توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تقویت دیوارها word دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تقویت دیوارها word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تقویت دیوارها word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تقویت دیوارها word :

تقویت دیوارها

تقویت برشی دیوارهای چینه URM بوسیله سیستم های FRP
S.GRANDO , M.R.VALLUZZI
واحد آموزشی مهندسی حمل و نقل و ساختمان ، دانشگاه پادوا
VIAMARZOLO – 9 – 35131 پادوا ، ایتالیا
A.NANNI , J.G. TUMIA
مركز تحقیقات مهندسی زیر سازه
65409-00300 ، آمریكا Mo , Rolla , Minercircle

این مقاله یك برنامه آزمایشی را ارائه می دهد كه به موضوع تقویت برشی به وسیله سیستم های FRP دیوارهای URM ساخته شده با واحدهای رسی می پردازد. پنج پانل بنایی رسی با تركیب FRP به شكل ورقه ها و میله ها تقویت شده و به منظور لحاظ كردن عملكرد برش آنها در طول قطر دیوار بارگذاری شدند. ابعاد پلانهای بنایی m22/1*22/1 و به ضخامت mm120 بودند. از تكنیكهای گزارش شده ساختمانی برای میله ها استفاده می شود. این تكنیك شامل قراردادن میله های FRP در مفصل های بستر بنایی است. از سوی دیگر، برای ورقه ها از تكنیك قراردادن دستی استفاده می شود. نتایج، كارآیی عملكرد برش در حال افزایش دیوارهای چینه URN را برحسب ظرفیت و شكل پذیری ظاهری نشان می دهند.

مقدمه:
وقتی بار پلان بر روی دیوار كشیده شده اعمال شود، ظرفیت نهایی را میتوان به آسانی به دست آورد و دیوار URM فرو می ریزد. تأثیر اصلی این نوع بار عبارت است از تنش برشی كه بوسیله تركهای موجود در سراسر طول و با امتداد گسیختگی برش قابل تشخیص است. بعد از باز شدن ترك، دیوار كل ظرفیت خود را از دست داده و میتواند به آسانی به زیر و خارج از بار پلان فرو بریزد و زندگی انسان را به مخاطره بیاندازد. به این دلیل، پیش گیری و مهار این نوع گسیختگی دارای اهمیت است.
استفاده از سیستم های FRP میتواند جواب قانع كننده ای برای این مشكل باشد. با استفاده از تركیبات FRP، افزایش ظرفیت نهایی دیوار بدون اضافه كردن وزن و سختی آن با اجتناب از پیامدهای خطرناك ناشی از حوادث زمین لرزه ای ، امكان پذیر است.

علاوه بر این، به واسطه استفاده از FRP ، سود زیبایی شناختی ساختمانی و منطقی وجود دارد، كه عبارتند از حداقل اتلاف فضای مفید و با یك گچكاری میتوان مصالح تقویت كننده ساختمان را مخفی كرد.
توصیف مصالح ساختمان (مواد كار)

آزمایشات تجربی برای توصیف خصوصیات مكانیكی مصالح ساختمان بكار رفته در این بررسی، به نتیجه رسیدند. متوسط تاب فشردگی آجرهای رسی بنایی حاصل از آزمایش منشور.
Mpa , (ASTM C1314) 78/15 بود. دیوارها با میله های 2GFRP # به قطر mm6 و ورقه های GFRP در داخل یك چسب اپوكسی جاسازی شدند كه برطبق تولید و آزمایش نتایج همانطور كه در جدول 1 نشان داده شده است دارای خصوصیات مكانیكی هستند.
جدول 1 – خصوصیات مكانیكی
مواد كار تاب فشردگی
[Mpa] مقاومت كششی
[Mpa] ضریب الاستیكی
[Mpa]
میله های #2GFRP – 824 50162
ورقه های GFRP – 1687 83129
چسب اپوكسی 18/86 58/27 3102

روش تقویت
تكنیك كارگذاری دستی شامل مراحل ذیل است: (a) كاربرد آستر، برای كاهش دادن تخلخل سطح دیوار بنایی؛ (b) لاله ثانویه بطونه، برای هموار كردن ناهمواریهای روی سطح دیوار؛ (C) لایه ای از ماده اشباع شده مانند چسب، با استفاده از غلطك بكار میرود؛ (d) تثبیت موقعیت ورقه های FRP بر روی سطح دیوار، با استفاده از یك غلطك حباب برای بیرون راندن هوای به دام افتاده بین ماده اشباع و الیاف؛ و (e) یك لایه دوم ماده اشباع بكار رفته است (به شكل 1 مراجعه شود).
تكنیك ساختمانی FRP گزارش شده به یك متد كاربردی ساده تر نیاز دارد: (a) با استفاده از یك دستگاه سنگ سمباده دارای تیغه الماسی، چاكهای به ضخامت 5/1 برابر اندازه میله شیار دار میشوند؛ (b) لایه ای از چسب جاسازی با یك گان مناسب در شیار قرار داده شد؛ میله در شیار قرار گرفت و سپس چاك كاملاً با چسب پر شد تا میله FRP در محفظه قرار گیرد. (به شكل 2 مراجعه شود).

شكل 2- گزارش ساختمانی FRP شكل 1- تكنیك كارگذاری دستی

نمونه آزمایش
كل پنج دیوار آجری رسی بنایی به ابعاد mm102*1220*1220 با آجرهای رسی به ابعاد 203*102*51 در یك نمونه بندكشی پیوسته، ساخته شدند. همه دیوارها با یك تیغه مناسب به منظور اجتناب از ایجاد متغیرهای اضافی نظیر طرز ساخت و قابلیت كار ملات مختلف ساخته شدند كه این متغیرها با ساختن نمونه ها به وجود می آیند.
برنامه آزمایشی در شكل 3 نشان داده شده است. یك دیوار URM ، Co1 ، نمونه دیوار مهار بود: دیوار CB1 با 2 میله GFRP در هر اتصال ثانویه ملات در سمت مقابل تقویت شد؛ دیوار CB2 حتی در قسمت عقب خود دارای مقدار یكسانی از میله های FRP مانند CB1 بود؛ دیوار CL1 با ورقه های CFRP به پهنای mm5/76 (3 اینچ) در هر mm5/152 ( 6 اینچ ) مهیا شد. بنابراین، كل 5 بند (قطعه باریك) در سمت جلو به كار رفتند. دیوار CL2 به روش مشابه با CL1 تقویت شد، اما این كار با مقدار یكسانی از ورقه ها نیز در سمت پشت دیوار در مكانی شبیه به جلوی دیوار انجام شد.

مقدار آرماتور تقویت كننده برای پیكربندی های مختلف برحسب سختی محوری E.A معادل هستند (ضریب الاستیسیته (ارتجاعی) با سطح مقطع عرضی ضرب شد).

شكل 3- برنامه تست (برنامه آزماینده)
مقدمه چینی تست
نمونه ها به روش حلقه بسته تست شدند. دو جك هیدرولیكی به ظرفیت 30 تن توسط یك پمپ دستی فعال شد و از آن برای تولید بار الكتریكی در سراسر قطر دیوار تحت آزمایش استفاده شد. در طول بارگذاری، بوسیله كفش پولادی قرار گرفته در گوشه بالا نیرو به دیوار اعمال شد و در گوشه پایین در سراسر میله های فولادی بسیار قوی به دستگاههای مشابه انتقال یافت.

شكل 4- مقدمه چینی تست را نشان می دهد
بار در سیكل های بارگذاری اعمال شد و برای هر 10 تن و نیز برای تعیین ثبات سیستم تخلیه شد. داده ها توسط سلولهای محلی و گشتاور متغیر خطی ترانسدیوسرها (LVDTs) بدست آمدند و توسط سیستم دریافت كننده داده های DAYTRONTZ به فركانس 1Hz جمع آوری شدند. برای جمع آوری جابجایی و بازشدن ترك در دیوارها، دو LVDT در امتداد طول هر سمت دیوار قرار گرفتند.

شكل 4- مقدمه چینی تست

مكانیزم گسیختگی
تقویت یك سمت
مكانیزم كلی گسیختگی در تقویت كردن یك طرف دیوارها مشاهده شد (به شكل 5 مراجعه شود). آن گسیختگی در دو مرحله توسعه یافت: یك مرحله در پلان و دیگری در بیرون از پلان، كه در ذیل شرح داده میشود:

(a) مرحله داخل پلان – ابتدا یك ترك با گسیخته شدن واحدها (قسمت های ) بنایی از ملات، تولید می شود كه در سمت بدون آرماتور رخ می دهد و در سراسر ضخامت دیوار حركت می كند تا اینكه در اتصال واحد ساختمان گسیختگی چسب اپوكس رخ دهد؛ و در پی آن دیوار می شكند زیرا تنش كششی به مدت طولانیتر به FRP منتقل نمی‌شود. دیوار در امتداد قطر ترك می خورد، در پی آن اتصالات ملات ترك خورده و یك ترك برشی و طبقه ای تولید می شود (شكل 6).
(b) مرحله بیرون از پلان (شكل 7)

باز شدن ترك ها در سمت تقویت نشده نسبت به سمت تقویت شده به علت بیشتر بودن تركها است (شكل 8).
تقویت كردن دو سمت [دیوار]
در صورت تقویت دو طرف دیوار، گسیختگی ناگهانی و سریعتر از مورد شرح داده شده قبلی است. گسیختگی در بار بالاتر اتفاق می افتد (شكل 8)، كه این امر به علت گریز از مركز صفر در آرماتور است. در واقع، وجود آرماتور در هر دو سمت دیوار، مرحله بیرون از پلان را در گسیختگی ایجاد نكرد.
در این دیوارهای تقویت شده، وجود آرماتور به تشكیل تركهای قطری و در حال حركت در طول واحدهای ساختمان (شكل 9) فشار وارد می كند در عوض اینكه بر عمل ترك برش طبقه ای فشار وارد كند. ترك معمولاً روی مواد كار به كار رفته و روی سیستم FRP توسعه می یابد،‌ و بدون تغییر مسیر خود در سراسر اتصاف گسترش می یابد. از این رو، نیروهای كششی در پل بندی FRP ترك قطری، ظرفیت برش دیوارها را افزایش می دهد. علاوه بر آن، در نتیجه بارهای حاصله، حالتی از شكافتن (دیوار CB2 ، شكل 9) و حالتی از لغزش وجود دارد (دیوار CL2 ، شكل 12).

 

شكل 5- مكانیزم كلی گسیختگی برای دیوارهای آرماتوری یك طرفه

شكل 8- بازشدن ترك در طرفهای جلو و عقب دیوارها

شكل 9- عمل ترك در آرماتور دو طرفه (شكاف برداشتن در وسط).

تجزیه و تحلیل نتایج آزمایش
برای دیوار مهار co1 ،گسیختگی شكننده و ناگهانی بود كه با اتصال اجزای ساختمان و ملات كنترل شد. همه دیوارها توسط گسیختگی رس می شكستند اما دیوارهای تقویت شده شكل پذیری بیشتری داشتند. در آخرین حالت، در كل دیوارهای تقویت شده، سست شدن مصالح ساختمان تنها در مورد دیوار CL2 مشاهده شد كه ناشی از لغزش اتصال ملات بود. حداكثر افزایش در ظرفیت برش (حدود 200%) در دو دیوار (CB2 و CL2 ) به ثبت رسید.
برای مقایسه مقدار اختلاف و نوع آرماتورها، معیاری براساس تغییر شكل برشی تنظیم شد. شكل پذیری ظاهری “M” با استفاده از روابط (1) و (2) زیر محاسبه شد.
(1)
(2)
كه عبارت است از تغییر شكل برش نهایی و تغییر شكل برش جاری است (مطابق تغییر در شیب بر حسب بار برخلاف دیاگرام های تغییر شكل برشی است). با توجه به تغییرات شكل ایجاد شده توسط بار طولی به عنوان تغییرات شكل اصلی، حداكثر تغییر شكل برشی به عنوان مجموع این تغییرات بیان می شود حاصل در جدول 2 معین شده اند.
جدول2- مقایسه شكل پذیری ظاهری

شكل10 بار داخل پلان را در مقابل منحنی های تغییر شكل برش برای كل دیوار تست شده نشان می دهد. به واسطه جدول2 و شكل10 بهترین عمل جستجوی دیوارCL2 است كه با توزیع متقارن ورقه هایی در هر دو طرف تقویت شده است. این كار، هر دو ظرفیت نهایی و شكل پذیری ظاهری را افزایش می دهد. در كل، این دیوار با لغزش پنجمین اتصال بعد از گسیختگی شكسته است. علاوه بر این، خاطر نشان می شود كه حداكثر مقدار با دیوارهایCL مطابق است، این تطبیق احتمالاً به علت ناحیه بزرگتر پوشیده شده توسط ورقه ها در مقایسه با میله ها است.

رفتار مناسب پانل های رسی در مقایسه با سایر دیوارهای بتنی مشابه ناشی از این واقعیت است كه ملات می تواند به داخل سوراخ های آجرها رفته و یك سیستم جامد و سخت را به وجود آورد (به شكل1 مراجعه شود). این امر موجب اثر عمل میخچه ای ملات می شود و خود ظرفیت دیوار را افزایش می دهد. گسیختگی در حال شكافتن (شكل9) در ناحیه مركزی در امتداد طول فشرده در دیوارCB2 حاصل شد كه ناشی از تنش مماس حاصل از مهار بالای بین آجرهای رسی و از ناحیه آرماتور متقارن است (میله های#2GFRD هر دو طرف).
شكستگی لغزش (شكل12) در دیوارCL2 ناشی از تركیب بین افزایش بار نهایی (به علت وجود آرماتور در هر دو طرف) و قدرت كمتر در سطح مشترك اتصال بدون آرماتور ملات بود. به هر حال، در این صورت افزایش بیشتر در ظرفیت برش به ثبت رسید، همانطور ورقه های افقی، لایه های ساختمانی را مهار كردند كه در آنجا لغزش رخ می داد و ترك ها در طول اتصالات بالا پل بندی (اتصال پل) شدند.

شكل11- اثر عمل میخچه ای شكل 12- گسیختگی لغزش (شكستگی لغزش)

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir