توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله استراتژی برای مدیریت كیفیت جامع با word دارای 66 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله استراتژی برای مدیریت كیفیت جامع با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله استراتژی برای مدیریت كیفیت جامع با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله استراتژی برای مدیریت كیفیت جامع با word :

منابع:
1- بهروز ریاحی – مدیریت کیفیت جامع در بخش عمومی- نشر مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
2- مهربان، رضا – در چارچوب مدیریت کیفیت جامع- نشر پیکان.
3- به سوی مدیریت جامع کیفیت- دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز.

مقدمه :
مدیریت كیفیت جامع TQM ، برای فرازیر(1997) پیوستگی پیشرفت كیفیت است .
(CQT) ، CQT‌ صرفاً واژه فنی نیست .دلایل مهمی برای معنی كلی وجود دارد . اینجا تاكید در تداوم (پیوستگی) كوشش ها در پیشرفت كیفیت است ، بعلاوه كیفیت
مثل یك سفر بی پایان است . مثل یك موضوع تمرین شده كیفیت بطور قرار دادی
در لیست آیتم هایی كه در موسسه آموزشی مدیریت می شود شكل نمی گیرد .
سطوح مدیریت كیفیت شبیه دلفین ها است مثلاً زمانیكه یك بحرانی یا یك
رانش ناگهانی كه بستگی به تغییر در گارد نگهبان موسسه دارد یا چالش های خارجی و تهدید و غیره وجود دارد .
چالشی كه از پس جهانی شدن می آید در یك مقایسه تند ، TQM فلسفه طرح شده توسعه را تشویق می كند . این دلالت بر این دارد كه روش اینجا و حالا یا مدیریت وضع كننده مناسب نیست ، موسسه نیاز به ایده آتی جائیكه آن قصد رفتن به 5 سال یا 10 سال بعدی را دارند . ایده و پیش بینی درون اهداف و فعالیت ها تبدیل شده اند ، روشهای كامل كننده آنها به دقت توضیح داده شده بودند . از این رو برنامه ریزی یك عنصر سازنده ضروری در قبول TQM در موسسات آموزشی
می شود . تقریباً هر نویسنده ای عبارت «برنامه ریزی استراتژیك » را نسبت به برنامه ریزی به كار برده است . چرا برنامه ریزی استراتژیك ؟
آن چه معنی ای می دهد ؟

برنامه ریزی استراتژیك :
كلمه « استراتژی یك معنی ضمنی از روش های قبول مقدماتی در جنگ دارد. معنی هندی كلمه , استراتژی “ ران – نی تی است (ران برای جنگ و نی تی برای روش یا اصول ) . اما چه دلیلی باید برای ا همیت كلمه استراتژی از زبان میانجی جنگ درناحیه مدیریت كارخانه ای خدمات یا آموزش باشد ؟
در جنگ ، استراتژی تمركز در یك هدف مفرد دارد : پیروزی و پیروزی ، نه برنامه ریزی برای شكست .
آن حتی تصور مفهوم یادگیری از شكست را ندارد . دومین و شركت كننده
دستور برای پیروزی آخرین بهای زندگی انسان ،‌مجهز سازی و پول است
سومین ، جنگ باید در كوتاهترین زمان به پیروزی بیانجامد .
چهارمین جنگ برای حمله كردن بیشترین درجه جراحت پذیر ی
در مخالفت با بزرگترین قدرت برنامه ریزی می شود .

پنجمین زمانبندی حمله بینهایت برای استراتژی جنگ مهم است .
ششمین صف آرایی ماهرانه ارتش ، نیروی دریایی و نیرویی هوایی تعیین
كننده است بنابر این آنها همدیگر را كامل می كنند و جمع افزایی را در
مقابل جنگ بوجود می آورند . اینجا می تواند تعداد جزئیات دیگری
از استراتژی جنگ باشد . اما چطور آنها برای آموزش و مدیریت كیفیت مهم هستند ؟ در نتیجه ما با عبارات زیر آنرا تعبیر می كنیم :
• آغاز كردن استراتژیك TQM مثل یك حمله به كیفیت ضعیف است .
• حمایت یك تلاش ابتكار ی شبیهه TQM از شكست است .
• موفقیت مجمع كیفیتی در آخر ارزش دارد .
• بهتر كردن كیفیت در زمان كوتاه ، كاهش دوره رشد نهفته و
آغاز كردن زمان .
• پیدا كردن یك موضوع ثبت شد ه امن ، بكار گیری اصول كازین برای شناسایی یك منطقه جائیكه موفقیت می تواند حتمی شود و تلاش آتی و موفقیت ساخته شود .
• زمانبندی وتربیت وقایع در TQM برای بدست آوردن بهترین فواید
• تضمین جایگیری از بهترین منابع انسانی و كارتیمی برای تضمین اصلاح مداوم .
پس برنامه ریزی استراتژیكی باید برای توسعه دادن برنامه ریزی طولانی
مدت با برنامه ریزی های داخلی متوسط و كوتاه مدت برای كسب
ماموریت ها و اهداف سازمانی در زمانی درزمان كوتاه با آخرین بها توسط جایگزین منابع در دسترس و به حد كمال رساند ن قابلیت های انسانی دلالت داشته باشد در این فصل ، ما تعداد ی مدل های موجود از برنامه ریزی استراتژیكی را كه توسط مدل در نظر گرفته شده در موسسات هندی پیروی شده است را تجدید نظر خواهیم كرد.

مدل های برنامه ریزی استراتژیكی :
چندین مدل های برنامه ریزی استراتژیكی وجود دارد . مورگاتورید و
مور گا ن (1993) یك كالبد جالب بر آنچه كه پارامتر های برنامه ریزی می تواند مناسب باشد را پیشنهاد كردند . آنها چهار مدل كلی بر پایه دو پارامتر – دسترسی و خدمات توسط تقسیم شدن هر دو دسترس و خدمات درون دسترسی با ز و موقعیت خوب ،‌ و به ترتیب خدمات اصلی و افزودنی ساختند . موسسات دسترسی باز نظیر موسسات جائیكه هر شخصی می تواند در آن قدم بزند و بدست آوردن پذیرش اگر اویكمرد یا او یكزن كیفیت های معلوماتی ضروری را تكمیل كند .
محدودیتی در اساس شایستگی ، طبقه ، عقیده ، مذهب ، جنس ، زبان ، كلاس اقتصادی و غیره نیست .
موسسات با دسترسی موقعیت خوب اینها جائی هستند كه ورود دانشجویان در آن ضوابط از پیش تعریف شده كنترل شده است .
درصورتیكه میانگین اهداف مدارس دولتی و كمك دولتی موسسات با دسترسی باز هستند ، دستمزد مدارس خصوصی ، مدارس دختران و مدارس فرقه ای موسسات با دستر س موقعیت خوب هستند .

مدارسی كه پیشنهاد كردن كه دوره های معمولی را در طول تحصیل
با فعالیت های با هم برنامه درسی معمولی می تواند مثل موسسات گسترده یا خدمات اصلی طبقه بندی می شوند مدارسی كه ویژه اند حرفی در
ورزش ها یا هنر های خلاق یا علوم آموزشی دارند مثل موسسات
با خدمات افزونی دسته بندی می شوند تا آنها هم خدمات اصلی را مهیا كنند . نویسندگان چهار مدل كلی را در شكلی به صورت یك ایده ارائه دارند.(شكل1-10)
شكل 1-10 چهار استراتژی كلی
دسترسی
موفقیت خوب باز
استراتژی II
اصلی – موفقیت خوب استراتژی I اصلی – باز
استراتژی TV موفقیت خوب – افزون استراتژی III باز – افزونی

اصلی – باز :
اغلب مدارس و دانشكده های هندی متعلق به این دسته اند تا آنها ،
تحت قوانینی اجازه پذیرش به همه بدون توجه به طبقات ، جنس
و غیره دارند . در سطح دوم آموزشی ، تقریباً 000/0 13هزار مدرسه
و بالد ی 000/14 دانشكده متعلق به دسته اصلی – باز هستند .
هیچ مدل برنامه ریزی استراتژیكی برای این دسته برای اغلب موسسات
هندی در خواست خواهد شد . گر چه پذیرش باز باقی می ماند، برنامه ریزی استرااتژیكی برای TQM بر پیشرفت كیفیتی خدمات اصلی تاكید دارند. خدمات اصلی می توانند برای دانشجو یان برنامه آموزشی و برنامه آموزشی مشترك ؛
ورضایت و تشخیص معلمان و دیگر كارمندان باشند . برنامه ریزی
پایه ارزیابی موسسه ای ، تشخیص سازمانی بهتری و تحلیل SWOT ،
یك مدرسه ممكن است یك یا بیشتر از یك ناحیه را برای پیشرفت انتخاب كند .
برای مثال ، یك میانگین ، وابسته به تصمیمات مدرسه برای تضمین این دارد
كه همه دانشجویان در مدرسه ثبت نام كرده 10 امتحان پایانی كلاسی
را بگذرانند .

برنامه ریزی استراتژیكی تمركز در شناسایی موضوع و توسعه
استراتژیكی بدست آوردن همان تقاضا خواهد كرد .

افزود نی – باز :
در این مدل همچنین ، پذیرش برای همه باز است . موسسه برای تمركز
در یك ناحیه یا دیگر تصمیم می گیرند مثل : آكادامیك ، ورزشی و
مسابقات ،‌ فعالیتهای فرهنگی ، NSS ، اسلام كاتس و گیدس یا جونیوررد كروس .
در مناطق آكادمیكی ، یك مدرسه ممكن است برای برتر ی در علوم تصمیم گیری شود . ص 157
برای مثال ، دبیرستان مادها یا مگرام اربنگا ل غربی یك موسسه متوسط با ورودی باز است .
آن سابرو تو كاپ را در مسابقات سوكر داخلی مدارس ملی چندین بار ترفیع یافت . این ممكن است بخاطر اینكه اكثر تاكید ش در سوكر است . از این رو ، سوكر یا مسابقات خدمات افزودنی در مدرسه هستند .
دبیرستان تا كر در احمد آباد ، یك از جهات دیگر میانگین موسسه چندین حالت ، ملی و جوایز بین المللی در فعالیتهای كلوپی علمی . را گرفته است .
(موخو پادهایی 1981 ). ناحیه خدمات افزودنی در این مدرسه از این رو
آموزش علمی است . در همه تعدادی موسسات ، تاكید ویژه ای در فعالیتهای
معینی در آنچه كه مزیت مدرسه است وجود دارد . كه آن مزیت ها در آن سال بعد از سالی كه تلاش برنامه ریزی شد در سراسر آنچه كه آنها در نهایت به آن رسیدند و آنجا ماندند دلالت دارد .

اصلی – موفقیت خوب :
موسسات موقعیت خوب نها هستند كه پذیرش در یك یا دیگر ضوابط محدود می شود . اینجا تعداد زیادی مدرسه نیست . این دسته موسسات عالی تر و حرفه ای تر را تشكیل می‌دهند . برای مثال ، تكنولوژی موسسات هندی ( I I TS ) ، مدیریت موسسات هندی (I I MS) ، و اعتبارات بیشتر دیگر تكنیكی و موسسات مدیریتی فقط پذیرش شایستگی را مهیا می كند . موسسسات بخش آموزشی (DIETS) در تعدادی حالات هم كاندیدای به تنهایی شایستگی را قبول می كنند . موسساتی كه پذیرش انتخابی را مهیا می كند اما خدماتی كه متعلق به این دسته است را عرضه می كنند . متوسط خصوصی انگلیسی ، مدارس كند ریا وید یا یلس ، ناودایا وید آلایاس ، آشرام ، مدارس سا اینیك و مدارس تی بی تان مركزی متعلق به دسته اصلی – موقعیت خوب هستند . آنها خدمات اصلی توسعه داده و متنوع می كنند .

برای مثال ، مدرسه ملی ما در آروبیند و آشرام ، نیودهلی ، كودكان شایسته را پذیرش می كند . برنامه هاب درسی معمولی را كه توسط بورد مركزی آموزش متوسطه تشریح شده است را عرضه می كند و دامنه وسیعی از فعالیتهای آموزش درسی مشترك را تحت راهنمای مربیان مقید و با كفایت است را عرضه می كند. در خدمات اصلی ، آن چندین تنوع مثل حرفه های مختلف در كار موثر مفید اجتماعی
(SUPW ) یا آموزش از پیش تعیین شده برای رشد كیفیت ریاست و حساسیت اجتماعی ، كار دانشجویان با اجتماع مجاور بالا بردن بودجه عوامل اجتماعی شبیه مراقبت از افراد پیر، ناتوان و غیره را عرضه می كند – بعد از سالها ، مدرسه یك قدمت قوی از كیفیت در ورزش ها ، هم چنین مسابقات را ساخته بوده است . به این طریق ، یك ترفیع كلی كیفیت در همه سازمان هایش وجود دارد . مدرسه بطور
استراتژیكی خوب جای گرفته است . تا پذیرش در شایستگی است – یك
كنترل كیفیت در درونداد دانشجو وجود دارد . بخاطر نقش هایی كه استخدام معلم و شروط خدماتشان را سازمان می دهد . حداقل كیفیت معلمان ثابت مانده است . مدیریت مدرسه كاملاً شهرت آكادمیكی و اجتماعی اش را برای جذب معلمان با
استعداد به كار می اندازد .

افزودنی – موقعیت خوب :
ویژگی موقعیت خوب با استراتژی III عمومیت دارد . اختلاف تاكید در خدمات افزودنی است .
به هر حال ، بیشترین اختلاف در ویژگی موسسات «موقعیت خوب» وجود دارد . برای مثال ، یك مدرسه دخترانه ، یا پسرانه یك موسسه موقعیت خوب است از این رو آن یك موسسه تك – جنسی است . اما بین دو موسسه تك – جنسی مدارس دو دخترانه گفته می شود ، یكی پذیرش باز را عرضه می كند .
(یعنی دبیرستان ادانگ دختران ، یك موسسه كمك دولتی معمولی ) و دیگری برنامه ریزی اصول شایستگی را عرضه می كند . (یعنی ، مذهب جسسین و ماری ، یك مدرسه متوسط خصوصی انگلیسی ) . از نظر كیفیتی مختلف هستند . بیشترین اختلاف این است كه مدارس با پذیرش انتخابی برنامه ریزی اساس شایستگی بیشتر از یك ضوابط «موقعیت خوب» را به كار می‌برند و تقریباً خدمات اصلی كیفیتی را دریافت می كنند و حالا آماده برای خدمات افزودنی هستند ، گر چه مدارس با تلاش پذیرش باز حداقل اصول را مهیا می كند .

یك مدرسه با پذیرش انتخابی می تواند در یك یا دو ناحیه از فعالیت مدرسه ای تمركز بیاید . برای مثال یك شارژ دستمزد موسسه خصوصی با خدمات اصلی كیفیتی تصمیم دارد دانشجویانش را اساس تكنولوژی اطلاعاتی غنی كند .
آن منابعی را توسط والدین و اجتماع با هدف مهیا كردن یك كامپیوتر برای
هر كودك تجهیز می كند . متشابهاً ، یك مدرسه دخترانه یك مدرسه موفقیت خوب است همینطور كه آن پذیرش فقط دختران را قبول می كند . در غیر اینصورت
پذیرش انتخابی نسیت . هنگامیكه آن خدمات اصلی را با سطح متوسط مهیا می كند آن را در ورزش برتری می دهند ، بعد از سالها ، آن یك سنت برتری در ورزش و مسابقات رابرای دختران توسعه می دهد . این چهار مدل كلی یك صدایی اصلی رابرای شناسایی و طبقه بندی در موسسه برای یكی از چهار دسته مهیا می كند .
این موسسات در فرصتی برای تمركز TQM برروی كالبد بزرگی از خدمات مخلوط – آ یا بر پایه خدمات ادامه می یا بنه یا خدمات فزودنی را تغییر می دهند ، و هم آیا ترتیبی از یك زمینه به دیگری و مطابق برنامه ریزی های استراتژیك انتخاب شده قرار می گیرند . كافمن ( 1992) یك نمونه چهار مرحله ای از برنامه ریزی استراتژیكی را پیشنهاد كرد :

1- محدوده
2- مجموعه اطلاعات
3- برنامه ریزی
4- ابزار وازریابی
محدوده : TQM می تواند هدفی در سطوح مگا ( ارتباط اجتماعی و اتصال ) ، ماكرو
( موسسه ای ) ، و میكرو ( سازمان / تیم / اشخاص ) . مرحله اول برنامه ریزی استراتژیكی تعریف حدود TQM در موسسه است . تجربیات با TQM در كلاس موسسه ( هاكنسن و جكسون 1996 ) یا در انتخاب كارمندان ( كول 1995 ) نمونه ای هستند از محدوده میكرو كه یك تركیب مدرسه ای سروكار دارد . همه تلاشهای توسعه سازمانی هالستیك دلیلی برای محدوده ماكرو هستند ( دلیل را در دانشكده چاوگلو در موخا پادها یا 2004 ببینید) .
هر جائیكه یك مدرسه یا یك دانشگده آنسوی سرحدهایش كه شامل اعمال اجتماعی برای انتقال آن به جامعه می رود . آن دلیلی را برای محدوده مگا را نشان می دهد .
( دلیل را در دبیرستان ادانگ در موخو پادها یا 2004 ببینید . )

مجموعه اطلاعات :
• مرحله دوم برنامه ریزی استراتژیك جمع آوری مفروضات و اطلاعات در مغایرت با موضوعاتی كه طبیعاً تعیین كننده قبول TQM در موسسات است
می باشد . مفروضات و اطلاعات نیاز به عوامل زیر دارد :
• تصور و كمال مطلوب
• عقاید و ارزش ها
• ماموریت های جاری
• كمال مطلوب و نتایج جاری
• نیازها

یك بخش از MIAS ( ضمیه را ببینید ) برای مفروضاتی موقع ثبت نام با
مخالفت با جنس ، معلمان وكارمندان غیر فرهنگی نامیده می شود . بودجه و
تداركات مالی ، مقدار تغییر نمره داخلی ، شرح زیر بنای فیزیكی و تسهیلات ،
مناطق عالی در آكادمی ، غیره برای جمع كردن اطلاعات مورد توجه این مهم است . در یكی از تمارین جدید TQM من با یك مدرسه ، آن دریافت می شود كه ثبت نام كردن و كار مدرسه در هر دو مناطق آكادمی و غیر آكادمی بطور خارق العاده ای بالا می رود اما شمار كلاسها و معلمان بدون تغییر در طول پنج سال آخر باقی می ماند. فقط اطلاعات مورد توجه نظیر آشكار سازی را می تواند مهیا كند . و به منظور

تصمیم گیری براساس حقایق و مثل یك پیش نیاز برای برنامه ریزی استراتژیكی ، آن برای توسعه یك فهرستی از آیتم ها در جنبه های مختلف مدرسه ای جائیكه مفروضات ضروی هستند هم ضروری است . مرحله بعدی تعریف طبیعی و منبع اطلاعات و فركانس تجدید برنامه است . همه این مناطق با ارتباط داخلی تعریف شده می تواند سیستم اطلاعات مدیریت آموزشی را بوجود آورد . آن می تواند به خوبی برای رسد تسهیلات برای سیستم مدیریت اطلاعات ارتباط برنامه ریزی شوند .
برنامه ریزی : برنامه ریزی پنج فعالیت مهم را می سازد :

1- اولین و جلوتر از همه تشخیص هویت برابری ها و نا برابری ها است . اینجا مناطق و عملكردهایی وجود دارد كه می تواند تكمیل كننده ( برابرها ) یكی بر دیگری باشد . دیگران می توانند نفی كننده ( نابرابری ها ) یكی بردیگری باشد . این برای تشخیص دادن آنها و ساختن تلاشهای عمق برای سازگاری با اختلافات مهم باشد .
2- سازگاری ( اصلاح ) مرحله دوم برنامه ریزی است .

3- مرحله سوم مشتركاً توسط ماموریتهای طول مدت كوتاه – و بلند برای هدایت كردن اعمال توسعه می یابد .
4- مرحله چهارم به مرحله عمل رسانیدن یك تحلیل SWOT برای شناسایی توانا یی ها ، ضعف ها ، فرصت ها و هراس ها است . براساس تحلیل SWOT و بیان ماموریت ( در هر دو نوع دوره كوتاه – و بلند ) حركت استراتژی سیاست های موسسه ای برای تصمیم گیری و نقش ها برای تصمیم گیری است . تاكید در نقش ها و تمرینات در تصیم گیری تا تصمیمات به خودی خود است . این در همه مرحل مشترك مدیریت مهم است .
5- مرحله نهایی توسعه برنامه ریزی های فعال استراتژیك است كه ماموریت ها درون واقعیت ترجمه خواهند شد .

ابزار و ازرشیابی :
این مرحله نهایی است كه شامل مرحل ابتدایی زیر است :
• قرار دادن برنامه ریزی درون عمل
• به مرحله عمل رساندن ارزیابی تكونیی .
• به مرحله عمل رساندن ارزیابی خلاصه شده .
• ادامه دادن یا تجدید نظر كردن ، اگر نیاز باشد .

نمودار 1- 10 مرحل طراحی استراتژیك
مراحل سوالات
ماموریت و ایده • هدف ما چیست ؟
• ایده ما ، ماموریت ما و ارزشهای ما چیست ؟
نیازهای مشتری یا فراگیر • مشتری های ما چه كسانی هستند ؟
• چه انتظاراتی مشتری های ما از ما دارند؟
• ما به چیزی نیاز داریم كه در مواجهه با انتظارات مشتری خوب باشد؟
• انجام چه كارهایی مورد نیاز فراگیران برای موسسه ما
می باشد ؟

• ما چه روشهایی را برای شناسایی نیازهای فراگیر / مشتری باید به كار ببریم ؟
راههای موفقیت • توانایی ، ضعف ها ، فرصتها و هراس های ما چیست ؟
• چه عواملی برای موفقیت ما بسیار مهم هستند ؟
• چطور باید برای كسب موفقیت قدم برداریم ؟
عملكرد كیفیت • چه استاندارهایی را ما باید قرار دهیم ؟
• چطور كیفیت را باید حواله كنیم ؟
• چقدر كیفیت برای ما ارزش دارد ؟
فراگیری مردم • چطور ما بهترین كاربرد را برای كارمندانمان می سازیم ؟
• آیا ما بقدر كافی فراگیری را در كارمندان و پیشرفت كارمندان داریم ؟
مرحل ارزیابی • آیا ما مراحل را در مكانی مطابق با چیزهایی كه اشتباه هستند داریم ؟
• چطور می خواهیم دانست اگر ما موفق شده باشیم ؟

 

مكانیزم مرحله چهارم برنامه ریزی استراتژی با همه زیر تركیباتش یك مدل كاری را آماده می كند . سالیس (1996) تعدادی سوالات راهنما را هنگامی كه مدل 6 مرحله ای برنامه ریزی استراتژیك را در نظر داشت ایجاد كرد . (نمودار 1-10 ) . تعدادی سوالات به هر مرحله ربط دارد . به ما اجازه دهید سوالات و مراحل طراحی را بررسی كنیم . مسئولیت به تعداد زیادی و سوالات مشابهه می‌تواند و ساختار

ردیف های یك برنامه ریزی استراتژیك باشد . مدل های سه تایی كه توسط مورگا تردید و مورگان ، كافمن ، و سالیس در نظر گرفته شده بودند سه جهت یابی مختلف را به مفهوم برنامه ریزی استراتژیك برای تكمیل TQM در سازمان ما پیشنهاد كردند . بطور قابل توجه ، این سه مدل می توانند به آمادگی یك مدل برنامه ریزی استراتژیكی گلچین چهارم را كامل كند . (شكل 2- 10 ) با این دلیل ، هر طبقه موسسه – ابتدایی – باز برای مثال – نیاز به تعریف حیطه اش و متدهای جمع آوری اطلاعاتش برنامه ریزی ابزار و ارزیابی اش به همان اندازه ای كه باید
ماموریتش و ایده اش ، تاكید ات مرسوم اش ، راههای موفقیتش مراحل
ارزیابی اش ومتدهایی فراگیری مردم را باید تعریف كند دارد . بطور ایده آل ،
یك مدل برنامه‌ریزی استراتژیك باید شامل همه سه مدل باشد .

 

در هر صورت ، اینجا عمده ای از افراد در میان این سه مدل وجود دارند . مفهوم كافمن از حیطه مراحل دیداری در یك سطح سه بعدی است . سالیس
نظر گرامری از كاهش گری ایده درون ماموریت را نگه داشته است .
این توسط كافمن در مرحله بعد از مجموع اطلاعات اشاره شده بود
متشابهاً ، تعدای عوامل مشترك در مرحله برنامه ریزی مدل كافمن وجود دارد
و سوالات و راههای موفقیت مدل سالیس به همان اندازه ارزیابی در هر دو
مدل ها عمومیت دارد . فراگیری مردم ، تعیین كننده استانداردها ، و ارزش
كیفیت قسمت هایی از برنامه ریزی استراتژیك وابزار هستند گرچه هر دو مدل های كافمن و سالیس در اشكال كلی عرضه شده بود (برابری قابل اجرا برای همه موسسات ) ، یك نیاز به آزمایش مقایسه وابستگی آنها به انواع گوناگون موسسات همانطور كه توسط موگراتری و مورگان نامیده شده بود وجود دارد . دربافت هندی ، برای مثال ، توانایی برنامه ریزی بهتر است مثل موسسات ابتدایی – موقعیت
خوب باشند . موسسات افزودنی ضرورتی ندارد مطلع از نوع و
تخصصهایشان باشند .

مدل پیشنهاد شده :
به ما اجازه بدهید یادگیری این سه مدل و تجربیاتمان از موسسات كه
بر اساس فرهنگ مخصوص ، برنامه ریزی استراتژیك كار كن برای
پذیرش TQM قرار دارد بسازیم . ما برنامه ریزی استراتژیك را در
هفت مرحله خواهیم ساخت .

1- عقیده ، ایده ، ماموریت ، اهداف
2- همكاری نیازهای فراگیر و آموزش مشتری
3- همكاری موسسه ای و تحلیل SWOT
4- سیاست كیفیتی و میانجی گری برنامه ریزی
5- ارزش كیفیت
6- برنامه ریزی برای ابزار
7- ارزیابی و باز خورد
رابطه متقابل میان مراحل گوناگون و اجزایش می تواند در شكل 3- 10 دیده شود . مدل همه هفت مرحله را با هم تركیب كرده است . در هر صورت ، آن دلالت برنامه ریزی ا ین دارد كه ایده نیاز به دروند اد مفهوم كیفیت و فهمیدن TQM مثل یك استراتژی دارد . متشا بهاً در سیاست تعیین كننده كیفیت ، دروندادها از مفاهیم ریاست و تمرینات ، توسعه منابع انسانی و كار تیمی ضروری هستند . عقیده ، ایده ، ماموریت و اهداف :
عقیده : عقیده اعمال را هدایت می كند ، گر چه هیچ مكانیزم رسمی در
سازمان های آموزشی برای تولید عقیده وجود ندارد . مدرك كافی ای در
اظهار اتمان از آنچه كه ما عقیده داریم وجود دارد .

شكل 3-10 برنامه‌ریزی استراتژیك برای TQm
به ما اجازه دهید یك قسمت را آزمایش كنیم . بعد از متحمل كردن قابلیت
ساختار برنامه در استفاده از منابع ، یك مدیر شوریی مرا ملاقات كرد و گفت ،
“ برنامه واقعاً عالی بود . ” هر كسی بخوبی فكر كرده بود . اما ، آقا ما مقدار
زیادی مشكل در مدرسه امان داریم ، همه دانش آموزانمان فقط از خانواده
متوسطه جامعه هستند . به سختی ، 46 درصد امتحانات ورودی را پاس كردند . معلمانمان هر دو ماه امتحان گرفتند ، آنها واقعاً امتحانات در سراسر سال
مشغول ادامه آن بودند . با این وجود دانش آموزان خیلی بد آن را انجام دادند .
چه عقایدی را این عبارات نشان می دهد .
عقیده 1 : برنامه خوب برای دیگران ، نه برای من ( من یك غیر فراگیرم ) .
عقیده 2 : دانش آموزان از خانواده های متوسط جامعه نمی توانند انجام دهند .
عقیده3 : اغلب امتحانات نتایج را ثابت می كنند .
عقیده 4 : ادامه مشغولیت گواه كارآیی و تعهد معلم است .
رئیس واقعاً نباید به آشكار كردن عقایدش توجه كند . اما چطور اعتباری برای عقاید هستند ؟
• آیا همه همه دانشجویان طبقه بالایی جامعه امتحاناتشان را بخوبی انجام
می دهند ؟
• آیا همه دانشجویان طبقه میانی جامعه امتحاناتشان را بطور بد اتفاق می افتد ؟
• آیا وضع اقتصادی یك به یك ارتباطی با انجام امتحانات دارد ؟
• مدارك كافی برای اثبات اینكه اغلب امتحانات بدون تنظیم مرحل آموزشی كه ثابت كننده نتایج است وجود دارد ؟
• نتایج ضعیف می تواند به رخنه هایی در ادراك و وضوح ضعیف
در امتحانات بستگی داشته باشد .

می تواند اغلب امتحانات را برای رخنه های ادراكی جبران كرد ؟
• آیا اغلب امتحانات در زمان ساخته شده است تقدیه می شود ؟
• مدرك كافی برای ثابت كردن اینكه شلوغی باقی مانده یك دلالت از رقابت وجود دارد حتی اگر آن برمشغله دلالت داشته باشد.
• اختلاف در برخورد ( در انجام داشجویان ) بین مشغولیت پرمعنی وجود داشته و مشغولیت مكانیكی چه خواهد بود ؟
در میان عقایدی كه سئوال برانگیز هستند ، آنها ایده را رنگ آمیزی می كنند .
گفتن ، شما چیزی هستید كه عقیده دارید شما هستید دلالت برنامه ریزی
عقاید فوق العاده مهم در زندگی شخص به همان خوبی یك سازمان دارد .
از اینرو یك برنامه ریزی استراتژیكی ، برای فهمیدن وتقسیم عقاید در دو
مزیت است ، ابتدا ، یكی می تواند عقیده واقعی را از آنچه كه یك آرزویی
باور است جدا كند و دوم ، تقسیم عقاید اساسی را برای توسعه مجموعه عقاید پیدا شده در بیشترین تفكر عقلانی مهیا كند . برای مثال ، اگر هر شخصی
عقیده دارد كه این مدرسه باید در منطقه بهترین باشد . ( عموماً در بین
مدارس مثل مدرسه ملی ما دریا مدرسه مدرن ) ، هر كسی دوست دارد
در مقابل این ایده كار كند .

ایده :
ایده براساس عقایدی درباره سازمان ، مردمانش ، محیط ، فرهنگ ،
ساختار ، تسهیلات وغیره ساخته شده است . ایده ها دو نوع هستند :
نزدیك ودور . ایده دور رویا یا تصور است . بنظر سوامی و وی
وی كانادا ، تصور یك نقش بزرگی در زندگی دارد. یك موسسه باید به كوشش مداوی برسند كه اوضاع مجسم كدده است. یك چنین ایده ای بوسیله زمان و كیفیت محدود نمی شود . بهترین نسبی است و یك تغییر جهت مداوم بطرف بهترین وجود دارد برای اشخاصی كه «خوب » بطرف بهتر و اشخاص بهتر بطرف بهترین حركت می كنند .

حتی اگر بهترین بودن بتواند در محدودی زمانی و توقف باشد . یك تلاش
بی انتهایی وجود دارد .
من یك جلسه ای با كارمندان یك موسسه آموزش معلم داشتم كه ابزارش TQM بود . من پرسیدم كه ، شما می توانید بهترین در كشور باشند ؟ پاسخ فوری
نه بود چطورها می توانیم باشیم ؟ به سوالات بعدی توسط اعضای دیگر گروه
جواب های اظهار شده « ما بمراتب بهترین كارمندان را – در هر دو صلاحیت وانگیزه د اریم . ما بهترین دانش آموزان را از میان امتحانات و رودیه سخت انتخاب كرده ایم . دانش آموزان از خانواده های خوب با استطاعت مالی معقول می آیند » .

دانشكده شالوده فیزیكی خوب ، تسهیلات تكنولوژی آموزشی ، ارتباطات
خوب با موسسات دیگر و غیره را دارد . زمانیكه من پرسیدم “پس ، گنگی چیست ؟ تقریباً پاسخ متفق القول این بود : ما عقیده نداریم كه ما بهترین باشیم . ”
ایده دوره كوتاه مجبور است برای همكاری با تولید ایده دوره ساخته شده است . ایده دور می تواند در هر دو اجزاء و زمان در ایده های كوتا مدت تقسیم شود . نظر استراتژیكی برای TQM قرا گیری یك ایده قسمت شده است . ایده یك
كوشش آفریننده است . هیچ شخصی برآن بخشیده نمی شود .
از این رو ، شخصی باید یك ایده ای را كه اگر كسی آفریده و قسمت كردن
یا دیگران ایده اش را تایید اعتبار كردند در توسعه دهد . نسبتا ً، بخاطر
آشفتگی فكری و ایده ساختمان محل كار ، شخص می تواند یك ایده اشتراكی
را برای موسسه توسعه دهد . ما به متدهای ایده ای بعداً در این كتاب خواهیم برگشت .

ماموریت :
ماموریت پایان آخر كار موسسه است . ماموریت ها پیشرو و وابسته به راهنمایی و هدایت عبارات مقصود یك موسسه هستند . به هر حال ، اغلب
موسسات یك بند د رخواستی از یك عبارت ماموریتی ندارند . در حقیقت ،
گاهگاهی عبارات ماموریت تقریباً بی معنی هستند . اجازه دهید مثال های
بیشتری را ببینیم .
• بیشتر دانش آموزان سلطه ای را در سراسر همه موضوعات دریافت خواهند كرد.
• دانش آموزان ارزشهای همكاری ، صداقت ، احترام به ارشد و غیره را نشان خواهند داد.
• دانش آموزان پتانسیل كاملشان را بهتر خواهند كرد و بطور فیزیكی ، عضلانی ، احساسی ، ذهنی و توسعه زندگی داخلی نشان خواهند داد .

اهداف :
به اختصار ، اهداف ماموریتهای بی مجموعه ای هستند . اهداف مثل
كیلومتر شمار ، هر همكاری برای رسیدن به اهداف هستند . اهداف فعالیتها ،
برنامه ، مراحل یك موسسه را معرفی می كند . همچنین ، اهداف راهی را
كه یك برنامه برای عرضه كردن دارند را معرفی می‌كنند . به ما اجازه دهید
ببینیم چطور یك ماموریت نیاز به دسته نكردن در درون اهداف آموزشی دارد .
عبارت ماموریت
اغلب دانش آموزان سلطه ای ( یادگیری ) در سراسر همه موضوعات نشان
خواهند داد .

اهداف ( در دوران رفتاری )
معلمان می خواهند :
• مفهوم یادگیری سلطه ای را توضیح دهند .
• تجربیات و تحقیقات در یادگیری سلطه ای را ذكر كنند .
• برنامه آموزشی برای یادگیری سلطه ای را شرح دهند .
• پروژه های تجربه ای را برای یادگیری سلطه ای برنامه ریزی كنند .
• پروژه های یادگیری سلطه ای را تكمیل كنند .
• استراتژی های یادگیری سلطه ای را رسمی كنند .

دانش آموزان می خواهند :
• نمونه هایی از كسب سلطه ( یادگیری ) توسط دانش آموزان دیگر در قابلیت مقایسه زمینه ذكر كنند .
• بیرون آمدن اطمینانی كه آنها بتوانند یادگیری سلطه ای را نشان دهند .
• قبول كردن استراتژی های یادگیری جدید .
• شرح دادن یادگیری سلطه ای ؛ 80 درصد از دانش آموزان ، 80 درصد
نمرات را در همه موضوعات ( عموماً 80/80 ما تریكس نامیده می شود . ) محفوظ می دارند .
همه اهداف ، بجز آخری وسیله فراهم كردن اهداف هستند اما مهم هستند .
عبارت اهداف اشاره دارد كه یك ماموریت یك مجموع از اهداف است .
از اینرو ، ماموریتها و اهداف كاملاً بهم وابسته هستند .
این ارتباط منطقی بین ماموریت و هدف بطور برابر بخوبی بین ماموریت
و ایده نگهداری می شود . از اینرو ، مرحله اول در برنامه ریزی استراتژیكی برای TQM برای شرح دادن ایده دوران طولانی است و ماموریت ها و نشانه ها
و اهداف دوره طولانی را به دقت توضیح می دهد فراگیران نیاز به ارزیابی و آموزش مشتری را دارند .

دو استاندارد مختلف وجود دارد : چه چیزی فراگیران نیاز دارند و چه چیزی
آنها می خواهند . نیاز بهداشتی است خواستن انگیزه ای است . یك عقیده
رشدی در میان تعدادی معلم كه برای اغلب دانش آموزان می خواهند گواهی صادر كنند نه دانش نه مهارت ها است . این می تواند برای سالهای معدود قبلی باشد
زمانی كه تعداد فارغ التحصیلان محدود شده بود و شغل ها به كیفیت وابسته بود است . حالا كه هر شغل و ورودیه به هر مرحله حرفه ای براساس امتحانات ورودیه است ، گواهینامه ها برای اینكه كارتهای امتحانات برگزیده رقابت برای شغل ها و پذیرش موسسات آموزش عالی پذیرفته شده باشد .تولید می شوند . این فقط دانش و مهارتها است كه می توانند فارغ التحصیلان را در مكان خوب می تواند نگهدارد . بنابراین ، مراكز حالا برای تغییر مسیر دادن نیازها از خواسته های فراگیران
هستند . بیشترین اختلاف در نتیجه یادگیری اختلاف بین یادگیری ضعیف
و قابل عمل است . هنگامی كه هر دو یادگیری ضعیف و قابل تحمل
می تواند به امتحان اجرایی عالی هدایت شود ، TQM برای یادگیری قابل
تحمل قرار می گیرد .

ارزیابی نیازها بستگی به اهداف و نشانه ها – برای عرضه خدمات ابتدایی یا افزوده شده خواهد داشت در خدمات ابتدایی ، یك نیاز به ارزیابی مشكلات یادگیری وجود دارد . برای مثال ، این برآورد شده است كه نزدیك دو / سوم دانش آموزانی كه در امتحانات ورودی ریاضی هر انگلیسی مردود شده اند . اینجا می تواند امتحانات تشخیص برای شناسایی جائیكه مشكلات هستند و عمل چاره ساز مناسب می تواند به نتیجه برسد باشد . ارزیابی جغرافیایی مشكلات یادگیری ، گفته می شود ،
در ریاضیات تاكید خواهد داشت كه شكست در امتحانات ورودی تاثیر مشكلات
یادگیری جمع شونده روی نمرات گوناگون قبل از اینكه داوطلب برای امتحانات
ورودی در كلاس 10 فرستاده شود است .

من با یك تجربه تازه در معدود مدارس ابتدایی شهری در شهر بمبئی شركت كرده بودم . بعد از گرفتن نمرات امتحانات ، مدارس كودكان با نمره 4 درون نمرات 2 و3 و معادل صلاحیت 4 در ریاضیات طبقه بندی شده بودند . متشابهاً امتحانات از نمره
3 و2 هم انجام شده بود . مدارس تمرینات آموزشی اشان را در ریاضیات
توسط كانون كودكان در سطوح صلاحیت در مقابل نمراتی كه متعلق به آنها بود از نوساختن . همانطور كه آن در نوع زبان آموزش عملی انجام شده بود تركیب
هر كلاس مختلف شده بود . در حدود سه سال ، دانش آموزان یك جوری معقولی
را در سطوح مینیموم یادگیری در ریاضیات را در هر نمره نشان دادند .
ارزیابی نیازهای فراگیران در هر دو ناحیه آكادمیك و غیر آكادمیك خواهد بود .
برای بدست آوردن یك ارزیابی پر معنی نیازهای فراگیران درگیری فراگیران به همان خوبی والدین ضروری است . تولید موسسه باید “ فارغ التحصیلان قابل استخدام یعنی موسسات آموزش معلم ، موسسات آموزش حرفه ای و غیره باشد.”
به همان نسبت هم مشورت كارمندان مهم است .
در هندوستان و كشورهای مترقی دیگر با نسبت رشد كاسته شده جمعیت ، بیشترین خریداران آموزش كه سیستم می تواند عرضه كند وجود دارد و تعداد بسیار زیادی فارغ التحصیلانی كه در بازار استخدام می تواند جذب شوند وجود دارد . در آخر تسلسل دیگر ، زمینه های تخصصی جدیدی شبیه الكترونیك ها ،با یا تكنولوژی ، میلیاردیم دانش و تكنولوژی و غیره هستند . آنجا كه بمراتب كنترل و افراد لایق
خیلی كمی در بازار وجود دارد . تحت شرایط ، مدارس و دانشكدها برای مكانیزمهای
خوب برنامه ریزی شده برای آموزش مشتری – آموزش آنها با كارمندان آینده و بازار كارگشا دارد . دروازه عبور به سوی زندگی موفق نیاز به توسعه دارد

( یعنی فراگیری نه فقط دانستن است بلكه انجام دادن ، با هم زندگی كردن و بودن است ، یونیسكو 1996 ) این غیرمعمولی نیست . هر مشتری صنعتی را تولید می كند كه پنانسیل مشتریانش را امروزی نگه دارد . مدركی است برای تبلیغات و ادبیات ترویجی كامپیوتر یا صنایع اتومبیل سازی ، بویژه بعد از اینكه بازار روبه بالا باز شده بود و رقابت آتشین شده بود . دو منطقه مهم مشتری آموزشی ارتباط بین آموزش قابل تحمل و اجرای امتحانات و پدیداری بازار استخدام مثل مهارت و
كیفیت – شرقی . كیفیت – شرقی ضروری نسبت هستند بدینسان ، موضوع اصلی برای ارزیابی نیازهای مشتری و در مرحل است . برای مشورت طبقات
مضاعف مشتری ها : ضروری هستند : دانش آموزان ، والدین ، جامعه ،
كارمندان وغیره .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir