مقاله عوامل موثر بر فرایند تجاری سازی اختراعات و نوآوری های دانشگاهی در کشور ایران تحت pdf دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله عوامل موثر بر فرایند تجاری سازی اختراعات و نوآوری های دانشگاهی در کشور ایران تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله عوامل موثر بر فرایند تجاری سازی اختراعات و نوآوری های دانشگاهی در کشور ایران تحت pdf،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
تعداد صفحات:14
چکیده:
تجاری سازی اختراعات و نوآوری دانشگاهی در سراسر دنیا تبدیل به یک مسئله مهم شده است. بسیاری از دانشگاه ها در حال حرکت به سوی تبدیل شدن به دانشگاه های مبتنی بر کارآفرینی و نوآوری فناورانه می باشند. اگرچه دانشگاه ها تعداد زیادی از اختراعات و نوآوری بوجود آمده را نادیده می گیرند، اما با این حال هنوز بخش اعظمی از این نوآوری در انتظار تجاری شدن هستند. همین موضوع به خودی خود می تواند به عنوان یک نتیجه از پیچیدگی فرآیند و همچنین تعهد طرف های درگیر در فرآیند تصمیم گیری باشد. هدف از انجام این پژوهش، پیدا کردن چگونگی تجاری سازی اختراعات و نوآوری های دانشگاهی در ایران و اینکه چرا فقط تعداد کمی از اختراعات و نوآوری های دانشگاهی در ایران تجاری می شوند، می باشد. پژوهش حاضر بر اساس تئوری اتحاد نظریه های کیفی و مطالعه ی موردی بنیان نهاده شده است. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کتابخانه ای اسنادی، میدانی پیمایشی می باشد و مهمترین ابزار مورد استفاده در آن مصاحبه می باشد. نتایج نشان دادند که روند تجاری سازی دانشگاهی در ایران متاثر از 3 فاکتور اصلی می باشد که عبارتند از: 1 انگیزش و فرصت های شناختی مخترع از صنعت 2 شناخت مخترع از امتیازات و بودجه 3 از همه مهمتر نقش مرکز مدیریت تحقیقات دانشگاهی و مرکزنوآوری و تجاری سازی در کل فرآیند می باشد. در پایان تعدادی پیشنهاد جهت تجاری سازی نوآوری ها بیان شده است.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0