توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقبولیت راهبردهای آموزشی بالینی (فرهنگی – اجتماعی محور) مدرسان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ارومیه 1389 در word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقبولیت راهبردهای آموزشی بالینی (فرهنگی – اجتماعی محور) مدرسان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ارومیه 1389 در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقبولیت راهبردهای آموزشی بالینی (فرهنگی – اجتماعی محور) مدرسان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ارومیه 1389 در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقبولیت راهبردهای آموزشی بالینی (فرهنگی – اجتماعی محور) مدرسان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ارومیه 1389 در word :

مقاله مقبولیت راهبردهای آموزشی بالینی (فرهنگی – اجتماعی محور) مدرسان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ارومیه 1389 در word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان 1389 در مجله پرستاری و مامایی از صفحه 57 تا 64 منتشر شده است.
نام: مقبولیت راهبردهای آموزشی بالینی (فرهنگی – اجتماعی محور) مدرسان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ارومیه 1389
این مقاله دارای 8 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مقبولیت
مقاله آموزش پرستاری
مقاله تئوری فرهنگی – اجتماعی
مقاله راهبردهای آموزشی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: کوچک ترین بی توجهی به حرفه پرستاری که با جان آدمی سرو کار دارد، ممکن است باعث از دست دادن جان یک فرد شود. آموزش بالینی در رشته پرستاری قلب و کانون توجه تعلیم و تربیت بوده و مسلما بایستی این آموزش متناسب با نیازهای به وجود آمده از پیشرفت و تحول در عرصه مراقبت سلامت باشد. اذعان می شود راهبردهای آموزش بالینی سنتی پاسخگوی این تحولات نبوده و استفاده از راهبردهای مبتنی بر تئوری فرهنگی اجتماعی مفید است. این مطالعه با هدف بررسی وضعیت موجود به دلیل نارضایتی از آموزش بالینی و مطلوب نبودن کمیت و کیفیت آن در ایران انجام گرفته است.
مواد و روشها: این مطالعه توصیفی در سال 1389 بر روی 38 نفر از مدرسان بالینی پرستاری شاغل در دانشکده های پرستاری و مامایی تبریز و ارومیه انجام شد(حجم نمونه با جامعه برابر بود). ابزار گردآوری داده پرسشنامه استاندارد بود که توسط بونک و کیم در سال 1998 تهیه شده بود. بعد از ترجمه ابزار به زبان فارسی، از روایی ترجمه و محتوایی استفاده گردید و همچنین برای تعیین پایایی ابزار از روش باز آزمایی استفاده شد که ضریب همبستگی پیرسون 090 محاسبه گردید. داده های بدست آمده توسط نرم افزار SPSS/ ver13 مورد تجزیه تحلیل گردید و از آمار توصیفی نظیر، میانگین، فاصله اطمینان 95% و انحراف معیار استفاده شد.
یافته ها: نتایج نشان داد که مقبولیت اکثریت راهبرد های آموزش بالینی فرهنگی – اجتماعی محور متوسط می باشد (272±044 از 4). مقبولیت راهبردهای سکو سازی، سوال کردن، مدیریت آموزشی، مربی گری، آموزش مستقیم و تغییرپذیری بالاترین اولویت و راهبرد توضیح دادن پایین ترین رتبه را به خود اختصاص داده اند.
بحث و نتیجه گیری: راهبردهای آموزش بالینی فرهنگی – اجتماعی محور باهم و در کنار هم به کار برده می شوند و برای آموزش بالینی ممکن است چندین راهبرد هم زمان توسط مدرس استفاده گردد. راهبرد سکو سازی به عنوان اصلی ترین راهبرد این نظریه بیشترین مقبولیت را در میان مدرسان بالینی دارد که این خود نقطه قوتی برای آموزش بالینی ما می باشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir