توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ترمز ABS با word دارای 43 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ترمز ABS با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ترمز ABS با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ترمز ABS با word :

ترمز ABS

• اگر یک پاندول مسی بین دو قطب N و S آهنربای نعلی شکل به نوسان در آورد چه اتفاقی خواهد افتاد؟
• اگر جنس صفحه از یک هادی کامل نباشد چه اتفاقی می‌افتد؟

• ترمز مغناطیسی یکی از کاربردهای جالب و مفید نیروی مغناطیسی و اصل عکس العمل الکترومغناطیسی است. وقتی یک پاندول مسی در یک میدان یکنواخت آهنربای دائمی نوسان می‌کند. وجود میدان مغناطیسی یکنواخت باعث کند و متوقف شدن آن می‌شود.

مکانیزم متوقف شدن پاندول
لبه‌ای از صفحه که بطور عمودی در میدان جلو و عقب می‌رود را به طول L فرض کنید. با ورود به میدان مغناطیسی به اندازه V = E L= VBL در آن ولتاژ القا می‌شود. طبق قانون اهم ، چگالی جریان القایی J و میدان الکتریکی القایی بصورت J = E = VxB به هم مربوط هستند. جهت جریان به طرف پایین (هم جهت با VxB) است.

رسانایی ویژه صفحه است. از آنجایی که این جریان القایی در یک میدان مغناطیسی قرار گرفته است، یک نیروی مغناطیسی بر صفحه وارد می‌شود. مقدار این نیرو در واحد حجم برابر است با:
F/V = JxF = (VxB) x B
اگر تمام بردارها بر هم عمود باشند ، نیروی مغناطیسی وارد به حجم لبه پیشرو (به طول L) عبارت است از:
Fm = VB2Vol
که در خلاف جهت حرکت صفحه است.
اثر مقدار رسانایی
اگر رسانایی ویژه مثل رسانایی ویژه مس بزرگ ، ولی محدود باشد، صفحه ابتدا کند و سپس متوقف می‌شود. از آنجا که جریانهای القایی بصورت RI2 تلف می‌شود، صفحه به آرامی داخل شکاف آهنربا شده و سرانجام در همان مکانی که میدان مغناطیسی نمی‌بود

می‌ایستاد، متوقف می‌شود. می‌بینیم که نیروی مغناطیسی ترمز کننده با متناسب است. اگر جنس صفحه پاندول از هادی کامل (رسانایی بی‌نهایت) باشد، جریان القایی آنقدر زیاد خواهد بود که صفحه را به عقب براند و در بیرون میدان مغناطیسی متوقف کند.

راه کم کردن جریان القایی
از آنجا که جریان القایی نمی‌تواند از صفحه خارج شود در نزدیک لبه‌ها منحرف شده و مسیر بسته‌ای را می‌سازد. این جریانها به جریان گردابی معروفند.

اگر صفحه نامحدود باشد جریان تنها به سمت پایین خواهد بود. یکی از راههایی که می‌تواند باعث شود تا پاندول متوقف نشود، ایجاد شکاف عمودی در صفحه است که با این کار جریانهای القا شده به شدت کم شده و در نتیجه عمل ترمز به خوبی صورت نمی‌گیرد.
سیستم الکترونیکی ترمز ABS
________________________________________

در رابطه سیستم الکترونیکی ترمز ABS ) ABS = سیستم ترمز ضد قفل شدن)

اول در رابطه با اصل کار توضیح می دهم ( با توجه به این که مطالب دوستمان بسیار کامل و جامع بود)

در هنگام ترمز گرفتن دو نوع اصطکاک وجود دارد

• اصطکاک جنبشی
• اصطکاک لغزشی

زمانی که نیروی اصطکاک جنبشی در اثر سر خوردن به اصطکاک لغزشی تبدیل می شود نیروی نگه دارنده هم کاهش می یابد (اصطکاک جنبشی > اصطکاک لغزشی ) در نتیجه مدت زمان بیشتری برای ایستادن ماشین نیاز است . این اولین موضوع . موضوع بعد این است

که اگر اتومبیلی به ترمز ABS مجهز باشد در هنگام ترمز کردن نیروی گشتاوری که باعث منحرف شدن ماشین می شود به وجود نمی آید فکرش را بکنید که برای یک تریلی 18 چرخ چقدر می تواند ضروری باشد .( مثل کامیون Volvo vh12 )

سیستم الکترونیکی :

یک سنسور هال افکت ( سنسور های حساس به مغناطیس ) روی هر چرخ قرار دارد دقیقا مثل چیزی که درون موس های قدیمی وجود داشت یک صفحه ی پره پره که یک سنسور مادون قرمز در کنار آن قرار دارد و چرخیدن صفحه باعث می شود امواج (IR = مادون قرمز ) موجود در بین پره ها قطع و وصل شود و این قطع و صصل شدن وارد

یک پردازنده شده و میزان و جهت چرخش مشخص می شود . فقط در سیستم های هال افکت جای امواج IR از مغتاطیس استفاده می شود و جای یک صفحه ی پره پره یک صفحه ی ای با زایده های توپی فلزی وجود دارد عبور این زایده های نوپی از کنار سنسور هال افکت باعث قطع شدن خطوط میدان های مغتاطیسی می شود و در نتیجه می توان میزان چرخش و جهت آن را برآورد کرد .

یک سیستم پردازنده ی مرکزی سرهت چرخش تمام چرخ ها را اندازه گیری می کند به محض ترمز گرفتن باید سرعت چرخش تمام چرخ ها یکی باشد اگر سرعت یکی از آنها هماهنگ نبود یعنی آن چرخ در حال سر خوردن است و این سر خوردن هم باعث اصطکاک جنبشی می شود و هم باعث انحراف ماشین از خط اصلی می شود در این حالت سیستم فشار روغن یا فشار باد

( فشار باد = نیوماتیک و فشار روغن = هیدرولیک ) آن ترمز را تا جایی کم می کند که سرعت آن هماهنگ با سرعت سایر چرخ ها شود .

سیستم پردازنده این گونه ترمز ها نباید هیچ گونه تاخیری در پردازش داشته باشد از این رو به آنها ( بدون تاخیر) Real Time می گویند و عملیات پردازشی آنها توسط کنترل کننده هایی به نام DSP انجام می شود . ( DSP = پردازنده ی دیجیتال سیگنال ها

ترمز :
یكی از ویژگیهای خاص این خودرو ترمز LAV آن بوده كه بر روی این خودرو نصب گردیده است.

مزایای ترمز LAV ومقایسه آن با ترمز ABS عبارتند از :
الف : ترمز LAV بر روی محور عقب نصب می گردد.
ب : ترمز ABS بر روی چرخهای جلو نصب می گردد.

پ : ترمز LAV وظیفه كنترل جلوگیری از پیچیدگی عقب خودرو در پیچها را دارا می باشد.
ت : ترمز ABS كنترل جلوگیری از سر خوردن خودرو در مسیرهای مستقیم را دارا می باشد.
ث : ترمز LAV نسبت به وزن خودرو و سر نشینان خودرو، قدرت ترمز را تنظیم می كند.
ج : ترمز ABS نمی تواند قدرت باز دارندگی خود را سبت به وزن خودرو كم یا زیاد كند.

چ : ترمز LAV غیر كنترل جلوگیری از پیچیدگی خودرو در پیچهای ناگهانی، در مسیرهای مستقیم نیز دارای قدرت مانور و بازدارندگی یم باشد.
ح : ترمز ABSفقط در مسیر مستقیم و ترمز های ناگهانی شروع به كار می كند.
د : ترمز LAV قابل تنظیم می با شد.

ذ : ترمز ABS قابل تنظیم نمی با شد و تمام موارد از قبل برای این نوع ترمز تعریف شده هستند.
سیستم ترمز هوشمند IBS با قابلیت ضد سرقت و با ایجاد امنیت بالا برای خودرو توسط یك مخترع ایرانی و برای نخستین بار در ایران ساخته شد.

اسماعیل نوروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس اظهار داشت: سیستم ترمز هوشمند IBS كاربردی‌تر از ترمز‌دستی عمل كرده به طوری كه اگر بسته‌ای در خودرو به این سیستم برخورد كند مانع حركت خودرو می‌شود در حالی كه ترمز دستی در حالت عادی این قابلیت را ندارد.

وی خاطر نشان كرد: قابلیت ویژه دیگری كه این سیستم دارد ضد سرقت بودن آن و امنیت بالا نسبت به سیستم‌های هوشمند IBS قبلی است كه باعث می‌شود از حوادث و تصادفات به مقدار قابل توجه‌ای جلوگیری كند.

جعفری افزود: این سیستم در كنار ترمز‌دستی ماشین نصب می‌شود و در صورتی كه ترمز‌دستی پایین باشد سیستم IBS شروع به عمل كرده و خهماهنگ سازی عملكرد سیستم ترمز واگن های روسی و كنوری در راه آهن ایران
خلاصه مقاله:
تنوع واگنهای باری و مسافری كه دارای سیستم های ترمز متفاوت میباشند تشكیل قطار هائی شامل تركیبی از واگنهای مختلف را در راه اهن ایران اجتناب ناپذیر نموده است. در این حالت ، عدم هماهنگی در پروسه های ترمز گیری و ازاد سازی واگنها موجب بروز مشكلات بسیار اساسی در دینامیك حركت قطار ها میشود.

این میتواند براحتی اندركنش نامناسب واگنها ، نرخ خرابی بالای وسائط نقلیه و كاهش راحتی سیر و حركت قطارها را بدنبال داشته باشد. بعلاوه ، ناهماهنگی و یا سیستم ترمز ناكارامد یكی از دلایل عمده و اساسی افزایش نرخ خرابی زیر سازی و روسازی خطوط، تغییر پروفیل عرضی ریلها و نیز بروز پدیده های مخربی چون موجی شدن ریلها و ; بحساب میاید.

در این مقاله مشكل عدم هماهنگی سیستم ترمز روسی با سیستم ترمز كنوری مورد توجه قرارداده شده و به راهكارهای موثر برای رفع ان اشاره شده است. در این تحقیق ابتدا اجزاء اصلی و عملكرد هر دو سیستم ترمز روسی و كنوری در مقایسه با یكدیگر مورد مطالعه قرار گرفت و بدنبال ان تغییراتی بر روی سوپاپ روسی اعمال و سپس برنامه نرم افزاری مناسبی جهت انجام محاسبات ترمزی تدوین و بكار گرفته شد.

نتایج محاسبات اولیه بر عملكرد هماهنگ مراحل ترمز گیری و ازاد سازی سیستم ترمز روسی اصلاح شده با عملكردهای متناظر در سیستم كنوری دلالت دارد. پس از انجام فاز تحقیقاتی فوق الذكر، سیستم ترمز اصلاح شده بر روی یك واگن روسی نصب و مورد تست و ازمایش قرار داده شد. هدف از این مقاله ارائه اقدامات اولیه انجام شده و نتایج حاصله در این مرحله میباشد
ودرو حركت نمی‌كند.

ترمز وسیله ای برای ایجاد شتاب منفی در خودرو است

قدرت این سیستم معمولا 10 برابر قدرت موتور و حتی بیشتر میباشد .

مراحل ترمز گیری :
1 : عکس العمل راننده ( از لحظه ای که راننده مانع را میبیند تا وقتی که پدال ترمز را می فشارد معمولا بین 5/0 تا 5/1 ثانیه طول می کشد
1 : فشار پدال ( تا رسیدن نیروی روغن به لنت ها حدود 5/0 ثانیه ) خوردگی لنت ها موجب افزایش این زمان می شود

3 : از لحظه ای که لنت به دیسک می چسپد تا توقف کامل ( اگر جنس لنت مرغوب نباشد این زمان طولانی می شود )
مجموع این سه زمان را خط ترمز می گویند .

انواع ترمز ها :
1 : دیسکی ( چرخهای جلو )

عیوب سیستم دیکی : در معرض کثیفی قرار دارد – گران تر است – اعمال سیستم ترمز کفشکی روی آن دشوار است

2 : کفشکی ( چرخهای عقب )

عیوب کاسه ای : ضعیف تر است – تعمیرات آن سخت تر است

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800×677 and weights 109KB.

خرابی شدید در محل کفشک ها

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800×674 and weights 90KB.

و انواع دیگر مانند نواری و ;;

دو نوع حالت ترمز داریم

1 چرخ روی زمین می غلتد تا به ایستد : این نوع نوع ترمز بسیار مناسب است و توقع خیلی سریع است

2 : چرخ روی زمین سر میخورد : در این حالت چرخ ما قفل می شود و مسافت خط ترمز زیاد تر است

ترمز ABS

این سیستم از قفل شدن چرخ جلو گیری می کند
قدرت این سیستم بر خلاف فکر اغلب مردم با ترمز معمولی برابر است و فقط فرق این دو در ایمنی بالاتر ABS است که در سرعت های بالا و جاده های نا مناسب مانع از قفل شدن چرخها می شود .
به این ترتیب که با گرفتن و رها کردن دیسک مانع از قفل شدن ترمز در شرایط سخت میشود .

نحوه عملکرد سیستم کفشکی :
روغن با فشار زیاد وارد سیلندر چرخ می شود و دو پیستون کوچک را به طرف کفشک ها می فشارد و با چسپیدن کفشک ها به کاسه چرخ عمل ترمز گیری انجام می شود .

نحوه عملکرد سیستم دیسکی :

روغن وارد محفظه ترمز شده و بسته به ( شناور یا پایه ثابت ) بودن پیستون را به طرف لنت می فشارد
و باعث چسپندگی لنت آسبستی به دیسک می شود .

پمپ اصلی ترمز
زیر پدال قرار دارد و نیروی پای راننده به روغن اعمال می کند
و تشکیل شده از یک :
– سوپاپ فشار

– فنر
– واشر تشتکی

– واشر فنری
– پیستون
– گردگیر
– خار فنری

 

بوستر

سیستمی است که وظیفه تقویت نیروی ترمز را به عهده دارد و در بعضی سیستم ها قبل از پمپ اصلی ( پراید – پژو و ;.. ) و در بعضی دیگر بعد از آن قرار دارد .

+ نوشته شده در یکشنبه بیستم اسفند 1385ساعت 22:38 توسط محمد | 7 نظر

روغن موتور
روغن موتور چیست ؟

مواد افزودنی مخصوص + روغن پایه كه از نفت خام به دست می اید = روغن موتور
پس :
1) كیفیت روغن موتور بستگی به مواد افزودنی ان دارد.

2)تشخیص كیفیت روغن با دیدن و لمس كردن امكان پذیر نمیباشد چون مواد افزودنی ان دیده و لمس نمیگردد.

3)زمان تعویض روغن از تغییر رنگ و یا چسبندگی ان و موارد مشابه مشخص نمی شود چون انچه ما میبینیم و لمس میكنیم روغن پایه است نه مواد افزودنی ان ؛ پس باید گفت بر اثر كار كردن موتور در مدت زمان مشخص مواد افزودنی موتور خواص خود را ازدست میدهند.

نقش مواد افزودنی اصلی به موتور :
1)مواد افزودنی بالا برنده شاخص گرانروی.
2)مواد ضد اكسیداسیون

3)مواد صابونی(پاك كنند)
4)مواد ضد خوردگی
5)مواد ضد زنگ

6)مواد ضد كف كردن روغن
6)مواد كاهش دهنده اصتكاك

وظایف روغن در موتور
1) روانكاری(كاهش دهنده اصتكاك بین قطعات)
2)خنك كردن موتور
3)درز بندی موتور

4)شستشوی داخل موتور ( از گرد و غبار و براده اهن و دوده و اب و مواد زاید دیگر و;.)
5)كاهش سر و صدا موتور ( ضربه گیری)

طبقه بندی روغن موتور :
1)از نظر كیفیت
2) از نظر غلظت

1)طبقه بندی روغن موتور ها از نظر كیفیت ؛ تولید كنندگان روغن موتور تولیدات خود را بر اساس
موتور و مدل و نوع سوخت ان و شدت كار موتور و نیز عمر مفید مورد انتظار موتور توسط سازنده
در كیفیت های متفاوت عرضه مینایند.

طبقه بندی های گوناگونی دردنیا متداول است كه اغلب تولید كنندگان بر اساس استاندارد یكی از موسسات API , USMS , CCMC محصولات خود را معرفی میکنند.

الف) طبقه بندی انجمن نفت امریكا API ; american petroleum institute

به ترتیب از بالا به پایین افزایش كیفیت (برای موتور های بنزینی):
SA
SB
SC

SD
Se
SF

SG
SH
SJ
.

ب)طبقه بندی بر اساس ارتش امریكا و انگلیس USMS ; United state military
یا MIL-L ; Military lubricant
و به معنای روغن روان كننده از نظر طبقه بندی نظامی است.
(از بالا به پایین افزایش كیفیت)
MIL-L-2104A
MIL-L-2104B
MIL-L-2104C
MIL-L-2104D
.
.
.
MIL-L-212-60C
MIL-L-45199B
MIL-L-46115
MIL-L-46152A
MIL-L-46152B
.
.
.

پ)طبقه بندی سازندگان اتومبیل كشورهای بازار مشترك اروپا كه مخفف ان به فرانسه )CCMC) نامیده میشود.
CCMC G1
CCMC G2
CCMC G3
.
.
.

البته طبقه بندی های دیگری نیز وجود دارد كه عمومیت ندارند ؛ مانند طبقه بندی شركت فلكس واگن (VW ) یا شركت مان (man ) .

سطح كیفیت روغن موتور پیشنهادی برای برخی خودروهای سبك :

1)پیكان(1600-اردی) SE

2)پژو 405 SG

3)پژو 206 SJ

4) ماكسیما SJ

5) نیسان پاترولSE

6) رنو 5 (سپند)SE

7)پى كى SF , SG

8)پرایدSF ,SG

9)زانتیا SJ

10)رنو SG 21

11)مزدا 1600 SE

12) تویوتا كارینا SC ,SD,SE

13)فولكس(گلف – پاسات)SE

14)اپل(كورسا-استرا)SG

15)دوو(سیلو – ماتیز)SJ

16)بنز(1985 0 1998)SG

17)بنز(1998 به بعد ) SJ

برای هر اتومبیل صرفا به دفترچه راهنما ان مراجعه گردد.

ب) طبقه بندی روغن ها بر اساس غلظت(ویسكوزیته یا گرانروی)

موارد مهم در انتخاب روغن موتور
1) از روغن فله به هیچ وجه استفاده نكنیم
2)گرانروی ان را مد نظر داته باشیم ( كتابچه اتومبیل)
3)كیفیت مناسب ( كتابچه اتومبیل)

4)نكته بسیار مهم اینكه همیشه از یك نوع روغن موتور (یك شركت خاص) استفاده شود چون فرمول شمیایی مواد افزودنی شركتها متفاوت است و چون در تخلیه روغن كهنه از كاتر مقداری از ان داخل موتور باقی میماند اگر نوع روغن تغییر كند تاثیر نامطلوبی بر روغن (از نظر انجام وظایف) خواهد داشت.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir