مقاله بررسی عوامل موثر بر رفتار کارآفرینانه در بین دانشجویان مرکز آموزش علمی -کاربردی جهاد کشاورزی در استان قزوین word دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی عوامل موثر بر رفتار کارآفرینانه در بین دانشجویان مرکز آموزش علمی -کاربردی جهاد کشاورزی در استان قزوین word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی عوامل موثر بر رفتار کارآفرینانه در بین دانشجویان مرکز آموزش علمی -کاربردی جهاد کشاورزی در استان قزوین word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
تعداد صفحات:21
چکیده:
هدف مطالعه ی حاضر بررسی عوامل موثر بر رفتار کارآفرینانه در میان دانشجویان مرکز علمی- کاربردی می باشد. جامعه آماری تحقیق را دانشجویان مرکز علمی-کاربردی وابسته به جهاد کشاورزی استان قزوین در سال 1386 تشکیل دادند (N=264) . حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران، 156 نفر (n=156) تعیین گردید و سپس نمونه گیری با روش تصادفی طبقه ای انجام شد. ابزار گرد آوری داده های مورد نیاز، پرسشنامه ای سه قسمتی بود که بخش اول جهت آگاهی از اطلاعات فردی و تحصیلی دانشجویان تدوین شد. بخش دوم شامل پرسشنامه استانداردی راجع به نیت کارآفرینی و عوامل موثر بر آن بود که پس از ترجمه به فارسی روایی آن توسط اساتید مورد تایید قرار گرفت. به منظور شناسایی ترجیحات فردی وابسته به شخصیت دانشجویان بخش سوم پرسشنامه (پرسشنامه استاندارد ترجیحات و تفاوت های یادگیری فردی(ILP) مورد استفاده قرار گرفت که روایی آن توسط تدوین کنندگان آن تایید و پایایی ابزار نیز از طریق همبستگی آن با شاخصMBTI، توسط همان افراد حدود 0/87 تا 0/99 تخمین زده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داد ههای گرد آوری شده از آماره های توصیفی و آزمون های مقایسه میانگین (آزمون مقایسه میانگین دو جامعه T- test و تحلیل واریانس یک طرفهANOVA )بهره گرفته شد. نتایج به دست آمدهحاکی از آن بود که رفتار کارآفرینی در بین دانشجویان در حد متوسط قرار داشت، در حالی که این میزان در بین دانشجویان رشته های مختلف، متفاوت بود ولی بین دانشجویان دختر و پسر و ورودی های مختلف اختلاف چندانی وجود نداشت. از نظر ترجیحات فردی وابسته به شخصیت مشخص شد که دانشجویان دختر بیشتر برون گرا، شهودی، احساسی و قضاوتی و دانشجویان پسر درون گرا، تجربی، فکری، و ادراکی بودند. در پایان با توجه به نتایج به دست آمده پیشنهادهایی نیز ارائه شده است.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0