توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت قوس در راهسازی تحت pdf دارای 33 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت قوس در راهسازی تحت pdf  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت قوس در راهسازی تحت pdf

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت قوس در راهسازی تحت pdf

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت قوس در راهسازی تحت pdf :

اسلاید 1 :

هندسه قوس‌ها

مسیر راه را می‌توان با یك خط شان داد كه آن را محور راه می‌نامند. هنگامی كه راستاهای مسیر بدست آمد در محل برخورد آنها قوس‌های دایره‌ای طراحی می‌نمایند. در نمای 1 قرارگیری قوس بین دو راستای مسیر نشان داده شده است.

اسلاید 2 :

قوس‌‌ها از دیدگاه هندسی بخشی از پیرامون دایره می‌باشند كه آنها را قوس‌های ساده یا دایره‌ای می‌نامیم. در نمای 2 اجزای ساده هندسه قوس‌ها و در نمای 3 اجزای فرعی قوس‌ها نشان داده شده است كه از فرمول زیر بدست می‌آیند:

اسلاید 3 :

در پاره‌ای از كشورها همانند آمریكا، طراحی قوس بر پایه روش درجه‌بندی قوس D یا می‌باشد و برابر است با زاویه مركزی روبروی كمان 100ft (30.48متر) كه به طور قراردادی برابر است با:

(با تبدیل رادیان به درجه)D=100ft/R

(شعاع به متر)D=1746.37/R

(شعاع به فوت)D=5729.578/R

منظور از درجه قوس، میزان انحنا یا تیزی قوس (سختی) می‌باشد. هرچه D یا كمتر باشد (شعاع قوس بیشتر گشته)، قوس ملایم‌تر و نرمتر است و رانندگی در این قوس‌ها آسان‌تر است. هرچه D بیشتر باشد، قوس تیزتر و رانندگی بر روی این قوس دشوارتر (با كاهش سرعت) می‌باشد.

اسلاید 4 :

قوس‌های آمیخته

اینگونه قوس‌ها بیشتر در جاده‌های فرعی و یا در برشگاه‌ها (تقاطع‌های غیرهمسطح) استفاده می‌شود. هنگامی كه بین دو قوس هیچگونه مسیر مستقیم نباشد و دو قوس در كنار همدیگر قرار گرفته باشند، بطوری كه انتهای یك قوس، ابتدای قوس دیگر باشد، آنها را قوس آمیخته یا قوس‌های مركب می‌نامند. مركز یكی از قوس‌ها باید روی شعاع دیگری باشد. بهتر است از این قوس‌ها برای راه‌های اصلی كشور چشم‌پوشی گردد، زیرا امكان اجرای بر بلندی و قوس‌های پیوندی (كلوتوئیدی) در اینگونه قوس‌ها پردردسر و غیراصولی می‌باشد. در بیشتر موارد خودرو هنگام پیمودن این قوس‌ها باید سرعت خود را كاهش دهد.

اسلاید 5 :

این آمیختگی قوس‌ها می‌تواند به گونه‌های زیر باشد:

الف) دو قوس پیاپی: دو قوس با شعاع‌های نابرابر به دو حالت می‌تواند كنار همدیگر باشند (قوس با شعاع بزرگتر در ابتدا و یا قوس كوچكتر در ابتدا).

ب) سه قوس پیاپی: سه قوس با شعاع‌های نابرابر و یا برابر به چندین حالت می‌تواند كنار همدیگر قرار گیرند كه چگونگی قرارگیری آنها در كنار هم بستگی به كاربرد آنها دارد. این قوس‌ها برای یال شبدری در برشگاه‌ها بیشتر استفاده می‌شود كه سرعت اتومبیل از مسیری كه می‌آید تا به زیرگذر یا روگذر برود، متغیر است. روش قرارگیری قوس‌ها می‌تواند بر پایه اندازه شعاع قوس (از بزرگتر به كوچكتر یا برعكس) باشد.

حالت دیگر اینگونه قوس‌ها، قرارگیری سه قوس پیاپی كه دو قوس با شعاع برابر در طرفین یك قوس میانی قرار گیرد. از آنها می‌توان بجای قوس پیوندی در راه‌های درجه دو استفاده كرد.

اسلاید 6 :

ج) چهار قوس پیاپی: كاربرد این گونه قوس‌ها نیز همانند حالت سه قوس می‌باشد.

د) قوس‌های برگردان: اینگونه قوس‌ها نیز همانند بند الف بوده، با این تفاوت كه مركز یكی از قوس‌ها بر روی شعاع قوس دیگر قرار نگرفته است، ولی باید در راستای شعاع قوس دیگر باشد.

ه‍( قوس‌های مارپیچی (سر پانتین): اینگونه قوس‌ها در جائی كه امكان اجرای قوس با شعاع بزرگتر فراهم نباشد و یا اینكه بخواهیم شیب طولی بین دو نقطه را هماهنگ كنیم و یا اینكه ناهمواری كوهستانی، طرح را مجبور كند جایگاه قوس را جابجا كند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسلاید 7 :

قوس‌های پیوندی

پس از طراحی قوس‌های ساده‌ دایره‌ای، از قوس‌های پیوندی برای بهبود فرم هندسی مسیر استفاده می‌گردد. بدین گونه كه بین قوس دایره‌ای و مسیر مستقیم، قوس پیوندی نیز طراحی می‌نماییم. این قوس‌های پیوندی را ترانزیت یا قوس‌های اتصال می‌توانند سهمی درجه 3، درجه 4، لامینسكات و یا كلوتوئید باشتد. در این نوشتار فقط به قوس‌های كلوتوئیدی پرداخته خواهد شد (شكل زیر) از دیگر انواع‌ قوس‌های پیوندی چشم‌پوشی می‌شود.

اسلاید 8 :

شعاع قوس پیوندی كلوتوئیدی همواره متغیر می‌باشد. در نقطه TS شعاع كلوتوئید برابر و در نقطه SC برابر شعاع قوس میانی RC (قوس ساده دایره‌ای) می‌باشد. اگر انحنا را برابر 1/R درنظر بگیریم، اندازه انحنای كلوتوئید دارای تغییراتی همانند نمای 2 می‌باشد. پس از طراحی قوس كلوتوئید، قوس میانی كاهش می‌یابد. این كاهش قوس میانی برابر -2 می‌باشد. به غیر از كاهش درازا، قوس میانی را به اندازه p به سمت درون قوس جابجا می‌نماییم تا با دو قوس پیوندی كنار پیوستگی ایجاد نماید. پس قوس ساده دایره‌ای. حال به سه قوس پیوسته تبدیل می‌گردد. یك قوس كلوتوئید، یك قوس میانی و سپس قوس كلوتوئید دوم جایگزین قوس اده می‌گردد (شكل 3).

اسلاید 9 :

كاربرد قوس‌های پیوندی با سه انگیزه زیر انجام می‌گیرد:

ایجاد افزایش تدریجی نیروی گریز از مركز از صفر در TS تا اندازه  در SC به گونه‌ای كه رفاه و آسایش سرنشین‌های خودرو فراهم گردد.

فراهم نمودن امكان ساخت بر بلندی

دید بهتر راننده، بدین گونه كه راننده در مسیر مسقیم دید بهتری داشته و در قوس‌های دایره‌ای دید او دشوار می‌گردد. ایجاد قوس پیوندی اندكی از این دشواری می‌كاهد.

اسلاید 10 :

اجزای كلوتوئید

چون شعاع كلوتوئید یكسان نمی‌باشد، درجه سختی قوس (D) نیز در طول آن یكسان نیست. برای نمونه در نقطه P (در فاصله L از TS) شعاع برابر R و درجه قوس برابر D است. پس همواره تساوی زیر برقرار است:

K یك عدد ثابت می‌باشد كه آن برابر K=A2 درنظر می‌گیرند. با جایگزینی در فرمول بالا خواهیم داشت:

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir