاس . مترجم سارای توسی
پیشگفتار : دكتر سعبدالعظیم كریمی .
سلامت جنسی در كودكان
درك جنسیت والدین مسئولیت آموزشی جنسی كودكان خود را بر عهده گرفتند و نخستین قدم برا آنها در انجام اینامر آموزشی دادن به كودكان در مینه اصول اولیه جنسیت است بسیاری از والدین از پیچیدگی های واژه جنسیت درك رونش ندارند و اغلبآن را حسن اشتباه می گیرند جنسیت چیزی بیش از جنس یاهویت جنسی است و در رشد هر فرد نفشی حیاتی ایفا می كند درك جنسیت كامل درك چگونگی كاركرد بدن انسان به ویژه چگونگی تولید مثل است والدین باید آنچه می خواهند فرزندان درباره ی جنسیت بدانند به آنهاآموزش بدهند اما علاوهبر آن هماره باید بین فرزندان خود و تأثیرات جامعه كه اقلب ارزش های سالم سخانوادگی را مورد تهدید قرار می دهند مداخله كننده آموزشی درباره ی جنسیت فرایندی پیچیده است كه در طول عمر ادامه یابد .

جامعه و خانواده بعلاوه بر تأثیرات بر رفتاركودكان به آنها در زمینه ی نشست جنسی نیز اموزش می دهد نقش جنسی در برگزیده حیطه تمام رفتارهایی است كه به مرد بودن یازن بودن فرد مربوط می شود نقش جنسی دیكته شد از سوی جامعه می تواند بر تصمیم گیری های كودكان درباره ی نحوه ی روابط و سلامت خود و اینده تأثیری عمده و جدی بر جا گذارد بچه ها و عقاید مربوط به جنسیت بسیار نیز بین هستند والدین هر چه نسبت به خود و هویت جنسی خود احساس یهترس داشته باشند راحت تر می توانند جنسیت خود را فرانكنی كنند
كلید های جنسیت سالم عبارت انداز : همه ی انسان ها با ظرفیت تجربه ی احساسات جنسی به میان می آیند بچه ها از لحاظ تولد موجوداتی جنسی اند
جنسیت سالم سدكنی حساتی از عزت نفس كودك را تشكیل می دهد رفتار شما به عنوان پدر و مادر الگوی قابل توجه برای رشد جنسیت فرزندان است .
ارائهدادن اطلاعات متناسب مرحله ی رشد كودك جنسی سبرایدرك حسی از دنیا هنروی است .
سجنسیت هم بر جنبه ‌ی های جسمی تأثیر دارد و هم بر جنبه های عاطفی همچون روابط مهارت های زندگی و مهارت های تقسم تصمیم گیری .

از كتاب – كلیدهای رفتار با كودك پنج ساله نوشته دكتر مارتی رایت
رشد حركتی :
به چرخه سواری اسكیت بازیپدیدن بالا رفتن جست و خیز و تاب بازی تنها بخشی ازفعالیت هایی است كه كودكان ترجیح می دهند بیرون از خانه به فعالیتی بپردازند تا اینكه در خانه بنشینند و باز می كنند كودكان پنج ساله توازن بیشتری دارند و مهارتهای حركتی در رشد آنها بیشتردر مهارت های حركتی ظریف است .

مهارت های حركتی درشت :
مهارت های حركتی درشت یا به عبارتی استفاده از ماهیچه سهای بزرگ در پنج سالگی رشد خوبی دارد كودكان این سن كنترل بیشتری روی حركات خود ادارند و از لحاظ سطح كلی حرمتی فعالیت كمتری دارند كودك شما قادر است روی پنجره ی پا بدود با روبه عقب راه رود و یك پا را مستقیماٌ پای دیگر قرارا دهد برای او كه با این پا و آن یا در نهایت از پله ها بالا و پائین می رود پله مانعی سها به شمار می رود ركاب زدن برخی از كوكانی كه از هماهنگی چشم و دست سپرنور دارند حتی آمادگی دوچرخه سواری را با چرخهای كمكی را هم دارند حال دیگر از بلندی بالا رود و بعد از فعالیت های بیرون از قطعاٌ سوار پاره سسر زانوهای كثیف در انتظار شما خواهد بود آنان هم چنین توانند مشتك بزنند و از ارتفاع 30 متری روی پنجره سخود فرود آیند كودك 5 تا 6 ساله می تواندروی میله‌ی تصادل راه رود و ممكن است علاقه واقعی به اسكیت بازی سنشان دهد به یاد داشته باشد استفاده از محافظ را خود آرنج بند و كلان ایمنی برای اجتناب از آسیب دیدگی سمنروری است

عمارت های حركتی ظریف :
عمارت های حركتی ظریف كه شامل دستكاری اشتباه هماهنگی چشم و دست و مهارتهای ادراكی هستند نیز در این محال رشد می كنند اما نسبت به مهارت های حرمتی و رشت روند رشد كند تری دارند ممكن است دختران سدر این زمینه ماهرانه تر از سپر ها عمل كنند اما سسر انجام پسرها نیز بر همان سطح از مهارت خواهند و سیر كودك پنج ساله شما می تواند به قطعات اینگونه خانه سازی كند المه های لباس را باط كند ببند و بند كفش خود را ببرند كودكان بر تدریج یادمی گیرند كه هنگام رنگ كردن نقاشی ساز خط بیرون بیرون فرزند سشكلها را با قیچی ببرند و بچسبانند نقطه چینی به شكل مثلث را كامل و طلب با مربعی رامپی سكنند اكثر آنها می تومانند از روی یك خط صاف خیلی كنند و اسم خود را بنویسید وقتی كودكان به 6 سالگی می رسند ایم مهارت های كامل ترمی شود حالا می توانید شكل مثلث را كپی كنند اعلاد 1 تا 5 را بنویسید سو هنگام رنگ زدن از خط بیرون نزنند در این دوره استفاده از ماهرانه تر می شود و می توانند شكلهای ساده را ببرند و چپ دستی یا راست دستی آنها كاملاٌ شكل می گیرد .

پرورش رشد حركتی :
به عنوان والدین چگونه می توانید رشد حركتی كودك خود را پرورش دهید نخست اینكه سكودك سخود را تمام فعالی های فیزیكی شركت سدهید تا هماهنگی بین ساعضای بدن ساو بیشتر شود دویدن پرتاب توپ همگی رشد حركتی در رشت كودك شما را تقویت می كند .

فرصت هایی را در اختیار را در اختیار كودك قرار دهید كه به فعالیت های حركتی طریف نیز بپردازد كودكانی كه در هماهنگی حركات ظریف مشكل دارند نسبت به انجام سكارهایی كه مستلزم چنین مهارتی باشد تمایل نشان نمی دهند استفاده از ژیسك و مداد و مدادشمعی های مخصوص گاه كودك را ترغیب به نقاشی می كند برای بریدن گپن .

بعا از كودك كمك بگیرید تا از استفاده از قیچی ماهه شود . هر چند خمیر بازی گل سفالگری محیط را كثیف می كنند اما ابزارهای خوبی برای تقویب عظلات هستند . كاهی اطراف خود را با دقت مگاه كمید و ببینید كودك سشما به چه فعالیتهای علاقه مندات به این ترتیب ایده هایی برای تقویت مهارتهای حركتی درشت و ظریف پیدا خواهید كرد در زیر پیشنهادهایی در جهن تقویت مهارت هایحركتی درشت و ظریف كودكان ارائه داده شده است ك

از كودك بخواهید برای آویزان كردن پارچه یا لباس های كوچك روی بند ازگیره استفاده كند .
باقالا یا نخود سبز را پوست در آورد
برای قویت هماهنگی سبین چشم و دست با نظارت شما از هیچ و چكش استفاده كند
در قوطی های پلاستیكی را باز و بسته كند
برای تقویت مهارت های حركتی درشت یااستفادهاز حقوقی جعبه و دیگر وسایل موجود در در خانعه عبور از مانع را تمرین كند .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir