توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی نقش آموزش و پرورش در تحقق سبک زندگیایرانی اسلامی در word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی نقش آموزش و پرورش در تحقق سبک زندگیایرانی اسلامی در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نقش آموزش و پرورش در تحقق سبک زندگیایرانی اسلامی در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی نقش آموزش و پرورش در تحقق سبک زندگیایرانی اسلامی در word :

چکیده

با توجه به نابسامانی¬های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و از سوی دیگر مشکل کم رشدی در هویت دینی و ملی که در عرصه¬های مختلف جامعه وجود دارد؛ تعریف، ترویج و اجرای سبک زندگی اسلامی در جامعه به یک ضرورت تبدیل شده است. ارئه تعریفی جامع از سبک زندگی ایرانی اسلامی تنها با همکاری ملی ممکن خواهد شد. ترویج چنین سبکی رمز موفقیت و امنیت کشور است و رضایت¬مندی خانواده¬ها و جامعه را در پی خواهد داشت. با توجه به وظیفه خطیر آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت، باید به طور جدی به این مقولات بپردازیم. مقاله حاضر می¬کوشد تا با بهره گیری از منابع مختلف و مصاحبه با معلمان، دانش آموزان و اولیاء دانش آموزان به بررسی سبک زندگی ایرانی اسلامی پرداخته و ضمن تعریف این سبک زندگی و تشریح هدف، به بررسی نقش و آموزش و پرورش در تحقق این موضوع پرداخته است. مهمترین یافته های این مقاله راهکارهایی برای بهبود سبک زندگی به شرح زیر می¬باشد: آموزش اصول صحیح زندگی ایرانی اسلامی در مدارس، طراحی برنامه¬های رشد و پرورش نوجوان و جوان در راستای این فرهنگ، اختصاص دروسی تحت عنوان سبک زندگی از منظر ائمه معصومین (ع)، نقد و بررسی سبک¬های مناسب زندگی در ایران باستان.
کلید واژه: سبک زندگی، آداب و رسوم، سنت، زندگی ایرانی اسلامی، آموزش و پرورش

National Conference

2015/ 5/21 Kome elmavaran danesh R.S. Institute
3002 Article Code:

1

1 مقدمه

سبک زندگی چیست؟ و سبک زندگی ایرانی اسلامی بر چه پایه هایی استوار است؟ سبک زندگی که غربیها از آن به لایف استایل1 تعبیر میکنند به بیان ساده عبارتست از روش و منشی که انسان در زندگی خویش بکار می گیرد و بر اساس آن حیات روزمره خویش را تنظیم نموده و بر وفق آن مشی می نماید.

سبک زندگی ایرانی اسلامی اساسا بر راه و رسم زندگی و زبان و اخلاق ایرانی محکمات دینی خاصه محکمات قرآن کریم معارف و سنن زندگی پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم (ع) ،عرفان ، اندیشه و هنر اسلامی استوار است و رضایت مندی خانواده ها را به همراه دارد.

شرایط زندگی کنونی خانواده های ایرانی در خور آن تمدن اسلامی نیست و با ادامه این وضع مردم ما ممکن است در آینده در بعد فناوری و علمی پیشرفت کنند اما لزوما مردم متدینی نباشند پس باید سبک زندگی را با شرایط امروز تعریف کنیم تعریفی که با استناد به معارف ناب آسمانی تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی باشد باز تعریف سبک زندگی امروز گذران زندگی را آسان تر خواهد کرد نظام آموزشی ما را کارآمد خواهد ساخت هدف از زندگی و دانش اندوزی را روشن خواهد ساخت و هیچ کس کاربیهوده و رنج بی گنج نخواهد داشت.

از آنجا که ترویج سبک اسلامی رمز موفقیت کشور است و آرامش روحی و روانی اجتماع و خانواده را به دنبال دارد این مقاله با هدف شناخت و معرفی سبک زندگی اسلامی ایرانی ابتدا به تعریف واضح و دقیق سبک زندگی و زندگی ایرانی اسلامی پرداخته و بعد اهداف بررسی موضوع، نقش باورها در آنو تأثیر آموزش و پرورش در تحول سبک زندگی ایرانی اسلامی را مورد بررسی قرار داده و در پایان راه کارهایی را ارائه میدهد ونتیجه گیری میکند امید که مثمر ثمر واقع گردد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir