مقاله بررسی علل افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان در دوره? راهنمایی در word دارای 36 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی علل افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان در دوره? راهنمایی در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
چکیده
مقدمه
چگونه تا کلاس ریاضی خود را فعّال و شاداب نگه داریم!؟
ارزشیابیها و بازرسیهای خشک و ظاهری و تأثیرات منفی آن:
ضرورت آموزش ریاضی به شکل عملی و کاربردی
ریاضی و کمک به نظم و طبقه بندی اطلاعات
برخی از دلایل افت تحصیلی در درس ریاضی
نتیجه یک پژوهش
روند رشد و توسعه تفکر
غلبه بر مشکلات ریاضی
ارائه نکردن مفاهیم از ساده به پیچیده
ضعف در برقراری ارتباط
بیتوجهی به سؤالات دانشآموزان
محبت به دانشآموزان
نتیجهگیری
منابع
1 ـ خلاقیت ریاضی، جرج پولیا، ترجمه پرویز شهریاری انتشارات فاطمی
2 ـ روش تدریس ریاضی، محمد بهروش ـ علیاکبر جعفری ـ علیاضغر دانشفر
3 ـ مجلات رشد ریاضی نشر به وزارت آموزش و پرورش
4 ـ هاوسون وب ویلسون (1986) ریاضیات مدرسه در دهه 1990 ترجمه ناهید ملکی، نشر مرکز
5 ـ مقاله نقدی بر روشهای آموزش مقدمات ریاضیات مدرسه مجله رشد آموزش ریاضی
6 ـ گویا زهرا، تغییر محتوای برنامه درسی ریاضیات مدرسه مجله رشد آموزش ریاضی
7 ـ مجموعه مقالات دومین کنفرانس آموزش ریاضی کشوری، کرمانشاه
8 ـ مجموعه مقالات پنجمین کنفرانس آموزش ریاضی کشوری، مشهد
9 ـ رحمانی، مهدی، اهداف آموزش ریاضی چیست؟
10 ـ تبریزی، غلامرضا، ناتوانی در یادگیری ریاضی دانشآموزان
برای بررسی علل افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان در دوره راهنمایی باید به ابعاد گوناگون فردی اجتماعی این مسئله توجّه کرد: ریاضی درسی است که به درک و فهم عمیق مطالب و شناسایی همه جانبه موضوعهای مورد بحث نیاز دارد. مطالب ریاضی تنها با خواندن و حفظ کردن یاد گرفته نمیشوند، بلکه برای یادگیری پایدار باید موضوع مورد یادگیری کاملاً شناخته شود. به علاوه روح تفحّص و اکتشاف و بررسی علمی در دانش آموزان پرورش داده شود، زیرا چنانچه موضوعی را با یک بار بررسی کردن نتوانند به فهم کامل دست یابند، با روشهای گوناگون بتوانند با سعی و کوشش شخصی به شناخت برسند و به عمق مطلب مورد یادگیری پی ببرند. برای همین کار به صرف وقت و انرژی زیادی از طرف یادگیرنده و صبر و حوصله و متانت بسیاری از طرف یاد دهنده نیاز است؛ پس باید مطالب در زمانهای مختلف به صورت مسائل گوناگون مرتبط با موضوع یادگیری تکرار و تمرین شود و به دانش آموزان فرصت داد تا روی موضوع و یا مسئله مطرح شده فکر و یا تحقیق نمایند تا علاوه بر عادت نمودن به تفکر موجب یادگیری پایدار در آنان و بالاتر از آن سبب پرورش استعداد و خلّاقیت در دانش آموزان گردد
بر این اساس میتوان دانش آموزان را به دو گروه شهری و روستایی تقسیم کرد و عواملی را که در هر دو گروه در افت نمرات درس ریاضی مؤثر بودهاند به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد تا بتوانیم به یک نتیجه گیری کلّی و نسبتاً جامع در این خصوص دست یابیم
اغلب دانش آموزان روستایی از داشتن محیط یادگیری غنی و احیاناً از وجود معلّمان با تجربه و کارآمد محروماند. آنان پس از فراغت از درس و
و به علّت عدم توجّه و نظارت والدین تا پاسی از شب مشغول تماشای برنامههای تلویزیون میشوند و عملاً دیگر حوصله ای و شاید حتّی فرصتی برای درس خواندن نداشته باشند. محیط منزل امکانات کافی، از نظر داشتن مکانی مناسب و آسوده برای بررسی دروس ندارد
پدر و مادر و سایر افراد خانواده یا بیسواد و کم سواد هستند و یا به دلایلی نمیتوانند در امور درسی به آنانکمک کنند. جامعه روستایی نیز به ارزش و اهمّیت واقعی تحصیل آگاهی کافی ندارند؛ بنابراین، در چنین محیطی او نه تنها برای پیشرفت بهتر در امور درسی کمک و یاوری ندارد بلکه اکثر عوامل اطراف او مخلّ یادگیری و مانعی در امر یادگیری کلّیه دروس او بویژه درس ریاضی است. دانش آموزان شهری در فضایی غنی از نظر امکانات ولی مملو از مزاحمتها و اتلاف وقتها قرار دارند که فهرست وار عبارتاند از
برخوردار نیستند و در بیشتر خانوادهها اجرای برنامه درسی فرزندان تحت الشّعاع سایر کارها مانند رفت و آمد ها و مسافرتها قرار میگیرد
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0