توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی سازه ها شخص القایی صدا وسیما جمهوری اسلای ایران بر مخاطبان فایل ورد (word) دارای 52 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی سازه ها شخص القایی صدا وسیما جمهوری اسلای ایران بر مخاطبان فایل ورد (word)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی سازه ها شخص القایی صدا وسیما جمهوری اسلای ایران بر مخاطبان فایل ورد (word)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی سازه ها شخص القایی صدا وسیما جمهوری اسلای ایران بر مخاطبان فایل ورد (word) :

چكیده تحقیق:
اهمیت رسانه هاس جمعی از همان آغاز انتشار نخستین روزنامه ها در یونان باستان همواره در كانون توجه نویسندگان و گردانندگان آنها و دغه دغه خاطر سیاستمداران و حكام آن زمان بوده و تاكنون نیز ادامه دارد.تلویزیون نیز به عنوان یكی از بزرگترین و پردامنه ترین رسانه همواره توجه جامعه شناسان و ارتباط گران، سیاستمداران و;.. دوم خود معطوف داشته است موضوع اصلی، بررسی سازه ها شاخص ایفای صدا وسیما است. سازه شخصی یكی از نظریه ها، جورج كلی ( 1967-1905) می باشد. سازی نحوه‌نگاه كردن فرد به رویدادهای موجود در دنیایی دوست به عبارت دیگر سازه فرضیه ای عضلانی است كه برای توضیح یا تعبیر رویدادهای زندگی ساخته می شود. ما طبق  این انتظار كه سازه هایمان واقعیت های زندگی رزمره را پیش بینی خواهندكرد و آنها را توضیح خواهند داد، رفتار می كنیم همانند دانشمندان ،  همواره این فرضیه ها را آزمایش می كنیم، ما رفتار خود را بر پایه سازه هایمان قرار می دهیم و آثار آن را ارزیابی می كنیم.
برای بررسی سازه های القایی صدا وسیما در این تحقیق طی بررسی های مختلف و مطالعه تعداد 15 سازه مختلف درك تصور می كنم صدا و سیما در جهت القای آنها در مخاطبان در داخل كشور انجام می دهد را انتخاب كردم و آن را داخل جدول 4 گزینه ای با گزینه های موافقم، تا حدودی موافقم، مخالفم، و نظری ندارم قرار دادم و با تأیید استاد این پرسشنامه ها در 100 نفر از دانشجویان به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن دارم و از آنها خواستم تا به مناسب میل و نظر خود به سوالات پاسخ دهند.
روش آماری كه در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفت روش  خی دو   X2  بود.
پس از بررسی های انجام گرفته شده شخص گرد یرك سازه های ( توهم توطئه) (تهاجم فرهنگی) مورد قبول اكثریت آراء بدست آمده بود و این سازه ها و فرضیه های مربوط به آن مورد پذیرش قرار گرفت.
 
فصل  اول

مقدمه:
تأثیری پذیری مخاطبان از محتوای پیمامهای وسایل ارتباط جمعی اعم از مطبوعات، رادیو، سینما، علی الخصوص تلویزیون سابقه ای دیرینه و همراه پیدایش آنها دارد. از همان آغاز انتشار نخستین روزنامه ها در یونان باستان ( آكتادیورنا وآكتاسناتوس) همواره میزان و نحوه اثر گذاری آنها بر خوانندگان ودریافت گنندگان مطالب آنها در كانو توجه نویسندگان و گردانندگان آنها و دغه دغه خاطر سیاستمداران و حكام آن زمان بوده است میزان و كیفیت تأثیرات رسانه های جمعی علی الخصوص تلویزیون به عنوان بزرگترین و پردامنه تری رسانه همواره با توجه  جامعه شناسان، ارتباط گران، سیاستمداران و ;.به خود معطوف داشته است.
افزایش پژوهشهای ارتباطی با ابعاد وسیعتر و موضوعات دیر گاهی را تقویت كرد كه بر مبنای آن رسانه جمعی به وضع اجتماعی- فرهنگی، سطوح نیازها و خصوصیات شخصیتی مخاطبانشان ذی نفوذ و تأثیر گذار و تأثیر آنها ممكن است غیر مستقیم، نامحسوس، طولانی و نیز تحت اشعاع سایر عوامل تقویت كننده یا تضعیف كننده این فراینند باشد،
بسیاری از صاحب نظران انتقاد گر جدیدی ، نسبت عملكرد مثبت و بهنجار رسانه های جمعی ابراز تردید كرده اند آنها بر این باورند كه وسایل ارتباط جمعی من جمله تلویزویون مثل هر نهاد اجتماعی دیگری دارای كاركردهایی آشكار و مغایر با نیازهای واقعی مخاطبان نیز به دنبال دو رشته باشد و به ابراز تهاجم فرهنگی و الت دست صاحبان قدرت و ثروت تبدیل شود.
با سروری اجمالی بر مباحث مطرح شده در برخی از منابع می توان نتیجه گرفت كه در تأثیر پذیری مخاطبان از وسایل ارتباط جمعی عوامل زیادی دخیل هستند كه می تواند تأثیرات آنها را افزایش یا كاهش دهد و حتی خنثی كند. بنابراین در مورد میزان  و چگونگی تأثیر گذاری بر مخاطبان نمی توان اظهار نظر قطعی كرد كه رسانه ها قدرت تأثیر گذاری نامحدود و جادویی دارد و یا تأثیرات  آنها ناچیز و محدود است.
مطالعه و پژوهش در روستای شناخت ویژگیهای فرهنگی- اجتماعی، و ;.. مخاطبان گام نخست برای پیام سازان و گردانندگان رسانه های جمعی است.
موضوع پژوهش:
بررسی تنش صدا وسیما در ایجاد و القای سازه های شخصی در مخاطبان ( بر اساس نظریه سازه های شخصی جرح كلی)
رشد پژوهش:
صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران چه نوع سازه هایی را به مردم القاء می نماید؟
هدف پژوهش:
شناخت سازه های شخصی كه صدا وسیما به مردم و بینندگان خود القاء می نماید.
ضرورت و اهمیت پژوهش:
با توجه به وسعت و دامه فراگیر رسانه بزرگی همچون صدا و سیما و همچنین گستردگی و مورد توجه بودن این رسانه می توان به اهمیت این رسان پی برد. تأثیری مخاطبان از محتوای برنامه های تلویزیون از اهمیت بالایی در دنیای امروز برخوردار می باشد  همانطور كه یكی از صاحب نظران در این زمینه پیامهایی كه تلویزیون به مخاطبانش ارائه می كند را به گلوله ها جائ.یی تفسیر و تعبیر نموده است « همانگونه كه یك تفنگ سر پر هنگام شلیك به روی نوجی پرنده» ساچمه هایش در طیف وسیعی آنها را مورد  اصابت قرار می دهد به همان صورت هم پیامهایی كه از طریق یك رسانه شلیك می شود بر مخاطبی كه آنها را دریافت می كنند اثر می گذارد تلویزیون از جمله ارتباط وسایل جمعی بسیار نیرومندی است كه می توان از آنها  در  روه خیر وشد با تأثیر شگفت سود گرفت و چنانچه كنترل مطلوب وجود نداشته باشد می تواند اثر بسیار مخرب و ناسودمندی را برای اجتماع  داشته باشد.
فرضیه ها:
    ایجاد سازه های شخصی یكی از كاركردهای تلویزیون
    تلویزیون در ایجاد و القای سازه های شخصی افراد نقش مؤثری دارد.
    شبكه های سیما در ایجاد و القای شخصی در مخاطبانش نقش دارد.
 
فصل دوم

ادبیات و پیشینه تحقیق:
دكتر باقر ساروخانی در كتاب جامعه شناسی ارتباطات جمعی در توضیح قدرت رسانه ها می گوید برخی ها عقیده بر این است كه وسایل ارتباط جمعی را روی چنان قدرتی هستند كه می توانند سعی تازه برای اولین بار در تاریخ انسان پدیر آورند. شعی كه با نسلهای پیشین بسیار متفاوت است و غرق در فضای ارتباطی جدید آكنده از دانستنیهای پیچیده ای است كه حتی هنگام فراغت از آن سمع می شود ( باقر ساروخانی، 1368،ص100)
را نرین در این زمینه بیان می كند: « انسان توان تنها منفعل و تأثیر پذیر است و وسایل ارتباط جمعی هم به طور دائم روی او اثر می گذارد تا وادارش كند با جماعت »  همرنگ شود. از سوی دیگر آنچه جامعه مصرفی نیاز دارد، توده افرادی است كه از  جهت ذوق و سلیقه و عكس العمل مشابه هم باشند زیرا تأثیر گذاردن بر توده راحت تر است تا افراد پراكنده و گوناگون ( باقر ساروخانی1368ت ، ص70)
لازابرسفلد وسرتن در تشریح عقاید این عده از متفكران می نویسد، بسیاری تحت تأثیر همه جایی بودن ارتباطات جمعی و قدرت بالقوه آنان به  سختی همراسان شده از، اینها را عقیده بر این است كه وسایل ارتباط جمعی جدید ابزاری بس نیرومند است كه می توان از آنها در راه خیر ویا شرط با تأثیر شگرف سود بر گرفت و چنانچه كنترل مطلوب وجود نداشته باشد امكان استفاده از این وسایل در راه دوم بیشتر است( ژان كازنو، 1368،ص30)
فرد نیاندی تونیس نیز در پیروی از این دیدگاه چنین می گوید:« روزنامه ها و رسانه های جمعی خیلی كارها از دستشان بر می آید. آنها می توانند و قایع و ایده هایی رابه سرعت بسازند و اشاعه دهند، درست مانند اشیای مصرفی مانند آشپزخانه هتلی كه عذاها و نوشیدنیهایی را به صورت دلچسب و به مقدار لازم تهیه می كند و بیرن می فرستد.
بدین سان رسان های جمعی وسیله (ركن) واقعی افكار عمومی است و از برخی جهات برابر و حتی بالاتر از قدرتهای مادیاست كه  دولت به شكل ارتش بودجه و موسسات اداری در اختیار دارد این یكی مانند آنها به مرزهای كشور محدود نیست بلكه اساساً دارای امكان بین المللی است زیرا هدف غایی آن، چیزی نیست جز تبدیل كشورها گوناگون به یك جمهوری واحد نظیر بازار جهانی، جامعه جهانی كه توسط متفكران، دانشمندان و نویسندگان رهبری خواهد شد و در آن روشهای اعمال زور، كه فاقد جنبه روانشناختی است با كنار گذاشته خواهد شد( ملوین دفلورنظریه های ارتباطات فس7)
چكیده و خلاصه برخی تحقیقات انجام دشه در ارتباط با صدا و سیما:
در تحقیقاتی كه در ارتباط با میزان استفاده مردم از صدا سیما ارائه شده است ( 4/51 درصد) از افراد برای كسب اطلاعات وم اخبار و همچنین پر كردن اوقات فراغت ازتلویزیون استفاده می كنند (31 درصد) از روزنا مه ها‌( 1/5 درصد) از رادیو (81/1 درصد) از اینترنت (4/1 درصد ) مجلات (8/0 درصد)  رسانه های خارجی (1/21درصد) از طریق دوستان و آشنایان از لحاظ نوع فعالیت افراد شاغل بیشتر از دیگران از روزنامه (3/4درصد) و مجلات اقتصادی (6/2 درصد) بهره مند می شوند و افراد خانه داربیش از دیگران از تلویزیون (2/06درصد) و دانشجویان بیش از دیگران از اینترنت استفاده می كنند.
از لحاظ تحصیلات، افراد با تحصیلات عالی بیش از دیگران از اینترنت ( 9/13 درصد) و رسانه های خارجی (3/6 درصد) استفاده می كنند. در حالیكه افراد دیپلمه بیش از دیگران از تلویزیون ( 2/06 درصد) بهره مند می شوند ( مركز تحقیقات مطالعات و سنجش برنامه ای صدا و سیما ی جمهوری اسلامی ایران)
بر اساس تحقیقات بعمل آمده در ارتباط با تأثیر آگهی های تلویوزیون 6/18 درصد از والدین اصلاً آگهی تلویزیونی را تماشا نمی كنند و 4/81 درصد نیز ( از به ندرت تا همیشه) به نحوی بیننده تبلیغات تلویزیون هستند والدین تحصیلكرده اعتماد كمتری به آگهی تلویزیونی دارند ( مركز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه ای صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران) ( شهریور 92)
1- تعریف سازه شخصی:
سازه نحوه نگاه كردن زد به رویدادهای موجود در دنیایی اوست به عبارت دیگر، سازه زمینه عقلانی است كه برای توضیح یا تعبیر رویدادهای زندگی ساخته می شود. مطابق این انتظار كه سازه هایمان واقعیت های زندگی روزمره را پیش بینی خواهد كرد و آنها را توضیح خواهند داد رفتار می كنیم. همانند دانشمندان، ما همواره این فرضیه ها را آزمایش می كنیم ، با رفتار خود را بر پایه سازه ها یمان قرار می دهیم  و آثار آن را ارزیابی می كنیم( جورج كلی 1998 ، ص 398)
2- نظریه سازه شخصی ( جورج كلی)
نظریه ‌شخصیت پیشنهادی كلی از تجربه او به عنوان یك متخصص با نتیجه كار كردن با افراد ناراحت بدست آمد. او به چند دلیل تجزیه بالینی خود را به گونه ای تعبیر كرد كه با ؟؟ و بسیاری از نظریه پردازان دیگر كه مراجعان و بیماران در درمان می كردند نكات مشترك ناچیزی دارد. الگویی كه كلی از كار بالینی خود در مورد ماهیت انسان به وجود آورد غیر عادی است، زیرا و معتقد بود كه مردم به صورت دانشمندان عملی می كنند. ( جورج كلی، 1998،ص399)
نظریه سازه شخصی كلی در مورد شخصیت با رویكردهای دیگر كه مورد بحث قرار گرفتند بسیارفرق دارد. كلی به ما داد كه از نظام وی، اصطلاحات و مفاهیم آشنایی چون ناهشیار، من نیازها ، سایقها ، محركها و پاسخها، تقویت و نه حتی انگیزش و هیجان را نخواهیم یافت.
كلی پاسخ می دهد كه هر یك از ما درباره  محیط خود سازه های شخصی را به وجود می آوریم. منظور وی این بود كه ما به وسیله سازه های شخصی، رویدادها و روابط اجتماعی زندگی خود را بر حسب یك نظام یا الگو تعبیر می كنیم و سازمان می دهیم . ما بر پایه این الگو درباره خودمان و درباره افراد دیگر و رویدادهای پیش بینی می كنیم، این پیش بینی ها را برای تنظیم پاسخهایمان و هدایت اعمالمان به كار می گیریم. پس برای اینكه شخصیت را بشناسیم، ابتدا باید الگوهایمان را درك كنیم. آن شیوه هایی را كه با آنها دینای خود را سازمان می دهیم یا می سازمی. به نظر كلی، تعبیر، از رویدادها، از خود رویداد ها بهتراست.
نظر كلی این بود كه همانند دانشمندان، ساختن فرضیه هایی درباره محیط مان و آزمون آنها در برابر واقعیت تجربیات روزانه مان، به دنیای خود می نگریم و آن را سازمان می دهیم. رویدادهای موجود در زندگی یعنی واقعیت ها یا اطلاعات تجربه خومد را مشاهده می كنیم و آنها را به روش خودمان تعبیر می نمائیم.
الگویی كه آنها را در داخل آن قرار می دهیم. ما از طریق الگوهای شفائی كه متناسب با واقعیت هایی درست كه دنیا از آنها تشكیل شده است به دنیا می نگریم.( كلی، 1955،ص 9-8)
پیش بینی رویدادهای زندگی:
نظریه سازی شخصی كلی به صورت یك ترتیب علمی ارائه شده است، به طوری كه در یك اصل موضوع بنیادی و 11 اصل تبعی سازمان یافته است( كلی 1955) این اصل موضوع می گوید: فرایندهای روانی، توسط شیو ه هایی هدایت می شوند كه به وسیله  آنها رویدادها را پیش بینی می كنیم منظور كلی از به كار گیری واژه فرایندها، اشاره به وجود هر نوع محتوای درونی مثل انرژی ذهنی نبود بلكه او اعتقاد داشت كه شخصیت فرایندی جاری  و متحرك است. فرایندهای روانی، به وسیله سازه هایمان ، توسط شیوه هایی كه هر یك از، دنیای خود را می سازیم هدایت می شوند.
واژه كلیدی دیگر در اصل موضوع بنیادی پیش بینی است نظر سازه های كلی، انتظاری است، سازه ها را برای پیش بینی آینده به كار می بریم به طوری كه می دانیم اگر به شیوه خاصی رفتار كنیم چه اتفاقی خواهد افتاد.( جورج كلی 1998، ص400)
اصل تبعی ساخت:
شباهت بین رویدادهای تكراری:
كلی معتقد بود كه هیچ رویداد یا تجربه زندگی نمی تواند دقیقاً به صورتی كه بار اول اتفاق افتاده است دوباره تولید شود. یك رویداد می تواند تكرار شود. اما دقیقاً به صورت قبل تجربه نخواهد شد برای مثال، اگر امروز فیلمی را ببیند كه ماه گذشته آن را دیده اید تجربه شما از آن متفاوت خواهد بود. امروز حالت روحی شما منعكس است مثل گذشته نباشد و در طول ماه با مردم و رویدادهایی مواجه شده اید كه شاید بر نگرشها و هیجانهای شما تأثیر گذاشته باشد (جورج كلی 1998، ص402)
اصل تبعی و زیست:
تفاوتهای وزی د تعبیر نمودن رویداد ها:
كلی با این اصل تبعی، عقیده تفاوتها فردی را معرفی كرد او خاطر نشان ساخت را ما در  مورد اینكه چگونه یك رویداد را درك یا تعبیر می كنیم با یكدیگر فرق داریم. چون مردم رویدادها را به صورت متفاوت تعبیر می كنند، سازه های مختلفی را تشكیل می دهند. وقتی كه سازه های ما تعبیر منحصر به فرد، از یك رویداد است، پس واقعیت عینی آن رویداد را چندان منعكس نمی كند ( جورج كلی 1998، ص409)
اصل تبعی سازمان:
روابط میان سازه ها:
ما سازه های فردی مان را طبق دیدگاهای كه از روابط میان آنها داریم در یك الگو سازمان می دهیم یعنی شباهت ها و تفاوت ها افرادی كه سازه های مشابهی دارند ممكن است باز هم با یكدیگر فرق كنند زیرا آنها آن سازه ها را در  الگوهای متفاوتی سازمان می دهند.
ما سازه هایمان را در یك سلسله مراتب سازمان می دهیم. به طوری كه برخی از آنها از سازه های دیگر پیروی می كنند. یك سازه می تواند یك یا چند سازه پیرو داشته باشد. برای مثال سازه خوب ممكن است سازه پیرو با هوش و اختلاتی را شامل گردد. بنابراین، اگر كسی را ملاقات كنیم كه با سازه شخصی خوب ، متناسب باشد. انتظار داریم كه دو ویژگی های هوش و معیارهای عالی اخلاقی را نیز داشته باشد.
این روابط میان سازه ها، معمولاً از خود سازه های فردی بادوام ترند، اما آنها نیز در معرض تغییر قرار دارند شخصی كه احساس می كند فردی به نظر باهوش با او برخورد ربی كرده و ؟؟ سبك نموده است. شاید سازه باهوش را در محل پیرو و سازه خوب به محل پیروساز برك انتهای متضاد آن سازه است منتقل كند. تنها آزمایش معتبر برای یك نظام سازه، قابلیت پیش بینی آن است. اگر یك نظام را مناسب را برای پیش بینی رویدادها دراختیار نگذارد. تعبیر داده یا كنارگذاشته میشود(جورج كلی 1998،ص 411)
اصل تبعی دوگانگی:
تمام سازه ها دو قطبی یا دو گانه هستند. اگر قرار باشد رویدادهای آینده را دقیقاً پیش بینی كنیم این حالت ضرری است. درست همانگونه كه ما باید شباهتهای موجود در میان مردم یا رویدادها توجه داشته باشیم، باید اختلافهای موجود را نیز در نظر بگیریم. برای مثال داشتن سازه ای درباره یك درست كه ویژگی شخصی درستی را توصیف می كند كافی نیست. ما باید قطب مخالف، یعنی نادرستی را نیز در نظر داشته باشیم برای اینكه بتوانیم توضیح دهیم شخص درست با افرادی كه درست نیستند چه فرقی دارد. اگر ما این تمایز را ایجاد نمی كردیم. اگر فرض می كردیم كه همه افراد درست هستند. پس تشكیل سازه ای درباره درستی به هدف پیش بینی نمی كرد فقط در مقابل شخصی كه انتظار می رود نادرست باشد می توان از یك شخص انتظار درست بودن را داشت.
بنابراین در این مورد سازه شخصی مناسب، درست در برابر نادرست است. سازه های ما همیشه باید بر حسب صنعت های جفتی باشد، یعنی، دو چاره‌ نا متداخل یا مانعه 000الجمع ( جورج كلی 1998، ص 412)

اصل تبعی انتخاب:
این اعتقاد لاك مردم آزادی انتخاب دارند می توان در سراسر نوشته های كلی یافت. طبق اصل تبعی دو گانگی، هرسازه دو قطب مخالف دارد. در هر موقعیت معین، ما قطبی را انتخاب می كنیم كه برای ما بهتر كار می كند. قطبی كه امكان پیش بینی  پیامد رویدادهای آینده را به ما می دهد.
اصل تبعی دامنه:
سازه های شخصی معدودی برای تمام مومقعیت ها مناسب یا مربوط هستند. سازه بلند در برابر كوتاه را در نظر بگیرید كه آشكارا دامنه مناسب یا قابلیت اعمال محدودی دارد. این سازه می تواند در رابطه با ساختمانها، درختان یا بازیكنان بستكبال سودمند باشد. اما برای توصیف یك پیتزا یا هوا ارزشی ندارد.
برخی از سازه ها را می توان برای بسیاری از موقعیت ها یا افراد به كاربرد، در حالی كه سازه های دیگر تنها می توانند به صورت محدود، شاید برای فقط یك نفر یا یك موقعیت واحد به كار برده شود( جورج كلی 1998، ص 419)

اصل تبعی تجریه:
روبرو شدن با تجربه های جدید:
هر سازه فرضیه ای است كه بر اساس شرط گذشته برای پیش بینی رویدادهای آینده ساخته می شود. سپس هر سازه با تعیین نمودن این نكته كه یك رویداد معین را چقدر خوب پیش بینی می كند، در برابر واقعیت آزمایش می شود. اغلب ما هر روز با تجربه های جدیدی روبرو می شویم، بنابراین، فرآیند آزمون متناسب سازه ( اینك ببینیم چگونه رویداد را پیش بینی می كند) جاری است.
اگر یك سازه پیش بینی كننده معتبر پیامد موقعیت  نباشد باید با توجه به این تجریه های جدید از نو سازمان یابد یا عوض شود بنابراین، زمانی كه دنیای، گسترش می یابد و تغییر می كند سازه هایمان را تغییرو تفسیر مجدد می كنیم.( جورج كلی 1998، ص 417)

اصل تبعی تعدیل:
سازگاری با تجربه های جدید:
سازه های از نظر نفوذ پذیری فرق می كنند یك سازه نفوذ پذیری سازه ای است كه اجازه می دهد عناصر جدید به دامنه مناسب نفوذ كنند یا در آن پذیرفته شوند چنین سازه ای به روی رویدادها و تجربیات جدید باز است و می تواند توسط آنها توصیف شود اصلاح شود و یا گسترش یابد.
اینكه نظام سازه ما چقدر می تواند در نتیجه تجربیات جدید و یادگیری تعدیل یا سازگار  شود، به نفوذ پذیری سازه های و بی ؟؟ بستگی دارد. مهم نیست كه تربیات جباریان به ما چه می گویند یك سازه نفوذ ناپذیر یا خشك نمی توند تغییر كند.( جورج كلی 1998،ص 419)

اصل تبعی چند پارگی:
رقابت میان سازه ها:
كلی معتقد بود كه ما انواع سازها را بوجود می آوریم و آنها را به كار می بریم كهش شاید به طور جداگانه ناسازگار باشند اما در داخل الگوی نظام سازه كلی، هم زیستی دارند. به خاطر بیاورید كه وقتی تربیات جدیدی داریم كه درباره  آنها فكر كنیم یا آنها را تعبیر نمائیم، نظام سازه ممكن است تغییر كند، با این حال سازه های جدید لزوماً از سازه های قدیمی به دست نمی آیند. یك سازه جدید شاید در موقعیتی معین با سازه ای قدیمی هماهنگ یا سازگار باشد اما اگر موقعیت تغییر كند، این سازه ها می توانند نا هماهنگ شوند. ( جورج كلی 1998، ص 420)
 
اصل تبعی اشتراك:
شباهتهای موجود میان مردم در تعبیر نمودن رویداد ها:
از آنجائی كه ما رویدادها را به شیوه های مختلفی تعبیر می كنیم هر یك سازه هایی را به وجود می آوریم كه منحصر به ما هستند با وجود اسن، بین ما شباهت هایی نیز در تعبیر نمودن رویدادها وجود دراد كلی گفت اگر افراد یك تجربه را به صورت مشابهی تعبیر كنند، پس فرآیندهای شناختی آنها شبیه هستند با وجود آنكه این افراد طبیعت روانی مشابهی ندارند، در ویژگیها و فرایندهای خاصی مشترك می باشند. ( جورج كلی 1998،ص 421)

اصل تبعی اجتماعی بودن
روابط میان زدی:
افراد موجود در یك گروه یا فرهنگ یكسان تمایل دارند رویدادها را به طور مشابه تعبیر كنند. اگر چه این برخی از شركات میان مردم را توجیه می كند ولی به خودی خود موجب روابط میان فردی سازنده نمی شوند، كافی نیست كه یك فرد تجربیات را به شیوه مشابه دیگری تعبیر كند شخص باید سازه های فرد دیگری را نیز تعبیر نماید به عبارت دیگر، اگر قرار باشد پیش بین كنیم كه آن شخص چگونه رویداداها را پیش بینی خواهد كرد، باید بفهمیم كه او چگونه فكر می كند، ( جورج كلی 1998، ص 423)

تصور كلی از ماهیت انسان:
نظریه شخصیت كلی، تصویری خوشبختانه و حتی و نشین از ماهیت آنان ارائه می دهد، كلی مردم موجوداتی منطقی می دانست كه قادر به ساختن سازه هایی هستند كه از طریق آنها دنیا را می بینند. او اعتقاد داشت ك خالق سرنوشت خود هستیم و نه قربانی آن (كلی 1969) دیدگاه او مارا از اراده آزاد برخوردار می دانست كه توانایی برگزیدن جهت زندگی خود را داریم، و در صورت لزوم با اصلاح كردن سازه های قدیمی و ساختن سازههای جدید، می توانیم تغییر كنیم ما به سیر انتخاب شده در كودكی یا نوجوانی متعهد نیستیم جهت ، آشكار به سوی آینده است، زیرا برای اینكه بتوانیم رویدادها را پیش بینی كنیم، سازه ها را می سازیم ( جورج كلی1998،ص 420)
 
فصل سوم

جامعه آماری :
جامعه آماری این تحقیق شامل كلیه افراد اعم از زن و مردی كه در دانشگاه آزاد واحد رودهن شغول به تحصیل بودند( بدون در نظر گرفتن رشته آنها)
نمونه و نمونه گیری:
نمونه تحقیق عبارتست از 100 نفر مرد و زن كه در سنین حدود 30-20 سال كه به صورت كاملاً تصادفی انتخاب شدند و پس از انتخاب پرسشنامه را در اختیار آنها گذاشتیم و با توجه به توضیح مختصر از آنها خواستیم كه به پرسشنامه ها پاسخ دهند.
ابزار اندازه گیری:
ابزار اندازه گیر پرسشنامه ای كه 15 معیار برای بررسی سازه های القایی صدا و سیما را شامل می شد كه توسط خود محقق ساخته شده بود كه از اعتبار لازم بر خوردار می باشد. و توسط استاد مربوطه مورد تأیید قرار گرفت. ( نمونه انی پرسشنامه در انتهای ضمیمه گردیده است)
 
روش اجرا:
ابتدا به دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن مراجعه كردیم و پس از صحبت با مولین اجازه انجام پرسشنامه را بدست آورده و پس از انتخاب نفرات مورد نظر ( 100 نفر) پرسشنامه را در بین آنها توزیع نمودیم و از آنها خواستیم كه با كمال دقت و جدیت به پرسشنامه ها پاسخ دهند و پس از پاسخگویی اقدام به جمع آوری پرسشنامه كردیم و از تك تك آزمودنیها كمال تشكر را بجا آوردیم.
روش آماری:
روش آماری كه ما در این پرسشنامه بكار بردیم، از آزمون فی دو      برای مقایسه بین فراوانیهای پاسخهای مختلف آزمودنیهای بین دو گروه مردان و زنان بود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir