توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت رفتار سازمانی تحت word دارای 105 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت رفتار سازمانی تحت word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت رفتار سازمانی تحت word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت رفتار سازمانی تحت word

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت رفتار سازمانی تحت word :

اسلاید 1 :

فهرست

Eبخش اول : مبانی رفتار سازمانی

Eبخش دوم :  رفتار فردی

Eبخش سوم :  رفتار گروهی 

اسلاید 2 :

مقدمه رفتار سازمانی

امروزه دیگر مطمئن هستیم كه موفقیت سازمان مستقیماً به استفاده موثر نیروی انسانی بستگی دارد و مدیر موفق مدیری است كه بتواند به خوبی از افراد خود بهره برده و توان آنها را بكار گیرد.

برای این منظور مدیر باید یكسری مهارت و توانایی را داشته باشد كه در مبحث رفتار سازمانی به آنها پرداخته میشود.

اسلاید 3 :

 مدیران به چیزی نیاز دارند كه بتوانند هم از رفتار مشهود و هم از رفتار نامشهود و پنهان كارگر و كارمند و آنچه كه در درون آنها می گذرد پی ببرند.

مدیران به آن نیاز دارند كه بدانند ،اگر در صورت و ظاهر افراد عدم رضایتی نمی بینند دلیل آن نیست كه در درون آنها بغض و كینه نسبت به آنها وجود ندارد.

بنابراین كارایی یك مدیر به این بستگی دارد كه هم از جنبه های فنی شغلش آگاهی داشته باشد و هم از مهارتهای انسانی مطلع باشد.

اسلاید 4 :

تاثیر انگیزش بر عملكرد افراد
ویلیام جیمز استاد دانشگاه هاروارد  در تحقیقات خود به این نتیجه رسید كه كاركنان روزمزد برای آنكه كارشان را داشته باشند بعبارت دیگر برای آنكه اخراج نشوند كافیست كه 20 تا 30 درصد ظرفیت كاری خودرابه كاراندازند.
مطالعات او نشان داد كه اگر كاركنان به نحو شایسته انگیخته شوند كارایی شان به 80 تا 90 درصد خواهد رسید.

اسلاید 5 :

تعریف رفتار سازمانی

رفتار سازمانی(Organizational Behavior)رشته مطالعاتی است كه تاثیرافراد،گروههاوساختارسازمانی را بررفتاركاركنان مورد مطالعه قرارداده وهدفش بالا بردن مهارتهای مدیران برای شناخت علل،پیش بینی و تغییر رفتار افراد در سازمان است.

بعبارت دیگر رفتار سازمانی عبارتست ازمطالعه منظم (سامانهاتیك )اعمال ورفتاری كه مردم درسازمان از خود نشان میدهند.

اسلاید 6 :

خرده سامانههای سازمان وتاثیرمتقابل

آنهاسازمانها ، سامانههای اجتماعی هستند كه از چند خرده سامانه درتعامل باهم تشكیل شده اند.
1-تاكید خرده سامانه اداری و تشكیلاتی بر قدرت و مسئولیت درون سازمانی است.
2- خرده سامانه اطلاعاتی –تصمیمگیری بر تصمیمهای مهم و نیازهای اطلاعاتی تاكید دارد.
3- سامانه فنی واقتصادی تاكیدش بركارو فعالیتی است كه بایددرچارچوب هدف سازمان انجام شود.
4- سامانه اجتماعی وانسانی تاكیدش بر ایجاد انگیزه وترغیب كاركنان وهدایت آنها است

اسلاید 7 :

نقشهای مدیریتی ازدیدگاه آدیزس 

برای اداره كردن سازمان مدیر به چهار نقش نیاز دارد:

1- نقش تولیدی (Producing):ازمدیر در نقش تولید  انتظار میرود كه به اهداف كاری خود برسد.برای این كارهم لازم است كه درحرفه خود دانش ومهارت لازم را داشته باشد.چه اینكار بازاریابی ،مهندسی یا حسابداری باشد،چه هركار دیگری.(این نقش باخرده سامانه فنی و اقتصادی در ارتباط است)

2- نقش اجرا یی یا وظیفه اداره كردن(Implementing):از مدیر در نقش اجرایی انتظار میرود كه به انجام وظایف مدیریتی بپردازد.مدیر باید بتواندافرادی راكه بااوكارمی كنند اداره نموده ودقت كند كه این افراد مولد باشند.در این كار نقش مدیران برنامه ریزی ، هماهنگی ، كنترل و انظباط بخشیدن است.(این نقش با خرده سامانه اداری وتشكیلاتی ارتباط دارد)

3- نقش نو آوری وخلاقیت (Innovating):در این نقش از مدیرانتظار میرود كه با توجه به تحولات محیطی با نوآوری اهداف سازمانی ونظامهای كاری را تغییر دهد.(این نقش با خرده سامانه اطلاعاتی – تصمیم گیری در ارتباط است)

4- نقش تلفیق ویكپارچه نمودن (Integrating):دراین نقش مدیر باید همه سازمان را در پی اهداف واستراتژیهای سازمان متحدكند.دراینجا مدیراهداف فردی رابا اهداف گروهی ، ریسك فردی راباریسك گروهی هماهنگ كرده ونتیجتاًسازماندهی فردی رابه سازماندهی گروهی تبدیل میكند.این كارالبته كسی را میخواهدكه دربرابر نیازهای مردم حساس باشد.(این نقش با خرده سامانه انسانی- اجتماعی مرتبط است)

اسلاید 8 :

نگرش نظام مند

nورودی:آن چیزیست كه وارد سامانه شده وفعالیت آنراامكان پذیر میسازد.

nفرایند:ورودیهادرفرایند مورد تغییروتحول قرارمیگیردكه ما حصل آن خروجی است كه به محیط بر میگردد.

nخروجی:سامانه ماحصل تغییراتی را كه برروی ورودیها بوجود میآورد به شكل خروجی (كالا یا خدمات ) به محیط ارائه میكند.

nبازخورد:خروجیهای سامانه وقتی واردمحیط میشوند،بازتابهایی دارند كه به خود سامانه بر میگردد.

nمحیط:پدیده ایست كه تحت كنترل سامانه نیست ولی برعملكرد آن اثرمیگذارد.این تاثیرباید به حدی باشد كه رفتار سامانه متاثرازآن باشد.

اسلاید 9 :

ویژگی سامانههای باز:

nكلیت یاهم افزایی:كل سامانه خصوصیتی داردكه هر یك ازاجزاء به تنهایی ندارد.ارتباط متقابل و نظم وهدفی كه اجزاءكنارهم دارنداین خصوصیت كلی را برای سامانه بوجود میآورند.

nهمبستگی بین اجزاء:هرجزء درسامانه بنحوی باسایراجزاء مرتبط است . بخاطرهمین همبستگی اگریكی ازاجزاء سامانه دچاراختلال گردد سایر اجزاء از آن متاثر میشوند.

nتناسب بین اجزاء: بین اجزاء هرسامانه  تناسب وسنخیت وجود دارد .

nگرایش به فنا:سامانههابخاطرتماسشان بامحیط مستهلك وپیرمیشوند .آنتروپی به معنی تمایل به پیری و بی نظمی است.

nگرایش به تعادل:تعادل لازمه وجود یك سامانه است.این تعادل ازهماهنگی میان اجزاء یك سامانه با سامانههای فرعی بوجود میآید.اگر بین اجزاء سامانه هماهنگی نباشد ، سامانه قادربه ادامه حیات نیست.

nوجود سلسله مراتب:درسامانهها نوعی نظم سلسله مراتبی ازنظرساختاری وعملكردی وجود داردبنحویكه دردرون هرسامانه یك سامانه كوچكتروجود دارد كه در نهایت به یك سامانه كوچك ساده ختم میشود.

اسلاید 10 :

نقشهای مدیریت براساس نظرمینتزبرگ

nنقشهای ارتباطی

1- مقام تشریفاتی 2- رهبری 3- رابط

nنقشهای اطلاعاتی

1- گردآوری اطلاعات 2- اطلاع رسانی 3- سخنگوی گروه

nنقشهای تصمیم گیری

1- کارآفرینی(خلاقیت و نوآوری)2- حل کننده مسائل

 3 – تخصیص دهنده منابع   4- چانه زنی و مذاکره

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir