توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت آشنائی با استاندارد بین المللی-ISO 90012000 با word دارای 20 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت آشنائی با استاندارد بین المللی-ISO 90012000 با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
دانلود پاورپوینت آشنائی با استاندارد بین المللی-ISO 90012000 با word
توجه فرمایید.1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلود پاورپوینت آشنائی با استاندارد بین المللی-ISO 90012000 با word
قرار داده شده است2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
4-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
اسلاید 1 :
تحقیقات مهم وی
1 ) تعریف كیفیت تحت عنوان تناسب برای مصرف .
2) نظریه برنامه ریزی و بهبود كیفیت .
3) كنترل و بهبود كیفیت .
4) مدل مترجم زبان مشتری به زبان تولید .
5) طرح مثلث كیفیت .
اسلاید 2 :
فلیپ كراس بی (-1926)
تحقیقات مهم وی
1 ) ایجاد فرهنگ کیفیت در سازمانها .
2 ) برنامه های ضایعات صفر(ZERO DEFECT)
3 ) ارتباء كیفیت و هزینه ها .
4 ) تضمین كیفیت پیشطیری كننده .
اسلاید 3 :
تعریف و ریشه لغوی استاندارد :
جایگاه – باقی ماندن – بلند شدن – ایستادن= Stand .
معیار – ملاك – میزان – حدمطلوب – قابل قبول .
تعریف :
مجموعه ویژگی ها ، مقررات و ضوابط برای تولید محصول و یا ارائه خدمات كه توسط سازمانهای معتبر ملی یا بین المللی تدوین و ارائه می شود .
اسلاید 4 :
چرا كیفیت مهم است ؟
تحقیقات در مورد رفتار و نظرات مشتریان نشان داده است كه :
– از هر 100 مشتری ناراضی تنها 4 مشتری به سازنده شكایت می كنند .
– هر مشتری ناراضی تجربه بد خود را به 10 مشتری دیگر خواهد گفت .
– فقط 1 مشتری از هر 10 مشتری ناراضی به خرید محصولات از سازنده ادامه می دهد .
– جذب مشتری جدید 5 برابر هزینه نگهداری مشتری كنونی را در بر دارد.
– شكایت مشتری یك اطلاع با ارزش می باشد كه حتی ارزش آن را دارد كه برای بدست آوردن أن هزینه صرف شود .
كیفیت توان برآوردن نیاز مشتری با كمترین هزینه می باشد .
اسلاید 5 :
آشنایی با سازمان جهانی استاندارد (ISO)
–یك سازمان غیر انتفاعی است كه مركز آن در كشور سوئیس ، شهر ژنو است و وظیفه آن تبادل نظر . و انتشار استانداردهای جهانی می باشد .
–بیش از 143 كشور عضو ISO می باشند .
–بیش از 22000 استاندارد منتشر کرده است .
–اولین استاندارد ISO 1 مربوط به كالیبراسیون و شرایط محیطی آزمایشگاه بوده است .
– برای هر استاندارد ، یك كمیته فنی تخصصی وجود دارد (TC)
اسلاید 6 :
سری استانداردهای ISO 9000ویرایش 2000
ISO 9000 مبانی و اصطلاحات سیستم مدیریت کیفیت را تشریح می کند .
ISO 9001 الزامات یك سیستم مدیریت كیفیت را مشخص می كند .
ISO 9004 راهنماییهای لازم در كورد بهبود عملكرد سازمانها ، جلب رضایت مشتریان و سایر طرفهای ذینفع ارائه می دهد .
ISO 19011 راهنمایی ممیزی سیستمهای مدیریت کیفیت و مدیریت زیست محیطی می باشد .
اسلاید 7 :
مفاهیم تعاریف اولیه در سیستم کیفیت
1- فرآیند : مجموعه فعالیتهای مرتبط به هم یا متعامل که درون دادها به برون دادها تبدیل می کند .
2- مدیریت : فعالیتهای هماهنگ شده جهت هدایت و کنترل یک سازمان .
3- سازمان : گروهی از افراد و تسهیلات همراه با ترتیب دادن مسئولیتها – اختیارات و روابط آنها .
4- کیفیت : میزانی که مجموعه ای از ویژگی های ماهیتی الزامات و یا خواسته ها را برآورده می سازد .
اسلاید 8 :
مفاهیم تعاریف اولیه در سیستم کیفیت(ادامه )
5- سیستم : مجموعه عناصر دارای ارتباط درونی یا دارای تعامل
6- محصول : ماحصل یک فرآیند .
7- مشتری : سازمان یا شخصی که محصولی را دریافت می کند .
8- طرفهای ذینفع : شخص یا گروه ذینفع در عملکرد یا موفقیت یک سازمان .
9- بهبود کیفیت : بخشی از مدیریت کیفیت که برافزایش توانایی جهت برآورده کردن الزامات و یا خواسته های مربوط به کیفیت تمرکز دارد .
اسلاید 9 :
تعریف كیفیت از دیدگاه سه متفكر بزرگ
1 – دكتر ادوارد دمینگ : كیفیت یعنی میزان یكنواختی و یكسانی كالا و خدمات .
2 – فلیپ كراس بی : كیفیت یعنی تطبیق و همسانسازی با مشخصات و نیازهای مشتری .
3 ـ دكتر ژوزف جوران :
مناسب بودن یك محصول یا خدمات برای استفاده خاص مشتری (Fitness For Use)
تعریف كلی كیفیت :
انطباق و سازگاری كالا یا خدمات با نیازها ، استانداردها و انتظارات مشتری
اسلاید 10 :
ابعاد كیفیت
1- قیمت : قیمت مناسب
2 – دوام مناسب : مناسب با نیاز مشتری
3 – قابلیت اطمینان : زمانی كه طی می شود تا كالا خراب و نیاز به تغییر پیدا كند
4 – تحویل بموقع : سرعت و در دسترس بودن كالا
5 – كاركرد : مناسب با نیاز مشتری باشد
6 – خدمات پس از فروش : در دسترس بودن و سرعت ارائه خدمات
7 – همسازی : با استانداردها همساز باشد
8 – شكل ظاهری : شكل ظاهری یعنی زیبایی و مقبولیت طبق حواس پنجگانه
9 – شهرت : رضایتمندی مشتری در طول زمان
10 – ایمنی : احتمال وقوع حوادث بر اثر استفاده از كالا یا خدمات كم باشد
11 – تأثیر گذاری : اثر مخرب در جامعه نداشته باشد
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0