تحقیق در مورد جغرافیای طبیعی فایل ورد (word) دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق در مورد جغرافیای طبیعی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد جغرافیای طبیعی فایل ورد (word)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
جغرافیای طبیعی
اندونزی بزرگترین مجمعالجزایر جهان است كه در امتداد خط استوا و بین قطعه خشكی جنوب شرقی آسیا و استرالیا قرار دارد.%81 درصد از كل مساحت اندونزی را آ ب پوشانده است. مجمعالجزایر اندونزی دارای پنج جزیره بزرگ و نزدیك به 30 گروه مجمعالجزایر میباشد. بر اساس اعلام مقامات اندونزی در سال 1994 اندونزی دارای 17508 جزیره كوچك و بزرگ بوده اما فقط 6000 جزیره آن مسكونی میباشد. پنج جزیره مهم آن عبارتند از: 1- سوماترا 2- جاوه 3- كالیمانتان 4- سولاوسی 5- ایریان جایا.
اندونزی دارای آب و هوای استوایی و دارای دو فصل خشك و بارانی هر یك به مدت چهار ماه میباشد. اندونزی بعد از برزیل دارای بزرگترین ذخایر جنگلهای استوایی(معروف به ششهای جهان) میباشد كه نزدیك به 120 میلیون هكتار را در بر میگیرد.خاك بیشتر مناطق اندونزی به دلیل وجود با تلاقهای فراوان جلگهها و دشتهای وسیع و نیز رسوبات آتشفشانی برای كشاورزی مناسب است. جزایر جاوه وبالی دارای حاصلخیزترین خاكها هستند. اندونزی دارای رشته كوههای فراوان و قلههای مرتفع بسیاری است كه در بین آنها حدود 400 آتشفشان وجود دارد كه یك چهارم آنها فعال است .
اندونزی دارای راههای دریایی مهمی است كه اقیانوس هند را به اقیانوس آرام پیوند میدهد. از مهمترین این آبراهها میتوان به 1- تنگه مالاكا، 2- تنگه سوندا، 3- تنگه ماكا سار كه از دیرباز مورد استفاده كشتیهای تجاری بوده است اشاره نمود.شهر جاكارتا پایتخت اندونزی است و شهرهای مهم دیگر اندونزی عبارتند از: 1-سورابایا 2- باندونگ 3- جوگجاكارتا 4- مالانگ 5- مدان 6- پالمبانگ 7-اوجونگ 8- بانجار ماسین.
شهر جاكارتا از بنادر مهم تجارتی قدیمی اندونزی میباشد این بندر در ابتدا سونداكلاپا نام داشت كه پس از شكست نیروهای پرتغالی از نیروهای مسلمان به رهبری فتحاللهخان در سال 1527 م به جایاكارتا (پیروزی بزرگ) تغییر نام یافت. در سال 1618م هلندیها به جاكارتا حمله و پس از اشغال آن مقر كمپانی هند شرقی هلند را به آنجا منتقل و نام آنرا به باتاویا تغییر دادند. تا اینكه در جنگ جهانی دوم و اشغال اندونزی توسط ژاپن به جاكارتا تغییر نام یافت. در اندونزی به علت وسعت زیاد در میان حدود شرقی وغربی آن سه منطقه زمانی مختلف وجود دارد:
1-بخش غربی اندونزی 7 ساعت جلوتر از گرینویچ، 2-بخش مركزی اندونزی 8 ساعت جلوتر از گرینویچ، 3-بخش شرقی اندونزی 9 ساعت جلوتر از گرینویچ.
اندونزی چهارمین كشور پرجمعیت جهان و سومین كشور در حال توسعه و پرجمعیتترین كشور اسلامی است.جمعیت فعلی اندونزی بین 210 تا 212 میلیون نفر تخمین زده میشود. دولت اندونزی با پیروی از سیاستهای یهودی صلیبی در مورد كنترل جمعیت كه هدف آن كاهش جمعیت مسلمین میباشد پیشتاز دیگر كشورهای اسلامی در این زمینه بوده و توانسته رضایت اربابان صلیبی یهودی خود را جلب نماید. نرخ رشد جمعیت از 3/2 در سال 1971م به كمتر از 5/1 درصد تقلیل یافته و این روند همچنان ادامه دارد. ژنرال سوهارتو رئیس دولت وقت اندونزی در سال 1989م به خاطر خوش خدمتی در راستای اهداف استعمارگران نو جایزه ویژه سازمان ملل در مورد تنظیم خانواده را دریافت كرد.
«شورای ملّی تنظیم خانواده» با همكاری آژانسهای كمكرسانی یهودی صلیبی و با همكاری وزارت بهداشت اندونزی384 هزار مركز كنترل خانواده تا سال 1993م در اندونزی تأسیس نمود كه بر اثر تبلیغات و عملكرد آنها 31 میلیون زوج 24 میلیون آنان از روشهای مختلف جلوگیری از بارداری و عقیمی استفاده نمودهاند.
برنامه صهیونیسم بینالملل و اتحاد صلیبی منحصر در كنترل جمعیت مسلمین نیست، بلكه در برنامههای دولت و بانك جهانی سیاست توازن جمعیت و یا كاستن از جمعیت مسلمین در مناطق حساسی كه اكثریت با مسلمین است تحت پوشش مهاجرتهای داخلی در جریان است.
اندونزی از نظر قومی و نژادی جامعه متنوعی بوده و فاقد یك گروه نژادی است. با این حال بیشتر مردم از نژاد ملایو هستند. اندونزی دارای بیش از 200 زبان محلی است كه با احتساب لهجههای گوناگون به 583 زبان و لهجه میرسد. معروفترین زبانهای رایج در اندونزی عبارت است از:1-آچهای 2-بتكی 3-سوندایی 4-جاوهای 5-ساساكی 6-تتوم. اما زبان اندونزیایی كه برگرفته از زبان ملایو است به عنوان زبان رسمی كشور رواج وسیعی داشته و در تمام سطوح آموزشی، اداری، حقوقی و رسانهای به كار میرود. در دوره گسترش اسلام در این
سرزمین خط و الفبای عربی جایگزین خط قدیم (الفبای پالاوا) شده و به حروف عربی و یا حروف جاوهای مشهور بوده است. هنگام اشغال این سرزمین توسط هلند مبلغین مسیحی با حمایت استعمارگران هلند جهت تغییر دین این مردم خط آنان را به تدریج از عربی با الفبای لاتین تغییر دادند. امروز نیز زبانهای ملایو و اندونزیایی به الفبای لاتین نوشته میشود. خط قدیم عربی برای نسل جدید ناآشنا و به جز در محافل مذهبی كاربردی ندارد .
كشور اندونزی همانند پلی دو قاره آسیا و اقیانوسیه را به هم متصل میسازد. موقعیت ژئوپلوتیك اندونزی و احاطه آن بر آبراههای مهم دریایی تجاری مثل تنگه مالاكا و سوندا؛ وجود ذخائر فراوان معدنی مثل نفت، گاز و منابع غنی طبیعی از جمله جنگلهای استوایی و خاك حاصلخیز از عوامل اهمیت بخش آن است .
مجمعالجزایر اندونزی در طول تاریخ تحت تاثیر چهار موج فرهنگی و مذهبی قرار گرفته است:
1-دوره قبل از اسلام
بر اثر ارتباط این مجمعالجزایر با هند، آیینهای بودا و هندو رواج بسیار زیادی در این سرزمین داشته است .
2-دوره گسترش اسلام
ورود و نشر اسلام در این مجمعالجزایر از مهمترین و در عین حال مبهمترین دوران تاریخ این سرزمین است. شواهد تاریخی گویای آن است كه برای بار اول اسلام از طریق تاجران و بازرگانان مسلمان به این سرزمین نفوذ نموده است. هنگامیكه پایتخت خلافت اسلامی در بغداد مورد تاخت و تاز مغولها قرار گرفت، بسیاری از عالمان و صوفیان كرام در كتابهای تاریخ ملایو آمده است كه اولین حاكم مسلمان در منطقه آچه شخصی به نام جهانشاه بوده كه در سال 602 هـ . ق به خاطر ازدواج با زنی از اهالی آچه به عنوان پادشاه از طرف مردم،
انتخاب شده است. ماركوپولو در سال 692 هـ . / 1292 م. از جزیره سوماترا بازدید میكند جز منطقه آچه كه تمام ساكنین آن مسلمان بودند ساكنان بقیه مناطق را بتپرست مییابد. نیم قرن بعد از ماركوپولو سیاح بزرگ اسلامی ابنبطوطه هنگامیكه از جزیره جاوه، سوماترا و منطقه آچه بازدید میكند، حكومت اسلامی مقتدری را كه پادشاه عادل و مسلمان آن ملك ظاهرمشغول جهاد با كفار است را در این سرزمین مییابد. پادشاه پیرو مذهب شافعی بوده است. بسیاری از قضات و فقهای آن دیار مهاجرین سرزمینهای اسلامی و فرمانده نگهبانان ایرانی بوده است.
3-ورود استعمارگران مسیحی
پس از سقوط بندر مالاكا و از بین رفتن حكومت اسلامی آن به دست استعمارگران پرتغالی حركت تدریجی مسیحیان به سمت مجمعالجزایر اندونزی آغاز و بخشهایی از مناطق شرقی اندونزی به تصرف پرتغالیها درآمد. پرتغالیهای مسیحی با یورش وحشیانه به گورستان عقدههای شكست در جنگهای صلیبی را با تخریب قبرستان مسلمانان خالی نموده و از سنگ نوشتههای قبور مسلمین قلعهای بنا نمودند. كشیش سنت فرانسیس خاویر به نمایندگی از كلیسا و پاپ از مناطق اشغال شده بازدید و فعالیتهای تبشیری خود را آغاز و مؤسسهای دایمی برای تبلیغ مسیحیت تأسیس نمود؛ تا پایان قرن 16م حدود شصت هزار نفر از بومیان مناطق مختلف به آیین منسوخ و تحریف شده مسیحیت(كاتولیك) درآمدند. پس از پرتغالیها،
هلندیها اكثریت اندونزی را به اشغال خود درآورده و به ترویج مذهب پروتستان پرداختند. مبلغان مسیحی در تغییر دین مسلمانان موفقیتی كسب نكردند اما با متمركز نمودن فعالیتهای تبشیری خود در مراكز دورافتاده و روستایی، دین بسیاری از بومیان این مناطق را تغییر دادند. بر اساس آمارهای منتشر شده 6% درصد جمعیت اندونزی را مسیحیان پروتستان و 3% آنرا كاتولیكها تشكیل میدهند .
4- كمونیسم
از آغاز مبارزات مردم اندونزی بر علیه استعمارگران در قرن بیستم میلادی، جهان غرب كوشید تا با عوض نمودن اندیشه اسلامی مبارزان مسلمان، حركتهای استقلالطلبانه این مردم را در قالب افكار و ایدههای منحط و پوشالی سوسیالیستی شكل دهد و با روشی دیگر به استعمار این مردم بپر دازند كودتای كمونیستی پس از استقلال اندونزی بر اثر هوشیاری مسلمانان با شكست مواجه و بساط حزب كمونیست از این كشور برچیده شد.
خاورشناسان و مورخان مسیحی در نگارش تاریخ اندوزی به تحریف آن در راستای منافع استعماری مسیحیت پرداخته و حقایق را وارونه بیان داشتهاند. آنان نقش مثبت اسلام در ایجاد حركتهای ضد استعماری و استقلالطلبی در اندونزی را انكار نمودند، اما حقیقت آن است كه عامل اصلی خیزش و قیام ملت اندونزی در مقابل استعمارگران ریشه در تعالیم اصیل اسلامی به عنوان مكتبی مبارز و استكبارستیز و پویا در ایجاد كانونهای جهاد و مقاومت ضد اشغالگری و كفر جهانی دارد.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0