توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  تحقیق در مورد بررسی و مطالعه یک پانل کوچک تحت word دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد بررسی و مطالعه یک پانل کوچک تحت word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد بررسی و مطالعه یک پانل کوچک تحت word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد بررسی و مطالعه یک پانل کوچک تحت word :

بررسی و مطالعه یک پانل کوچک

پویایی و تحول مالكیت خودرو: بررسی و مطالعه یك پانل كوچك
مباحث و موضوعات:
بررسی پروژه

1- هدف
2- انگیزه
3- بررسیها و مطالعات قبلی در مورد مالكیت خودرو
4- ساختار پایگاه داده

5- مدلهای آماری
6- هماهنگی و ارتباط با تحقیق و بررسی دیگر
7- زمانبندی و برنامه ریزی زمانی و مراحل مهم و تعیین كننده
8- مقالات و متون نگاشته شده
1- هدف

هدف از این تحقیق بشرح زیر است:
ارزیابی و تعیین تأثیر ابزار و امكانات سیاسی اقتصادی مختلف در توسعه و پیشرفت دارنده اتومبیل از نظر سطح و رده خانوار – ابزار و امكانات سیاسی شامل مالیاتهای بنزین، مالیاتهای سالیانه دارنده خودرو، مالیاتهای قیمت خودرو و سوبسیدها و كمك هزینه های مربوط به حمل و نقل عمومی هستند.

بمنظور افزایش درك و فهم مربوط به عوامل اقتصادی – اجتماعی كه بر درست نمایی (likelihood) دارنده خودرو تأثیرگذار هستند. این عوامل از تشریح و توضیح تأثیر تغییرات در شرایط اقتصادی – اجتماعی دارنده خودرو تشكیل شده اند. (تغییر در الگوی مسافرت، حركت و جابجایی بین نواحی شهری و روستایی).

تحلیل با استفاده از یك پانل كوچك با توجه به ملاحظات سطح خانوار برای فاصله زمانی سالهای 1992 تا 1999 (یا بیشتر) صورت گرفت، مجموعه ای از اطلاعات جمع آوری شد كه از هر خانوار بصورت نمونه ای و موردی بدست آمده بود و می توانست تغییرات و تحولات از یك سال تا سال آینده را نشان دهد. این مجموعه اطلاعات بوسیله تركیب داده هایی كه از طریق دفتر ثبت اطلاعات مركزی دانمارك و در مورد تجهیزات و وسایل موتوری با اطلاعات اقتصادی – اجتماعی بدست آمده از منابع و دفاتر دیگر و اطلاعات تصویری و الگوهای مسافرت خانواده، بدست آمده اند. داده های مربوط به الگوهای مسافرت (و تغییرات آنها) شامل تغییر در

تعدادی از نقاط و مقاصد سفر خانواده بود. اطلاعات متنوعی را می توان از طریق تماس با شماره – CPR دانمارك بدست آورد. (CPR معادل یك شماره امنیتی اجتماعی است). اطلاعاتی در مورد پیشرفت عمومی در زمینه قیمت سوخت «بنزین» مالیات سالیانه دارندگان خودرو، قیمتهای خودرو و هزینه حمل و نقل عمومی را می توان از طریق ارتباط با این دفاتر ثبت بدست آورد.

مجموعه اطلاعات پانل كه می توانند برای اهداف تحقیقاتی مورد استفاده قرار بگیرند، برحسب استانداردهای بین المللی كاملاً نشانه گذاری شده اند. مهمترین مزیت و برتری این مجموعه اطلاعات در این است كه برای تمام موارد مطرح شده، پاسخ مناسب و كاملی ارائه شده است و پانلهای مختلف از طریق پست الكترونیكی (mail) و یا تلفن به یكدیگر متصل شده اند. بعنوان مثال بررسیهای فهرست یادداشت روزانه مربوط به مسافرت در دانمارك كه از طریق تلفن صورت گرفته، میزان پاسخگوئی %65 را نشان می دهد. با استفاده از این اطلاعات ثبت شده، امكان نمونه گیری در مقیاس بزرگ نیز فراهم شده است. در كنار آن می توان اثرات نرخهای حمل و نقل عمومی را بر دارندگان خودرو شناسائی كرد حتی اگر دارای تأثیرات ناچیزی باشند.

این پروژه در 3 حالت و زمینه مختلف ارائه شده است:
– ایجاد پایگاه داده پانلی (برحسب داده های آماری ثبت شده)
– تخمین و تعیین مدلهایی برای دارنده و مالك خودرو. این امر ماهیت گسسته و مستقل خواهد داشت توجه ویژه ای به دارندگان یك خودرو و چند خودرو می شود، زیرا در طی سالهای اخیر تعداد مالكان چندین خودرو افزایش قابل توجهی داشته است. اگر مالیاتها با مالكان خودرو ارتباطی داشته باشند، می توان این ارتباط را پیدا كرد و اثر زیاد یا كم خرید خودروی دوم با خودروی اول مقایسه می شود.

– روشها و شیوه های سیاست تحلیلی كه سبب پیشرفت مدلها می شوند، بمنظور استفاده در بررسی و محاسبه اثرات بر دارندگان خودرو بصورت كلی و جدا از امكانات و تجهیزات سیاسی – اقتصادی و پیشرفت شاخصهای اقتصادی – اجتماعی بكار گرفته شده اند.
در ادامه انگیزه و عامل محرك برای انجام چنین تحقیقی مطرح می شود. و شیوه ایجاد پایگاه اطلاعاتی مطرح و در مورد مدلهای موجود بحث شده است.
2- : انگیزه

شاید تصمیم به حركت، برای دارنده خودرو مهمترین اقدامی است كه برای جابجایی و انتقال از یك محل به محل دیگر وجود دارد و در رفتار و عملكرد انتقال و جابجاییها اثر دارد. خرید یك خودرو یا خودرو دوم تصمیمی بلند مدت است و اثر خود را بر رفتارهای ترافیكی در یك دوره مهم و قابل توجه دارد.

بنظر می رسد، افزایش تعداد مالكان خودرو، حجم ترافیك را بشدت افزایش می دهد. بعنوان مثال میانگین سفر روزانه در دانمارك در سال 1997 ، 24km برای افراد بدون خودرو و برای سفر خانوادگی 34km ، همین طور برای سفر خانوادگی با چند خودرو، 51km بوده است. رابطه بین تعداد خودروها و سفرهای روزانه تنها مربوط به افزایش حجم ترافیك نیست و اثرات دیگری را بدنبال دارد. اغلب افزایش حمل و نقل توضیح و تشریح یك عامل مهم برای دارنده خودرو است اما در نهایت اتفاقی كه رخ می دهد ایجاد الگوهای حركتی جدید بهمراه افزایش مسافت طی شده است.

در مناظره و مباحثه سیاسی انرژی دانمارك، افزایش میزان تقاضای انرژی از سوی دارندگان خودرو و افزایش قابل توجه گاز Co2 خروجی بصورت جدی مطرح شد. همین طور اثرات زیست محیطی مخربی كه این فرآیند بدنبال دارد، نگران كننده و قابل بررسی است. در كنار آن اثرات زیست محیطی از نظر هزینه های تحصیلی كه با افزایش میزان خودرو ایجاد می شوند، مطرح شده اند.

میزان ترافیك خودرویی از سال 1980 تاكنون حدود 80% افزایش یافته است و این امر ارتباط مستقیم با تولید و خرید روزافزون خودرو دارد. این در حالی است كه تعداد دارندگان خودرو در دانمارك نسبت به دیگر افراد اروپایی با درآمد یكسان، بصورت قابل توجهی كمتر است.

بنابراین دارندگان خودرو در دانمارك از نظر تعداد برای تولیدات آینده و خطرات متعاقب آن بدقت مورد توجه قرار گرفته اند. بخشی از افزایش توان خرید، مربوط به افرادی است كه دارای چندین خودرو هستند كه در دهه اخیر تعداد آنها بشدت افزایش یافته است. در تصمیم برای خرید خودروی دوم باید توجه ویژه به عوامل

مهم و تأثیرگذار از سوی خریدار صورت بگیرد. متغیرهای زیادی وجود دارند كه با عوامل سیاسی ارتباط داشته و از آنها تأثیر می پذیرند. عامل مهمی كه در مورد خرید خودروی دوم باید در نظر گرفته شود این است كه این اقدام می تواند تأثیرپذیری آسانتری از تجهیزات و ابزارهای سیاسی اقتصادی داشته باشد، از جمله

این موارد می توان مالیاتها را ذكر كرد. با این حال كسانی كه طعم تعمیرات و سرویسهای خودرو را چشیده باشند، ابزارهای سیاسی تأثیر كمتری بر آنها از نظر خرید خودروی دوم خواهند داشت. اگر این عوامل تأثیر متفاوتی بدنبال داشتند در آینده باید اثرات جدی بر نسبت دارندگان خودروی دوم داشته باشند. اگر چنین اثری محقق نشود پیش بینی می شود، تمركز و توجه جدی در سیاست گذاری برای تعیین نرخهای مالیات خودرو صورت بگیرد.

3- تحقیقات و بررسیهای گذشته در مورد دارندگان خودرو:
در رابطه با مالكیت خودرو، مقالات بین المللی زیادی ارائه شده اند و در دهه اخیر این تحقیقات در دانمارك رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته است. اكثر تحقیقات بصورت بررسیهای خرد و جزئی بهمراه ارائه داده های قابل استناد صورت گرفته اند. تحقیقات اخیر در این زمینه با استفاده از اطلاعات سری زمانی «مبتنی بر زمان» از دهه 1980 آغاز شده اند و دائماً در حال افزایش هستند. برخی از تحقیقات به كل موضوع مالكیت خودرو پرداخته اند و برخی دیگر در مورد میزان درخواست برای خرید خودرو انجام شده اند كه از آن جمله می توان به تحقیقات صورت گرفته بوسیله Ramjerdi (1992) , dejong (1990) Biorner (1999) , Rand , اشاره كرد. برخی دیگر موضوعات گوناگون را بصورت مستقل از هم تحلیل كرده اند.

تحقیقات دانماركی صورت گرفته مربوط به جمع آوری اطلاعات توسط DOR (1996) و Bjorner (1994) بوده است. با این حال در برخی سطوح و بعضی موضوعات در كسب و جمع آوری اطلاعات مشكلات و موانع جدی وجود دارد. برخی از این مشكلات تغییرات در الگوی مسافرت خانوار و یا شاخصهای خانوار هستند. حتی زمانی كه این شاخصها بدست می آیند، بررسی و توضیح نحوه اثرگذاری و عملكرد آنها در سطح خُرد و جزئی بسیار دشوار است. تغییرات عادی، بصورت آهسته رخ می دهند، بنابراین شناسائی چگونگی تأثیرگذاری آنها بر مالكیت خودرو با در نظر گرفتن سری های زمانی بلندمدت بسیار دشوار است.

از نظر تئوری در رابطه با داده های جزئی توافق و اتفاق نظر وجود دارد. تصمیم برای مالكیت خودرو در مرحله اول در خانواده گرفته می شود، بنابراین برای شناسائی عوامل مهم بر مالكیت خودرو باید به نكات و توجهات و نیازمندیهای آن بصورت دقیقی توجه شود.

برخی از مدلهای دانماركی ارائه شده در این زمینه براساس برش عرضی شامل موضوعات مرتبط با مالكیت خودرو صورت گرفته اند. این مدلها بنام، مدل PETRA (COWI , 1998a) و مدل ASTRANS می باشند. هر دوی این مدلها براساس سفرهای روزانه صورت گرفته در دانمارك تهیه شده اند. در تحقیق Bjorner (1999 , 1997) داده ها، تركیبی از داده های حاصل از تحقیق و بررسی و دفاتر ثبت اداری در اداره آمار دانمارك هستند.

تحقیقات برش عرضی (Cross – Section) با استفاده از داده های خُرد و در مقیاس كوچك، دارای مشكلات و موانع مربوط به تحقیقات سری «بازه» زمانی نیستند، بوسیله آنها معمولاً نمی توان میزان اثرگذاری بر قیمت ها و هزینه ها را تخمین زد. بنابراین نمی توان اثرات مرتبط با مالیاتهای گازوئیل و بنزین و

مالیاتهای مربوط به دارندگان خودرو را تعیین و یا تحقیقات جانبی مربوط به حمل و نقل عمومی را انجام داد. با استفاده از این اطلاعات می توان اثراتی بر قیمت و هزینه را تعیین كرد اما مزایای مربوط به داده های برش عرضی در آنها تكرار شده است، بنابراین امكان مشاهده نحوه تأثیرگذاری شرایط اقتصادی اجتماعی بر خانواده كه می تواند سبب انگیزه و حركت برای مالكیت خودرو و یا صرف نظر از آن شوند، فراهم می شود. بدین ترتیب می توان بدون آگاهی از تفاوتهای بین

خانوارها، نحوه تصمیم گیری در این رابطه را تعیین كرد. در این زمینه باید علایق و اولویتهای خانوارها در نظر گرفته شود. اگر این امر امكان پذیر نبود می توان با این موضوع بعنوان متغیر برخورد كرد. برخی از تحقیقات برش عرضی براساس داده های جمع آوری شده از بررسیها صورت گرفته اند. بنابراین، تحقیقاتی از این دست، از نقطه نظر توانمندی و پتانسیل انتخاب خانوارها دارای ضعف هستند، بعنوان نمونه برخی از آنها با در نظر گرفتن تنها %65 مالكان خودرو انجام شده اند. در زیر، برخی از مزایای اطلاعات خُرد و جزئی كه توسط دفاتر ثبت اداری بدست آمده اند ارائه شده اند تا اثر ابزارهای سیاسی و دیگر عوامل بر مالكیت خودرو نشان داده شود.

بصورت خاص در مقایسه با تحقیقات جزئی و در مقیاس كوچك:
– با دارا بودن مجموعه داده های كامل مربوط به یك پانل جزئی و كوچك كه بوسیله تحقیقات زیاد بدست می توان تأثیر بر تغییرات قیمت را با دقت بیشتر تعیین كرد. همین طور تأثیر تغییرات كوچك و ناچیز در متغیرهای سیاسی، شناسائی می شود و می توان قیمت و هزینه حمل و نقل عمومی را با توجه به تعداد دارندگان خودرو مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

– شناسائی چگونگی تأثیر بر برخی متغیرها با استفاده از اطلاعات كلان دشوار است، همین طور تعیین اثرگذاری تغییرات در الگوهای مسافرت یا شرایط اقتصادی اجتماعی امری مشكل می باشد.

– تحقیقات در مقیاس كلان نمی توانند رفتار فردی را با توجه به موضوعات و مشكلات مطرح شده بیان كنند. برای درك و شناخت این مشكلات و نحوه تأثیرگذاری آنها بر رفتار فردی باید داده های مربوط سطح تصمیم گیری فردی بكار گرفته شوند.

بصورت خاص در مقایسه با برشهای عرضی، مزایای مدلهای Panel – Data را می توان بصورت زیر بیان كرد:
– با استفاده از Panel – Data می توان مدل را با استفاده از فرضیات شخصی كمتری تشكیل داد. امكان تعیین و تخمین مدلها بهمراه متغیرهای تأثیرگذار متعدد فراهم می شود و در صورت امكان می توان مدل ساده تری ارائه داد. با استفاده از Panel – Data می توان برخی متغیرهای مرتبط با خصوصیت و مشخصه فردی را تعیین و در مدل مربوطه اعمال كرد.

– ساختار پانل مربوط به داده و اطلاعات را می توان بمنظور كنترل برخی فرمها و حالات بین خانوارها / افراد بكار گرفت.
– با استفاده از یك پانل جمع آوری شده كه بر طبق دفاتر ثبت اداری تهیه شده است، مشكل انتخاب بدون وجود داشتن «دانستن» پاسخ و واكنش وجود ندارد. همین طور می توان عملكرد هر فرد یا خانوار را برای دوره بلند مدت تعیین كرد.
4- ایجاد پایگاه اطلاعاتی:

پایگاه داده پانل (Panel) مربوط به مالكیت خودرو بوسیله برقراری ارتباط اطلاعاتی بین دفاتر ثبت اداری گوناگون ایجاد خواهد شد و مرتبط با شماره CPR فردی خواهد بود.

در پایگاه داده پانل، هدف ها بصورت حداقل مربوط به جمع آوری اطلاعاتی
– در طی سالهای 1999 تا 1992 (8 سال)
– و یك شماره از خانوارها / افراد برای هر سال (بصورت اولیه 000/20 شماره در نظر گرفته ایم)
ما مدل مربوط به این اقدام را بر طبق در سطح خانوار ارائه شده بدست آورده ایم كه دقیقاً‌ مرتبط با واحد تصمیم گیری در مورد این موضوع است. تعریفی از خانوارها بر طبق مفاهیم مطرح شده از دیدگاه آماری ارائه می كنیم. برحسب این تعریف خانوار به 1 یا 2 بخش بزرگسالان و بقیه بچه ها تقسیم می شود. دو گروه بزرگسالان از نظر تأهل تفكیك می شود.

اطلاعات مربوط به مالكیت خودرو، از طریق مركز ثبت «اطلاعات» دانمارك و در بخش تجهیزات و وسایل موتوری، قابل دسترسی هستند كه در آن نام كاربر و مالك ثبت شده است. اطلاعات این مركز از سال 1992 به بعد هستند. در این مركز می توان حداقل اطلاعات مربوط به خانوارهای دارای اتومبیل را بدست آورد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir