توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله شرح وظایف مرکز اصناف و بازرگانان ایران با word دارای 62 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شرح وظایف مرکز اصناف و بازرگانان ایران با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شرح وظایف مرکز اصناف و بازرگانان ایران با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شرح وظایف مرکز اصناف و بازرگانان ایران با word :

فصل اول:
1-مقدمه
مركز اصناف و بازرگانان ایران كه از این پس مركز نامیده می شود، یك مرکز دولتی وابسته به وزارت بازرگانی است كه بر اساس ضوابط و مقررات قانونی فعالیت می کند. با توجه به اینکه اصناف کشور مهمترین رکن بازرگانی داخلی محسوب شده و امکان فعالیت در حوزه بازرگانی خارجی و امر مهم صادرات را دارند و نیز با عنایت به اجزاء تاثیر گذار و متاثر از فعالیتهای اصناف یعنی دولت، بازار کالا و خدمات، بازارهای پولی و مالی، مصرف کنندگان، بخش تجارت خارجی و ; بخش

حاکمیتی امور اصناف به گونه ای طراحی شده که بتواند پاسخ گوی نیازهای حوزه اصناف در بستر تحولات جدید جامعه جهانی باشد. به عبارت دقیق تر، گذار از وضع موجود( شناخت ضعفها و قوتها، فرصتها و تهدیدها) و نیل به وضع مطلوب( احراز جایگاه شایسته در اقتصاد ملی) مستلزم تدارک برنامه هایی (استراتژی، سیاستهای اجرایی و مکانیسمهای نظارت و ارزیابی ) است که قبل از هر چیز خود مبتنی بر ترسیم ماموریتها و اهداف کلان اصناف است. بر این اساس، نمودار، شرح وظایف سازمانی، ماموریتها، اهداف و;.. مرکز بر مبنای الگوی تئوریک زیر ترسیم شده است.

دیدگاه ( Vision ) :
با توجه به گذار جامعه از اقتصاد سنتی به پیشرفته، خصوصی سازی و کاهش تصدی گری و تحدید دولت به امور حاکمیتی، مهمترین دیدگاه مورد نظر مرکز است. بنا بر این، آماده سازی اصناف برای ایفای نقش در یک جامعه مبتنی بر اقتصاد آزاد رقابتی و پویا، بر مبنای توانائیها و ارزشهای ملی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران، مهمترین مشخصه مرکز خواهد بود.

ماموریت (Mission ) :
حمایت و پشتیبانی از اصناف از طریق توسعه و تقویت روح همکاری و فعالیت شبکه ای، مشارکت در تقویت بنیانهای اقتصادی جامعه، رقابت پذیر کردن تولیدات صنفی، نوین سازی و بهینه سازی نظام توزیع کالا و ارائه خدمات ، تنظیم رابطه سیستمی صنف با صنعت و تجارت، مبتنی ساختن تصمیم گیری بر تحقیق و پژوهش، ارتقاء سطح علمی و فنی و نیز توسعه فرصتهای اشتغال پایدار در حوزه اصناف.

آرمانها (Goals ):
1. نوسازی و توسعه اصناف کشور
2 احراز جایگاه واقعی اصناف در اقتصاد ملی
3 اصلاح روشهای اطلاع رسانی اصناف و بازرگانان
4 تقویت روح همکاری شبکه ای و جمعی در اصناف

5 ارتقا سطح دانش و مهارت تخصصی اصناف
6 توجه به مقوله خدمات
7 برقراری نظام کارآمد و دانش محور ارتباطات مدیریتی در حوزه اصناف
8 جلب مشاركت و توجه مدیران ارشد بخشهای دولتی و غیر دولتی به اصناف
9 ترسیم مسئولیت اصناف در برابر محیط پیرامون

10 ارتقاء جایگاه اقتصادی اصناف در بازارهای صادراتی و تجارت بین الملل
11 ساماندهی نظام توزیع کالا
12 ارتقاء سطح بهره وری در اصناف کشور خصوصاً اصناف تولیدی.
13 توجه به معیشت مطلوب افراد صنفی در سیاستگذاری های مربوط به اصناف.
14 تامین امنیت اصناف وخریداران كالاها و یا دریافت كنندگان خدمات.

2شرح وظایف مركز اصناف و بازرگانان ایران (Objectives ):
1. تدوین قوانین و مقررات مورد نیاز برای ایفای نقش کارآمد اصناف در اقتصاد ملی.
2 برنامه ریزی و سیاست گذاری انتخابات تشکلهای صنفی در چارچوب قانون نظام صنفی.
3 تهیه و تنظیم آیین نامه ها، ضوابط و دستورالعملهای مربوط به امور اصناف و بازرگانان.

4 برنامه ریزی و سیاست گذاری برای ارتقاء سطح آموزش، دانش و مهارت فنی_حرفه ای اصناف.
5 ایجاد بانکهای آمار، اطلاعات و پایگاههای اطلاع رسانی اصناف، بازرگانان و تشکلهای صنفی.
6 برنامه ریزی و سیاست گذاری ایجاد و پراکنش واحدهای صنفی.

7 برنامه ریزی و سیاست گذاری برای ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب.
8 بررسی مسائل و مشکلات کلان اصناف، بازرگانان و تشکلهای صنفی کشور.
9 برگزاری گردهمایی و نشستهای تخصصی اصناف، بازرگانان و تشکلهای صنفی.

10 پیگیری سیاستهای خاص در سطح اصناف ( نصب بر چسب قیمت، صدور فاکتور، رعایت استانداردهای اجباری و ;).
11 تعیین ضابطه قیمت گذاری کالا و خدمات صنفی با همکاری دستگاههای ذیربط در چارچوب قانون نظام صنفی.
12 پیگیری مشکلات کلان حقوقی اصناف با هماهنگی دستگاههای ذیربط.

13 برنامه ریزی ، سیاست گذاری و تدارک مجاری قانونی برای بهره مند سازی اصناف و تشکلهای صنفی از تسهیلات حمایتی و معافیتها.
14 برنامه ریزی و سیاست گذاری لازم برای بهره مند سازی اصناف از دانش و فناوری روز (تجارت الکترونیکی و ; ).
15 بستر سازی تعامل اصناف و تشکلهای صنفی با بنگاههای اقتصادی داخلی، خارجی و نهادهای مدنی.
16 تعامل با سازمانهای بین المللی و تخصصی به منظور بهره مندی اصناف و تشکلهای صنفی کشور از اطلاعات، خدمات و فرصتهای برنامه ریزی، پشتیبانی و آموزشی.

17 برنامه ریزی و سیاست گذاری برای ایجاد و تقویت فرهنگ تحقیق و پژوهش در تشکلهای صنفی.
18 حمایت و پشتیبانی از اصناف تولیدی کشور از طریق ارائه برنامه های مناسب جهت تامین مواد اولیه، قطعات و دستگاههای مورد نیاز.
19 هدایت اصناف کشور در راستای ارتقاء بهره وری در تولید و خدمات.
20 هدایت و حمایت از اصناف کشور در زمینه برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی .
21 هماهنگی با موسسات مالی و اعتباری، بانکها و شرکتهای سرمایه گذاری و بیمه به منظور تسریع و بهبود در انجام فعالیتهای اقتصادی و بازرگانی اصناف کشور.

22 بررسی و تجزیه و تحلیل مقایسه ای جایگاه اصناف در اقتصاد ایران و سایر کشورها.
23 برنامه ریزی برای تشویق و ترغیب واحدهای صنفی به ایجاد تشکلهای صادراتی با هدف حضور موثر در بازارهای خارجی.
24 اعمال سیاستهای تشویقی و ترغیبی برای مشارکت اصناف در ایجاد بانک، بیمه ، موسسات و شرکتهای سرمایه گذاری.
25 تعامل با شرکتهای بازرگانی و صنعتی از قبیل اتاقهای بازرگانی و صنایع و معادن و اتاق تعاون.

26 برنامه ریزی ، سیاست گذاری و نظارت بر مراحل تاسیس و فعالیت فروشگاههای زنجیره ای و چند منظوره ای.
27 بررسی مسائل و مشکلات خاصی که تاثیر قابل توجه بر فعالیت های عادی اصناف دارد، از قبیل: حراج ها، نمایشگاههای خاص، بازارهای مقطعی، روز بازارها و;..

28 بررسی مسائل مربوط به صدور مجوز برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا.
29 مشارکت در تعیین ضوابط و مقررات مربوط به فعالیت پیله وران، شرکتهای تعاونی مرزنشینان و بازارچه های مرزی.

30 تعیین ضوابط و نظارت بر عملکرد شرکتهای خارجی، شعبات و نمایندگی های آنها از جهت عرضه کالا وخدمات، خدمات پس از فروش، ممنوعیت فعالیت در حوزه کالاهای قاچاق، صدور تائیدیه عملکرد و تعداد مراکز آنها و سایر موارد مرتبط.
31 تعیین ضوابط و نظارت بر نحوه فعالیت نمایندگی و شعبات شرکتهای خودروسازی خارجی که اقدام به ورود خودرو می نمایند از نظر خدمات پس از فروش و تعداد نمایندگی های مورد نیاز و سایر موارد مرتبط.

32 حمایت و هدایت از اصناف در راستای استفاده از ظرفیت های ایجاد مشاغل پایدار.
33 مطالعه و تحقیق در راستای ایفای نقش كارآمد اصناف در ارتقاء تولید ناخالص داخلی و ملی.
34 بررسی و مطالعه محدودیتها و قابلیت های موجود در بخش اصناف به منظور تاسیس شهركهای صنفی و هدایت واحدهای صنفی جهت استقرار در آنها.
35 مشاركت در برنامه ریزی نظام تجاری شهرها.

36 انجام وظایفی كه به موجب مصوبات هیئت عالی نظارت و یا ابلاغیه وزارت بازرگانی به مركز محول می گردد.
37 تهیه گزارش دوره ای عملكرد اجرای ق.ن.ص بویژه ارائه گزارش سالانه به كمیسیونهای اقتصادی ، برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی.
38 انجام سایر وظایف ناشی از قوانین و مقررات مربوط.

برنامه ها ( Plans):
برنامه ریزی خود فرایند مستقلی است. برای تدوین هر برنامه، ترسیم چشم انداز، تعیین شاخصها، تدوین اهداف کلی شامل اهداف کیفی و کمی، تدوین سیاست کلی، مدل برنامه ریزی، راهبردها، سیاستها و نهایتا رویه ها و روش های اجرای برنامه ضروری است. البته با توجه به این که شاخص های فوق الذکر در برنامه های مختلف متفاوت است، لذا نیازی به طرح آنها در اینجا نیست بلکه با توجه به ابزار و امکانات و دوره زمانی، برنامه در افق های محدودتر یا وسیع تر تدوین خواهد شد.

3 نمودار سازمانی مرکز اصناف و بازرگانان ایران
در این نمودار ساختار سازمانی مركز اصناف و بازرگانان ایران بگونه ای طراحی وسازماندهی شده تا وظایف حاكمیتی كه براساس قانون نظام صنفی كشور و شرح وظایفی كه به كلیات آن در بند دوم اشاره شده است و بعهده مركز می باشد را در برگرفته و به نحو مطلوب به انجام برساند.

مهمترین ویژگی های این نمودار عبارتند از:
1 توجه به جنبه های کارشناسی:
رسالت اصلی مرکز امور اصناف و بازرگانان تولید فکر است. این ساختار نه از طریق یک دستگاه عریض و طویل اجرایی، بلکه بر اساس تشکیلاتی کارشناسی فرایند تولید فکر و مکانیسم های انتقال این دانش را به درون حوزه اصناف مدیریت خواهد کرد. توجه به تحولات جدید عرصه اقتصاد جهانی، در كنار كاستی های علمی و کارشناسی در حوزه اصناف ، اصلاح و نوسازی ساختار اصناف و نیروی انسانی آن را اجتناب ناپذیر کرده است.

از سوی دیگر، برای ساماندهی مطلوب اموری چون توزیع کالا و خدمات، الگو سازی یکی از مهمترین اقدامات در این حوزه است که صرفا با مطالعه علمی و کارشناسی میسر است، لذا ارائه الگوی مطلوب و خط دهی از وظایف اصلی مرکز است که جز از طریق کار کارشناسی اتفاق نخواهد افتاد.
بدین منظور، برای دستیابی به اهداف مذكور تركیب نیروی انسانی در نظر گرفته شده در ساختار سازمانی مركز در جدول ذیل نشان داده می شود.
ردیف نوع پست

حوزه فعالیت

مدیریتی سرپرستی كارشناس مسئول كارشناس كمك كارشناس جمع درصد
1 ریاست 2 2 4 12 – 20 13
2 معاونت برنامه ریزی اقتصادی 1 4 8 25 8 46 29
3 معاونت امور تولیدی و بازرگانی 1 4 8 25 8 46 29
4 معاونت تشكلهای صنفی 1 4 8 25 8 46 29
5 جمع كل 5 14 28 87 24 158 –
6 درصد 3 9 18 55 15 – 100

جدول فوق بیانگر آن است كه حدود 85% از نیروهای شاغل در مركز دارای سطح كارشناسی، كارشناس مسئول، سرپرستی و مدیریتی می باشد و 15% باقیمانده نیز در سطح كمك كارشناس (فوق دیپلم و دیپلم) در نظر گرفته شده است.
علاوه بر این، مطالعه راههای رسیدن به اهداف اصلی اتحادیه ها از محورهای دیگری است كه نیازمند خلاقیت های کارشناسانه است. در حال حاضر اتحادیه های ما به طور واقعی تفکر جمعی و مشاركتی ندارند، با عنایت به شرایط مالی، تخصصی و ; آنها چگونه و بر مبنای کدام الگو می توان اتحادیه ها را به جایگاه واقعی آنها رهنمون ساخت؟ زیرا با كارآمدسازی مجامع و اتحادیه ها، بسیاری از اموری که در حال حاضر دولت متصدی انجام آنهاست از طریق این تشكلها انجام خواهد شد.

2 پاسخ دهی به نیازهای اکنون و آتی اصناف:
جامعه ایران به تبع جامعه جهانی مواجه با شرایطی است که در آن هم فضای داخلی در حال دگرگونی است و هم فضای خارجی. در عرصه داخلی حداقل تحول این است که اولویت ها و نیازهای مخاطبین بشدت در حال تغییر است. در فضای خارجی نیز جامعه با چالشهای بزرگی مواجه است که مهمترین آن فرایند جهانی شدن است. در چنین اوضاع متحولی، تدارک ساختار مدیریت اصناف که بالغ بر 95 درصد مسئولیت توزیع كالا وخدمات جامعه را بر دوش می کشد و

سهم عمده ای در اقتصاد ملی دارد، ظرافتهای خاص خود را می طلبد. این ساختار باید حتی المقدور پاسخ گوی نیازهای اکنون و آتی مخاطبان خود (مصرف کنندگان ، توزیع کنندگان ، حوزه صنعت و خدمات) باشد. به عبارت دقیق تر این ساختار باید با تشخیص صحیح ماموریتها، بتواند تعهدات رسمی و غیر رسمی ( ارزشها ) را انجام دهد، با شناسایی و تحلیل نیازمندیهای مخاطبین، عرصه های مداخله گر اقتصادی ، اجتماعی سیاسی و فرهنگی و ;موثر در سازمان را

تحلیل و تبیین کند، تغییرات بیرونی بویژه تغییرات تکنولوژی را درک کند و روشهای انطباق با آنها را تدارک ببیند، توان ارزیابی و تهیه امکانات سخت افزاری چون منابع، تکنولوژی و ; امکانات نرم افزاری چون اطلاعات و آمار و ; را تحصیل کند. تشکیلات مرکز اصناف و بازرگانان ایران با توجه ویژه به ارتقاء سطح تحصیلات، ترسیم فضای کارشناسی، تصمیم به واگذاری امور تصدی گری و تمرکز بر امور حاکمیتی و انتقال دانش و فناوری جدید به درون ساختار اصناف و ;. پاسخ دهی به نیازهای اکنون و آتی اصناف را مورد توجه قرار داده است.

3 قرین ساختن اجرا با تحقیق و پژوهش:
در جوامعی مثل جامعه ما که شکاف زیادی میان حوزه های علمی _ پژوهشی و حوزه های اجرایی وجود دارد، صرفنظر از حوزه هایی که ارتباطی میان این دو عرصه قائل نیستند، نحوه تعامل این حوزه ها، دو گونه است. در نوع نخست، حوزه اجرایی مستقل از حوزه علمی کار خود را انجام و صرفا در موارد محدودی که نیازمند انجام تحقیق است کار را به متولیان امر پژوهش می سپارد . نتیجه این روش آن شده است که: اولاً پژوهش فقط محدود به عرصه های خاص و کوچکی

شود. ثانیا حوزه های پژوهشی به سبب آگاهی محدود از ابعاد و زوایای کارهای اجرایی، تحلیلی انتزاعی و غیر عملیاتی ارائه کنند و ثالثا حوزه های اجرایی نیز توان بهره گیری از نتایج انتزاعی و کمتر قابل فهم مذکور را نداشته باشند. البته این روش برای عرصه های تئوریک و جوامعی که علم و تحقیق به طور واقعی، زیر بنای امور اجرایی محسوب می شود، روش موفقی است. اما با توجه به فاصله این دو عرصه در کشور ما این روش تاکنون نتیجه بخش نبوده است. در نوع دوم،

تحقیق و اجرا توآمان پیگیری شده و متولیان پژوهش در عرصه های تئوریک و کلان فعالیت می کنند. در این روش، شرح وظایف کارکنان به گونه ای تنظیم می شود تا امور اجرایی کمتری به آنها سپرده شود و در مقابل کارشناس موظف به ارایه گزارشهای علمی دوره ای و منظم و نیزساماندهی کارهای اجرایی خود بر اساس گزارشات کارشناسی است. ساختار مرکز امور اصناف با توجه به تحلیل وضعیت موجود و چشم انداز آینده بر روش دوم استوار شده است، البته در امور تئوریک محض و تحقیقات بزرگ از دانشگاهها و موسسات پژوهشی بهره گیری خواهد كرد.

4 اختصاص جایگاه خاص به آموزش اصناف:
با عنایت به اینکه یکی از نیازهای اصلی اصناف توسعه آموزشهای فنی_ حرفه ای و ارتقاء توان کارشناسی آنهاست، در نمودار تشکیلاتی مرکز ضمن آنکه مسئله آموزش و اطلاع رسانی در یک مدیریت دیده شده است، یکی از ادارات زیر مجموعه این مدیریت اختصاصاً با شرح وظایف ناظر به رفع مشکل و محدودیت سطح دانش فنی اصناف و تشکلهای صنفی، تخصیص یافته است.

5 توجه به مقوله مهم اطلاع رسانی:
فقدان بانکهای آمار و اطلاعات به عنوان ماده اولیه هرگونه تحلیل منظم و سیستماتیک ، از عمده ترین موانع برنامه ریزی برای نوسازی و توسعه اصناف است. در راستای رفع این نقیصه، در تشکیلات مرکز توجه خاصی به اطلاع رسانی خصوصاً روش الکترونیکی شده، تا حدی که یک اداره با سطح کارشناسی عالی به آن اختصاص یافته است.

6 توجه به نهادهای جدید مورد نیاز اصناف:
از آنجا که ایفای نقش موثر در توسعه اقتصاد ملی، مستلزم تدارک روشهایی برای انباشت سرمایه و حمایت از اصناف است و تحقق چنین امری مستلزم تاسیس نهادهای پولی و مالی جدید نظیر بانک اصناف ، شركتهای سرمایه گذاری، بیمه و;. و همچنین بهبود روشها است. با توجه به این نیاز و ارتباط این مقولات با روشهای جدید فعالیت و ارزیابی مستمر از میزان کار آمدی این روشها، درنمودار تشکیلاتی اداره توسعه و نوسازی اصناف پیش بینی شده است
7 توجه به ارتباطات مدیریتی:

علیرغم وجود دو اداره کل اصناف و بازرگانان و نیز پشتیبانی صنوف تولیدی و خدمات فنی برخی از وظایف سیاستگذاری و پاسخگویی به نیازهای اصناف در شرح وظایف سازمانی هیچكدام لحاظ نشده بود. اما در ساختار مرکز، روابط و فعالیتها به گونه ای بر قرارشده است که چنین نقایصی وجود نداشته و یا به حداقل کاهش یابد. تشکیلات مرکز در قالب چهار حوزه ریاست، برنامه ریزی اقتصادی، امور تولیدی و بازرگانی و تشكلهای صنفی تقسیم شده است که حوزه ریاست در کنار نظارت و مدیریت کلان، نقش پشتیبانی اداری، مالی مركز و ارتباطات برون سازمانی را در سطح کلان بر عهده دارد. حوزه های فنی سه گانه دیگر نیز با توجه به وظایف تخصصی خود در امور مرتبط فعالیت دارند. ارتباط همه حوزه ها نیز از طریق رئیس مرکز تامین می شود.

8 توجه به مقوله صادرات در حوزه اصناف:
بدون شک، بنگاههای کوچک و متوسط (SMEs) نقش انکار ناپذیری در صادرات کالا و خدمات در بسیاری از جوامع بازی می کنند. این مسئله هر چند در کشور ما نیز مورد توجه بوده، اما جایگاه خود را در تشکیلات صنفی احراز نکرده است. با توجه به ضرورت وجود مرکزی برای پیگیری این مقوله در حوزه اصناف بویژه بستر سازی ارتباط تولید کنندگان صنفی با عوامل فعال در بازارهای هدف و تعامل با نهادهای متولی صادرات، در تشکیلات مرکز جایگاهی خاص برای این منظور در نظر گرفته شده تا بتواند قابلیتهای صادراتی موجود در بخش اصناف را به منصه ظهور رساند.

9توجه به اصناف تولیدی به عنوان موتور توسعه صنعتی کشور:
با توجه به نقش مهم اصناف در توسعه اقتصادی کشور، به نظر می رسد یکی از مهمترین وظایف مرکز، تبیین دقیق این پیام باشد که بنگاههای کوچک و متوسط که بخش اصلی آنها در دل اصناف تولیدی جای دارند، موتور محرک صنایع بزرگ محسوب می شوند. نقش بنگاههای کوچک و متوسط در توسعه اقتصادی، غالبا در چارچوب اهداف توسعه و نظام صنعتی هر کشور قابل بررسی است. تجارب برخی کشورها بویژه کشورهای جنوب شرقی آسیا و خصوصا کره

جنوبی، سنگاپور، مالزی، اندونزی و هندوستان نشان دهنده آن است که بنگاههای کوچک و متوسط با هر نوع سازماندهی می توانند در خدمت اهداف توسعه جامعه باشند، مشروط بر اینکه: اولا، عزم ملی در خصوص اینکه صنعت موتور توسعه و صنایع کوچک و متوسط موتور توسعه صنعتی هستند ایجاد شود و ثانیا، استفاده از تجارب کشورهای موفق در دستور کار قرار گیرد. با توجه به این نکته، در نمودار سازمانی مرکز جایگاه مناسبی به تنظیم سیاستهای حمایتی با تكیه بر حمایت از اصناف تولیدی اختصاص یافته است.

10- هماهنگ كردن وظایف با قانون جدید نظام صفنی:
شرح وظایف سازمانی با نگاه دقیق به قانون نظام صنفی جدید (مصوب 24/12/82) تدوین شده است، به طوری كه بسیاری از مواد قانون مذكور به شكل عینی و عملیاتی در شرح وظایف مركز انعكاس یافته اند.

فصل دوم:
د شغل عناوین شغلی سطح سازمانی سطح ملاحظات
تحصیلات تجربه آموزش خاص
رئیس
قائم مقام
رئیس اداره حوزه ریاست و روابط عمومی
كارشناس مسئول پیگیری
کارشناس پیگیری
كارشناس پیگیری
كارشناس مسئول روابط عمومی

كارشناس روابط عمومی
كارشناس روابط عمومی
رئیس اداره امور اداری و مالی
كارشناس مسئول امور اداری
كارشناس كارگزینی
كارشناس كارگزینی

كارشناس خدمات و پشتیبانی
مسئول دبیرخانه
كارشناس مسئول امور مالی
كارشناس حسابداری و جمعدار اموال
كارشناس بودجه
كارشناس حقوق و دستمزد
كارشناس حقوق و دستمزد

شرح وظایف: رئیس مرکز
– برنامه ریزی برای نیل به اهداف مصوب مرکز
– زمینه سازی اجرای قانون نظام صنفی
– تائید دستوالعملها و بخشنامه های صادره
– نظارت کامل بر عملکرد واحدهای حوزه ریاست

– صدور دستورات لازم به منظور اعمال صحیح سیستم مدیریت در راستای وظایف سازمان
– شرکت در جلسات هیات عالی نظارت و اجرای وظایف محوله از سوی هیات عالی نظارت بر سازمانهای صنفی كشور.
– انتصاب معاونین و مدیران مرکز برابر تشکیلات مصوب

– رسیدگی و صدور دستورات لازم به منظور انجام امور مراجعان مطابق ضوابط
– پیشنهاد و معرفی نماینده وزارت بازرگانی برای عضویت در هیئت رئیسه شورای اصناف كشور به وزیر بازرگانی.
-همكاری و هماهنگی با دیگر دستگاهها و نهادها در اجرای بهینه وظایف مركز.
– انجام وظایف مصرح در آئین نامه های اجرایی مربوط
شرح وظایف: قائم مقام

– بررسی و تدوین روشهای کارآمد اجرایی مورد نیاز مرکز
– هماهنگ کردن معاونتهای مرکز در غیاب رئیس مرکز
– برنامه ریزی جهت انجام بهینه فرایندهای اصلی مرکز
– انجام مطالعات لازم در خصوص تشکیلات مناسب سازمانی به منظور به روز بودن مجموعه تشکیلاتی.
– نظارت و مشاركت موثر با معاونتهای مركز در جهت اجرای بهینه وظایف
– انجام کلیه وظایف رئیس مرکز برابر اختیارات تفویض شد

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir