توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله آب انبارهای شهر یزد با نگاه به صرفه جوی انرژی (نمونه موردی: آب انبار شش بادگیر یزد، آب انبار، پنچ بادگیر یزد) در word دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آب انبارهای شهر یزد با نگاه به صرفه جوی انرژی (نمونه موردی: آب انبار شش بادگیر یزد، آب انبار، پنچ بادگیر یزد) در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آب انبارهای شهر یزد با نگاه به صرفه جوی انرژی (نمونه موردی: آب انبار شش بادگیر یزد، آب انبار، پنچ بادگیر یزد) در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آب انبارهای شهر یزد با نگاه به صرفه جوی انرژی (نمونه موردی: آب انبار شش بادگیر یزد، آب انبار، پنچ بادگیر یزد) در word :



تعداد صفحات:21
چکیده:
معماران ایران به دلیل موقعیت های خاص جغرافیایی و اقلیمی، با در نظر گرفتن عواملی از قبیل اقتصاد، عدم وابستگی و ; توانسته اند با به کاربردن اصول ک ارکردی، اصول معماری بومی خویش و بهره گیری از انرژی های طبیعی مانند باد، آب و خورشید و ; به صرفه جویی در مصرف انرژی دست یابند. عواملی از قبیل کمبود رودخانه ها و چشمه های پرآب دائمی و پائین بودن سطح آبهای زیرزمینی، و وجود حرارت زیاد و خشک بودن محیط در کویر، باعث ارزش آب شده است. معماران ایرانی با شناخت کامل از اصول معماری بومی خود به سیستم های انتقال آب با خصوصیات ویژه خلق ک رده اند. گذشتگان ما برای این مناطق با رسیدن به روح والای انسانی، سیستم انتقال آب از زیرزمین را با مسائل هیدورلیکی خاص بوجود آورده اند. و پس از انتقال آب به محل بهره وری، آب شرب را در آب انبارها نگهداری می کردند. آب انبارها نیز بسته به شرایط اقلیمی و اجتماعی، فرهنگی و م ذهبی و تعلقات مکانی هر منطقه، طراحی متفاوتی دارد. در این نوشتار به روش ساخت آب انبارها در شهر یزد و استفاده از تجربیات گذشتگان و فنون به کاررفته در آنها می پردازیم. توجه به ذخیره سازی آب، توجه به نوع مصالح و اجرای آن بسیار مهم و حیاتی بوده است. که کمی بی دقتی در این زمینه باعث ایجاد رخنه در آب انبار شده است و نشت آب را در پی داشته است. آنچه در معماری سنتی ایران بخصوص شهر یزد می توانست در صرفه جویی در انرژی مؤثر است رعایت اصول معماری بومی خاص در این منطقه می باشد که بعد از بررسی این دستاورد ارزشمند معماری ماندگار ایرانی در شهر یزد، مشخص می شود که بررسی کارکردی و اصولی، و رجوع منطقی به آن اصول می تواند راه گشا باشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir