توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی و ارزیابی نفوذپذیری خاک با استفاده از تحلیل عملکرد چشم‌انداز (LFA) (مطالعه موردی مراتع شهرستان خوسف) در pdf دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی و ارزیابی نفوذپذیری خاک با استفاده از تحلیل عملکرد چشم‌انداز (LFA) (مطالعه موردی مراتع شهرستان خوسف) در pdf  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی و ارزیابی نفوذپذیری خاک با استفاده از تحلیل عملکرد چشم‌انداز (LFA) (مطالعه موردی مراتع شهرستان خوسف) در pdf،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی و ارزیابی نفوذپذیری خاک با استفاده از تحلیل عملکرد چشم‌انداز (LFA) (مطالعه موردی مراتع شهرستان خوسف) در pdf :

تعداد صفحات:8

چکیده:

در پایش و ارزیابی مراتع، یکی از عوامل مهم بررسی وضعیت سطح خاک و شاخص‌هایی از قبیل نفوذپذیری، پایداری و چرخه مواد آلی در خاک می‌باشد. در این تحقیق خصوصیاتی از خاک مانند بافت، پایداری در مقابل رطوبت، طبیعیت سطح خاک، پوشش بقایای گیاهی قابل تبدیل به ماده آلی، میکروتوپوگرافی و پوشش لاشبرگ سطح خاک برای ارزیابی وضعت نفوذپذیری در دو رویشگاه، با چرای متوسط و متناسب با ظرفیت مرتع و رویشگاه قرق به همراه هلالی آبگیر مورد بررسی قرار گرفت. برای جمع‌آوری اطلاعات سطحی خاک از روش Tongway and Hindley موسوم به تحلیل عملکرد چشم‌انداز (LFA) استفاده شد. بدین منظور تعداد 3 ترانسکت 150 متری به صورت تصادفی در منطقه کلید هر رویشگاه قرار داده شد و فاکتورهای مورد ارزیابی در 10 پلات در طول هر ترانسکت که به صورت تصادفی-سیستماتیک و به فاصله 15 متر از یکدیگر قرار داشتند، اندازه‌گیری شد. پس از برداشت و جمع‌آوری داده‌ها و حصول اطمینان از نرمال بودن آن‌ها با استفاده از آزمون کلموگروف-اسمیرنوف، آزمون پارامتری t استیودنت برای دو گروه مستقل داده‌ها به وسیله نرم‌افزار آماری SPSS انجام گردید. نتایج نشان داد که بین نفوذپذیری خاک دو رویشگاه در سطح 5 درصد اختلاف معنی‌داری وجود دارد. متوسط نفوذپذیری در رویشگاه با چرای متوسط و با پوشش غالب اسکمبیل (Calligonium sp) و علف شور (Salsola richtri) برابر 86/43 درصد و در رویشگاه قرق به همراه هلالی آبگیر و با پوشش غالب علف شور (Salsola tomentosa) و درمنه دشتی (Artemisia sieberi) برابر 03/59 درصد برآورد گردید. نتایج حاکی از آن است که عملیات قرق به همراه هلالی آبگیر منجر به اصلاح وضعیت مرتع گردیده به طوری که عملیات مذکور نفوذپذیری خاک را حدود 15 درصد افزایش داده و سبب کاهش سرعت و مقدار رواناب شده است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir