توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بازارهای ایرانی نمودی ازپایداری محیطی درمعماری وشهرسازی بافت قدیم کرمانشاه ( نمونه موردی بازار – سرای نو ) در فایل ورد (word) دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بازارهای ایرانی نمودی ازپایداری محیطی درمعماری وشهرسازی بافت قدیم کرمانشاه ( نمونه موردی بازار – سرای نو ) در فایل ورد (word)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بازارهای ایرانی نمودی ازپایداری محیطی درمعماری وشهرسازی بافت قدیم کرمانشاه ( نمونه موردی بازار – سرای نو ) در فایل ورد (word)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بازارهای ایرانی نمودی ازپایداری محیطی درمعماری وشهرسازی بافت قدیم کرمانشاه ( نمونه موردی بازار – سرای نو ) در فایل ورد (word) :



تعداد صفحات:17
چکیده:
بازاربه عنوان فضایی آشنادرمعماری وشهرسازی ،هسته اصلی شهر ایرانی را تشکیل داده است . بازار واژه ای پارسی است که از زبان پارسی که متعلق به ایرانیان دو هزار و پانصد سال قبل است باقی مانده و از این زبان واردفرهنگ زبانی سایر ملت های دنیا شده و معادل محل تبادلات تجاری به نوعی مارکتینگ با اسلوب و ملاحظات معمارانه ای است که در کشورایران به دلیل سابقه ی دیرینه ی تجارت شکل گرفته و به میراثی با ارزش از تمدنواژه بازار در ادبیات فارسی به معنی محل شلوغ و پر ازدحام ؛اعتبار واهمیت .ایرانی- اسلامی تبدیل شده است اشخاص و غیره به کار می رفته استبازار در فارسی میانه به صورت وازار و با ترکیب هایی مانند وازارگ( بازاری ) وازرگان ( بازرگان ) وازارگانیه (بازرگانی ) ،وازارید (رئیس بازار به ملک التجار ) و در پارتی به صورت واژا و در زبان پهلوی به شکل واکار،درپارسی باستان به صورت (آباکاری) مورد استفاده قرارگرفته است .این واژه احتمالاًاز صورت مفروض ایرانی باستان در فارسی میانه این واژه به سرزمین های دیگرvaha-wahogگرفته که ترکیبی است ازvaha-cavana. مانند عربی ، ترکی عثمانی ،و برخی از کشورهای اروپایی مانند پرتغال و فرانسه راه یافته است از جنبه های مهم بازار جنبه اقتصادی و اجتماعی و ارتباطی آن است بازار فضایی است که علاوه بر داد و ستد کالا ،تجمع افراد در آن صورت می پذیرد و اغلب مهم ترین محور ارتباطی و فضاهای شهری در شهرهای ایران درگذشته به شمارمی آمدهاست بازارها به عنوان ستون فقرات و قلب تپنده ی اقتصاد شهر های ایرانی متشکلازراسته یا راسته های اصلی و فرعی متعدد به شکال مختلف در فضا های باز وبسته ،سرپوشیده و سرباز ،در طولمحور ی ثابت یا انشعاباتی شاخه ای و با طاق ها و نورگیر ها وکاربندیها ی زیبا از مهمترین میراث های ملی ایران بوده و به واسطه اصالت ایرانی خود از گنجینه های مهم معماری ایرانی به حساب می آیند که نمودی از معماری پایدار شهری در جهت توسعه تعاملات اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند ویک همپیوندی فضایی با کالبد شهری دارد. در این مقاله پیوند و تعامل میان ارزشهای تاریخی فرهنگی و بسط توسعه فضایی – کالبدی بر توسعه پایدار شهری از طریق بازار مورد بررسی قرار می گیرد

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir