توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ترجمه حسابرسی همراه با متن انگلیسی با word دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ترجمه حسابرسی همراه با متن انگلیسی با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ترجمه حسابرسی همراه با متن انگلیسی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ترجمه حسابرسی همراه با متن انگلیسی با word :

ترجمه حسابرسی همراه با متن انگلیسی

كاهش دادن شكاف انتظاراتی
شیوه رسیدگی به اختلافات
ژانویه 2008 – با وضع قوانین تازه و آیین نامه های جدید بررسی اختلافات هر روز سخت تر می شود و در صورتی كه نیاز نباشد كه قانون تازه ای وضع گردد ماموران رسیدگی تلاش بیشتری می كنند تا در بررسی خود جرائم را تشخیص دهند . این قوانین و آیین نامه ها لغاتی را در بر دارند چون ‹‹ منطقی ›› ، ‹‹ مصلحت ›› ، ‹‹ شك قوی ›› و ‹‹ تبادل نظر ›› كه معانی آنها در ذهن مسئولین مختلف متغیر می باشد .

شكاف انتظاراتی بیانگر اختلاف بین آنچه یك فرد انتظار دارد تا توسط دیگران انجام شود و آنچه یك فرد شخصاً قبول دارد كه بایستی انجام دهد . برای مثال ، در مورد صنعت هواپیمایی امروزه اینگونه انتظار می رود كه در بخشی از پروازهای ماه های شلوغ تابستان مقداری تاخیر وجود داشته باشد . مسافران اما این حقیقت را قبول نمی كنند و زمانی كه در پرواز آنها تاخیری بوجود می آید، همین امر باعث می شود كه شكاف انتظاراتی بوجود بیاید .

بازرسان در هنگام جستجوی جرائم با اتهامات مشابهی مواجه می شوند. در بسیاری از موارد آنها نمی دانند كه چه مقدار تلاش برای پرده برداری از جرم انجام شده لازم است. مهم تر اینكه، آنها اغلب مراحل لازم برای پرده برداری از جرم مرتكب شده در طول بررسی های خود را طی نمی كنند. متقاضی، قضات، سهام داران و دیگر طرفین همگی از بازرس انتظار دارند تا مراحل لازمه را انجام دهد. آنها اغلب از اینكه بازرس بدون آنكه به نتیجه ای برسد و جرم راكشف كند می رود و بعداً بصورت اتفاقی و از روی حادثه ای از ان 1رده برداری می شود. بازگو كردن مجدد نتایج بررسی ها نتیجه ای منفی را برای آن شركت و افراد شاغل درآن در پی خواهد داشت.

دلایلی كه یك بازرس در بررسی های خود موفق نمی شود پرده از جرم بوقوع پیوسته بردارد عبارتند از :
اعتماد بیش از حد بر گفته های متقاضی
كمبود آگاهی و یا تشخیص وضعیت های تعیین كننده در امر تصمیم گیری
روابط شخصی با متقاضی
شكست خوردن برنامه زیری ها و فالیت های انجام شده توسط فرد مجرم
و همچنین تمایل به نخواستن .

شكاف انتظاراتی بوسیله دو عامل ایحاد می شود : توانایی بازرس در تشخیص جرم و تلاش های بازرس در پیدا كردن جرم. یك بازرس ممكن است مهارت لازم را در پیدا كردن جرم داشته باشد اما ممكن است نشانه های جرم انجام شده را نادیده بگیرد . و یا ممكن اسن بازرسی از فنون مختلفی استفاده نماید اما كم بودن تجاربش موجب ود نتواند ازجرم صورت گرفته پرده برداری كند. هر دو حالت ذكر شده موحب می شود تا شكاف انتظاراتی ایجاد شود .

یك بازرس می بایست مهارت های لازم برای تشخیص جرم را در خود افزایش دهد و همچنین اطلاعات كافی را در مورد قوانین و آیین نامه های موجود كسب كند تا بتواند در امر بازرسی از آنها استفاده بهتری داشته باشد. آیین نامه استاندارد شماره 99 بازرسی كه در اتحادیه بازرسان آمده است می گوید : بازرسیان می بایست دارای اطلاعات لازم برای تشخصی نشانههای جرم باشند. بهر حال كلمه منطقی و كافی به بازرسان این طرز تفكر را می دهد كه در صورتی كه آنها جرم را تشخیص ندهند مشكلی پیش نمی آید. البته معنای این كلمات بوسیله مدیر آنها، متقاضی،

مسئول ارشد آنها و یا قاضی و هیئت منصفه دادخواهی برای آنها مشخص می شود.
افزایش دادن مهارت های تشخیص جرم
جرم شناسان در كار خود بر موارد زیر اعتماد می كنند :
اطلاعاتی كه از نحوه ارتكاب جرم یك مجرم مشخص دارند؛
اطلاعاتی كه از قوانین و آیین نامه های كاربردی دارند؛
مهارتهای بالا در ارتباط با دیگران؛ و همچنین
مهارت بالا در امر بازپرسی.
زمانی كه از بازرسان نمی توان انتظار داشت كه این مهارت ها را سطحی كه برای تشخیص جرم لازم است ارتقا بخشند، می بایست آنها تلاش كنند تا در امر بازرسی متخصص تر شوند و این كار از طریق تمرین، افزایش تجربه، خواندن مقالات حرفه ای، خلاقیت فكر و استفاده از مهارت های كشف جرم خود در طول بازرسی حاصل می شود.

تمرین و آگاهی. تمامی بازرسان می بایست دارای اطلاعات لازمه را در مورد چكونگی ارتكاب جرم ها داشته باشند تا بتوانند خودشان را بهتر با موضوع مورد بررسی وفق داده و پرده از جرم اتفاق افتاده بردارند. بازرسان می توانند با طرح ریزی یك نظریه در مورد چگونگی جرم بر اساس علل ارتكاب جرم از طرف مردم شروع كنند. سازمان هایی نظیر IAA، انجمن ملی بررسی مجاز (

NACVA ) و سازمان مجاز برگزار كننده آزمون های جرم شناسی پیشنهاداتی را در مورد برگزاری دوره هایی برای درك اساسی روش های ارتكاب جرم های معمول، اختلاس های مالی و رشوه خواری و دیگر ریشهای فساد ارائه می دهند. آن دسته از بازرسانی كه مهارت های جرم شناسی خود را بالا برده اند می توانند برای دریافت گواهینامه هایی چون گواهینامه جرم شناسی ACFE و گواهینامه بازرسی بر اساس مستدلات NACVA اقدام نمایند. بعلاوه خیلی از دانشكده ها و

دانشگاه ها نیز امروزه دوره هایی را برای آموزش جرم شناسی در قالب دوره های عملی ریشه یابی و برنامه های بازرسی برگزار می كنند. این دوره ها دارای یك مرحله 1 تا 4 ساعته مرور جرم شناسی، 3 روز دوره جامع كه در آن بازرسان بر اساس دلایل ارتكاب جرم به دنبال جرم می گردند، در جسله های دوره ای شركت می كنند و اطلاعات بدست آورده خود را مرود می كنند.

خلاقیت. ریسك كردن در جرائم خلاق انتقاد به یك بازرسی موفق و پرده برداری از جرم اتفاق افتاده می باشد.در غیر اینصورت، خلاقیت برای بازرسان موقعیتی را بوجود می آورد تا خود را به جای مجرم گذاشته و به جای وی فكر كنند، یعنی مصداق این ضرب المثل كه می گوید : ‹‹ برای آنكه بتوانی ماهی رو بگیری، سعی كن مثل اون فكر كنی ››.

بر اساس نوشته های به چاپ رسیده، تقریباً 50% از بازرسان برای آنكه شروع به كار كنند از این روش استفاده می كنند. آن دسته از بازرسان كه از این روش برای كشف جرم استفاده می كنند، تنها نیمی از آنها در هنگام نوشتن روش شناسایی جرم از استفاده از این روش نام می برند. دیگر بازرسانی كه از این روش با شیوه ای اصولی تر استفاده می كنند و ریسك مربوط به بررسی این كار را قبول می كنند از نوشتن شیوه انجام عملیات جرم شناسی خود چیزی نمی نویسند.

نكته اساسی استفاده از خلاقیت سود جستن از آن است . برای مثال، بازرسان می توانند بصورت گسترده كار كنند و در قالب تیمی شامل 3 بازرس باشند. بهتر از آن، اینكه تیم گفته شده می بایست دارای یك بررسی كننده جرم داشته باشد كه در مورد كشف جرم بسیار با مهارت باشد. استفاده از راهبردهای زیر می تواند استفاده از خلاقیت را مثمر ثمر تر كند :

دوره آموزشی را برای خود و آنانی كه با شما هستند دورانی خوش و جذاب كنید .
دلیلی را برای ارتكاب جرم در نظر بگیرید و از آن به دلایل اصلی برسید .
بررسی كننده جرم را نیز در كار خود درگیر كنید .
سازمان های جنایی مرتبط را مشخص كنید .
از وسایل كمكی استفاده نمائید .
پس از بحث در مورد خلاقیت، لازم است تا به طرح ریزی جرم مرتكب شده متناسب با آنچه در دوران قبلی بدست آمده پرداخته شود. برای مثال، در صورتی كه شیوه ارتكاب جرم با ریسك بالایی تشخیص داده شود، بازرس می بایست مراحلی را برای پرده برداری از آن پشت سر بگذارد. این مراحل می توانند موارد ذكر شده در زیر باشند :
بررسی اطلاعات بدست آمرده برای مشخص كردن افراد مشكوك؛ب یافته و موارد مشابهی بدست آید؛
پیدا كردن آدرس پستی افراد مشكوك و بررسی آن؛
بررسی و مقایسه آدرس های بدست آمده برای پیدا كردن نقاط مشترك؛
برقراری ارتباط با مظنونینی كه احتمال ارتكاب جرم توسط انها بیشتر می باشد؛ و
اجرای آنالیز قانون Bendford ( كه بر اساس پیش بینی استوار می باشد ) بر روی مظنونینی كه حس ظن شما را بیشتر برانگیخته اند.

مهارت های بازرپرسی. بازرسان می بایست از بازپرسی موفق به عنوان وسیله ای قانونی در یك بازرسی استفاده نمایند. بازرسان می توانند با ارتقا دادن تجربیات خود و بالا بردن معلومات خود تشخص اینكه شخصی دروغ می گوید را برای خود تسهیل كنند.
عموماً، مردم متعاون، فعال و بسیار حامی بازرسان و فعالیت های آنان می باشند. بازرسان می بایست چیزی در حدود 15 دقیقه اول بازپرسی خود را برای شناسایی فرد مورد بازجویی صرف كنند. نكته مهم این است كه به چگونگی رفتار فرد مورد بازجویی، حركات بدن وی و در كلرفتارهایش دقت شود. همچنین نكته مهم دیگر این است كه به لحن صدای فردی كه مورد بازجویی قرار می گیرد، تمایل وی به جواب دادن و نحوه پاسخ گویی وی به سوالات دقت شود. زمانی كه بازپرسی با شخصی سر صحبت را باز می كند، می تواند از روش مخصوص بازجویی وارد شود و یا روش

دوستانه را انتخاب كند. اینجاست كه بازپرس می بایست تغییر در رفتار و لحن گفتار را متوجه شود.
به عنوان مثال : ماری مسئول پرداخت حساب ها می باشد. در طول بازجویی، وی وارد صحبت با جاستین كه حساب های فروشگاه را بررسی می كند می شود. ماری راست نشسته است و بدون ناراحتی در حال صحبت در مورد دخترش كه فوتبال بازی می كند و پسرش كه در تیم دبیرستانش در خط حمله بازی می كند می باشد. جاستین هم به موضوع صحبت علاقه مند است، چرا كه او هم در همان تیم بازی می كرده است. پس از آنكه این صحبت به اتمام می رسد،

جاستین از ماری در مورد چگونگی مدیریت فروش و چگونگی مراحل انجام پرداخت ها سوال می كند. ماری به سرعت تغغیر می كند و گویی به فرد دیگری تبدیل می شود. او بر روی صندلی اش عقب تر رفته و دست به سینه می نشیند. وی حالتی دفاعی به خودمی گیرد و جواب سوال جاستین را خیلی كوتاه می دهد. جاستین احساس می كند وی تغییر كرده است اما به سوال پرسیدن ادامه می دهد، چرا كه برای اتمام بررسی هایش در محدودیت زمانی قرار دارد. او سوال هایش را به اتمام می رساند و لیستس از قیمت ها می گیرد و گزارش خود را می نویسد. وی

كمی احساس تردید دارد، اما از اینكه بررسی هایش را به اتمام رسانده است خوشنود است.
یك سال بعد، بر ملا می شود كه ماری چهار قرارداد جعلی دارد و از مشتری اش 400000 دلار دستمزد برای كاری كه انجام نشده است گرفته است. با بررسی مجدد بازپرسی، كاملاً واضح است كه چرا ماری زمانی كه جاستین در مورد مسئولیت های كاری اش از وی سوال كرد حالت

ی تدافعی به خود گرفت. جاستین با اینكه احتمال می داد ماری دروغ گفته اما به وی اعتماد كرد، درحالیكه می توانست با ادامه دادن سوال ها پرده از جرمی كه ماری مرتكب شده بود بردارد. این بازپرسان هستند كه نقش مهمی را در بازپرسی ایفا می كنند و می بایست بیاموزند كه چگونه آنالیز رفتاری داشته باشند و نباید تنها به نوشتن گزارشی اكتفا كنند و اینگونه خیلی موقعیت بهتری را برای كشف كردن نشانه های فعالیت مجرمانه ایجاد می كند.

بازپرسی به همراه مدیریت. كمتر از 30 % از بازپرسان خبره از مدیریت سؤظن های خود در بازپرسی ها استفاده می كنند. بهرحال اغلب مردن برای ارائه اطلاعات تمایلی ندارند و تا زمانی كه از آنها سوالی نشود چیزی نمی گویند. در اینجا پیشنهاد می شود كه مردم می بایست به صحبت كردن در مورد جرائم، شماره های گزارش دهی تخلفات و گزارش سؤظن ها تشویق شوند.
تصور كردن مثلث جرم

Donald Cressey جرم شناس با مطالعه بر روی كسانی كه مرتكب اختلاس شده بودند و قابل اعتماد بودند، نظریه مثلث ارتكاب جرم را ارائه نمود. وی دریافت كه مردم احتیاجات مالی (فشار ) غیر قابل حلی دارند كه مجبور به انجام كارهای ناروایی برای حل آنها می شوند. این فشارها ممكن است به سبب اعتیاد به قمار، مشكلات خانوادگی، مشكلات كاری و یا سایر مشكلات شخصی یا پیچیده ایجاد شود. جزئیات جالب توجه در تئوری Cressey این است كه اشخاص نمی توانند مشكل خود را با دیگران درمیان بگذارند. اگرچه كه فشارها و مشكلات برای هر فرد شاغلی در خانه و محل كار وجود دارد، اما همگی مرتكب خلاف نمی شوند. نمونه ای از مشكلات غیر قابل درمیان گذاشتن در زیر آورده شده اند :

با فساد رئیس، پروژه ای شكل می گیرد. متاسفانه پروژه به طرز فجیحی شكست می خورد و تجارتش با شكست مواجه می شود. وی اخیراً از جانب دو قضیه متحمل رنج شده است و معتقد است كه CEO ممكن است وی را تبرعه كند. به دیگر سهامداران و گروه مدیران هم نمی تواند این خبر بد را بدهد، پس CFO را مجبور می كند تا برای كمك به وی در پوشاندن خسارات فاكتورهای فروش جعلی تهیه كند تا وی كارش را از دست ندهد.

مدیر اصلی امور مالیمتحمل خسارات قابل توجهی در سرمایه گذاری های شخصی خود شده است. وی نمی تواند شكست شخصی خود را با كسی مطرح كند، چرا كه آنها می تواند به موقعیت وی به عنوان یك فرد مسئول آن هم در مرتبه مدیر قسمت مالی لطمه وارد نمایند. وی تلاش می كند تا مشكل مالی اش را خود به تنهایی و در خفا و بوسیله نوشتن چك های شركت به نام شركتی كه خود نامش را در لیست اطلاعاتی شركت آورده است حل كند.

دومین قسمت از مثلث جرم زمان و فرست می باشد. زمان و فرصت روشی را كه بوسیله آن جرم می تواند مرتكب شود را تعیین می كند و اغلب در محدودیت مقداری قرار دارد. در حقیقت فرصت لازم نیست آنقدر زیاد باشد كه توسط شخصی جلب توجه كند. برای مثال راننده ای می تواند انتخاب كند كه از پست كنترل سرعت بزرگراه عبور كند چرا كه وی اعتقاد ندارد كه یك مامور پلیس در حال كار درآن منطقه می باشد. این احتمال وجود دارد كه هیچ پلیسی در آن اطراف نباشد و یا ممكن است مامور پلیسی مخفی شده باشد و راننده وی را نبیند. در هر صورت، رانند تصمیم می گیرد كه سرعتش را افزایش دهد. در حالت اول رانندهاز اینكه سریعتر از حد قانونی رانندگی كرده است لذت می برد. در حالت دوم وی جریمه می شود.

فرد مجرم می توانند دستخوض دلایل زیادی شود و از عدم كنترل یا ناكافی بودن آن بخواهد تا استفاده خود را ببرد. موارد شامل عدم وجود یا ناكافی بودن می باشند :
نظارت و بازرسی؛
تفكیك حقوق؛
موافقت با مدیریت؛ و
كنترل سیستم.
سومین قسمت از مثلث جرم به توانایی افراد مربوط می شود كه تا چه حد در زمانی كه عملی غیر قانونی انجام داده اند رفتاری عقلانی انجام می دهند. به مثال سریع رفتن در بزرگراه برمی گردیم، راننده ای كه از حد سرعت مجاز سركشی نموده است، حال عمداً یا سهواً، خود خوب می داند كه از قوانین راهنمایی و رانندگی تخطی كردن است،حتی اگر همیشه به همین سرعت رانندگی كند. به هر حال بسیاریاز رانندگان دلیل عمل خود را كی از موارد زیر عنوان می كنند :
من فقط چند لحظه تند رفتم؛
من راننده ای قابل هستم؛
همه تند می رفتند؛

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,

آخرین مطالب وبلاگ

نظرات مشتریان

سلام و خسنه نباشید اول بگم که سایت خوب و جامع و با امکانات خیلی خوبی دارید.. مهمتر اینکه کاربر رو بعد از خریدش رها نمیکنید و واقعا پاسخگو هستید. موفق باشید ممنون. امیر

Copyright © 2014 icbc.ir