بررسی و ساخت قطعات الکترونیکی آلومینیومی در pdf دارای 140 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی و ساخت قطعات الکترونیکی آلومینیومی در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
بخشی از فهرست مطالب پروژه بررسی و ساخت قطعات الکترونیکی آلومینیومی در pdf
کاربردهای آلومینیوم
نحوه عملكرد مدار كنترل
عملكرد المانهای تابلو برق
2-1- انواع مختلف تئوریهای یادگیری
توسعه ی یك بیك
2-2-2- یادگیری درون سازمانی
2-3-1- یادگیری تك حلقه ای و یادگیری تنظیمی
2-3-2- یادگیری دو حلقهای یا یادگیری متغییر
2-4-1- فرصتها بعنوان فاكتورهای اولیه برای یادگیری سازمانی
2-4-2- تهدیدیها بعنوان فاكتورهای اولیه برای یادگیری سازمانی
2-5-1- فاكتورهای تقویت كننده یادگیری سازمانی
2-5-2- فاكتورهای مانع یادگیری سازماذنی
2-6-1- دیدگاههایی در مورد حافظه سازمانی
2-6-2- تعریف حافظه سازمانی
2-7-3- چرخه های یادگیری پیشرفته با حافظه
6-3-1- رویه تحقیق اولیه
6-3-2- مصاحبه های اكتشافی با تامین كنندگان قطعات خودرو
6-3-3- بررسی پرسشنامه
6-3-3-2- تشریح فرضیه دوم
6-3-3-3- عملیاتی كردن موارد و طراحی پرسشنامه
6-3-4- مصاحبه های ژرف نگر با تامین كننده های منتخب
مقدمه
با كاربرد بیشتر مواد آلومینیومی و یا آلیاژهای آلومینیوم در قطعات مختلف ازجمله قعات خودرو،روشهای مورد نیاز برای تولید این قطعات نیز گستردهتر شدهاند، از جمله این روشها دایكاست، ریژه،ریختهگری و... میباشد.
كه از میان این روشها روش دایكاست یا تزریق با استفاده از فشار فرایند اجرا میشود. ولی در ریژه كه ازروشهای Low presure میباشد از فشار استفاده نمیشود و با توجه به وزن مذاب تمام قالب پرمیشود.
در تمام این روشها ممكن است با توجه به جنس آلومینیوم و یا عوامل چدن كاپیتاسیون گاز داخل قالب،وارد شدن مواد خارجی با لایههای اكسید و انقباضهای داخلی در درون قطعات و یا در سطح آنهاخوات وسكهایی بوجود میآید.
ایجاد این خوات در قطعه این قطعات به قطعات دورریز یا بلااستفاده تبدیل میكند كه این امر درتولیدات قطعات در تیراژ بالا از لحاظ اقتصادی برای تولید كننده مقرون به صرفه نمیباشد.
بنابراین افزایش ضایعات تولدیكنندگان به سوی راههای كاهش این ضایعات هدایت میكند. از جملهروشهایی كه در این راه مثمر ثمر واقع شده است روش Impregnation یا نشتبندی قطعات میباشد.در این روش كه بعدها در توضیحات بطور تفصیل در مورد آن صحبت خواهیم كرد، با استفاده از خلا وموادی به نام رزین این خوات پر خواهند گشت و به این ترتیب ضایعات تولیدی به مراتب كمتر خواهدشد.
این روش یك فرایند نهایی بسیار باارزش روی فلزات میباشد كه بنا بر پارهای از دلایل ناشناخته ماندهاست. این تكنولوژی مربوط به اواخر سال 1940 میلادی میباشد كه بصورت گسترده در اوایل 1950اجرا شد. در این روش از خلاء و فشار استفاده میشود تا حفرههایی كه در عمل برای اكثر قطعات بوجودمیآید توسط یك ماده پوشاننده كه بطور معمول چسب پلاستیك میباشد پر میشود.
فصل 2: چه نكاتی در مورد فرایند
1-2) مواد آب بندی
2-2) انواع فرایند
3-2) آببندی توسط خلاء
4-2) انواع حفره ها
(1-2) مواد آب بندی:
آببندی كه بطور تاریخی استفاده میشد عبارتند از روغن بزرك، لاك الكل و سیلیكات سدیم وموادی كه در این اواخر استفاده میشوند عبارتند از niL-T-17563 B از نوع thermocuring وچسبهای متااكریلیت غیرهوازی و پوشانندههای پلاستیكی Heat curdbile از رایجترین این موادمیباشد و همراه با مواد mil-spec كه بهترین خواص را از خود نشان دادهاند.
(2-2) انواع فرایندها:
این روشها ممكن است بصورتهای متفاوتی بیان شود. اما چهار روش اصلی آن از قرار زیر میباشد:
الف) فاشر خلاء خشك یا (DVP) 8 Dry Vacium Pressure
این روش با چندین قطعات در انتهای اتوكلاو خالی شروع میشود و بعد از یك خلاء حدود +2.9 اینچرمركوری به مخزن اعمال میشود و پس از آن ریزین روانه محفظه فرایند میشود و پس از برابرسازی،فشار هوا بكار برده میشود. این فشار حدود 100psi میباشد.
رسیكل با ترك كردن رزین از اتوكلاو كامل میشود. بعد از آن قطعات شسته میشود كه بطور معمول ازآب استفاده میشود.
زمان كلی فرایند تقریباً 45 دقیقه كه شامل شستشو با آب گرم در دمای F0195 میباشد (اگر رزین متااكریلیك heat-curable باشد)
ب) آب بندی داخل Internal Imprehnation:
این روش زمانی مورد استفاده قرار میگیرد كه مواد ریختهگری شده خیلی بزرگ باشند در این روشها تماندربهای دسترسی بسته میماند رزین تحت فشار (بدون ایجاد خلاء) داخل منافذ قطعه میشود. بعد ازیك دوره زمانی مشخص: عمل اشباع كردن از سیكلب برداشته میشود و قطعه رزین میشود.
سیكل زمان كلی میتواند حدود 30 دقیقه یا بیشتر بسته به نوع و پیچیدگی تثبیت قطعات میباشد..
ج) خلاء مرطوب:
در این روش از رزینهای غیرهوازی استفاده میشود اما این بدان معنی نیست كه از دیگر رزینها استفادهنمیشود. در این روش قطعات داخل مخزن خلاء قرار میگیرند و مخزن از مواد آببندی پر میشوند وسپس یك خلاء ایجاد میشود خلاء كه حداقل 5/28 اینچ مركوری میباشد هوا را از قطعات میگیرند ورزین روی قطعات را میپوشاند و در آنجا هیچ فشار هوا اضافی به جز فشار اتمسفر وجود ندادر.
بعد از اینكه سیكل خلاء كامل شد، قطعات رزین شده میگردند. زمان كل فرایند طی شده بین 30 تا 45دقیقه میباشد بعد از آن اگر رزین غیرهوازی باشد قطعه 3 ساعت در دمای اتاِ و یا 30 دقیقه در دمایOF120 بطور مرطوب حرارت داده می شود.
د) فشار خلاء مرطوب:
این روش مشابه روشهای قبل میباشد با این تفاوت كه تا قبل از اینكه سیكل به پایان برسد فشار هوا تاpsi100 میرسد زمان كل بسته به سلیقه شخصی حدود 10 دقیقه بیشتر میباشد.
لوازم و اسبابی كه برای این كار استفاده میشود مخصوص صنعت میباشند در خلاء مرطوب یك فرایندخلاء، بالغ بر 4 مخزن شستشو و یك مخزن آب گرم با قابلیت تحمل 0F195 مورد نیاز میباشد.
رزینهای غیرهوازی نیاز دارند كه تا دامای 0F 55 سرد شوند و یك در معرض هوا قرار گرفتن ثابت نیزانجام میشود. ولی وقتی از حرارت استفاده میشود فقط توسط نور تا F700 سرد میشوند بذون اینكهدر معرض هوا قرار گیرند.
(3-2) آب بندی توسط خلاء Vacum Impregentation:
این روش یك فرایند نهائی بسیار بارزش روی فلزات میباشد كه بنا بر پارهای از دلایل ناشناخته ماندهاست. این تكنولوژی مربوط به اواخر سال 1940 میباشد كه بصورت گسترده در اوایل 1950 اجرا شد.در این روش از خلاء فشار استفاده میشود تا حفرههایی كه در عمل برای اكثر قطعات بوجود میآیدتوسط یك ماده پوشاننده كه بطور معمول چسب پلاستیك میباشد پر شود.
(4-2) انواع حفرهها:
حفرههایی كه در قطعه ایجاد میشود همیشه مشكلساز میباشند. این حفرهها بیشتر بوسیلهكاوسیتاسیون گاز، وارد شدن مواد خارجی با لایههای اكسید و انقباضهای داخلی بوجود میآید. اینمنافذ بیشتر در قطعات ریختهگری از جنس آلومینیوم، روی، برنز و آهن بوجود میآید.
بطور كلی منافذ بصورت میكرو و ماكرو طبقهبندی میشوند. حفرههای ریز یا micro porisity بدونمیكروسكوپ به سختی قابل مشاهده و دستیابی میباشند.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0