توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مطالعه اثر کادمیوم کلرید بر میزان قندهای احیا کننده ، آنتوسیانین و فلاونوئید در گیاه ریحان (Ocimum basilicum L) در فایل ورد (word) دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مطالعه اثر کادمیوم کلرید بر میزان قندهای احیا کننده ، آنتوسیانین و فلاونوئید در گیاه ریحان (Ocimum basilicum L) در فایل ورد (word)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه اثر کادمیوم کلرید بر میزان قندهای احیا کننده ، آنتوسیانین و فلاونوئید در گیاه ریحان (Ocimum basilicum L) در فایل ورد (word)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مطالعه اثر کادمیوم کلرید بر میزان قندهای احیا کننده ، آنتوسیانین و فلاونوئید در گیاه ریحان (Ocimum basilicum L) در فایل ورد (word) :



تعداد صفحات:16
چکیده:
کادمیوم از مهمترین فلزات سنگینی است که برای گیاهان سمی می باشد. کادمیوم فلزی بسیار سمی و آلاینده خاک است و از رشد ریشه و ساقه و عملکرد تولید محصولات جلوگیری می کند و بر جذب مواد مغذی تاثیر می گذارد. سبزیجات به ویژه سبزیجات برگی امروزه به طور گسترده کشت می گردد و به دلیل آبیاری با فاضلاب های شهری و صنعتی غلظت فلزات سنگین در این گیاهان افزایش می یابد. براسینواستروئید جزو یکی از 6 گروه اصلی هورمون ها است که در گیاهان به مقادیر پایین (در حد نانو گزم) وجود دارد و سبب توسعه سلول ، تقسیم سلولی و بازسازی دیواره سلولی ، تمایز بافت آوندی و; می شود. هدف از این تحقیق مطالعه اثرات ناشی از سمیت کادمیوم بر میزان قندهای احیاکننده، فلاونوئید و آنتوسیانین و تاثیر هورمون براسینواستروئید بر تنش کادمیوم می باشد. بدین منظور غلظت های 0، 200، 400 و 600ppm کادمیوم با 3 تکرار در قالب طرح کاملا تصادفی بر روی گیاه ریحان اعمال گزدید. و هورمون براسینواستروئید در غلظت های 0، 1 و 100 نانومولار یک هفته پس از اولین تنش فلز، به صورت اسپری بر روی برگ ها طی دو مرحله با فاصله زمانی سه روز استفاده شد. میزان قندهای احیاکننده، فلاونوئیدها و آنتوسیانین ها مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاکی بر این است که افزایش تنش فلز کادمیوم تاثیر معنی داری بر افزایش مقدار قندهای احیاکننده و کاهش میزان فلاونوئید و آنتوسیانین دارد اما استفاده از هورمون براسینواستروئید اثر تعدیل کنندگی بر روی آنها داشته است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir