توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله در مورد بازار پولی تحت pdf دارای 44 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد بازار پولی تحت pdf  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد بازار پولی تحت pdf،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد بازار پولی تحت pdf :

بازار پولی

توسعه سیستم های پایه ای:
توسعه یك بازار پولی شناور و وظیفه شناس خوب و بازار ثانویه در سهام قرضه دولتی به یك سیستم پایه ای نیرومند و قابل رویت بازار نیاز دارد. مراجع می توانند این را در تعدادی از روشها پرورش دهند.

سرپرستی و مدیریت ریسك:
اهداف مراجع مباشرتی ( هر دو بانكهای مركزی و بدنه های دیگر) نه تنها شامل مقررات احتیاطی شركتهای خصوصی می شود بلكه شامل بیمه كردن كالا، بازارهای كارآمد و منظم، فراهم كردن مصونیت سرمایه گذار مقتضی، و به حداقل رساندن ریسك سیستمیك می باشد. جلوگیری از تخلف مالی معمولا قسمتی از تخفیف دادن برای مراجع سرپرستی می باشد. اما در حالیكه مقررات بازارها سودهای آشكاری را پیش بینی می كند. همچنین قیمتها نیز این پیش بینی را دارند: عدم مقررات می تواند از پیشرفت بازار جلوگیری می نماید.
سرپرستی احتیاطی ( مصلحت آمیز):
استانداردهای بین المللی مدیریت ریسك تعهد شده بوسیله بانكها توسط كمیته باسل روی سرپرستی بانكداری توسعه یافته بود. اولین چارچوب برای استانداردهای سرمایه تحت عنوان باسل یك در قبل از سال 1988 بطور غیر رسمی شناخته شد. یك ویرایش جدید، كه تحت عنوان رسمی

«همگرایی بین المللی اندازه گیری سرمایه و استانداردهای سرمایه: یك چارچوب اصلاح شده و بطور غیر رسمی عنوان باسل II شناخته شد، در سال 2005 قطعیت پیدا كرد و برای بدست آوردن همگرایی بین المللی حكمفرا بر مناسب سرمایه داری بانكهای فعال بین المللی طراحی شد. به هر حال، در حالیكه بانكهای مركزی و سرپرستی های بانكی سیزده كشور در كمیته باسل كه

چارچوب باسل را پیش نویسی كرده بودند نمایندگی داشتند، اما با وجود این تا زمانیكه به داخل قانون بانكداری ملی و خطی مشی تنظیم شده انتقال نیافت یك مرجع اجباری نداشت. برای EU، باسل II در طول اداره نیازمندی های سرمایه در حال تكمیل شدن است. همه ادارات EU اعضا در حال اجباری شدن هستند، و برای همه موسسات اعتباری و شركتهای سرمایه گذاری قابل كاربرد خواهد بود یعنی تنها بانك های فعال بین المللی با كمیته باسل به طور نخست مواجه نشدند. در ایالات متحده تنظیم كننده های بانكی بطور مستقیم فقط به بزرگترین گروههای بانكی برای پذیرش استانداردهای باسیل نیاز دارند. در باسل II هدف پیوند نیازمندی های سرمایه بصورت نزدیكتر به تضمینهای ریسك می باشد، چارچوب به شركت اجازه می دهد تا روشهای جنرتر را برای مدیریت ریسك معتبر در طول استفاده، در داخل پارامترهای معین و روشهای داخلی خودشان از ارزیابی ریسك برای اهداف سرمایه تنظیم شده مورد استفاده قرار دهند. این امر نیاز به مراجع سرپرستی برای گرفتن حساب حكومت و مدیریت و كنترل كردن شركت های كه آنها سرپرستی می كنند دارد كه آ‌نها را پوشش دهد. در انگلستان، مرجع خدمات مالی به سرپرستی مصلحت آمیز بیشتر موسسات مالی پاسخگو می باشد. كه زمانیش را و منابع اش را روی یك پایه ریسك سنگین اختصاص می دهد. تخفیف آن همچنین جنبه های حكومتی متحد و مدیریت را پوشش می دهد. همه شركت ها، هم عمده فروش و هم خرده فروش و بدون توجه به اندازه، نیازمند یك سیستم نیرومند مدیریت و كنترل هستند.
ترجمه 39
آشكارسازی:
رهایی به موقع و منصفانه اطلاعات حساس مربوط به قیمت، قسمت مهم ساختارهای پایه ای بازار است. استانداردهای حسابداری بین المللی خطوط راهنمایی را برای این امر فراهم می آورد و همچنین بیشتر مراجع سرپرستی نیازمندی های آشكارسازی مصلحت آمیز خودشان را دارند. البته، مراجع در جای ممكن باید هدفشان برآوردن خطوط راهنمایشان باشد. برای مثال بانك انگلستان، نتایج عملكردشان در بازارهای پولی لیره را حداكثر 15 دقیقه بعد از دعوت پیشنهاد كه برای

رونوشتها منتشر شده است، ارائه می دهد. اطلاعات كه در سرویس های سیمی برای همه مشتركان بازار فراهم می آید به آنها اجازه می دهد تا موقعیت؛ شناور شبكه لیره بازار در آن زمان را داوری نماید.
مصونیت سرمایه گذاری:
مصونیت سرمایه گذاری برای بازار خرده فروشی نسبت به بازار عمده فروشی بیشتر مناسب است.
سرمایه گذاران خرده فروش ممكن است بپرسند، آیا قیمت به زمان و حجم معامله اختصاص

دارد؟ آیا پیشنهادی بوسیله مشاوران مالی برای سرمایه گذاران خرده فروش اختصاص داده شده است؟آیا واسطه های مالی قابل اعتماد هستند؟ در حالیكه سهام داران بازار عمده فروش باید تخصص و منابع برای تنظیم كردن پاسخ هایشان به چنین سوالاتی كه سرمایه گذاران خرده فروش ممكن است نداشته باشند، دارا باشند. و هر دو سهامداران بازار عمده فروش و خرده فروش مقداری دلخوشی را از اطلاعاتی كه بازار بخوبی اداره می شوند (یا، البته اگر مشاهده نمایند كه سرپرستی ضعیف است با احتیاط وارد بازار خواهند شد) بدست خواهند آورد.
مراجع سرپرستی ممكن است بعضی كارها را برای ترقی دادن مصونیت سرمایه گذاری انجام دهند.
• آنها ممكن است ورود آن شركتها و افرادی كه به معیارهای ضروری كه می تواند شامل امانت، شایستگی، و صحت مالی است دست یابند را به بازار محدود نمایند. این نقش دروازه ای ممكن است نیاز به اشخاص از قبیل بازرگانان و مشاوران را برای نشستن و گذراندن امتحانات تنظیم شده ( یك نوع امتحان جور كردن و صحیح) را گسترش دهد.
• شركت هایی كه این استانداردهای ورودی را می گذارنند نیاز است كه برای اطمینان از اینكه آنها یك سطح رضایت بخش از كارا را برقرار می كنند بازنگر می شوند. در انگلستان، همه شركتها كه بوسیله بfsa تنظیم شده اند، انتظار می رود تا اصولی كه در دستور منصفانه مصرف كنندگان مورد بررسی بیان می شود را انجام دهند. این تاكید دارد كه مدیریت بزرگتر شركتها برای اطمینان از انصاف در سرتاسر چرخه زندگی یك محصول یا سرویس و نه فقط در یك نقطه از فروش مسئولیت وجود دارد. همچنین سرپرستی روی این جریان تمركز دارد كه شامل اصطلاحاتی می شود كه برای قراردادهای استاندارد مصرف كننده و فروش و مواد دیگری كه شركتها فراهم می آورند بكار می رود. حقیقتا FSA به همه رهنمای تعهدی شركتها و كار مطمئن رایج برای فراهم آوردن مشتریان با سند حقایق كلیدی نیاز دارد، برای ساده كردن و تمركز اطلاعات در مورد یك محصول شامل هشدارهای ریسك طراحی می شود.
• در بعضی كشورها، سرپرستی ها یك برنامه آموزشی برای سرمایه گذاران توسعه داده اند برای اینكه آنها یك افزایش قابل قبولی برای حمایت از منافع خودشان متعهد شوند. در انگلستانFSA ابتكاراتی را برای بهبود توانایی مالی مشتریان انگلیسی ارائه كرده است تا به آنها برا

ی جلوگیری از عدم خرید كمك نماید. FSA در حال كردن با مشتركان برای توسعه یك استراتژی ملی برای بهبود است: در داخل این استراتژی ترجمه 40 یك مقابله سالم مالی برپایه شبكه ای در ژوئن 2005 در شركت با بی بی. سی انلاین منتشر شده بود.
• در بعضی كشورها، سرمایه گذاران سرانجام بوسیله طرح های بیمه ای حمایت می شوند، برای مثال اگر بانك ورشكسته شود سپرده سرماه گذار، تا سقف معینی، بازگشت داد

ه می شوند طرح جبران خدمات مالی سرمایه مجسم انگلستان از آخرین وسیله برای مشتریان شركت های خدمات مالی مجاز است. FSCS كه بطور عملی مستقل از FSA می باشد، تابع قوانین FSAاست. و می تواند طلب یك شركت را كه قادر به پرداخت نیست یا بنظر می رسد كه توانایی پرداخت را ندارد جبران نماید. در سال های اخیر، بیشتر شركتها علاقمندند از مشاوران مالی كه تحت تاثیر مطالبات از عدم فروش گذشته هستند مستقل شوند.
سرایت و ریسك سیستمیك:
ریسك سرایتی ( و ریسك سیستمیك دیگر) بوسیله تامین كردن اینكه مشتركان بازار خصوصی بطور مقتضی ریسكشان را مدیریت كنند می تواند كاهش یابد. اما در حالیكه نظارت احتیاطی بر روی ریسك های كوچك هر یك از مشتركان بازار خصوصی تمركز دارد، ریسك های بزرگ حلقه های بالقوه بین مشتركان بازار و در معرض قرار گرفتن آنها، نباید چشم پوشی شود. این ممكن است بوسیله چیز یكسانی كه برای نظارت كوچك پاسخگو است انجام شود یا نشود. در چندین كشور نظیر انگلستان، جائیكه بانك مركزی پاسخی برای تنظیم احتیاطی ندارد، بانك مركزی هنوز یك نقش در كنترل پایداری مالی به طور كلی در بازار دارد بویژه برای سیستم های پایه ای بازارهای مالی، جائیكه مسئولیتها بین نظارت كوچك و بزرگ خرد شده اند، برای اینكه فعالیت مقتضی برای جلوگیری ای اگر امكان نداشته باشد، مدیریت بحران انجام شود باید همپایه مناسبی تامین گردد. در انگلستان، یك یادداشت منتشر شده تفاهمی مسئولیت های خاص راجع برای به پایداری مالی برای FSA، خزانه داری HM ( وزارت دارایی) و بانك انگلستان را نمایش دهد. یك كمیته ثابت سه جانبه، نماینده های سه گروه را تركیب می كند، به تغییرات ماهانه اطلاعات می پردازد و پاسخ حادثه یك بحران را هماهنگ می كند.
به همان خوبی نقش نظارت بزرگ، بانك مركزی همچنین ممكن است یك نقش سهوی بازار را داشته باشد. این ممكن است شامل آشكار سازی( ابتكار) و سهیم شدن در گروه های كاری برای پذیرفتن استانداردهای عمومی رفتاری ( كدهای بهترین عملكرد) باشد كه بوسیله مشتركان بازار مشاهده شود و مورد استفاده قرار گیرد. چنین استانداردهای اغلب بطور ارادی بیشتر از نیازمندی های قانونی هستند، به این خاطر كه این امر به انها اجازه می دهد تا انعطاف پذیری را توسعه دهند. اما آنها بصورت گسترده تری مشاهده می گردند، در ان هنگام بیشتر مشتركان بازار از بازرگانی با همتاهایی كه خروشان را با مشاهده این استانداردها متناسب نمی كنند امتناع می ورزند، بانك مركزی همچنین ممكن است یك نقش رد كنترل آئین بازار از چنین استانداردهایی و شاید در احقاق حقوق مورد بحث بین مشتركان داشته باشد. در حالیكه اصولا بازار می توانست بدون ورود اسمی چنین استانداردهایی را توسعه دهد. اما بانك مركزی اغلب یك مزیت نسبی در آوردن همراه هم گروه های كاری متقتضی وجلسات را دارد (به علت نقش مركزی آن در سیستم مالی و خنثی بودن آن در بین موسسات تجاری ) و یك سهم در توسعه صحیح برای استانداردها دارد، هنگامی كه آنها تاثیر بازار را بهبود می بخشند عدم قطعیت را كاهش می دهد و بنابراین عرضه و تقاضا افزایش می یابد.
بانك انگلستان كمیته سهام قرضه وام و Repo (SLRC) را تشكیل داد، یك كمی

ته انگلیسی كه بین المللی و حقوق دانان سهام قرضه وام ترجمه 41 را همراه با منبع خدمات مالی، CREST 0( سیستم پرداخت انگلستان) DMO ( مدیر دپارتمانت انگلستان) درآمد داخلی ( دپارتمانت مالیات دولت انگلستان) خانه تبرئه لندن و تغییر ذخیره لندن را همراه با هم می آورد. كمیته كه سه ماه تشكیل شود، یك بازاری را كه در آن پیشرفت ساختاری ( شامل پیشرفت قانونی) در بازارهای مربوط كه می توانند بوسیله حقوق دانان و مراجع مورد بحث قرار گیرند فراهم آید. برای انتشار كد Gilt Repo بهترین عملكرد كد Equity Repo بهترین عملكرد و راهنمای كد وام گرفتن و وام دادن ذخیره ای پاسخگو می باشد. همچنین بانك انگلستان گروه رابطه بازار پولی استرلینگ را تشكیل داد. این گروه همچنین سه ماهه برگزار می شود و تخفیف مشابه برای بازارهای پولی همانند slrc كه برای بازارهای سهام قرضه انجام می دهد، دارد. به هر حال، این امر در كشورهای كمتر توسعه یافته برای بانك مركزی برای اینكه یك نقش رسمی تر در اشتباه بازارهای عمده فروش داشته باشد ممكن است مقتضی تر باشد.
سیستم های تصفیه حساب و پرداخت:
سیستم های تصفیه حساب و پرداخت یك بخش كلیدی از سیستم های كلیدی از سیستم های پایه ای بازار هستند. بعضی مردم انها را به سیستم لوله كشی تشبیه می كنند. برای جریان به جای صحیح به شناوری نیاز می باشد، اما اغلب صرفنظر می شوند یا مهم بنظر نمی رسد مگر اینكه آنها مسدود شوند یا نشت نمایند. یك مطالعه اخیر پیشنهاد می كند كه: برای پدیدار شدن كشورها، ورود بانك مركزی در سیستم پرداخت مهمترین متغیر مناسب در ترویج توسعه مالی می باشد.
بانكها از سیستم های پرداخت عمده فروش برای واگذاری از طرف مشتریان استفاده می كنند ( برای مثال پرداخت مالیات،پرداخت برای سهام قرضه یا خرید ملك و دیگر پرداخت های خانگی) و آنها از طرف خودشان واگذار می كنند. موضوع آخری اغلب معیار زمانی بیشتری خواهد بود و به مدیریت شناور همانند مدیریت منحنی عملكرد وابسته است. همچنین وسایل امنیتی را ممكن است شامل شود، اغلب در شكل غیر مادی، برای اینكه این معامله انجام شود. سیستم های تصفیه حساب و پرداخت باید اشكال معینی داشته باشند. ضروری است كه استفاده كننده های سیستم ها به متصدی اعتماد كنند و ان را موثر بدانند. ریسك كم یا عدم ریسك بعضی تجارتها را دلسرد خواهد كرد و ممكن است در حاشیه منجر شود كه بعضی مشتركان بالقوه از بازار بیرون شوند، این سیستم ها بوسیله بانك مركزی فراهم نشده بودند. اما بانك مركزی اغلب بصورت جهانی بنظر می رسد كه بهترین تهیه كننده سیستم پرداخت عمده فروشی باشد. و در بعضی كشورها بانك مركزی ممكن است در عمل فقط یك واحدی باشد كه می تواند تخصص مورد نیاز و قابلیت اعتماد را برای اجرای یك سیستم پرداخت سهام قرضه تركیب نماید. در انگلستان، بانك انگلیسی، سیستم پرداخت سهام قرضه رایجCREST را در سال 1996 ایجاد نمود، اما بعدا مالكیت را ول كرد: CREST اكنون یك مكمل كامل از بانك Euroclear است كه پرداخت واقعی غیر مادی را برای سهام قرضه بین المللی CREST ایرلندی و انگلیسی را آسان می كند

.
بانك مركزی سهم قوی مالی در توسعه پرداخت سالم و سیستم های پرداخت را دارد. با فراهم آوردن وسایل برای وام دادن داخل بانكی مطمئن برای مثال Repo سهام قرضه یا وام جنبی و وام مطمئن بانك مركزی به سیستم بانكی، آنها سیاست پولی بانك مركزی و عملكردهای مدیریت شناور را همانند حمایت از پایداری مالی را آسان می كند. آنها همچنین نقششان را به عنوان عامل مالی برای دولت آسان خواهد نمود.
ترجمه 42 دو نقطه عطف كلیدی در توسعه این سیستم ها كه منجر به كاهش ریسك خواهد شد: سیستم های پرداخت و درشت زمانی واقعی و غیر مادی گرایی، یا حداقل مادی گرایی، از سهام قرضه می باشد. سیستم های پرداخت عمده فروشی هستند كه در پول بانك مركزی به طور پیوسته در طول روز، با دسترسی مستقیم كه معمولا منحصر به بانك های می شود را نشان می دهد. این سیستم ها اطمینان می دهند كه تذكرات ( اخطارهای) پرداخت از دهنده فقط اگر انتقال سهام در سرتاسر كتابهای بانك مركزی انجام شود اتفاق می افتد. یك انتقال كه معمولا بطور قانونی نهایی دانسته یم شود و بنابراین از ریسك پرداخت در طول روز جلوگیری می كند. این امر در برابر سیستم های پرداخت معوقه است كه برای مثال پیغام پرداخت ممكن است در صبح فرستاده شود اما پرداخت ممكن است فقط در پایان روز تجاری انجام گردد. در انگلستان یك سیستم پرداخت RTGS در سال 1996 معرفی گردید. با توجه به ان سیستم پرداخت حجم بالای لیره بعنوان CHAPS شناخته شده است روی یك شبكه پایه ای معوقه بكار انداخته شده است. این به این معنی است كه بانكها پیغامهای پرداخت را رد طول روز تغییر دادند اما مقادیر تجمع یافته روی یك پایه شبكه چند ضلعی فقط در پایان روز پرداخت می شوند. هیچ مكانیزمی برای نشان دادن یك شامل شدن برخوردهایی كه اعضا به یكدیگردر طول روز دارند وجود نداشت. از لحاظ مدیریت شناور، یك تفاوت بزرگ بین دریافت اخطار، می گنجعلیخان
رید ساعت 10:00 پرداخت انجام شده بود، و دریافت اخطار در زمان یكسان كه پرداخت باید انجام شود می گوید ساعت 18:30 كه سیستم پرداخت بسته می شود، یا دریافت ساده اخطار در جریان روز كه یك پرداخت انجام شده است وجود دارد. افزایش دقیق و به هنگام بودن اطلاعات پرداخت به بانكها این اجازه را میدهد كه آزادانه تر در بازار داخلی بانك و در میزان سود با پایداری بیشتر ( مشكل در مدیریت شناور كوتاه مدت یك عامل كلیدی از فراریت میزان سود كوتاه مدت است) تجارت كنند. اگر یك بانك در ارتباط با تهیه وام بین بانكی باشد به حسابش در بانك مركزی بیش از اعتبار حواله كرده است منتج خواهد شد یا نیاز دارد به استفاده كردن از وسیله معیاری پایدار در یك میزان كیفری، ممكن است به هیچ حسابش در بانك مركزی را دارد، و به آن اجازه می دهد تا سرمایه هایش را در یك روز یكسان انتقال دهد، بنابراین قادر خواهد بود یك وام بین بانكی با یقین در مورد قابلیت دسترس سرمایه ها و اجتناب از منبع برای یك وسیله كیفری ایجاد نماید، بنابراین بهبودهای در ساختار سیستم پرداخت و پایابی عملی منجر به بازار بین بانكی و سودمند خواهد شد.
همچنین پرداخت سریع و پایا سهام قرضه،تجارت و روانی بازار را ترقی می دهد. یك سازنده بازار می تواند یك موقعیت كوچك را بدست آورد ( یعنی فروش یك سهم برای یك مشتری حتی اگر او آن سهم را در كیفش نگه ندارد) او می تواند آن سهم را در بازار خریداری كند و انتظار می رود تا در زمانی برای دست بهدست كردن به مشتریش رها سازد. در مقابل، اگر پرداخت در هفته های بعد از تاریخ تجارت انجام شود، فروش سهم قبل از پرداخت به یك سلسله داد و ستدهای درهم، با استعدادها و ریسك نامشخص منتج می شود، حتی اگر بازار بریا كار روی این پایه ( كه اتفاق افتاده باشد) آماده شده باشد، سرپرست برای پذیرش آن بی میل باشد.
بی حركتی یا غیر مادیت سهام قرضه نه فقط ریسك ( وقیمت) سهام قرضه كاغذی دستی را برطرف می كند با منظور كردن معاملات داخل كتاب، بلكه به معرض رهاساز در مقابل پرداخت

(DVP) اجازه می دهد. DVP در پرداخت در مقابل پرداخت DVP برای معاملات مبادله خارجی) یك مكانیزمی است كه اجازه می دهد به مبادله همزمان قیمت رد سیستم برای اینكه از طرفی، فقط قیمت را ( برای مثال سهم) رها كند در حالیكه از طرف دیگر پرداخت را انجام دهد. در انگلستان، DVP اكنون در بازار سهام قرضه در جریان معرفی پول بانك مركزی در CREST ممكن است . هنگامی كه چند سال قبل مكزیك یك سیستم داخل كتابی برای سهام قرضه دولتی معرفی كرد، DVPاجازه داده شد، فعالیت ثانویه بازار به شدت افزایش یافت، اخیرا، هند یك الگوی مشابه را دیده است هنگامی كه از یك سیستم كتابی چند ضلعی بر پایه كاغذی به یك تجارت ملی اجازه داده شده ثبت شده الكترونیكی همسان سهام قرضه حركت كرد. در بعضی كشورها برای نمونه تا سالهای اخیر در مصر و لهستان DVP برای صورت حسابهای خزانه داری كه بانك مركزی مخزن است ممكن می باشد. اما نه برای ترجمه 43 سندهای طولانی مدت، جائیكه مبادله سهام یك مخزن مجزا را ایجاد می كند. بنابراین حجم تجارت به دلیل امكان وجود DVP برای صورتحسابها بطور نمونه خیلی زیاد می شود.
همچنین مخزن سهام قرضه ( مركزی)،( اغلب همیشه شبیه سیستم پرداخت فكر نمی شود) استفاده از سهام قرضه بعنوان وثیقه را حمایت می كند. اگر سهام قرضه بتواند بطور ساده بعنوان وثیقه استفاده شوند هر دو سیستم های پرداخت و تصفیه حساب قانونا و در عمل ، بنابراین این بویژه در یك اقتصاد در حال توسعه یا انتقالی، ممكن است به توسعه بازارهای ثانویه كمك كند، بطوریكه قرض دهند قادر خواهد بود یك سهم خوب با ریسك قیمت كم را بگیرد. این به نوبت باید تقاضا برای سهام قرضه را افزایش دهد. نام نویسی و امانت باید برای مشتركان بازار عمده فروشی كه بطور عادی حسابهایشان را در سیستم پرداخت دارند قابل فهم باشد. اما برای مشتركان خرده فروشی، قیمتها و یا پیچیدگی استفاده از سیستم پرداخت مركزی ممكن است توضیح داده شده باشد. در اقتصادهای ( صرفه جویی ها) بازار پیشنهاد كردن خدمات نگهداری ( یا نمایندگی) برای واسطه های مالی ( نظیر بانكهای بزرگ) یك چیز عادی است اینجا واسطه سهام قرضه را در حسابش در سیستم پرداخت مركزی نگهداری می كند و بنابراین بانك قانونی است و دفتر ثبتش را از صاحبان سهام قرضه سودمند مدیریت می كند. در چنین سیستم هایی مشترك خرده فروش نیاز به داشتن اطمینان به واسطه و موثر بودن اطلاعات دفتر ثبتی اش دارد.

به خاطر اینكه واسطه، مالكیت قانونی سهم فروخته شده برای موكل اش را دارد. ( در عمل این ممكن است تفاوت كمی با اطمینان به بانك با یك سپرده داشته باشد) در بعضی كشورها دولت بطور موثر یك سرویش امانت برای مشتریان خرده فروش در بازار سهام قرضه دولتی را پیشنهاد می كند. این سرویس ممكن است آهسته تر از سیستم پرداخت مركزی باشد. اما برای بیشتر مشتریان خرده فروش سرعت ضروری نیست.
ساختن یك سیستم پرداخت درشت زمانی واقعی، كه از نظر تكنیكی پیچیده است و به انتقال الكترونیكی داده ها نیاز دارد، سالها طول می كشد. در حالیكه كشورها ممكن است ه

دفشان منطقا سیستم های State-of-the-aim باشد، اما پریدن از سیستم های پایه ای به سیستم خیلی پیچیده نیاز نیست، و بازارها برای ساختن چنین پرشی با مشكل مواجه می شوند بنابراین، برخی بازارها با سیستم های موقتی ساده و ارزان شروع می كنند كه می توانند نسبتا سریع معرفی شوند و آنها می تواند به آماده شدن كاربرها برای سیستم های پیچیده بعدی كمك كنند، در حالیكه مزایا واقع را برای بازارها در طول توسعه و ساخت فازی از سیستم پیچیده تر را فراهم می آورد. هنگامی كه سهام قرضه دولیت برای اولین بار در جمهوری جورجیا معرفی شدند، سیستم پرداخت یك صفحه منتشره pc بود با اختیار حركت كتاب از بانك ملی جورجیا بورس ( برای اجازه دادن حساب سریع تجارتها) با وسایل از یك دیسكت معمولی اگر فقط یك تعدادی از تجارتها در هر هفته وجود داشته باشد چنین سیستمی مناسب است. هنگامیكه بازار توسعه یافت یك سیستمی كه می توانست از عهده یك حجم بزرگتر از تجارتها برآید البته مورد نیاز بود. همین طور، در افغانستان یك سیستم پرداخت ساده در سال 2005 هنگامی كه تیم پرداختها در حال كار روی توسعه یك سیستم پیچیده تر بود معرفی شد. دیدن سیستم مقدماتی ساده و سیستم پیچیده تر همانگونه كه مكمل متغیر را مقایسه می كند، روش ممكن بود برای تعداد زیادی از بازارها اختصاص داده شود، آن گفت كه ممكن است گذراندن بعضی مراحل را معنی دهد، تعدادی از كشورها در اروپای مركزی از پرداخت های نقدی خرده فروشی به واگذاری الكترونیكی سهام بدون مرحله چك كاغذی حركت نمودند، اینها بنظر می رسید كه به عنوان پایه ای در تكنولوژی خروج داده ها باشد بیش از اینكه به عنوان یك پیشرفت موقتی مفید باشد.
اداره كردن قوانین كسب و كار و ریسك قانونی:
یك چارچوب قانونی نیرومند در بازار سهام قرضه دولتی- یعنی چارچوبی كه قوانینی را روی چگونگی فعالیت بازارهای ثانویه و اولیه فراهم كرده است. به پیشرفت بازار از طریق فراهم آوردن مشتركان بازار با بعضی اطمینان قانونی كه اعتبار تجارتها را در سایه قانون پشتیبانی خواهد كرد كمك می كند.
این چارچوب شاید در شكل آئین نامه ها یا استانداردهای بازار، بیشتر از قانون اولیه میبایست شامل اختیار برای دولت برای قرض گرفتن همانگونه كه چگونه آن قرض گرفتن ترجمه 44 اداره شود بود، قوانین روی تجارت بازار ثانویه ( آیا تجارت مبادله شناخت شده را و وظایف و امتیازات اطراف سازنده های بازار را اداره خواهد كرد یا خیر) همانگونه كه آئین نامه ها تعیین می كنند خصوصیات قانونی سهام قرضه دولتی را و استفاده آنها بطور موثر بعنوان وثیقه در معاملاتی نظیر Repo برای همه مناطق مدیریت ریسك، به وجود یك توازن بین نیاز به كنترل و میل به یك چارچوب انعطاف پذیر مورد نیاز است كه می تواند یك محیطی را برای توسعه بازار فراهم آورد. برای مثال، نیازمندی برای مدیر مقروض جستجو كردن اختیار از میان وضع قانون در هر موقع لزوم است كه مایل است كه قرض را یك عملكرد موثر را بطور واضح آسان نخواهد كرد را صادر نماید.
همانگونه كه یك چارچوب قانونی قوس دار كه می تواند اطمینان در بازار را فراهم كند، توافقات قانونی و استانداردهای بازار نیز باید برای فراهم اوردن حمایت از مشتركان بازار بر روی یك پایه تجارت بوسیله تجارت مورد استفاده قرار گیرند. توافقات قانونی دو طرفه، اینكه چگونه یك تجارت از آشناسازی در میان پرداخت و نام نویسی اداره می شود را با دقت شرح خواهد دا

محاسبه شود: چگونه منفعت فراهم آورده شده محاسبه می گردد ( برای مثال روی یك قرارداد قیمتی تمیز یا كثیف) چه چیز پایه قانونی سند است چه موقع عنوان قانونی انتقال می یابد و آیا همچنین در بعضی انواع تجارت انجام می شود: و چه موقع یك ورشكستگی بیان می شود.
هنگامی كه تجارت متقاطع مرزی افزایش می یابد،اینكه قراردادهای استاندارد در توافقات قانونی استفاده شوند ضروری می باشد. برای مثال اگر بانك A از كشور Z از عهده پرداخت بر نمی آمد چه اتفاقی می افتد، وام دادن سهام قرضه دولتی انتشار یافته بوسیله كشور P، به بانك B در كشور PX كدام قانون قضاوت برای پایه هر تصمیمی كه برای ساختن فرآیند باید مورد استفاده قرار گیرد؟ یك توافق قانونی باید ضروری بودن اینكه شریكان تجاری چك كنند كه آیا توافق قانونی شان در میان حقوق مناسب قابل اجرا است را روشن نماید.
استفاده از توافقات قانونی كارفرما می تواند قیمت را در ارتباط با تنظیم كردن این توافقات كاهش دهد. این توافقات قانونی كارفرما بعنوان یك چتر روی همه تجارتهای انتقال یافته بین دو رونوشت در یك سند ویژه روی یك دوره زمانی تعیین شده عمل می كند. و از این رو استفاده از اینها نسبت به خواندن توافقات بصورت انفرادی برای هرتجارت آسانتر و ارزش موثر بیشتر است. در بازار Repo بین المللی، توافق خرید مجدد جهانی كارفرما ISMA/TBMA و توافق اروپائی كارفرمای اتحادیه بانكی اروپا حكمفرما می باشند. بانكهای مر كزی می توانند به تشویق كردن استفاده از توافقات قان

ونی نیرومند بوسیله مراقبت كردن ازاینكه توافقات قانونی آنها با مشتركان بازار بهترین عمل بازاری باشد كمك كنند و از این رو می تواند به عنوان یك بنچ مارك استفاده شود. برای مثال یك تعدادی از بانكهای مركزی، كه شامل بانك انگلستان می شوند، یك نسخه پذیرفته شده از ISMA/TBMA GMRA را در معاملاتشان با رونوشتهایی برای بهره وری های سیاسی پولی را استفاده می كنند.
ترجمه 45
ریسك شناور و تجارت الكترونیكی:
ریسك شناور ریسكی است كه یك مشترك بازار قادر بناشد تا موقعیتی را در یك طریق زمانی و در یك بهای قابل قبول تصفیه نماید.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir