توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی اثر دو نوع نازل در سیستم ائروپونیک و مقایسه آن با کشت در بستر جامد برای تولید مینی تیوبر سیب زمینی با word دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثر دو نوع نازل در سیستم ائروپونیک و مقایسه آن با کشت در بستر جامد برای تولید مینی تیوبر سیب زمینی با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر دو نوع نازل در سیستم ائروپونیک و مقایسه آن با کشت در بستر جامد برای تولید مینی تیوبر سیب زمینی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثر دو نوع نازل در سیستم ائروپونیک و مقایسه آن با کشت در بستر جامد برای تولید مینی تیوبر سیب زمینی با word :



تعداد صفحات:13
چکیده:
هدف از اجرای این تحقیق استفاده از سیستم ائروپونیک برای تولید مینی تیوبر سیب زمینی در رقم اگریا و مقایسه آن با کشت در بستر جامد(کشت رایج کشور) بود. این پروژه در سال 1391 در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج انجام شد. برای این منظور گیاهچه های درون شیشه ای سالم و عاری از ویروس سیب زمینی به محیط گلخانه منتقل و مستقیماً در دو بستر ائروپونیک و جامد قرار گرفتند. محلول غذایی در هر دو روش یکسان بود که توسط مرکز بین الملی تحقیقات سیب زمینی معرفی شده بود، در سیستم ائرپونیک، محلول غذایی به صورت مه پاش به مدت 15 ثانیه در هر 15 دقیقه روی ریشه گیاهان پاشیده می شد. برای کشت در بستر جامد از گلدان های حاوی مخلوط خاک، پرلیت و پیت ماوس به نسبت مساوی استفاده شد. مقایسه آماری با استفاده از آزمون t انجام شد. صفات مورد بررسی در این تحقیق شامل تعداد مینی تیوبر در هر گیاه، وزن کل مینی تیوبر در هر گیاه، میانگین وزن مینی تیوبر در هر گیاه، میانگین نسبت چشم به وزن و نسبت طول به عرض مینی تیوبر بود. بر اساس نتایج بدست آمده، سیستم ائروپونیک با میانگین تعداد کلد 27/95 عدد مینی تبوبر در هر گیاه و نسبت تعداد چشم به وزنی برابر 0/82 در مقایسه با بستر جامد با میانگین تعداد کل 5/99 عدد مینی تیوبر در هر گیاه و 0/21 نسبت تعداد چشم به وزن بطور معنی داری (P 1%) برتر از بستر جامد بود. در صفت میانگین وزن مینی تیوبرها، بستر جامد با میانگین 31/92 گرم در مقایسه با سیستم ائروپونیک (8/21 گرم) در سطح 1 درصد دارای اختلاف معنی داری بود. در این تحقیق بین دو بستر کشت در صفت وزن کل مینی تیوبر در هر گیاه اختلاف معنی داری مشاهده نشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir