مقاله رفاه و رسیدگى به محرومین و فقرا با word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله رفاه و رسیدگى به محرومین و فقرا با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رفاه و رسیدگى به محرومین و فقرا با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
«چرا باید در زمستان یك عائلهاى زیر چادر، خوب مىدانید زیر چادر سرماى اینجا نمىتواند جوابش بدهد، اینها هیچ زندگى ندارند، ثروتمندها به داد اینها برسند، اینها ننشینند آن طرف و بگویند كه دولتبدهد، دولت هم باید بكند همه باید انجام وظیفه بكنند.» “صحیفهنور – ج 10 – ص 165 – 17/8/1358”
«به همه در كوشش براى رفاه طبقات محروم وصیت مىكنم. . . چه نیكو است كه طبقات تمكندار به طور داوطلب براى زاغه و چپرنشینان مسكن و رفاه تهیه كنند و مطمئن باشند كه خیر دنیا و آخرت در آنست و از انصاف به دور است كه یكى بىخانمان و یكى داراى آپارتمانها باشد.» “صحیفهنور – ج 21 – ص 201 – 15/3/1368”
تقدم رفاه بر اصول اسلامى و انقلابى
«از اول نهضت اسلامى ما شاهد اشخاصى كه به این وضع بوده اند، راحت را به هر چیزى مقدم مىداشتهاند، تكلیف را این مىدانستند كه نمازى بخوانند و روزهاى بگیرند و بنشینند در منزلشان ذكرى بگویند و فكرى بكنند. این یك راهى بود كه یك دستهاى از مردم داشتند كه تمام آمال آنها این بود كه آدم اینجا این چند روزى كه هست، خوب استراحت بكند، بنشیند در خانهاش عبادت بكند. اسلام را خلاصه كرده بودند در عبادات مثلا نماز و روزه و امثال اینها، براى اسلام هم غیر از این، خیلى، نه اطلاعات صحیح داشتند و نه ارزشى قائل بودند. . . یك دسته اینطور بودند كه حضرت امیر سلاماللهعلیه از اینها تعبیر مىكند كه اینها همشان علفشان است مثل حیواناتى كه همشان این است كه شكمش سیر بشود، شهواتش را بر همهچیز مقدم مىدارد، نماز هم مىخواند و روزه هم مىگیرد و عبادات شرعى را هم بجا مىآورد لكن اینطور است وضع تفكر كه انسان نباید خودش را در معرض یك چیزى قرار بدهد. . . آنهایى كه اسلام را خلاصه مىكنند در اینكه بخورند و بخوابند و یك نمازى بخوانند و روزهاى بگیرند و در گرفتارى ملت، در گرفتارى این جامعه دخالت نكنند به حسب روایت رسول اكرم اینهامسلم نیستند.» “صحیفهنور – ج 15 – ص 45 تا 50 – 8/4/1360”
«هنرى زیبا و پاك است كه كوبنده سرمایهدارى مدرن و كمونیسم خون آشام و نابود كننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگى، اسلام مرفهین بىدرد و در یك كلمه اسلام آمریكایى باشد.» “صحیفهنور – ج 21 – ص 30/6/1367”
عادت به رفاه و رفاهطلبى
«آنهایى كه عادت بكنند، چند روز عادت به این كارها. به این عشرتها، به این چیزهایى كه در سینماها مىكردند و نمایش مىدادند، این دیگر در فكر اینكه نفت ما را كى مىبرد و آهن ما را كى مىبرد و گاز ما را كى مىبرد، این به این فكرها دیگر نیست.» “صحیفهنور – ج 9 – ص 62 – 17/6/1356”
«جنگ وقتى كه واقع مىشود انسان از آن خستگى و از آن چیزهایى كه سست مىكند انسان را، از آن سستى و خستگىها بیرون مىآید و فعالیت مىكند و جوهرهی انسان كه باید همیشه متحرك و فعال باشد بروز مىكند و در استراحت و در راحت و در این امور، انسان همیشه كسل مىشود، همیشه خمود مىشود، قواى انسان خمود مىشود و خصوصا آنهایى كه به عیاشى عادت دارند یا به رفاه عادت دارند، آنها دیگر بدتر خواهند شد.» “صحیفهنور – ج 13 – ص 106 و 107 – 8/7/1359”
جنگ فقر و غنا
حضرت امام سلام الله علیه در برخى از بیاناتشان مسئله جنگ بین فقر و غنا را مطرح فرموده اند. با توجه به بحثهاى گذشته در مورد احترام سرمایههاى مشروع و قانونى، این سؤال پیش مىآید كه آیا طرح موضوع جنگ فقر و غنا توسط حضرت امام سلام الله علیه به معنى نفى غنا و حمایت از فقر نیست؟ آیا بیانات معظم له در مورد جنگ فقر و غنا با بیانات دیگرشان مبنى بر محترم بودن ثروتهاى مشروع تعارض ندارد؟
قبل از پاسخ به سؤالات فوق، به برخى از برداشتهاى اشتباه از بیانات امام سلام الله علیه در مورد جنگ فقر و غنا اشاره مىكنیم. عدهاى از افراد كه تنها جملات مربوط به جنگ فقر و غنا را دیده و دیگر بیانات امام سلام الله علیه را ملاحظه ننمودهاند چنین تصور كردهاند كه راهبردهاى امام درباره جنگ فقر و غنا و دائمى بودن این جنگ و حمایت نظام اسلامى از فقرا در مقابل اغنیا، بدین معنى است كه معظم له فقر را به كلى ارزش و غنا را مطلقا ضدارزش مىدانستند. نتیجه چنین تصورى از جنگ فقر و غنا آنست كه پدیدهاى بنام فقر همواره باید وجود داشته باشد و فقرا نیز همیشه باید در فقر و محرومیت باقى بمانند تا براى همیشه تاریخ، جنگ فقر و غنا مصداق عینى و واقعى داشته باشد! و اگر قرار باشد روزى فقرا از فقر خود نجات یافته (یعنى غنى شوند) طبعا در جبهه اغنیا قرار گرفته و باید با خود آنها نیز مبارزه كرد!
با توجه به راهبردهاى حضرت امام سلام الله علیه چنین برداشتى از سخنان ایشان، نادرست و اشتباه است.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0