مقاله بررسی مزیت نسبی و پلان تجاری صادرات خرمای ایران تحت pdf دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی مزیت نسبی و پلان تجاری صادرات خرمای ایران تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی مزیت نسبی و پلان تجاری صادرات خرمای ایران تحت pdf،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
تعداد صفحات:14
چکیده:
خرما یکی از محصولات مهم باغی کشور است و تولید آن در کشور سالانه به یک میلیون تن می رسد. در حدود 15 درصد خرمای جهان در ایران تولید می گردد و متوسط سهم ایران از کل میزان صادرات جهانی خرما 16/4 درصد است. با توجه به اهمیت تولید وصادرات خرما به عنوان محصول عمده صادراتی ایران و حضور در بازارهای جهانی، به بررسی مزیت نسبی صادرات خرمای ایران و مقایسه آن با کشورهای عمده صادرکننده خرما پرداخته است. اما برخلاف مطالعات گذشته که که مزیت نسبی صادراتی در آن ها بر اساس درآمدهای نفتی محاسبه شده در این پژوهش مبنای محاسبات درآمد های غیرنفتی است. اکثر سال های مورد مطالعه بیانگر مزیت نسبی صادرات خرمای ایران است. بنابراین اتخاذ راهبردهای سیاستی به منظور حفظ ثبات شاخص های مزیت نسبی خرمای ایران می تواند جایگاه این محصول را در سبد غیر نفتی بهبود دهد.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0