توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه زنان عادی و ویژه تحت pdf دارای 86 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه زنان عادی و ویژه تحت pdf  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه زنان عادی و ویژه تحت pdf،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه زنان عادی و ویژه تحت pdf :

مقایسه زنان عادی و ویژه

چكیده پژوهش
پژوهش حاضر به منظور مقایسه زنان عادی و ویژه پرداخته شده است . ابتدا مقدمه ای راجع به مسئله و تعریف موضوع مورد بحث پرداخته ایم . یعنی به تعریف روسپی و روسپیگری پرداخته ایم . بر هیچ كس پوشیده نیست كه اهمیت مسئله فحشا و عواقب شوم آن ها را به سوی مطالعه این مساله كشانیده است . انسان در طول تاریخ از انواع انحراف ها و آسیب های اجتماعی رنج برده است و همواره در جستجوی علل و عوارض آن و رهایی از این مسائل بوده است . دادن اطلاعات پیرامون این موضوع به دختران جوان بی گناهی كه ممكن است روزی بر اثر یك برخورد تصادفی یا پیش آمدی شوم به بدترین سرنوشت دچار شوند خدمت به سزایی است و جز وظایف هر شخص نسبت به اجتماعش است كه باید ادا شود .

هدف از پژوهش حاضر ، شناخت عوامل موثر در جامعه و هم خانواده كه زمینه ساز به فحشا كشیده شدن زن ها می شود و اینكه با استفاده از داده ها و نتایج آماری شیوع این مساله را سنجیده و گستردگی آن را مورد بررسی قرار دهد . در این تحقیق جامعه مورد مطالعه در مورد زنانی است كه در مراكز و كانون اصلاح و ترتبیت ویژه زنان تحت عناوین مركز

امیدوار و شفق نگه داری می شوند . و هم چنین زنان عادی كه در كانون خانواده زندگی می كنند . روش نمونه گیری در این پژوهش روش نمونه گیری در دسترس است كه تعداد نمونه در این تحقیق بالغ بر 80 نفر می باشد كه 40 نفر آن ها از بین زنان ویژه و 40 نفر آن ها از بین زنان عادی انتخاب شده اند و مورد مطالعه قرار گرفته اند . و پرسشنامه را در اختیار آن ها قرار داده و این پرسشنامه ، پرسشنامه ای خود ساخته بوده است .

در این پژوهش 5 فرضیه را مد نظر قرار داده ایم كه به شرح زیر می باشد :
1- مقایسه زنان عادی و ویژه از لحاظ میزان رضایتمندی زناشویی
2- مقایسه زنان عادی و ویژه از لحاظ میزان اعتقاد به مسائل مذهبی

3- مقایسه زنان عادی و ویژه از لحاظ میزان اعتماد به همسر
4- مقایسه زنان عادی و ویژه از لحاظ میزان اجبار در ازدواج

5- مقایسه زنان عادی و ویژه از لحاظ میزان تحصیلات
بعد از تجزیه و تحلیل داده های آماری به محاسبات آماری پرداخته ایم.
در این پژوهش 5 فرضیه در نظر قرار گرفتند با توجه به سطح معنی داری 05/0 p مورد تایید قرار گرفته است . در پایان نیز سعی شده خلاصه ونتیجه گیری قابل قبولی ارائه شود و پیشنهادها و راهكارهایی برای هموار كردن راه محققان بعدی ارائه شود . محدودیتها نیز از نظر پوشیده نمانده است و به بررسی آن ها پرداخته ایم و لیستی از منابع مورد استفاده در این پژوهش آورده شده است .

فصل اول
تعریف موضوع پژوهش

روسپیگری :
روسپیگری تسلیم وقاحت و بی شرمی شدن است . روسپیگری نوع خاصی از رابطه جنسی میان مرد و زن است كه بر اساس برخی شرایط بر قرار ذیل است :
1- بدون قاعده و آشفته است .

2- مبتنی بر روابط پولی است .
3- مبتنی بر فقدان احساسات است . ( داریا پور. 1373 . ص 78 )

روسپی كیست ؟
روسپی زنی است كه از راه خود فروشی امرار معاش می كند و جز این پیشه ای ندارد و تحت نظامات خاص این پیشه به كار خود ادامه می دهند . روسپی زن یا دختری است كه به خاطر پول و برای ارضاء میل جنسی مرد به او تسلیم می شود و در این ارضاء خود نه اختیار داشته باشد و نه از نظر جنسی حظی ببرد . ( فرمانفرئیان . 1349 . ص 38 )

فحشاو بی پروایی جنسی:
اصطلاحاتی است كه برای روابط هرج و مرج نامشروع كه معمولاً زودگذری باشد و پس از انجام یافتن مقاربت از بین می رود وضع شده است . مفعول در اینجا غالباً دخترانی هستند كه كمتر از 18 سال دارند و اگر چه ممكن است در قبال این عمل هدایا و حتی پول دریافت دارند ولی این روابط برای آنها جنبه تجاری ندارد ونمی توان فقر و احتیاج مادی را عامل آن دانست كه در این پژوهش این طبقه از زنان و روابط آنها مد نظرماست زنان متاهل ، بیوه ، و یا مطلقه ای كه دچار این بی بند و باری و فحشا می شوند . البته نباید زنان روپسی این 3 مورد نام برده شده را از یاد برد .

 

انواع فواحش
فواحش از دو حیطه خارج نیستند :
1- آنها كه شغلشان فاحشگی است .
2- آنهایی كه كار دیگری داشته و زیر این سرپوش دست به فحشا می زنند و می توان به آنها فاحشه خانگی یا فاحشه اتفاقی نام نهاد .
ریتمن فواحش را به چند دسته تقسیم می كند :
1- فاحشه های جوان كه دختران 10 – 15 سال هستند .

2- دختران تلفنی كه از طریق تلفن ارتباط برقرار می كنند .
3- فاحشه های بالقوه كه حاضرند در ازای پول خدمات جنسی ارائه دهند ، اما شرایط برایشان مهیا نیست .
4- فواحش پیر كه مراكز فساد را اداره می كنند .
5- فاحشه های غیر حرفه ای كه در منازل خود ، خود فروشی می كنند .

6- ولگردان خیابانی كه مسافر خانه ها و مكانهای دیگر خود فروشی می كنند .
7- درماندگان كه شامل افراد معتاد به مواد مخدروالكی هستند . ( مانسینی . 1958 . ص 1369 )

بیان مساله
مقایسه مشكلات زنان ویژه و عادی استان تهران در نیمه اول سال 1385

اهمیت و ارزش موضوع
بر هیچ كس پوشیده نیست كه تقریباً در همه جا زنانی برای پول خود فروشی می كنند . آیا دانستن این مطلب نباید موجب تفكر شده و انسان را وادار به درك عمل اجتماعی و خاص این موضوع نماید . به عبارت دیگر چه وقت ، كجا و به چه نحو و چرا زنی تن به خود فروشی می دهد ؟ آیا باید تاثیر این موضوع را در اجتماع نادیده بگیریم و یا با درك صحیح و روش قاطع در رفع این درد اجتماعی كوشا باشیم . انسان در طول تاریخ از انواع انحراف ها و آسیب های اجتماعی رنج برده است و همواره در جستجوی علل و عوارض آن و رهایی از این مسائل

بوده است . ( ستوده 1372 . ص 8 ) . برای كسانی كه به كار تعلیم و تربیت مشغولند و با جوانان سر و كار دارند مساله فحشا پیوسته باعث تفكر و نگرانی می باشد و عمق این درد هولناك اجتماع كه به مراتب از مرض سرطان خطرناك تر است كاملاً مخفی و ناشناخته می باشد . دادن اطلاعات پیرامون این موضوع به دختران جوان بی گناهی كه ممكن است روزی بر اثر یك برخورد تصادفی یا پیش آمدی شوم به بدترین سرنوشت ها دچار شوند خدمت بسزایی است كه جز به وظایف دینی هر شخصی نسبت به اجتماعش است كه باید ادا شود . تردید نیست كه مهم ترین علت سقوط زنان و دختران جوان و ساده دل ، گرفتار شدن آنان درپنجه های بی رحم دستگاه فحشا ، عدم اطلاع و زودباوری و فریب خوردن است . ( مانسینی ، فروغ ، شهاب 1377 )

اجتماع نمی تواند نسبت به عواقب وخیم عمل فحشا از لحاظ بهداشتی و خطر سرایت امراض مقاربتی بی تفاوت بماند . خصواً در این زمان كه بیماریهایی هم چون ایدز و هپاتیت به راحتی از راه تماس های نامطمئن و پر خطر منتقل می شود و امكان آلوده كردن هدفدار را دارند . نباید تا تاثیر گذاری فحشا غافل ماند . هم چنین یك مادر فاحشه چه تاثیری می تواند بر روی فرزندخود بگذارد . آیا نباید به این مساله توجه كرد كه او یك دختر فاحشه و یك پسر ابالی تحویل جامعه می دهد و آینده ای شوم برای فرزندان خود رقم می زند .
رجعت یك فاحشه و اصلاح زندگی او در اجتماع تنها بوسیله مقررات قانونی و حتی بوسیله بودجه هنگفت میسر نیست و این مساله بیشتر جنبه اخلاقی دارد . در وضع فعلی فقط مقدار زیادی اراده و حس نیت رایگان لازم است . . ( مانسینی . فروغ . شهاب 1377 . ص 197 )

 

هدف های پژوهش
بطوركلی در این پژوهش 2 هدف هدف عمده مد نظر قرار گرفتند :
الف ) هدف نظری : شناخت عوامل موثر هم در جامعه و هم در خانواده كه زمینه ساز به فحشا كشیده شدن زنها بعد از این كه ازدواج می كنند:
1- عوامل اجتماعی دخیل در به فحشا كشیدن زن ها .
2- عوامل خانوادگی كه راه را برای انحراف هموار كردند .

3- راهكارهایی ارائه شود كه بتوان هر چند ناچیزاز اشاعه این انحراف جلوگیری شود .
4- این پژوهش امید دارد بتواند برای تحقیقات بعدی سرآغاز و یك پیشینه باشد و راهی را برای پرداخت به این مشكلات جامعه بازكرده باشد .
ب) هدف عملی با استفاده از داده ها و نتایج آماری :

1- شیوع این مساله را سنجیده و گستردگی آن را مورد بررسی قرار دهد .
2- بعنوان یك پژوهش كه پرسش نامه را بعنوان وسیله سنجش خود انتخاب كرده اطلاعات و مسائلی را كه در جایی دیگر مجال مطرح شدن آنها وجود ندارد ارائه دهد .
3- زنگ خطری باشد برای خانواده ها و مسئولین كه از زنان و دختران تنها و بی پناه در جامعه غافل نشوند .

فرضیه ها و سوالات پژوهش :
1- آیا فقر و احتیاج مالی دلیل قانع كننده ای برای به فحشا كشیده شدن است ؟
2- مسائل معنوی و دین تا چه حد افراد را از انحراف دور نگه می دارد ؟
3- آیا جبر اجتماعی و محیط زمینه ساز گرایش به فحشا محسوب می شود ؟

4- ازدواج تا چه حد می تواند فرد را از انحراف و فحشا دور كند؟
5- آیا ازدواج های اجباری می تواند زن را به فحشا بكشاند ؟

6- آیا می توان عدم رضایت زناشویی را از دلایل انحراف زن متاهل دانست ؟
7- خانواده و پدر و مادر چه تاثیری در انحراف افراد دارد و زمینه خانوادگی تا چه حد موثر است ؟
8- آیا طلاق و از بین رفتن مؤاى زنان می تواند از عوامل ازدیاد فحشا در جامعه باشد ؟

متغیرهای مورد مطالعه
متغییر یك یا چند مفهوم است كه بیش از 2 یا چند ارزش با عدد به آن اختصاص داده می شود و ویژگی هایی را كه پژوهشگر مشاهده یا اندازه گیری می كند متغییر نامیده می شود . ( دلاور . 1376 . ص 35 )
متغیر وابسته :
متغیری است كه مشاهده یا اندازه گیری می شود تا متغیر مستقل بر آن مشخص شود . ( دلاور 1376 ، ص 36 )
متغیر مستقل :

متغیری است كه از طریق آن متغیر وابسته تبیین یا پیش بینی می شود به این متغیر ، محرك یا درون داد نیز گفته می شود ، متغیری است كه توسط پژوهش گردست كاری می شود تا تاثیر یا رابطه آن با متغیر دیگر اندازه گیری شود . ( دلاور ، 1367 ، ص 36 )
در این پژوهش عواملی هم چون اقتصادی ، مذهبی ، فرهنگی ،اجتماعی ، خانوادگی به عنوان متغیر مستقل مطرح است .
متغیر كنترل :

متغیری است كه تاثیر آن در تعیین رابطه بین متغیر های مستقل و وابسته باید خنثی و یا ثابت نگه داشته شود . ( تاكمن ، 1978)
در این پژوهش مسئله ازدواج این زن ها باید بعنوان متغیر كنترل ثابت نگه داشته شود . یعنی این كه تمام این زن ها باید ازدواج كرده باشند . متاهل یا مطلقه یا بیوه باشند و بعد از اینكه ازدواج كرده اند به فحشا روی آورده اند و قبل از ازدواج دارای این انحراف نبوده اند .
متغیر مزاحم :

متغیری است كه به صورت فرضی بر پدیده مشاهده شدن تاثیر می گذارد ولی قابل مشاهده و اندازه گیری و دستكاری نیست و تاثیر باید از طریق تاثیر متغیرهای مستقل و تعدیل كننده بر رویدادهای قابل مشاهده مشخص شود . ( تاكمن 1978)
برای این پژوهش مسائلی از قبیل سوگیریهای بد اجتماعی ، افكار عمومی ، شرایط بد برای پر كردن پرسش نامه و سختی و مشقت كار و تاثیرات سوء بر محقق بعنوان متغیر مزاحم مطرح است .

 

بیان فرضیه
1- از لحاظ میزان رضایت زناشویی بین زنان عادی و ویژه تفاوت معنا داری وجود دارد .
2- از لحاظ میزان اعتقاد به مسائل مذهبی ، بین زنان عادی و ویژه تفاوت معناداری وجود دارد .
3- از لحاظ میزان اعتماد به همسر بین زنان عادی و ویژه تفاوت معنا داری وجو دارد .
4- از لحاظ میزان اجبار در ازدواج بین زنان عادی و ویژه تفاوت معنا داری وجود دارد .
5- از لحاظ میزان تحصیلات بین زنان عادی و ویژه تفاوت معنا داری وجود دارد .

 

تعریف عملیاتی متغیر ها
1- روسپی : زنی كه از راه خود فروشی امرار معاش می كند و جز این پیشه ای نداشته باشد و تحت نظامات خاص این پیشه به كار خود ادامه دهد .
2- روسپیگری : پیشه روسپیگران
3- روسپیان خیابانی : زنانی كه مكان ثابتی برای پیشه خود ندارند و در خیابانای سطح شهر به روسپیگری مشغولند .
4- واسطه ها : مردان یا زنانی كه برای روسپیان مشتری می برند و در ازای آن پولی از مشتریان یا روسپی یا هر دو دریافت می كنند .
5- ارتكاب جرم : دست زدن به عمل غیر قانونی كه منجر به تعقیب و مجازات شده باشد .
6- محل فساد : اماكنی كه برقراری آن را قانون منع كرده باشد و اعمالی كه در آن اماكن واقع می شود موجب تباهی و آسیب اجتماعی گردد .
7- زنان مطلقه : زنانی كه بنا به هر دلیلی به طور قانونی ازر همسر خود جدا شده باشند و این طلاق بر اساس قوانین رایج ممكن اتفاق افتاده باشد .
8- زنان بیوه : زنانی كه همسر آنها فوت شده باشد و به عقد مرد دیگری در نیامده باشند .
9- زنان متاهل : زنی كه دارای همسر قانونی است و با توجه به قوانین به عقد دائم یا موقت مردی درآمده باشد .
10-ازدواج اجباری : ازدواجی كه بنا به هر دلیلی بدون میل و رغبت یكی از زوجین اتفاق بیافتد .

فصل دوم
ادبیات و پیشینه پژوهش

روسپیگری از كهن ترین و با سابقه ترین انحرافات بشری است كه رد پای آن را می توان در طول تاریخ مشاهده كرد . متجاوز از چهار هزار سال پیش در تاریخ مصر از این پدیده نام برده شده است . این آسیب اجتماعی در میان آشوریان ، بایلیان وعبریان رایج بوده است . در دین مبین اسلام ، انحراف جنسی عملی زشت ومذموم به حساب آمده و در آیات متعدد ، مجدد رفتار مذكور منع شده است . در طول تاریخ از جمله جماعتی كه در كنار برخی از لشكر و سپاه سرافراز فاتحان حركت می كردند همین روسپیان بوده اند . بعلاوه در مواقعی نیز از نتایج دهشت آور فتح بلاد رواج روسپیگری بوده است . ( زند مقدم . 1365ص 40)

روسپیگری گرچه از حرفه های كرض است نسبتاً تازه پیدا شده است و تاریخ آن از زمان پیدایش موفقیت و مالكیت خصوصی و ازبین رفتن آزادی عمل جنسی پیش از زناشویی دورتر نمی روند . آری . گاه گاهی در اینجا و آنجا دخترانی بنظر می رسیدند كه خود را می فروختند تا جهیزی تهیه كنند یا پولی برای پیش كش كردن به معابد بدست آورند . ( ویل دورانت . 1997 . ص 56 )

مفهوم عفت از آن چیزهاست كه تازه پیدا شده است . آنچه دختربكر در زمانهای اولیه از آن نگرانی داشت از دست دادن بكارت نبود . بلكه از آن می ترسیدند كه مبادا شایع شود فلان دختر « ناز » است . اگر زنی پیش از ازدواج فرزندی می آورد این عمل بیشتر به شوهر رفتن وی كمك می كرد چون آنگاه معلوم می شد این زن عقیم نیست . حتی اجتماعات اولیه پیش از ظهور مالكیت خصوص ، به دختر بكر با نظر تحقیر می نگریستند و این را دلیل عدم توجه مردان می دانستند .دربنت مادران با كمال جدیت دنبال كسی می گردند كه مهر بكارت از دخترانشان بردارد . اگر چنین نشود قادر به رفتن به خانه شوهر نخواهند بود . آیا چه شد كه بكارت كه روزی قبیح و گناهی محسوب می شد امروز جزو فضائل به شمار می رود ؟

بدون شك هنگامی كه مالكیت خصوصی در جریان زندگی حاكم گردید در امر بكارت هم این تحول به وقوع پیوست . هنگامیكه مرد مالك زن شد می خواست كه مالكیت برای مدت بیش از ازدواج امتداد پیدا كند . به همین جهت لازم شد كه زن در دوران پیش از ازدواج هم عفت را برای شوهر و مالك آینده خود نگاه دارد . بكارت نشانه امانت وفاداری زن نسبت به شوهر شد . چه مردان نسبت به چنین امانتی محتاج بودند تا ترس و نگرانی آنان از این كه اموالشان به بچه های نا مشروع برسد مرتفع گردد ولی مردان هرگز درصدد آن نیفتاده اند كه چنین قیودی را نیز خود مراعات كنند . در تمام تاریخ حتی یك نمونه نمی توان یافت كه اجتماعی از مرد خواسته باشد كه تا هنگام ازدواج عفت خود را حفظ كند در هیچ یك از زبان های عالم نمی توان لغتی یافت كه معنی آن مرد كبر باشد .هاله بكارت همیشه برگرد سر صورت دختران دیده شده و از بسیاری جهات سبب خرد كردن و از پای درآوردن آنان شده است . ( ویل دورانت . 1997 . ص 54 )

با پیشرفت مالكیت خصوصی ، زنا ، كه

سابق بر آن از گناهان صغیره به شمار می رفت در زمره ی گناهان كبیره قرار گرفت . هنگامی كه مرد به مالكیت خصوصی رسید نه تنها از زن وفاداری كامل می خواست بلكه به این زودی به این نكته متوجه شد كه زن نیز ملك اوست . حتی وقتی كه زن خود را ، از لحاظ جسم و روح خود می دانست . زنده سوزی مرحله نهایی از طرز تفكر بود . زن را مجبور می ساخت با سایر اشیا مرد پس از مردن وی در قبر برود و با او دفن شود . ( ویل دورانت . 1997 . ص 60 )

ابعاد تاریخی فحشا
در جوامع باستانی قدیمی ترین نوع فحشا یا روسپیگری شیوه ای بود كه ارتباط نزدیك با مواضع اعتقادی داشت مثلاً مردم مصر و بابل بر این باور بودند كه روابط جنسی با یك كشیك موجب نزدیك شدن به خدا می شود . زنان شهر بابل خواه عفیفه ، صالحه و خواه زاییده و طالعه باید یك مرتبه به معبد بسپارند كه به مصارف خیریه برسانند .
در معبد رسمی شایع بود كه دوشیزگان به هنگام معینی از سال های زندگی وارد معبد آناهیتا شده و خود را در اختیار مراجعان و خواهندگان قرار می دادند . و این كار یك عمل مقدس و فربه مذهبی محسوب می شد و ازدواج برای هر دوشیزه مستلزم گذراندن چنین دورانی بود . ( باستانی باریزی 1365 ، ص 327)

در آتن اگر جوانان احیاناً با زنان فاحشه بیامیزند ننگی به آنان تعلق نمی گیرد و حتی اگر مردی زن دار فاحشه ای را تحت حمایت خود بگیرند به عقاب اخلاقی دچار نمی شوند . جز آنكه در خانه زنش به تلخی سرزنشش خواهد كرد و در شهر زنش اندكی آلوده خواهد شد . اتن فاحشگی را به رسمیت می شناسد و از هر كس كه بدان كار مشغول شود ، مالیات می گیرد . ( علوى . 1377 . ص 89 )

عالی ترین بقه روسپیان یونانی ، فواحش ممتازند . این طبقه بر خلاف پست ترین طبقه فواحش كه غالباً نژاد شرقی دارند ، معمولاً جزء طبقه شهروندانند . ولی مقام و احترام خود را از دست داه و یا از انزوالی كه مخصوص دوشیزگان و زنان آتنی است گریخته اند . روسپیان ممتاز مستقلاً در خانه های خود بسر می برند و ازعشاق خویش در آنجا پذیرایی می كنند . گرچه طبیعتاً گیسوانشان خرمایی رنگ است لیكن به گمان آنكه مردم آتن موبور را بهتر می پسندند آن را طلایی می كنند . با جامه های گل دارجلوه گری می كنند و گویا قانون آن را بدین كار مجبور داشته است ( ویل دورانت . 1997 ص 2 )

رومیان نیز مانند یونانیان ، توسل مردان به روسپیان به سهولت می بخشودند این حرفه را قانون ساخته بودند . فاحشه خانه به موجب قانون در خارج از حصار شهر قرار داشت و فقط شبها می توانست مشتری بپذیرند روسپیان نام خود را توسط دستیاران دادستان ثبت می كردند و مكلف بودند به جای پیراهن بلند جبه بپوشند . برخی از زنان نام خود را بعنوان روسپی ثبت می كردند تا از مجازات قانونی زنان مكشوف بگریزند . دستمزد روسپیان را چنان ترتیب داده بودند كه هرزگی در دسترس همه قرار گیرد اما در این هنگام تعداد روسپیان تحصیل كرده كه سعی داشتند با شعله و داشتن موسیقی و رقص و مكالمه آمیخته با فهم و دانش جلب مشتری كند ، رو به افزایش بود ، برای یافتن این قوانین سهل الوصول ، كسی حاجت به خد وجاز حصار نداشت . موتلفان مسیحی چنان ادعا كرده اند كه در داخل صحن معابد روم ، فحشا انجام گرفت . شاهد نیز موجود بود .
شریعت اسلامی برای اشباع غریزه جنسی منفذهای بسیار گشوده است . بدین جهت در دوران پیامبر و خلفای راشدین فحشا بسیار كم بودولی افراط دركارهای شهوانی مستلزم وسایل تحریك است بدین جهت زنان رقصانه در زندگی مردان حتی آنها كه زنان مكرر داشتند اهمیتی یافتند چون ادبیات مسلمانی برای استماع و اطلاع مردان بود قسمتی از آن در سقراط و ابتذال كم از ادبیات مردان در بلاد مسیحی نیست .

در این قسم ادبیات فراوان است . شریعتی اسلام زنا و لواط را با اعدام مجازات می دهد ولی فزونی ثروت حد زنا را تخفیف داد و به سی تازیانه رسانید و حكام غالباً لواط را ندیده گرفتند ( عماری . ص 84)
ارتباط اعراب با ایران از موجبات رواج حجاب و لئاط قلمرو اسلام بود از عریان و دلفریبی زن بیم داشتند و پیوسته دلباخته آن بودند و نفوذ طبیعی را با تردید معمولی مردان درباره عفاف و فضیلت زنان تلافی می كردند عمر به قوم خود می گفت با زنان مشورت كنید و خلاف رای ایشان رفتار كنید . ولی به قرن اول هجری مسلمان زن را به حجاب وارد نكردند . مردان و زنان با یك دیگر ملاقات می كردند و در كوچه ها پهلو به پهلو می رفتند و در مسجد با هم نماز می خواندند . ( عماری . ص 84)

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir