توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت درمان رفتاری غرقه سازی در pdf دارای 23 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت درمان رفتاری غرقه سازی در pdf  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت درمان رفتاری غرقه سازی در pdf

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت درمان رفتاری غرقه سازی در pdf

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت درمان رفتاری غرقه سازی در pdf :

اسلاید 1 :

مقـدمـه

غرقه سازی: غرقه سازی به تعدادی روش گفته می شود که هدف همه آنها ایجاد خاموشی به طور اجباری است. ویژگی این روش ها آن است که شخص را برای مدتی نسبتا طولانی در معرض محرک ترس آور یا اضطراب زا محرک (شرطی) با شدت تمام قرار می دهند.

غرقه سازی بر این باور مبتنی است كه بسیاری از حالات ، منجمله اختلالات اضطراب ، نتیجه تجارب دردناك گذشته است ، و برای اینكه بیمار آنها را از یاد ببرد باید موقعیت اصلی بنحوی كه بدون درد تجربه گردد، دوباره ایجاد  شود.

اسلاید 2 :

درمانگرانی كه از این روش استفاده می كنند از  مراجعان خودمی خواهند صحنه های تعارضات شخصی مربوط را تصور كنند و اضطراب احساس شده درآن صحنه ها را یادآوری كنند.سپس می كوشد تا واقعیت بازپردازی به حداعلی برسد وبه بیمار كمك كند و اضطرابی را كه به واسطه شرایط تنفرآور ایجاد شده بود فروبنشاند. به علاوه دراین روش به مراجع كمك می شود تا رفتارهای پخته تری درپیش گیرد .مواجهه سازی همواره در درمان بسیاری از اختلالات اضطراب نتایج خوبی داشته وبهبود حاصله تا چندین سال پابرجا بوده است .لذ ا مواجهه درازمدت با محركی  بالینی ،نتایج بهتری را در بردارد.

اسلاید 3 :

درمان مواجهه سازی و جلوگیری از پاسخ روشی دیگر كه برای درمان غیردارویی وسواس استفاده می شود(R.E.P) یا Response exposure prevenition است كه مواجهه بیمار با موردی می باشد كه نسبت به آن وسواس دارد( مثل آلودگی ها) و این كه از پاسخ دادن جلوگیری كند كه در واقع نوعی حساسیت زدایی است. گاهی اوقات كارایی این روش معادل ارزش درمان دارویی است و می تواند بسیار ارزشمند باشد.

پس كارآمد ترین فن رفتاری برای درمان تشریفات وسواسی مواجهه باعامل وسواسی و جلوگیری از پاسخ می باشد . درمانگر از بیمار می خواهد همه وسواسها و الگوهای اجباری را نشان دهد آنگاه درمانگر آنها را بازداری می كند . مثلا” : فرد مبتلا” به وسواس شستشو را كثیف می كند و آنگاه از شستن ممانعت بعمل می آورد . در شیوه درمان نمونه ممكن است به فرد اجازه داده شود هر پنج روز یكبار ده دقیقه دوش بگیرد مواجهه سازی ،حساسیت به آلودگی و اضطراب همراه با آن را كاهش می دهد و نهایتا” جلوگیری از پاسخ ، تشریفات وسواسی را برطرف می كند.

اسلاید 4 :

بازداری فكر

این فن بر اساس این فرض استوار است كه محرك حواسپرت كننده ناگهانی ، مثل صدای ناخوشایند درجهت خاتمه دادن به افكار وسواسی عمل می كند . بنابراین از مراجع خواسته می شود  فكر وسواسی را در ذهن  نگهدارد و درمانگر  با صدای  بلند میگوید ((بس!)) چنانچه این روش موفقیت آمیز باشد .یك فن خود كنترلی ویژه به مراجع می دهد تا یك  فكر وسواسی را به هنگام وقوع برطرف كند .

اسلاید 5 :

داروهای مهم وسواس

1 -قدیمی ترین داروی وسواس كه هنوز هم یكی از موثرترین آنهاست، كلومیپوامین میباشدكه در حقیقت یكی از داروهای ضدافسردگی سه حلقه ای است

2 – داروهای اختصاصی مهاركننده بازجذب سروتونین مثل فلوكیستین و به طور اخص فلووكسامین و سرتراسین.

3 – اگر داروهای 2 گروه اول و دوم پاسخ ندهند، داروهای دسته سوم ا به این داروها اضافه می شود این داروها شامل: باسپیردن، كلونازپام و حتی داروهای آنتی سایكوتیك مثل هالوپیریدول، پیموزاید و رسپیریدون هستند و حتی گاهی از لیتیوم هم استفاده می شود

اسلاید 6 :

فرضیه‌های پژوهش

1 – رفتاردرمانی (غرقه‌سازی عینی توام با مدل‌سازی و جلوگیری از پاسخ) منجر به كاهش رفتار وسواسی، اضطراب و افسردگی بیماران در مقایسه با عدم درمان می‌گردد.

2 – دارودرمانی (كلومیپرامین) منجر به كاهش رفتار وسواسی، اصطراب و افسردگی در مقایسه با عدم درمان می‌گردد.

3- تركیب رفتاردرمانی و دارودرمانی در مقایسه با هر یك از این دو روش به تنهایی به بهبود بیشتری می‌انجامد.

4- رفتاردرمانی در مقایسه با دارودرمانی كاهش بیشتری در رفتار وسواسی، سطح اضطراب و افسردگی ایجاد می‌كند.

5 -درمان تركیبی در مقایسه با دارودرمانی و رفتاردرمانی به تنهایی به بهبود سازگاری اجتماعی بیشتری منجر می‌شود.

اسلاید 7 :

اختلال وسواس فكرى _ عملى

به صورت تفكرات مزاحم و تكرار كلیشه وار رفتارهاى خاصى بروز مى كند كه موجب برانگیختگى و نگرانى آنان مى شود. كودك وسواسى خود را از درون تحت فشار مى بیند؛ فشار براى انجام دادن كارها، براى رسیدن به هدف، براى پیشرفت و موفقیت. او تصور مى كند كه استرس ها و تنش هاى فكرى او از خارج بر وى تحمیل مى شوند، در حالى كه نوع تفكر او عامل اصلى این فشارهاست. او همواره به خود مى گوید : «من باید;» بر طبق گزارش انجمن روانپزشكان آمریكا تقریباً از هر 200 كودك و یا نوجوان، یك نفر دچار اختلال وسواس فكرى عملى است.

اسلاید 8 :

 این اختلال به دلیل آن كه توام با درد، ناراحتى و یا بیمارى جسمى خاصى نیست، معمولاً تا سنین نوجوانى و جوانى ناشناخته مى ماند. از زمانى كه كودك به دوران نوجوانى پا مى گذارد و روابط دوستى و اجتماعى او گسترده تر مى شود، به دلیل داشتن چنین افكار و رفتارهایى از بودن در جمع دوستان و همسالانش احساس ناراحتى، فشار و استرس مى كند؛ زیرا نگران است كه افكار و رفتارهاى وسواسى او از حد خارج شوند و نتواند خود را كنترل كند و همین امر موجب طردشدگى، انزوا و تنهایى او شود. بدیهى است تمامى كودكان و نوجوانان نگرانى ها، تردیدها و ایده هاى گوناگونى دارند كه موجب حركت، تلاش و انگیزه آنان براى یادگیرى، بازى، دستیابى و روابط اجتماعى شان مى شود.

 اما اگر این تصورات و افكار آنان مانع از زندگى عادى شان شود، براى آنها مشكل ساز خواهد شد و آنها را از داشتن یك زندگى سالم و طبیعى بازخواهد داشت.

اسلاید 9 :

سبب شناسى وسواس در كودكان

روانشناسان و متخصصان علوم رفتارى تا كنون نتوانسته اند علت و زمان دقیق شروع این اختلال را شناسایى كنند، ولى همگى بر این نكته اذعان دارند كه عوامل چندى اعم از: وراثت، روش هاى تربیتى والدین، ویژگى هاى خانوادگى، نابهنجارى كاركرد سیستم عصبى و آشفتگى هاى خلقى در بروز این اختلال در كودكان دخالت دارند. اختلال وسواس فكرى و عملى اختلالى است همچون سایر بیمارى هاى عادى، تغذیه اى، خواب و جسمى كه كودك هیچ كنترلى بر آن ندارد و والدین و اعضاى خانواده او باید به این نكته توجه كنند كه بروز این گونه افكار و اعمال به هیچ عنوان تقصیر كودك نیست و كاملاً با افكار عادى كودك تفاوت دارد

اسلاید 10 :

 وسواس

موضوع «وسواس» را در دو قسمت به صورت گفتگوی بیمار و پزشک مورد بررسی قرار دادیم و اینک قسمت سوم آن به صورت پرسش و پاسخ تقدیم می‏شود. ما معتقدیم که با شناخت علایم این اختلال و بالا رفتن آگاهی خانواده‏ها، قادر خواهیم بود که به بیماران و افراد مستعد کمک کنیم تا زندگی فردی و اجتماعی و خانوادگی آنها دچار از هم‏گسیختگی و اختلال نشود؛ زیرا همان طور که می‏دانید وسواس به تدریج محیط کار و زندگی را برای خود بیمار و اطرافیان غیر قابل تحمل می‏کند و متأسفانه گاهی اوقات، بعضی از مردم افکار و اعمال وسواسی را پاکیزگی و نظافت می‏دانند حال آنکه چنین نیست. آنچه می‏خوانید ادامه موضوع اختلال وسواسی است که به صورت سؤال و پاسخ تنظیم شده است

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir