توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله شناسایی منابع آب کارستی در منطقه آذرشهر، با استفاده از تصویر ماهواره ای مادون قرمز گرمایی و مدل سازی در محیط GIS تحت word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شناسایی منابع آب کارستی در منطقه آذرشهر، با استفاده از تصویر ماهواره ای مادون قرمز گرمایی و مدل سازی در محیط GIS تحت word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شناسایی منابع آب کارستی در منطقه آذرشهر، با استفاده از تصویر ماهواره ای مادون قرمز گرمایی و مدل سازی در محیط GIS تحت word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شناسایی منابع آب کارستی در منطقه آذرشهر، با استفاده از تصویر ماهواره ای مادون قرمز گرمایی و مدل سازی در محیط GIS تحت word :

تعداد صفحات:11

چکیده:

بررسی های زمین شناسی، ژئوفیزیکی و حفاری های اکتشافی به عمل آمده در منطقه آذرشهر، پدیده کارست زایی در برخی سازند های کربناته دراین منطقه را تایید کرده است. در این بررسی سعی بر این است تا با استفاده از تصاویر ماهواره ای مادون قرمز گرمایی و مدل سازی در محیط یک سامانه اطلاعات جغرافیایی، سازندهای دارای پدیده کارست و به تبع آن مناطق امید به وجود منابع آب کارستی، مورد شناسایی قرار گیرند. فرض بر این است که سردی منابع آب کارستی و هوای درون غارها به طرق انتقال غیرمستقیم از توده سنگ و به شکل مستقیم و از راه تبخیر از میان سیستم درز و شکاف، دمای سطح زمین را در شرایط خاصی تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین، چنانچه شرایط عمومی سازندهای کربناته از نظر پوشش گیاهی، میزان بارندگی و شرایط ناهمواری، مشابه باشند می توان اختلاف دمای اینگونه سازند ها را به ویژگی های هیدروژئولوژیکی آنها نسبت داد. به منظور اثبات این فرضیه، سازند های کربناته منطقه آذرشهر واقع در شرق دریاچه ارومیه و جنوب غرب تبریز، از نظر وضعیت دمای نسبی با استفاده از تصاویر مادون قرمز گرمایی سنجنده +ETM ماهواره لندست ، مورد بررسی قرار گرفتند. بررسی ها نشان می دهد که با به کارگیری روش معرفی شده، شواهد و نشانه هایی از نظر وجود غار و منابع آب کارستی، برای بخش هایی از سازندهای کربناته منطقه آذزشهرکه در آنها پدیده کارست زایی اتفاق افتاده، به دست آمده است. با توجه به صرف هزینه و وقت کم به روش مدل سازی رابطه ای نسبت به هزینه های زیاد عملیات حفاری و کاوش های ژئوفیزیکی، استفاده از این روش، می تواند به عنوان اقدام اولیه در شناسایی مناطق امید به وجود منابع آب کارستی در مناطق مشابه مورد توجه و به کار گرفته شود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir