توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد غنی سازی اورانیم و تبدیل ان به انرژی همراه با نیکل با word دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد غنی سازی اورانیم و تبدیل ان به انرژی همراه با نیکل با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد غنی سازی اورانیم و تبدیل ان به انرژی همراه با نیکل با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد غنی سازی اورانیم و تبدیل ان به انرژی همراه با نیکل با word :

غنی سازی اورانیم و تبدیل ان به انرژی همراه با نیکل

غنی سازی اورانیم یعنی چه؟ چگونه اورانیم تبدیل می شود؟
در این مقاله با غنی سازی اورانیم و تبدیل آن به انرژی به همراه نیكل بسیار مفید در این زمینه به زبان ساده آشنا می شوید.ضمن اینكه از این به بیان كلام جذاب یك عكس زیبابینی در متن نوشتارب به شمار می شود.

استفاده اصلی از انرژی هسته ای تقلید انرژی الكتریسیته است. این راهی ساده و كارآمد برای جوشاندن آب و ایجاد بخار برای راه اندازی دوربین های مواد است بدن راكتورهای موجود در نیروگاههای هسته ای این نیروگاه ها شبیه دیگر نیروگاه ها زغال سنگی و سوختی می شود.انرژی هسته ای بهترین كاربرد برای تولید مقیاس متوسط یا از انرژی الكترییكی به طور مداوم است سوخت این گونه ایستگاه ها را اورانیم تشكیل می دهد.

چرخه سوخت هسته ای تعدادی عملیات صنعتی است كه تولید الكتریسته را با اورانیوم درراكتورهای هسته ای ممكن می كند اورانیوم عصری نسبتا معمولی وعادی است كه در تمام دنیایافت می شود. این جنس به صورت معدنی در بعضی از كشورها موجود دارد كه حتما باید قبل از مصرف به صوت روخت در راكتورهای هسته ای فرگری شود.

الكتریسته با استفاده از گرمای تولید شده در راكتورهای هسته ای و با ایجاد بخار برای به كار انداختن توربین هایی كه مواد متصل ارز تولید می شود. سوختی كه از راكتور خارج شده بعد از این كه به پایان عمر مفید خود رسید میتواند به عنوان سوختی جدید استفاده شود.
فعالیت های مختلفی كه با تولید الكتریسته از واكنش های هسته ای هم راهند مرتبط به چرخه سوخت هسته ای هستند چرخه سوختی انرژی هسته ای با اورانیوم آغاز می شود و با انهدام پسمانده های هسته ای پایان می یابد. دوبار عمل آوری سوخت های خرج شده به مرحله ای چرخه سوخت هسته ای شكلی صحیح می دهد.

 

اورانیوم
اورانیوم فلزی رادیواكتیو و پرتور است كه در سراسر پوسته سخت زمین موجوداست. این فلز حدودا 500 بار از طلا فراوان تر و به اندازه قوطی حلبی معمولی وعادی است. اورانیوم اكنون به اندازه ای در صخره ها وخاك و زمین وجود دارد كه در آب رودخانه ها و دریاها واقیانوس ها موجود است. برای مثال این فلزپا غلظتی در حدود4 قسمت در هر میلیون (ppm4) كه گرانیت وجوددارد كه ما درصد از كره زمین را عالم می شود ركوردها با غلظتی باید بر 400 ppm و در ته مانده زغال سنگ با غلظتی بیش از 100ppm موجود است. اكثر رادیوالكتریسته مربوط به اورانیوم در طبیعت در حقیقت ناشی از معدن های دیگری است كه با عملیات رادیواكتیو به وجود آمده اند و در هنگام استخراج از معدن و آسیاب كردن به جا مانده اند.

چند منطقه در سراسر دنیا وجوددارد كه غلظت اورانیوم موجود در آن ها به قدر كافی است كه آن برای استفادها ز نظر اقتصادی به صرفه وامكان پذیر است این مواد غلیظ سنگ معدن یا كاله نامیده میشود.

استخراج اورانیوم
هر دو نوع حفاری و تكنیك های موهبتی برای كشف كردن اورانیوم به كار می روند، حفاری ممكن است به صورت زیر زمینی یا چاله های باز وروی زمین انجام شود.
موكل، حفاری های روزمینی در جاهایی استفاده شود كه ذخیره معدنی نزدیك به سطح زمین و حفاری های زیرزمینی برای ذخیره های معدنی عمیق تر به كار میرود. به طرو برای حفاری روزمینی بیش از 120 متر عمق، نیاز به گودال های بزرگ بر سطح زمین است اندازه گودال باید بزرگتر از اندازه ذخیره معدنی باشد تا زمانی كه دیواره های گودال محكم شوند تا مانع روش آنها شود. در نتیجه تعداد موادی كه باید بیرون از معدن انتقال داده شود تا به كانه دسترسی پیدا كند زیاد است.

حفاری های زیرزمینی دارای خرابی واخلال های كمتری در سطح زمین هستند وتعداد موادی كه باید برای دسترسی به سنگ معدن یا كانه بدبین و از معدن انتقال داده شوند به طور قابل ملاحظه ای كمتر از حفاری نوع روزمینی است.
مقداری زیادی اورانیوم جهانی از (ISL) می آید. جایی كه آب های اكسیژنه زیر زمینی در معدن های كانه ای پرسنتز به گردش می افتد تا اورانیوم موجود در معدن رادر خود حل كننده آن را به سطح زمین آورند. (ISL) شاید با اسید رقیق یابا محلول های قلیایی همراه باشد تا اورانیوم را محلول نگهدارد. سپس اورانیوم در كارخانه ای آسیاب سازی اورانیوم، از محلول خود جدا می شود.

درنتیجه انتخاب روش حفاری برای ته نشین كردن اورانیوم بستگی به جنس دیواره معدن كان دسنگ، امنیت وملاحظات اقتصادی دارد.
در غالب معدن های زیرزمینی اورانیوم، پیشگیری مخصوصی كه شامل افزایش تهویه ها میشود، لازم است تا از پرتو افشانی جلوگیری شود.

آسیاب كردن اورانیوم
محل آسیاب كردن معمولا به معدن استخراج اورانیوم م نزدیك است. بیشتر امكانات استخراجی شامل یك آسیاب می شود.
هر چه جایی كه معدن ها قرا ردارند به هم نزدیك تر باشند یك آسیاب میتواند عمل آسیاب سازی چندمعدنی را انجام دهد. عمل آسیاب سازی اكسید اورانیوم غلیظی تولید می كرد كه از آسیاب حمل می شود. گاهی اوقات به این اكسیدها كیك زرد میگویند كه شامل 80درصد اورانیوم میب اشد. سنگ معدن اصل شاید دارای چیزی در حدود 1/0 درصد اورانیوم باشد.

اسیاب اورانیوم باعمل سنگ شویی از سنگ های معدنی خرد شده جداری شود كه با اسید قوی و یا با محلول قلیایی قوی حل می شود و به صورت محلول در می آید. سپس اورانیوم با ته نشین كرد و از محلول جدا می شود و بعد از خشك كمی ومعمولا حرارت دادن به صورت اشباع شده وغلیظ در استوانه ای 200 لیتری بسته بندی می شود.

باقیمانده سنگ معدن كه بیشتر شامل مواد پرتوزا وسنگ معدن می شود در محلی معین به دور از محیط معدن در امكانات مهندسی نگه داری می شود.(معمولا در گودال هایی روی زمین)
پس مانده های دارای مواد رادیواكتیو عمری طولانی دارند وغلظت آن ها كم خاصیتی سمی دارند. هر چند مقدار كلی عناصر پرتوزا كمتر از سنگ معدن اصلی است ضمیمه عمر آنها كوتاه خواهد بود این مواد باید از محیط زیست دور بماند.

تبدیل وتغییر
محلول آسیباب شده اورانیوم مستقیما قابل استفاده به عنوان سوخت در راكتورهای هسته ای نیست. پردازش اضافی به غنی سازی اورانیوم ول است كه برای تمام راكتورها لازم است این عمل اورانیوم را به نوع گازی تبدیل می كند وراه بدست آوردن آن تبدیل كردنه به هگزا فلورید كه در دمای نسبتا پایین گاز است. در وسیله ای تبدیل كن اورانیوم به اورانیوم دی اكسید تبدیل می شود كه در راكتورهایی كه نیاز به اورانیوم غنی شده ندارد استفاده میشود.
بیشتر آن ها بعد از ان كه به هگزا فلورید تبدیل شد برای غنی سازی در كارخانه آماده هستند ودر كانتینرهایی كه از جنس فلز مقاوم ومحكم است حمل میشود. خطر اصلی این طبقه از چرخه سوختی هیدروژن فلورید است.

چگونه اورانیوم به انرژی تبدیل می شود؟
غنی سازی:
اورانیوم طبیعی اصولا شالم مخلوطی از دو ایزوتوپ (نوع اتمی) اورانیوم است. تنها 7/0 درصد از اورانیوم طبیعی شكاف پذیر و یا دارای قابلیت شكاف پذیری است كه با شكافته شدن ریال در راكتورهای هسته ای انرژی تولید می كنند. ایزوتوپ اورانیوم شكاف پذیر اورانیوم نوع 235 است وپس مانده آن اورانیوم 238 است.

در بیشتر انواع راكتورهای معمولی هسته ای به اورانیوم 235 نیاز دارند. عملیات غنی سازی، غلظت اورانیوم را بیشتر می كند.
عموما بین 5/3تا 5 درصد اورانیوم 235 با بیرون آوردن 8درصد از اورانیوم 238این عمل با جداسازی گازی هگزا فلورید اورانیوم و دد وجریان انجام می گیرد.یكی به اندازه لازم غنی سازی می شود و اورانیوم غنی شده ضعیف نامیده می شود و دیگری به اورانیوم 235 منتهی می شود كه به پس مانده معروف است.
در عملیات غنی سازی در مقیاس های بزرگ تجاری وجود دارد كه هر كدام هگزا فلورید اورانیوم را به عنوان منبع استفاده می كنند.

نفوذ گازی و تفكیك گازی وهر دوی آنان از خواص فیزیكی مولكولی استفاده می كنند. مخصوصا با 10 درصد اختلاف جرم، برای جداسازی ایزوتوپ ها محصول این مرحله از چرخه سوختی هسته ای، اورانیوم هگزافلورید غنی شده است كه برای تولید اورانیوم اكسید غنی شده تغییر حال مجدد می یابد.

تولید وساخت سوخت
سوخت راكتور غالبا به شكل گلوله ای سرامیكی است. این گلوله ها از اورانیوم اكسید كه در دمایی بسیار بالا( بیش از 1400 درجه سانتی گراد) پخته شده است شكل می گیرد. سپس گلوله ها در لوله های فلزی از میله سوختی پوشانده می شوند كه در مجتمع های سوختی برای استفاده در راكتورها آماده هستند دیماستیون گلوله های سوختی واجرای دیگر مجتمع سوختی به دقت كنترل می شوند تا از پایداری ودارا بودن آنان از خصوصیات دسته های سوختی اطمینان حاصل می شود.
در تاسیسات تولید ساخت درجه زیادی به شكل مخزن های عملیاتی شود تا از اتفاقات خطرناكی جلوگیری شود. با سوخت غنی شده ضعیف امكان اتفاق افتادن این حوادث بعید به نر می رسد. اما در تاسیسات هسته ای بررسی سوخت های مخصوصی برای تحقیقات راكتورها عملی حیاتی است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir